regulacja gażników w XJ 600
Posty: 7
• Strona 1 z 1
regulacja gażników w XJ 600
Witam wszystkich!! mam mały problem z moja XJ a dokładnie z jej obrotami. Sytuacja podwyższonych obrotów rzedu 2-3 tyś ma wowczas gdy motor jest dobrze zagrzany pewnie to zle wyregulowanie gażniki chodz gdy kupowałem motor w lutym 2007 koles mnie zapewniał ze sa po regulacji. co trzeba zrobic by sie pozbyć problemu i czy dam rade sobie sam to zrobić?? teraz druga sprawa czy to normalne w XJ dzwieki które dochodza z okolic rozrządu tak jakby były zle ustawione luzy zaworowe?? i mam nadzieje ze juz ostatnia rzecz- po przejechaniu około 300 km okazało sie ze mam mały wyciek oleju nie jest to wyciek spod uszczelki lecz gdzies miedzy żebrami czy da sie taka rzecz jakos naprawić lub w jakis sposób zaspawac?? byłbym wdzieczny za odpowiedzi na moje pytania pozdrawiam.
- Sojer
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/2/2007, 13:28
- Lokalizacja: TyChY
Tez mam ten sam silnik co ty domyslam sie ze tak ja mam 88 i Yamahe FZ 600, ten sam miałem problem i przwrazliwienie z tym dzwiekiem na wolnych obrotach, ale wyczytałem na forum XJ 600 ze te modele tak miały, gorzej jak cos jest jebniete. A z tym wyciekiem musisz zlokalizowac to miejsce moze jest uszkodzona jakas uszczelka... pozdrawiam , jak masz jakies pytania to pisz, moge Ci jakos pomoge, a obroty sprubuj zmniejszyc sróba przy gaznikach co jest miedzy 2 a 3 gaznikiem po samym srodku gazników dostep jest ciezki ale dasz sobie rade... i cały czas pisałem o silniku do 91 roku...
- GucioMarcin
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 10/7/2006, 21:55
no dzieki za info właściwie to gażniki juz mam wyciągnięte zauważyłem ta śrubke po srodku i przypuszczam ze to jest do regulacji obrotów tylko sie obawaim tego jesli zmniejsze obroty czy nie bede miał problemu z zapaleniem go na zimnym ale moze po zmniejszeniu obrotów trzeba go bedzie potrzymac dłużej na ssaniu. ja mam natomiast motorek z 94 ale i tak dzieki za info. aha i jeszcze pytanie czy te gazniki regulowac na założonym filtrze czy nie ?? dzieki pozdrawiam
- Sojer
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/2/2007, 13:28
- Lokalizacja: TyChY
Obroty prubuj regulowac na ciepłym zagrzanym silniku, chociaż w XJ z 94 roku moze byc inaczej z ta sruba nie wiem dokładnie, a jesli chcesz te obroty wyregulowac to zagrzej silnik i prubuj na odpalonym silniu po mału skrecac srube od wolnych obrotów do momentu az dojdzie ci w granicach 1200-1500 obr na minute. Pozdrawiam
- GucioMarcin
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 10/7/2006, 21:55
... bede próbował regulacji ale teraz odnośnie wycieku jesli rozbiore rozrząd czy bede miał jakies problemy z jego ustawieniem i czy wogole sa jakies punkty do ktory sie można odnieść jak np. w samochodach. pozdrawiam
- Sojer
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/2/2007, 13:28
- Lokalizacja: TyChY
Nie wiem jak jest w 94', ale u mnie w 88'(rocznik) Są oznaczenia na kołach zębatych od rozrządu strzałki i musisz dokładnie poszukac, a sprubuj sciagnac sobie jakas serwisówke... moze Ci jakos pomoże. pozdrawiam
- GucioMarcin
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 10/7/2006, 21:55
Podłączę się do tematu. Posiadam XJ 600 3KM '91. Spala mi ok 9l czasem siorpnie nawet więcej. Motocykl zalewał się przy rozruchu. Myślę sobie spróbuję ustawić skład mieszanki oceniając po kolorze świec, tak też zrobiłem, wszystkie 4 śruby regulacyjne były wykręcone o 2- 2,5 obrotu. 2 świeca była idealna, 3 kompletnie czarna 1 i 4 brązowawa. Ustawiłem więc na 1 i 4 śrubę regulacji składu mieszanki na 1,75 a na 3 na 1,5. Wyczyściłem świece, różnice w pracy zauważyłem dość sporą, odpalała bez dotykania rolgazu. Zrobiłem z 50km, mówię sprawdzę jeszcze raz te świece i dalej miałem obiekcje, były jeszcze zbyt ciemne, toteż na 1 i 4 wkręciłem do 1,5 obrotu a na 3 do 1,25.
Od tego czasu wszystko wróciło do stanu wyjściowego, motocykl się zalewa i spalił 8l, po prostu zgłupiałem, jak zmniejszając ilośc paliwa w mieszance mogłem spowodować, że znów zaczął się zalewać ? A już się cieszyłem, że jestem na dobrej drodze, a tu taka niespodzianka. Miałem zamiar uzyskać dobry kolor na świecach i wtedy zrobić synchronizację. Cze może najpierw zrobić synchronizację i później regulować skład mieszanki? Proszę o jakieś rady, pozdrawiam.
Od tego czasu wszystko wróciło do stanu wyjściowego, motocykl się zalewa i spalił 8l, po prostu zgłupiałem, jak zmniejszając ilośc paliwa w mieszance mogłem spowodować, że znów zaczął się zalewać ? A już się cieszyłem, że jestem na dobrej drodze, a tu taka niespodzianka. Miałem zamiar uzyskać dobry kolor na świecach i wtedy zrobić synchronizację. Cze może najpierw zrobić synchronizację i później regulować skład mieszanki? Proszę o jakieś rady, pozdrawiam.
- Mathini
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 18/3/2013, 15:48
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości