Zobacz wątek - dylemat z enduro. jakie najlepsze??

dylemat z enduro. jakie najlepsze??

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

dylemat z enduro. jakie najlepsze??

Postprzez leśny rajder » 1/5/2011, 17:32

Witam mam takie pytanko a mianowicie zamierzam zmienić swoje dt 125 na cos lepszego w klasie 250 4T. Chodzi mi o enduro bo to fajna zabawa jest i mam zamiar sie w to bawić.

Jeśli chodzi o moto to kilka szczegułów na jego temat jak bym miał wybierać przy zakupie
-aluminiowa rama
-rok produkcji od 2006
-mało awaryjny
-na gaźniku (żadnych wtrysków)
-cena do 8 tys.

A tak bardziej szczegułowo, mam zamiar kupić takie moto ponieważ cos w weekend trzeba robic no i może jakies zawody. Interesuje mnie Yamaha, Husqvarna i cos jeszcze moze sie znajdzie jesli pomożecie


Jeśli są jakies błędy w ortografi to sory ale z Polskiego cieńki jestem ;)
z góry dzięki
leśny rajder
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1/5/2011, 17:15
Lokalizacja: Katowice (nie centrum)


Postprzez mentorsct » 1/5/2011, 18:19

Witam, obserwuje to forum od pewnego czasu i na wiosne pełno jest pytań z serii "co na pierwsze moto itd" co do piswoni to sobie zainstaluj słownik do ff to będzie Cie kontrolował. Zanim ja napisałem na forum przeczytałem full stron na necie o motocyklach itd. Tego jest peło. Porównaj marki, koszt utrzymania, oraz do czego ten motocykl sie nadaje. I sam sobie odpowiesz na to pytanie. Na forum 80% ludzi źle ci doradzi. Wiem to po sobie.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 1/5/2011, 18:32

za tyle nic nie kupisz ciekawego. polecam tobie kupic ktma exc-f 250. tylko że nie ma aluramy. za to ma chromowo molibdenową stal która jest bardzo lekka i ma duzo mniejsza powierzchnie, jest bardzo sztywna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 1/5/2011, 19:21

Tak, to chyba zlych ludzi pytales skoro doradzili Ci 520 na start, poza tym teraz nazekasz, a pozniej mowisz ze barxzo dobre moto nawet na start bo sie nie nudzi szybko.
klasa 125 na start jest ok, tylko pomysl czy wolisz 2t, czy 4t. Gdzie chcesz jezdzic? tor, las? zawody mx, cross country?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez mentorsct » 1/5/2011, 19:27

magik2208 - ja nikogo nie pytałem bo 100% moich znajomych lata szlifierkami. Na kata nie narzekam bo nie mam na co. Skąd wiesz czy wcześniej nie latałem? To że piesze na pierwsze moto skąd wiesz co mam na myśli? Może wcześniej latałem fullami a moim pierwszym moto typu enduro jest 520? Nie chce robić offtopu bo to do niczego nie zmierza.
Poza tym jestem po studiach więc idiotą nie jestem i umiem realnie ocenić czy sobie z czymś poradzę czy nie. Do ułomków nie należe jak widać skoro sezon jeźdzę i żyję. Tylko nie pisz ze pewnie jeźdzę po prostych drogach.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez magik2208 » 1/5/2011, 19:28

Tak, to chyba zlych ludzi pytales skoro doradzili Ci 520 na start, poza tym teraz nazekasz, a pozniej mowisz ze barxzo dobre moto nawet na start bo sie nie nudzi szybko.
klasa 125 na start jest ok, tylko pomysl czy wolisz 2t, czy 4t. Gdzie chcesz jezdzic? tor, las? zawody mx, cross country? Co do alu ramy to bym sie zastanowil, ja jednak wieksze przekonanie zawsze bede mial do stali, a ciezarem moto wychodza i tak podobnie. Troche fizyki, alu po 5latach traci 40% swoich wlasciwosci/trwalosci, ten material na ogol szybko sie meczy.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez leśny rajder » 1/5/2011, 19:38

kurcze no ja sie tu ładnie pytam a wy mi tu ze słownikiem wylatujecie. Chce 4t 250ccm bo to mniej beny pali (prawdopodobnie) Do enduro idealnie. Ja smigam po lesie. Są takie trasy i takie błoto ze terenówki wysiadają więc do wyboru do koloru
leśny rajder
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1/5/2011, 17:15
Lokalizacja: Katowice (nie centrum)

Postprzez mentorsct » 1/5/2011, 19:42

Skoro padło na 250 4T to teraz pozostaje Ci do wyboru aby motocykl w tej kasie co szukasz w jak najlepszym stanie. Marki Ci nie doradzam, bo kazda ma swoje wady i zalety. Ja tylko jeźdzę ktm'ami więc o innych nie mam prawa sie wypowiadać.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez magik2208 » 1/5/2011, 19:44

Mniej pali, wiecej kosztuje utrzymanie, tutaj kupuj moto pod katem pasujacej Ci akurat pracy silnika.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 1/5/2011, 20:25

dokładnie na spalanie nie ma co patrzec bo to sport w którym sie nie oszczędza. jak nie masz kasy na paliwo to co dopiero z kasą na utrzymanie motocykla :P paliwo to tylko ułamek kosztów :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 1/5/2011, 20:53

Oj heniu nie strasz, że taki ułamek, bo w 2t to może i większość będzie:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 1/5/2011, 21:40

czy ja wiem :P dobry serwis motocykla kosztuje :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 1/5/2011, 21:56

No ale przecientna eksploatacja to filtry, oleje, tłoki, korbowody. A tłok co 40mh czyli 40x7l to daje ok 1600zł za wache, korbowód co 80, oleje co 10. Także nie strasz:)
czyli jak takie wymiany to 3200zł za benzyne, ok 1000 za części, oczywiście w praniu wychodzi co innego, no ale nie doliczymy tych 2k raczej:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Bostorn » 1/5/2011, 22:02

exc jak zaniedbasz to bd piździec i ojojojj

klx dobry sprzęt tępo odporny, co my tam jeszcze mamy z 250 w 4t hmmm http://moto.allegro.pl/honda-xr-250-r-p ... 77747.html

http://moto.allegro.pl/honda-crf-x-250-i1584889533.html

http://moto.allegro.pl/kawasaki-klr-250 ... 81158.html dziwi mnie tylko rok
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez magik2208 » 1/5/2011, 23:33

CRF-a rzeczywiście ma taką moc jak podana w aukcji? to czasami nie podchodziło pod wyczyn?

edit;///
znalazłem info. 28KM
Ale co za sens zmieniać moto na takie? On chyba zmienia z niedostatku mocy, a tu praktycznie wszystko moc taka sama tylko jeszcze toporniejsze.
za exc 200 możesz się rozejrzeć:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 1/5/2011, 23:44

czy ma taka moc nie wiem :D ale wiem że to ma silnik tak samo jak w ktmach czyli to samo co w SX jedynie lekko wygładzona moc, inna skrzynia zapewne itp. w sumie 32 konie to tak średnio na hard enduro :D kumpel w DT 125 po lekkim tuningu miał nieco więcej mierzone na hamowni.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 2/5/2011, 00:15

http://honda.katalog-motocykli.pl/motoc ... crf-250-x/
Motocykl jest napędzany czterosuwowym, czterowentylowym, jednocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o mocy 28 koni.
Przy czym R ma ich 43 chyba, czy jakoś tak. Pamiętak, że wr-ki jeszcze miały jak mówisz, silnik bodajże jak yz tyle, że skrzynia, trochę inaczej oddawana moc, dodatkowa elektryka itp.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 2/5/2011, 07:58

ciekawe czy to realne dane :P bo pisze że rama stalowa :P jakby była stalowa to by tone wazył xd no ale mozliwe myslałem ze są mocniejsze :D co nie zmienia faktu że są idealne na CC
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 2/5/2011, 09:41

nie ważne czy ma te 40 czy 20km, ważne jest to w jaki sposób oddaje on tobie tą moc, co Ci po mocy jak motor bd kopał i rył... i nie przesuwał się do przodu??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez leśny rajder » 3/5/2011, 08:15

wiecie no 2t jest lepszy na tor a ja szukam czegos w teren 4T bo jak w błoto wiedziesz to na 2,3 biegu
zaden problem wyjechac a tu juz z 2T problem mały jest
leśny rajder
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1/5/2011, 17:15
Lokalizacja: Katowice (nie centrum)

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr