Odblokowanie Aprili Rs 125
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Odblokowanie Aprili Rs 125
Witam posiadam Aprilke Rs 125 przed remontem pomykała mi 140 km/h . Po remoncie zrobiłem juz 1500 km i max idzie mi 110km/h co moze być w niej nie tak czy mozliwe ze jest ona zablokowana ?? A co jeszce no to ta aprilka nie posiada zaworu wydechowego ale jak czytałem to zawór nie daje prędkości .Przy biegu 6 i 8 tysięcy obrotów idzie 100 km/h .Ta aprilka ma takiego muła do 6 tysięcy obrotów puźniej jak pociągnie to jak głupia(to chyba przez brak zaworu) ale i tak małą prędkość rozwija . Co jest w niej nie tak Proszę o pomoc . Moduł gaźnik wydech ?? Jak to sprawdzić ??
- Sqak4
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30
a moze wczesniej miałes np zbyt cienkie uszczelki co dawało mega kompresje i sie turlał
a teraz słabiej mozesz miec spasowany tłok, grubsze uszczelki i juz sie nie turla 140. ciezko powiedziec. o ile nic nie było dłubane poza remontem to tylko to wchodzi w gre. ewentualnie przytkany gaźnik i filtr powietrza,

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kompresja jest taka jak nalezy bardzo duza no jak wiadomo po remoncie . Ym regulacja gaznika nie była robiona po remoncie;/ no ale co tam jest do regulowania powietrze i srubka od mieszanki czy jakos . Tylko są dwie srubki od reglacji . Mozliwe ze jest nie wyregulowany gaźnik ?? No a moze to tez przez ten filtr powietrza ?? A jak to przez nie wyregulowany gaźnik to moze ktoś podpowie jak go wyregulować ??
- Sqak4
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30
Przy każdej zmianie tłoka powinno się wyregulować gaźnik od zera. A kompresja może być mała nawet po remoncie, jeśli tłok jest zbyt mały, zbyt luźno spasowany.
link z obcego forum, opis dot. gaźnika mikuni, Ty masz pewnie dell'orto, ale regulacja będzie wyglądać tak samo:
http://yamahadt.cenebit.biz/topics24/regulacja-gaznika-vt39.htm (otwórz link)
numer 1 to śruba od obrotów, poznasz ją po tym, że wystaję i jest na niej nawinięta sprężynka. Postępuj wg. opisów.
Ja bym to troche zmienił:
-rozgrzej silnik
-zakręc śrubkę nr 2 na maks (teraz dostaje za duzo paliwa)
-srubke nr 1 odkręć tak by mial z 1500-2000 obrotów
- odkręcaj najlepiej po połowie obrotu śrubkę nr 2 - musisz znaleść takie jej ustawienie, by silnik miął w danym momencie jak najwyższe obroty, powoli odczekuj na reakcję silnik,a nic się nie spiesz
-gdy silnik ma już najwyższe obroty, większych nie da się już mieć to musisz śruubke nr 2 nieco zakręcić, ale tak by obroty nie spadły, by silnik chodził na jak możliwie największych obrotach.
-gdy już masz idealne ustawienie śrubką nr1 ustawiasz obroty biegu jałowego na takie jakie chcesz mieć i można jeździć.
srubka nr2 - zakręcając ją zwiekszamy ilosc paliwa, odkrecając zwiekszamy ilosc powietrza w mieszance. trzeba znalesc idealna proporcje miedzy tymi skladnikami.
poczytaj tez w internecie jak sie reguluje gaznik, jest tyle poradnikow, ze głowa boli. Wszystkie generalnie reguluje się podobnie.
Jesli regulacja nie pomogła, wyczyść dysze w gaźniku, w dell'orto masz ich z 5-6 (taki dziwny układ, dysza wkręcona w dyszę).
Ogólnie masz coś z ukl. paliwowym, przytkane dysze, brudny filtr, zła regulacja (jej brak właściwie).
link z obcego forum, opis dot. gaźnika mikuni, Ty masz pewnie dell'orto, ale regulacja będzie wyglądać tak samo:
http://yamahadt.cenebit.biz/topics24/regulacja-gaznika-vt39.htm (otwórz link)
numer 1 to śruba od obrotów, poznasz ją po tym, że wystaję i jest na niej nawinięta sprężynka. Postępuj wg. opisów.
Ja bym to troche zmienił:
-rozgrzej silnik
-zakręc śrubkę nr 2 na maks (teraz dostaje za duzo paliwa)
-srubke nr 1 odkręć tak by mial z 1500-2000 obrotów
- odkręcaj najlepiej po połowie obrotu śrubkę nr 2 - musisz znaleść takie jej ustawienie, by silnik miął w danym momencie jak najwyższe obroty, powoli odczekuj na reakcję silnik,a nic się nie spiesz
-gdy silnik ma już najwyższe obroty, większych nie da się już mieć to musisz śruubke nr 2 nieco zakręcić, ale tak by obroty nie spadły, by silnik chodził na jak możliwie największych obrotach.
-gdy już masz idealne ustawienie śrubką nr1 ustawiasz obroty biegu jałowego na takie jakie chcesz mieć i można jeździć.
srubka nr2 - zakręcając ją zwiekszamy ilosc paliwa, odkrecając zwiekszamy ilosc powietrza w mieszance. trzeba znalesc idealna proporcje miedzy tymi skladnikami.
poczytaj tez w internecie jak sie reguluje gaznik, jest tyle poradnikow, ze głowa boli. Wszystkie generalnie reguluje się podobnie.
Jesli regulacja nie pomogła, wyczyść dysze w gaźniku, w dell'orto masz ich z 5-6 (taki dziwny układ, dysza wkręcona w dyszę).
Ogólnie masz coś z ukl. paliwowym, przytkane dysze, brudny filtr, zła regulacja (jej brak właściwie).
- ziom779
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 28/3/2010, 20:48
a po co wymieniłeś? jeśli go uprałeś solidnie, zniszczony nie jest i nei ma nabitego brudu nie do wyczyszczenia to bym nie kupował... ale może ja się nie znam ;p
sam uprałem filtr w swoim, a nie kupowałem nowego.
sam uprałem filtr w swoim, a nie kupowałem nowego.
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
jasne
gąbkowe są wielokrotnego użytku
gdyby były to 1 razówki to by mi wiecej kasy szło w filtry niz w remonty xd gorąca woda plus proszek do prania wymyje filtr dokładnie
potem nasączanie gęstym olejem przekładniowym albo płynem do filtrów



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Oj pojawił się nowy problem w aprili . 500 km temu działo się coś takiego ze gasła mi jak jechałem długo naprzykład 100 km/h albo jak ją ciągłem na maxa na jakims biegu . No i zmieniłem na iglicy na srodkowy rowek i zrobiłem 500 km bez zarzutów teraz odnowa jak ją piłuje na jakims biegu naprzykład 4 na maxa to robi takie cos jak uuuuuuuuuuuuuuuuu jak by brakowało paliwa popuszcze gazu powoli i na małych obrotach znow jedzie .Obojętnie na jakim biegu będe jechał na maxa to zrobi takie uuuuuuuuuuu najczesciej to jest jak wrzuce 6 pomykam 100 chwilowo a tu za moment takie uuuuuuuuu jak by brak paliwa popusze gazu i idze znów normalnie , ale za chwile ujade kawałek i ponawia to samo . NIe wiem cos jest grane . Ale myślicie ze to pewnie moze byc cos z gaźnikiem bo nie był regulowany po remoncie .
- Sqak4
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30
A co jeszcze zaczeła własnie wariować też z obrotami raz wysokie raz niskie a śrubka non stop w tej samej pozycji . Puszcze gaz i kręci sie 4 tysiące na postoju a za chwile spadnie sama na 2 tysiące nic nie dotykając
A przez te 500 km co pisałem to chodziła jak burza tyle ze kręciła sie max 120 lub 110 km/h . Nie wiem dlaczego pojawił się ponownie ten problem a może Świeca ?? chociaż wymieniałem ja na nowa .

- Sqak4
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30
hmm jakby gaźnik to by raczej działo to sie ciagle. prędzej kranik moze byc przytkany. albo tłok ci puchnie. wtedy własnie potrafi tak jakby zamulic i odpuszcza zaraz/ ale zwykle wtedy silnik staje i trzeba po prostu odpalic jeszcze raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No i właśnie nie gaśnie pod czas jazdy . I jak mu popuszczam gazu i tak kręce manetką zeby załapał przy 5 tysiącach obrotów to tak mu sie zbiera takie no tak sie zbiera cos jak by w gazniku albo cos i niekiedy lubi strzelic sobie i nie wiem czy z gaznika czy z komina .
- Sqak4
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30
Albo jeszcze jedno naprzykład jade ta 100 i zacznie robic mi to uuuu i mu nie popuszcze gazu z manetki tylko trzymam ja nonstop na maxa i jest to uuuu az do momentu kiedy wskazówka spadnie na 70 km/h i jak spadnie do 70 no to dalej pociągnie i zacznie motor jechac .
- Sqak4
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30
Jeszcze jedno nie mozliwe ze raz tłok puchnie raz nie ;/ jak by puch no to chyba non stop a nie ze przez 500 km nie a przy nastepnych kilometrach tak a puźniej znowu nie ;/ a motorek jest juz dotarty zrobiłem nim 1800 juz . A co dodam po naprawie przytarł mi sie na 1 kilometrze jak odjezdzałem od mechanika ale po tym przytarciu mi chodził normalnie bez zarzutów no i zrobiłem 1800 po tym przytarciu więc juz sam nie wiem ;/ No ale jak go teraz rozgrzeje na duża temperatura to on leciutko pali i chodzi na wolnych obrotach więc mi sie wydaje ze nie wina tłoka ;/
- Sqak4
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30
człowieku EDYTUJ posty bo warny polecą. zapoznaj sie z regulaminem. dobra nie zrozumiałem twojej wypowiedzi. wiec po 500 km juz nie ma prawa tłok puchnąć. wiec sprawdź kranik. i miej pewnosc że gaźnik masz wyregulowany i wyczyszczony. wtedy powinno byc wszystko ok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości