Zobacz wątek - Kawasaki kmx 125 - gubi iskrę pod obciążeniem
NAS Analytics TAG

Kawasaki kmx 125 - gubi iskrę pod obciążeniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Co jest zepsute?

moduł zapłonowy
0
Brak głosów
regulator napięcia
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 0

Kawasaki kmx 125 - gubi iskrę pod obciążeniem

Postprzez ziom779 » 22/4/2011, 23:17

Problem dotyczy elektryki w Kawasaki kmx 125 2003r. Kompresja idealna, niedawno robiłem remont, gaźnik wyregulowany na 100% dobrze, nie łapie lewego powietrza, do cylindra nie dostaje się żadna woda.

Opis problemu:
Motor odpala od strzała, czy zimny, czy ciepły, można zapalić nawet ręką. Na luzie chodzi idealnie, problem zaczyna się gdy chcę wrzucić bieg. Wbijam jedynkę, puszczam sprzęgło (tak, wiem jak to się robi) i w momencie gdy silnik już zaczyna ciągnąć cały motor (w momencie obciążenia) silnik gaśnie tak, jakby został wyłączony zapłon. Jeśli nie wcisnę ponownie sprzęgła to zgaśnie. Zupełnie tak jakby pod obciążeniem (wtedy, gdy ma już jechać) gubił iskrę. Na luzie chodzi perfekcyjnie, nic nie muli, obroty spadają idealnie. Kiedyś, by dało się jechać musiałem dobrze rozgrzać silnik i próbować ruszać (czasem nawet z 30min gazując od 6000 rpm wzwyż naciskając i zwalniając sprzęgło), za którymś razem jakby "złapał" i szło prawie normalnie jeździć. Prawie normalnie, bo od czasu do czasu podczas jazdy na 2-3sek działo się tak jakbym wyłączył zapłon (tak jakbym wyłączył kill-switchem silnik) - pomagało wciśnięcie sprzęgła, albo zmniejszenie gazu (zamknięcie przepustnicy). Gdybym nie zmniejszył gazu, prawdopodobnie silnik by wtedy zgasł.
Sprawdziłem już (wymieniając elementy):
-święcę
-cewkÄ™
-kabel WN
-fajkÄ™
Chyba już niewiele pozostało, bo moduł i reg. napięcia. Nie mam w okolicy nikogo z kim mógłbym podmienić części.
Co to może być? Ja obstawiam moduł, ale chciałbym się upewnić, by nie wyrzucać pieniędzy w błoto.
ziom779
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:48


Postprzez motoftw » 23/4/2011, 12:20

Mój kumpel miał identyczne objawy i okazało się, że czujnik stopki był zwalony i cały czas moto ,,myślało" , że jest rozłożona i po puszczeniu sprzęgła moto kmx gasł właśnie tak jak mówisz. Odłącz akumulator i zobacz czy działa normalnie bo koleżka wyjął aku i normalnie jeździł, a potem dopiero doszedł, że to wina czujnika. Pozdro
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25


Postprzez ziom779 » 23/4/2011, 14:46

Zapomniałem dopisać, że czujnik to raczej nie jest. Jak moto było jeszcze sprawne to mogłem jechać z rozłożoną stopką. Z tego co mi się wydaje, to ten czujnik powoduje odcięcie zapłonu od razu po wbiciu biegu, już chyba nawet nie zależy to od położenia sprzęgła. Układ paliwowy jest 100% sprawny, wyregulowany. Z mechaniki 2t to jestem dość dobry, to musi być coś z elektryką, albo jakieś czary :twisted:

Proszę o jakieś podpowiedzi, może ktoś miał coś podobnego, obojętnie w jakim motorze...
ziom779
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:48



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê