Silnik nie chce odpalić.. Regulacja gaźnika, dajcie porady.
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Silnik nie chce odpalić.. Regulacja gaźnika, dajcie porady.
Witajcie
Mam CPI GTR. Od czasu gdy zabrakło mi paliwa i gdy dojechałem na stacje zalać go, po zatankowaniu nie chciał mi wgl. odpalić , kopałem go i odpalałem z rozrusznika i nic... Aż się aku wyładował.
Musiałem go dopchać do domu...
W domu gdy przyjechałem robiłem tak samo i nic więc odkręciłem świecę sprawdziłem czy jest iskra , wszystko jest jak należy.
Dmuchałem w wężyk od paliwa , zaciągałem też wężyk od podciśnienia który idzie do (kranika) pompki bo myślałem że może zawór sie zablokował ale wszystko jest ok, leci jak należy.. wiec
Wlałem troche benzyny do cylindra i zamoczyłem świece w paliwie, odpaliłem- chwile pochodzil i zgasł.
Powtórzyłem tę czynność gdzieś z 3-4 razy i dopiero wtedy zaczął dłużej chodzić i w końcu mogłem jeździć.
Wczoraj odpaliłem (dławił się na początku ) jadę na stację i znów w tym samym miejscu mi zgasł
I sytuacja zrobiła się taka sama jak wcześniej...
Teraz już nic nie robiłem bo nie chce mi się z tym bawić..
Aha i jeszcze dodam że wczoraj wyczyściłem gaźnik i ten kranik , nadal to samo , nic nie dało.
Może świeca do wymiany ale iskre miała
zajrzyjcie najlepiej w ten post : http://www.skutery.net/forumBB/viewtopic.php?f=3&t=16535 (otwórz link)
dzieki pozdr..[/url]
Mam CPI GTR. Od czasu gdy zabrakło mi paliwa i gdy dojechałem na stacje zalać go, po zatankowaniu nie chciał mi wgl. odpalić , kopałem go i odpalałem z rozrusznika i nic... Aż się aku wyładował.
Musiałem go dopchać do domu...
W domu gdy przyjechałem robiłem tak samo i nic więc odkręciłem świecę sprawdziłem czy jest iskra , wszystko jest jak należy.
Dmuchałem w wężyk od paliwa , zaciągałem też wężyk od podciśnienia który idzie do (kranika) pompki bo myślałem że może zawór sie zablokował ale wszystko jest ok, leci jak należy.. wiec
Wlałem troche benzyny do cylindra i zamoczyłem świece w paliwie, odpaliłem- chwile pochodzil i zgasł.
Powtórzyłem tę czynność gdzieś z 3-4 razy i dopiero wtedy zaczął dłużej chodzić i w końcu mogłem jeździć.
Wczoraj odpaliłem (dławił się na początku ) jadę na stację i znów w tym samym miejscu mi zgasł
I sytuacja zrobiła się taka sama jak wcześniej...
Teraz już nic nie robiłem bo nie chce mi się z tym bawić..
Aha i jeszcze dodam że wczoraj wyczyściłem gaźnik i ten kranik , nadal to samo , nic nie dało.
Może świeca do wymiany ale iskre miała
zajrzyjcie najlepiej w ten post : http://www.skutery.net/forumBB/viewtopic.php?f=3&t=16535 (otwórz link)
dzieki pozdr..[/url]
Ostatnio edytowano 2/5/2011, 17:52 przez mateusz0081, łącznie edytowano 1 raz
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
hmm a moze po prostu zaciągnąc nie moze paliwa do gaxnika ? tez miałem czasem wielki problem z tym. że mimo kopania, palenia z rozrusznika, zalewania pod swiece silnik nie odpalał bo nie robiło sie na tyle długo i na tyle mocne cisnienie żeby zassało benzyne do gaxnika. ot taki urok kraników podcisnieniowych. ja ostatecznie odpaliłem raz po kilku sesjach kopania, albo odpalając na pycha
wtedy szybko załapywał. mozna tez podczepić akumulator pod wiekszy akumulator i rozrusznikiem dłuzej pokręcic moze w koncu załapie

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
już bardzo długo kreciłem i nic... dzisiaj dostałęm kilka porad co zrobic , pojde zobacze i wtedy powiem czy pomoglo ; )
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
więc powiem dzisiaj tak
miałem wyjęte ponownie gaźnik i jeszcze dokładniej go wyczyściłem, jak już założyłem mocniej ścisnąłem opaskę która idzie od gaźnika do cylka.. teraz ładnie paliwo leci , gaźnik zaciąga (podciśnienie już działa)
I problem jest taki, że nadal silnik nie odpala
A gdy wyciągnę świecę to jest zawsze mokra... przedtem nie była.
Pozostaje jedynie chyba wymiana świecy lecz iskra jest na niej znakomita ..
??
Co myslicie na ten temat ?

miałem wyjęte ponownie gaźnik i jeszcze dokładniej go wyczyściłem, jak już założyłem mocniej ścisnąłem opaskę która idzie od gaźnika do cylka.. teraz ładnie paliwo leci , gaźnik zaciąga (podciśnienie już działa)
I problem jest taki, że nadal silnik nie odpala


Pozostaje jedynie chyba wymiana świecy lecz iskra jest na niej znakomita ..

Co myslicie na ten temat ?
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
jasne świeca mogła tez juz paść. zawsze warto wymienic. no jak iskre dostaje i jest odpowiednio wyregulowany to musi odpalac. na pewno masz dobrze wyregulowany ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
kupiłem dzisiaj tą świecę i nadal NIE ODPALA !! rozrusznik działa , wszystko jest niby ok ale nie odpala ... zalewałem paliwem cylinder i pod świece , zapalił na chwile i zgasł ; /
Co to może byc ?! Juz nie wytrzymuje!
Co to może byc ?! Juz nie wytrzymuje!
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
- DangerZone
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05
nie umiesz naprawić to oddaj do mechanika. masz źle ustawiony gaźnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
DangerZone napisał(a):no to sam sobie dales odpowiedz co to moze byc
Sam sobie odpowiedziałem ? Raczej nie, oświeć mnie ?

właśnie znam się sporo na motorowerach.. wszystko już robiłem , gaźnik napewno nie jest rozlegulowany bo przedtem chodził na tych ustawieniach bardzo dobrze.. Teraz sprawdzałem , dałem troche wiecej dawki i też nic..
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
to skoro wszystko jest ok to musi chodzic. widac ze nie dostaje ci paliwa. oddaj do mechanika i juz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wreszcie go odpaliłem !
kwestia wyregulowania gaźnika była! Wolne obroty zmniejszyłem i chyba ta króbke od dawkowania 2 razy wykrecilem i zaczal powoli chodzic!
Teraz powiedzcie mi zeby dac wiecej dawki to trzeba wkrecic czy wykrecac ta śrubkę ? I jak najlepiej ustawić zeby miał dobry start bo wtedy jak nic nie regulowałem to mechanik miał go tak pięknie ustawione że aż miło..
kwestia wyregulowania gaźnika była! Wolne obroty zmniejszyłem i chyba ta króbke od dawkowania 2 razy wykrecilem i zaczal powoli chodzic!
Teraz powiedzcie mi zeby dac wiecej dawki to trzeba wkrecic czy wykrecac ta śrubkę ? I jak najlepiej ustawić zeby miał dobry start bo wtedy jak nic nie regulowałem to mechanik miał go tak pięknie ustawione że aż miło..
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
oddaj do mechanika tez na regulacje. to jest dosyc ciezkie. nie ma ustaw tak i bedzie dobrze. to indywidualna sprawa i własciwie w stosunku do pory roku trzeba inaczej ustawiac gaźnik. w małych motocyklach najszybciej i najłatwiej jest (zawsze rozgrzac motocykl ) odkręcasz gaz do samego konca i kręcisz śrubka. u jak masz za mało mieszanki to bedzie przerywał póxniej w miare odkręcania bedzie miał nagle wysokie obroty ale jak przeholujesz zacznie znów zaczynac przerywać wtedy cofasz sie odrobinke i masz idealnie ustawiony póxniej ustawiasz wolne obroty i tak masz zrobiony. nie jest to jakies profesionalne ustawianie. ale na pewno tak wyregulujesz prawidłowo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czyli rozumiem ze mam zrobic tak:
ustawic go tak zeby tylne kolo było w powietrzu i dac na maxa gazu ? nastepnie regulowac tak gaźnik aby dobrze chodzil i sie nie dławił ? na koniec wolne obroty?
ustawic go tak zeby tylne kolo było w powietrzu i dac na maxa gazu ? nastepnie regulowac tak gaźnik aby dobrze chodzil i sie nie dławił ? na koniec wolne obroty?
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
dokładnie. tylko najpierw niech sie rozgrzeje troche bo na zimnym silniku zawsze bedzie przerywał
no i niszczy sie silnik przy odkręceniu
a pozatym dokłądnie tak. na centralne - do konca gazu i szybkie ustawianie


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość