Sprzęgło w Kawasaki zx9r POMOCY
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Sprzęgło w Kawasaki zx9r POMOCY
Witam wszystkich. Mam duży problem ze sprzęgłem w Kawasaki zx9r z 99r. Polega on na ciągłym wyrabianiu się trzpienia współpracującego z wodzikiem, który jest osadzony w koszu sprzęgłowym. Trzpień jest odpowiednio podfrezowany na końcu tak aby spełniał funkcję czegoś w rodzaju widełek, które rozciągają za pomocą wspomnianego wodzika (grzybka) sprzęgło. Dorobiłem już trzy takie trzpienie ale wytrzymały w sumie tylko ok 1000 km. Ostatni z nich wykonany był z ulepszonej stali NC11LV i po chartowaniu miał twardość 60HRC ale i to nie zdało egzaminu niestety. Wydaje mi się, że przyczyną tego jest to, że obracający się wraz z całym koszem wodzik podczas włączania sprzęgła (kontaktu wyfrezowanych w trzpieniu widełek z wodzikiem) nie jest wyhamowywany tylko cały czas się obraca wycierając tym samym widełki. Cały problem polega na tym, że wodzik jest osadzony w sprzęgle na łożysku igiełkowym i powinien się zatrzymywać przy włączaniu sprzęgła, tym bardziej że łożysko jest w b.dobrym stanie. Mam nadzieję, że ktoś będzie mi w stanie udzielić informacji jak to ustrojstwo naprawić. Czytałem na necie, że to dosyć popularna usterka w tym modelu i że wpływ mają na nią porysowane powierzchnie wodzika oraz otworu w wałku sprzęgłowym w którym wodzik jest dodatkowo ustalany podczas pracy. Jeszcze raz bardzo proszę o kontakt osobę, której udało się to kiedyś naprawić. kzielonka1@gmail.com [/b]
zielony224
- zielony224
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25/4/2011, 19:02
a skąd wiesz, że ta stal jest dokładnie taka jak oryginał? Na moje to musi być dokładnie z tego samego. Tak się zdaje ale nie zawsze twarde znaczy dobre. Może 60tk w rockwela nie jest jeszcze tym co trzeba? Robiłeś pomiary na próbce oryginały uszkodzonego? Trzeba by wziąć to na maszynę (podjedź na polibudę i sie dogadaj - niech zrobą test na twardość). Do tego trzeba wykonać zgład wzdłuż pręta i w tak go wytrawić i poddać analizie mikroskopowej by wykryć chociażby czy to było utwardzane i z czego zrobione mniej więcej.
taniej chyba jednak wyjdzie kupno oryginału.
taniej chyba jednak wyjdzie kupno oryginału.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
niestety orginał też zakładałem i wytrzymał aż kilkadziesiąt kilometrów. Orginał ma ok 30HRC bo mierzyłem go u siebie w pracy. Tak więc wynika z tego,że przyczyna jest inna niż źle dobrany materiał. Kosz też nie ma żadnych luzów ani bić. Cycki mi już k...a opadają z tego wszystkiego.
zielony224
- zielony224
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25/4/2011, 19:02
nie ma magii - coś musi być nie tak. Rozbierz cały mechanizm i wszystko co się tyka sprzęgła od A-Z i sprawdzaj. Innej opcji nie widze - gdzies musi być feler.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości