Cbr 125 czy Nsr 125
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Cbr 125 czy Nsr 125
Witam kupuje hondę cbr 125 ale zastanawiam sie także nad nsr 125 i nie wiem co wybrać honda cbr 125 podoba mi się bardziej bo ma ładniejszy dźwięk silnika i nie pierdzi jak wiekszość motorowerów cbr to już wiekszy ścigacz i cena cbr-ki jest mała od 3500zł do 5000zł nsr natomiast ma wygląd ścigacza ale pierdzi dużo pali często się psuje są drogie części dodam jeszcze że nsr-ki są drogie A co wy polecacie ?
z góry dzięki

- simson123
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/4/2011, 12:26
- Lokalizacja: Węglinek
Ja bym nsr brał, można już delikatnie poszaleć, a i na winklach poskładać się na pewno fajniej niż na cbr bo po prostu jest do tego za wąska, niby cbr cup jakoś dawało radę i nawet fajnie wyglądały ale seryjne to lipa moim zdaniem. Pozdro
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
-
motoftw - Stały bywalec
- Posty: 1179
- Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25
napisz jeszcze na czym ci zalezy. nsr jest drozsza w eksploatacji - wiecej pali. ale jest mocniejsza. cbr pali sporo mniej ale nie ma aż takiej mocy. wiec jak chcesz poszaleć nsr bedzie lepsza. a cbr lepsza bedzie na miasto dojazd do szkoły itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
NSR i tak nie ma takiego wyzylowanego silnika jak np. RS 125 wiec jest mniej awaryjna. a pali okolo 6-7 litrow wiec jeszcze nie jest to taka tragedia.
Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
Chciałbym jeszcze dodać że mam skończone 14 lat i to będzie mój pierwszy motor i moim zdaniem cbr 125 jest mniejsza od nsr 125 dodaje jeszcze że nie mam zamiaru szaleć po po ulicach tylko normalnie sobie pojeździć wiem że trzeba prawko a1 ale ja cbr-ke 125 kupuję żeby sobie pojeździć koło domu a jak zrobię prawko a1 to będę jeździł gdzieś dalej i nie chce odpowiedzi typu kup sobie motorynkę chce wiedzieć co będzie bezpieczniejsze i lepsze dla mnie z tych dwóch ścigaczów cbr 125 czy nsr 125 dodam że cbr mi się bardziej podoba dlatego że nie pierdzi tylko chodzi prawie jak ścigacz a jak zmienić tłumnik to ja r1 

- simson123
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/4/2011, 12:26
- Lokalizacja: Węglinek
to lepiej kup CBR na poczÄ…tek lepsza moc do opanowania
no ale co ci po motocyklu którym mozesz latac tylko po podwórku przez 2 lata 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to w twoim przypadku rowniez polece ci cbr 125, do nauki motor w sam raz 

Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
Cbr 125 malo pali, strasznie slaby silnik, duze koszty w przypadku jakies awarii po drugie serwis duzo drozszy w przypadku wymiany lancuszka rozrzadu slizgaczy czy to regulacji itd.
Nsr 125 jest wieksza moim zdaniem fajniejsza do smigania na winklach, mocniejsza, psuc sie nie psuje no chyba ze ktos przegapi czas z wymiana tloka czy korbowodu to pozniej musi wybulic kasy na kapitalke.
A tak zalozmy co kolo 20 k km wymienic tloczek i po sprawie no i korbe ale to zaleznie od stanu i przebiegu.Generalnie remont 2t jest tanszy i mniej skomplikowanyn iz 4t.
Moze i ta cbr pali mniej ale jak dla mnie roznica tych 2-3 litrow to juz tam. Zreszta cbr szybko sie znudzi napewno szybciej niz 125 w 2t po drugie to 125 w 2t tez sie szybko nudzi
Generalnie to 125 jest zeby nauczyc sie jezdzic przesmigac do 18 i kupic cos wiekszego typu 500 czy cos z 600/
Nsr 125 jest wieksza moim zdaniem fajniejsza do smigania na winklach, mocniejsza, psuc sie nie psuje no chyba ze ktos przegapi czas z wymiana tloka czy korbowodu to pozniej musi wybulic kasy na kapitalke.
A tak zalozmy co kolo 20 k km wymienic tloczek i po sprawie no i korbe ale to zaleznie od stanu i przebiegu.Generalnie remont 2t jest tanszy i mniej skomplikowanyn iz 4t.
Moze i ta cbr pali mniej ale jak dla mnie roznica tych 2-3 litrow to juz tam. Zreszta cbr szybko sie znudzi napewno szybciej niz 125 w 2t po drugie to 125 w 2t tez sie szybko nudzi

- Kicaj.
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
- Lokalizacja: Poznań
wiekowo jestes za mały. gabarytowo nie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie cały czas sobie jaja robimy a teraz serio ci poradzimy. serio to czytaj ze zrozumieniem. nie da sie polecic tego lub tego. ktoś woli 2T to poleci ci nsr. ktos woli 4T to poleci ci cbr. nie ma tu zwycięzcy. jak dla mnie na twoje lata kupił bym 125 ccm bo bedzie wystarczająca. jak był bys starszy i miał prawko i chciał szybciej polatac polecił bym nsr.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak, jak by był na twoim miejscu miał kase itp to kupił bym CBR własnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja mam HONDE CBR 125, a mój kolega NSR 125... Więc tak:
1. Spalanie
NSR 125:
Jeśli chcesz żeby Ci spaliła te 5-7l musisz naprawdę traktować ostrożnie manetkę gazu, a przy tym jazda staje się jak jakąś 50, ponieważ pełna moc jest dopiero od 6-7k obrotów. A spalić przy sportowej jeździe potrafi nawet 10l.
CBR 125:
Ostatnio jeździłem we 2 osoby i prawie cały czas trzymałem ją na obrotach to wyszło mi spalanie 3,5l/100km. a jak sam, i spokojnie nawet poniżej 3l/100km
2. Dźwięk:
NSR 125:
Wiadomo brzmi jak 2T, ale nie pierdzi tak jak 50 cm3.
CBR 125:
Moja ma przerobiony tłumik i kolektor to przy wysokich obrotach brzmi jak rasowy, sportowy motocykl, a na niskich na biegu jałowym tylko słychać szum...
3. OsiÄ…gi:
NSR 125:
Dobrze się zbiera do 140km/h następnie idzie ale już wolniej. Prędkość maksymalna 160 km/h Przyśpieszenie do 100km/h około 6-7 sek
CBR 125:
Dobrze się zbiera do 110-120 km/h następnie idzie ale już wolniej tak jak NSR od 140 km/h. Prędkość maksymalna 130-140 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h 10-12 sek. Na pewno żadne "50" (TZR 50, RS 50) nie mają szans.
4.WyglÄ…d i rozmiary:
NSR 125:
Przypomina już większą pojemność i typowego ścigacza. Jest bardziej obudowana i ma piękną czachę wraz ze światłami. Jest dosyć duża.
CBR 125:
Nie odstaje aż tak bardzo dużo od poprzedniczki. Ma piękny wygląd, pozycja za kierownicą jest lekko pochylona przy wzroście 184 cm. Jeśli nie widzieliście CBR 125 na żywo i nie siedzieliście to nie wypowiadajcie się na jej rozmiary, gabaryty i wygląd.
5. Użytkowanie:
NSR 125:
Jest to 2T więc bardziej podatny na remonty i trzeba lać bardzo dobry olej do mieszanki, aby długo jeździł. Na pewno jest mniej żywotniejszy od silnika CBR 125.
Musisz lać olej do mieszanki co dochodzi Ci do około 600-800 km olej za około 40-50 zł.
CBR 125:
Jest to 4T, żywotniejszy od NSR. Należy tylko dbać o wymianę oleju co sezon lub co 6000-8000 km(Jeżeli dużo jeździsz). Nie musisz dolewać oleju do mieszanki, tylko sprawdzasz stan co jakiś czas. Silnik CBR 125 pokonuje na prawdę duże przebiegi, jeżeli solidnie dbasz o niego, nie które mają po 40-60k km bez remontu i jeżdżą i są sprawne.
6. Elastyczność silnika:
NSR 125:
Ciągnie dopiero od 6-7k obrotów, wtedy CBR 125 odstaje. Poniżej 6k jeździ się jak ścigaczem 50 cm3 (może trochę lepiej).
CBR 125:
Ciągnie od dołu, jednak od około 7k obrotów dostaje lekkiego kopa jak ścigacz.
RAZEM:
Jak jechaliśmy na 1 biegu i około 2k obrotów jak dodaliśmy gazu to CBR 125 się szybciej zbierała, jednak jak NSR 125 wskoczyła na obroty rzędu 6-7k obrotów to wyprzedziła mnie ale CBR 125 nie odstawała tak bardzo. A jak jechaliśmy tylko do 6-7k obrotów. To CBR się lepiej zbiera, na pewno nie odjeżdża od razu ale da się dostrzec różnicę...
Myślę że Ci pomogłem w wyborze. Byłem dość obiektywny i o NSR 125 pisałem z własnych doświadczeń i to co kolega mi mówił. Ja też mogłem mieć NSR 125, RS 125, TZR 125, jednak wybór padł na CBR 125 i nie żałuję tego.
1. Spalanie
NSR 125:
Jeśli chcesz żeby Ci spaliła te 5-7l musisz naprawdę traktować ostrożnie manetkę gazu, a przy tym jazda staje się jak jakąś 50, ponieważ pełna moc jest dopiero od 6-7k obrotów. A spalić przy sportowej jeździe potrafi nawet 10l.
CBR 125:
Ostatnio jeździłem we 2 osoby i prawie cały czas trzymałem ją na obrotach to wyszło mi spalanie 3,5l/100km. a jak sam, i spokojnie nawet poniżej 3l/100km
2. Dźwięk:
NSR 125:
Wiadomo brzmi jak 2T, ale nie pierdzi tak jak 50 cm3.
CBR 125:
Moja ma przerobiony tłumik i kolektor to przy wysokich obrotach brzmi jak rasowy, sportowy motocykl, a na niskich na biegu jałowym tylko słychać szum...
3. OsiÄ…gi:
NSR 125:
Dobrze się zbiera do 140km/h następnie idzie ale już wolniej. Prędkość maksymalna 160 km/h Przyśpieszenie do 100km/h około 6-7 sek
CBR 125:
Dobrze się zbiera do 110-120 km/h następnie idzie ale już wolniej tak jak NSR od 140 km/h. Prędkość maksymalna 130-140 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h 10-12 sek. Na pewno żadne "50" (TZR 50, RS 50) nie mają szans.
4.WyglÄ…d i rozmiary:
NSR 125:
Przypomina już większą pojemność i typowego ścigacza. Jest bardziej obudowana i ma piękną czachę wraz ze światłami. Jest dosyć duża.
CBR 125:
Nie odstaje aż tak bardzo dużo od poprzedniczki. Ma piękny wygląd, pozycja za kierownicą jest lekko pochylona przy wzroście 184 cm. Jeśli nie widzieliście CBR 125 na żywo i nie siedzieliście to nie wypowiadajcie się na jej rozmiary, gabaryty i wygląd.
5. Użytkowanie:
NSR 125:
Jest to 2T więc bardziej podatny na remonty i trzeba lać bardzo dobry olej do mieszanki, aby długo jeździł. Na pewno jest mniej żywotniejszy od silnika CBR 125.
Musisz lać olej do mieszanki co dochodzi Ci do około 600-800 km olej za około 40-50 zł.
CBR 125:
Jest to 4T, żywotniejszy od NSR. Należy tylko dbać o wymianę oleju co sezon lub co 6000-8000 km(Jeżeli dużo jeździsz). Nie musisz dolewać oleju do mieszanki, tylko sprawdzasz stan co jakiś czas. Silnik CBR 125 pokonuje na prawdę duże przebiegi, jeżeli solidnie dbasz o niego, nie które mają po 40-60k km bez remontu i jeżdżą i są sprawne.
6. Elastyczność silnika:
NSR 125:
Ciągnie dopiero od 6-7k obrotów, wtedy CBR 125 odstaje. Poniżej 6k jeździ się jak ścigaczem 50 cm3 (może trochę lepiej).
CBR 125:
Ciągnie od dołu, jednak od około 7k obrotów dostaje lekkiego kopa jak ścigacz.
RAZEM:
Jak jechaliśmy na 1 biegu i około 2k obrotów jak dodaliśmy gazu to CBR 125 się szybciej zbierała, jednak jak NSR 125 wskoczyła na obroty rzędu 6-7k obrotów to wyprzedziła mnie ale CBR 125 nie odstawała tak bardzo. A jak jechaliśmy tylko do 6-7k obrotów. To CBR się lepiej zbiera, na pewno nie odjeżdża od razu ale da się dostrzec różnicę...
Myślę że Ci pomogłem w wyborze. Byłem dość obiektywny i o NSR 125 pisałem z własnych doświadczeń i to co kolega mi mówił. Ja też mogłem mieć NSR 125, RS 125, TZR 125, jednak wybór padł na CBR 125 i nie żałuję tego.
Ostatnio edytowano 25/4/2011, 09:15 przez rudi0018, łącznie edytowano 1 raz
- rudi0018
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40
co do spalania to wątpie żeby takie było
na pewno nie pali mało
ale tyle crossówki nie palą katowane na torze crossowym
choc maja bardziej sportowe silniki i wieksze gaźniki. byc moze spalanie to wynika ze xle ustawionego gaźnika lub złych pomiarów
bo tyle to mój kat nie pali na asfalcie nawet 





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no ale ja mam daleko do gdanska wiec nie bede mógł wyniku powtórzyc ;/ to sporo pala te motorki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości