Zobacz wątek - Sprzęgło w Kawasaki zx9r POMOCY
NAS Analytics TAG

Sprzęgło w Kawasaki zx9r POMOCY

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sprzęgło w Kawasaki zx9r POMOCY

Postprzez zielony224 » 26/4/2011, 00:55

Witam wszystkich. Mam duży problem ze sprzęgłem w Kawasaki zx9r z 99r. Polega on na ciągłym wyrabianiu się trzpienia współpracującego z wodzikiem, który jest osadzony w koszu sprzęgłowym. Trzpień jest odpowiednio podfrezowany na końcu tak aby spełniał funkcję czegoś w rodzaju widełek, które rozciągają za pomocą wspomnianego wodzika (grzybka) sprzęgło. Dorobiłem już trzy takie trzpienie ale wytrzymały w sumie tylko ok 1000 km. Ostatni z nich wykonany był z ulepszonej stali NC11LV i po chartowaniu miał twardość 60HRC ale i to nie zdało egzaminu niestety. Wydaje mi się, że przyczyną tego jest to, że obracający się wraz z całym koszem wodzik podczas włączania sprzęgła (kontaktu wyfrezowanych w trzpieniu widełek z wodzikiem) nie jest wyhamowywany tylko cały czas się obraca wycierając tym samym widełki. Cały problem polega na tym, że wodzik jest osadzony w sprzęgle na łożysku igiełkowym i powinien się zatrzymywać przy włączaniu sprzęgła, tym bardziej że łożysko jest w b.dobrym stanie. Mam nadzieję, że ktoś będzie mi w stanie udzielić informacji jak to ustrojstwo naprawić. Czytałem na necie, że to dosyć popularna usterka w tym modelu i że wpływ mają na nią porysowane powierzchnie wodzika oraz otworu w wałku sprzęgłowym w którym wodzik jest dodatkowo ustalany podczas pracy. Jeszcze raz bardzo proszę o kontakt osobę, której udało się to kiedyś naprawić. kzielonka1@gmail.com [/b]
      zielony224
      zielony224
      Świeżak
       
      Posty: 3
      Dołączył(a): 25/4/2011, 19:02


      Postprzez 7beat » 26/4/2011, 10:54

      może z koszykiem masz coś nie tak i dlatego ci rozwala te wałki
      tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
      Avatar użytkownika
      7beat
      Stały bywalec
       
      Posty: 1048
      Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
      Lokalizacja: Maków Mazowiecki


      Postprzez Przemo_rene » 26/4/2011, 12:13

      a skąd wiesz, że ta stal jest dokładnie taka jak oryginał? Na moje to musi być dokładnie z tego samego. Tak się zdaje ale nie zawsze twarde znaczy dobre. Może 60tk w rockwela nie jest jeszcze tym co trzeba? Robiłeś pomiary na próbce oryginały uszkodzonego? Trzeba by wziąć to na maszynę (podjedź na polibudę i sie dogadaj - niech zrobą test na twardość). Do tego trzeba wykonać zgład wzdłuż pręta i w tak go wytrawić i poddać analizie mikroskopowej by wykryć chociażby czy to było utwardzane i z czego zrobione mniej więcej.

      taniej chyba jednak wyjdzie kupno oryginału.
      http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
      Avatar użytkownika
      Przemo_rene
      VIP Åšcigacz.pl
       
      Posty: 2982
      Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
      Lokalizacja: Poznań / TL1000R

      Postprzez zielony224 » 26/4/2011, 13:51

      niestety orginał też zakładałem i wytrzymał aż kilkadziesiąt kilometrów. Orginał ma ok 30HRC bo mierzyłem go u siebie w pracy. Tak więc wynika z tego,że przyczyna jest inna niż źle dobrany materiał. Kosz też nie ma żadnych luzów ani bić. Cycki mi już k...a opadają z tego wszystkiego.
      zielony224
      zielony224
      Świeżak
       
      Posty: 3
      Dołączył(a): 25/4/2011, 19:02

      Postprzez Przemo_rene » 26/4/2011, 15:48

      nie ma magii - coś musi być nie tak. Rozbierz cały mechanizm i wszystko co się tyka sprzęgła od A-Z i sprawdzaj. Innej opcji nie widze - gdzies musi być feler.
      http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
      Avatar użytkownika
      Przemo_rene
      VIP Åšcigacz.pl
       
      Posty: 2982
      Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
      Lokalizacja: Poznań / TL1000R



      Powrót do Mechanika motocyklowa



      Kto przeglÄ…da forum

      Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




      na górê