GS 500 po wymianie oleju ślizga się sprzegło....
Posty: 6
• Strona 1 z 1
GS 500 po wymianie oleju ślizga się sprzegło....
Czesc. Kieruje mnie do Was kolejny problem z moim GS
Kupiłem motocykl tydzień temu i jak dotychczas same problemy, trafiłem na małą mine
Ogarnąłem większość problemów i jak na złość pojawił się kolejny, myślałem, że mnie dziś szlak trafi. Opisze dokładnie cały problem by była jasność. Po kupnie wymarzonego GS wydawało mi się, że delikatnie śliga się sprzęgło przy mocniejszym odkręceniu gazu, jednak nie byłem pewny, że to sprzęgło bo w końcu mam słabe doświadczenie, wcześniej na ETZ jeździłem temu też mimo iż był mały poślisk sprzęgła wydawało się, że to rakieta nie czułem, że nie jest jak być powinno, a jestem pewien, że wtedy już się ślizgało. Wczoraj zakupiłem, olej i filtr. Zabrałem się za wymianę, wszystko ładnie poszło po czym udałem się na przejażdżkę już po kilku metrach stwierdziłem, że sprzęgło ślizga się mocniej niż na starym oleju, jednak po rozgrzaniu było lepiej. Dziś po przyjściu z pracy chciałem trochę pojeździć odpaliłem maszynę klik jedynka puszczam sprzęgło o stoję w miejscu, myślę co jest do chu***, znowu na luz i znowu jedynka nadal stoję. klik dwójka, ruszam powoli silnik wyje jak cholera, 6 tys obrotów a ja się toczę (sklejone tarcze) no to zaraz puszczą 1 km, 2km, 5km no no trochę lepiej jednak i tak beznadziejnie 2 bieg gaz do końca śilnik znowu wyje a ja nabieram prędkości w takim tempie, że puszki mnie wyprzedzają
Olej jaki wlałem to Castrol 10-40w kupiony w sklepie motocyklowym przeznaczony do motocykli (czerwony) 33 zł litr. Pytanie co jest nie tak... Tarczę się skończyły? A efekt ślizgania zwiększył się przez nowy olej...? Jestem pewny, że na starym oleju tez był poślizg jednak mniejszy, znacznie mniejszy, luz na klamce wynosi około 1 cm. Proszę o rady bo nie wiem co począć, środki przeznaczone na naprawy w zasadzie już wyczerpałem (Olej, swiece, synchro gazników, wprostowanie lagów bo okazały sie krzywe, wymiana uszczelniaczy) Jeśli to tarcze to ile mnie to będzie kosztować bo to dość istotne, rodzinę muszę też wykarmić
i czy jestem w stanie poradzić sobie z wymianą... Klucz w reku trzymam pewnie. Czy to może wina oleju?




-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Ekspertem nie jestem ,ale wg mnie jest to to co napisałeś. Zużyte tarcze sprzęgłowe. Po zalaniu nowego oleju zapewne polepszyło się smarowanie i stąd ten problem. Komplet tarczy nie kosztuje więcej jak 200, zobacz na allegro. CO do wymiany to nie jest nic trudnego. Ja w swoim bandziorze muszę zdjąć dekiel silnika, odkręcic pokrywę od kosza sprzęgłowego i już mam tarcze na wierzchu.
Mów co myślisz , rób co mówisz .
Suzuki Bandit gsf 400
Suzuki Bandit gsf 400
- MaŁy_Bandzior
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24
ja bym zaczal najtańszym kosztem. spuść ten nowy olej (wykorzystasz go jeszcze..), ściagnij kapę sprzęgła (duża jest.. po prawej) i odkręć te kilka sprężynek co są trzymane przez śruby w miarę lekko. Weź suwmiarkę i zmierz jaką mają długość i porównaj te wartości z serwisówką. Jeżeli są poniżej to komplet spręzynek kosztuje około 40zł. Jeżeli bedę nierówno zużyte to też są do wymiany. Jak jużbedziesz na tym etapie wyciągaj po kolei każdą z tarcz i przekłądek, układaj w kolejności i powycieraj je i odtłuść jakimś sprayem do czyszczenia łańcuchów motocyklowych lub brake cleanerem. To mało agresywne odtłuszczacze. Powycieraj szmatami czystymi i zmierz jaką grubość mają tarcze i przekładki (to tez jest w serwisówce) bedziesz wiedział czy nadają się jeszcze czy nie.
Jak bedziesz wszystko składał patrz by były tak samo w tej samej kolejności. Nowe sprężynki dokręć delikatnie (tam jest siła około 15Nm więc to jest na prawdę nie dużo)
Kapę odtłuść na stykach gdzie jest uszczelka i karter odtłusć i daj na sylikon wysokotemperaturowy (jak budżetowo, to budżetowo...choć ta uszczelka kosztuje 15zł)
Teraz wyreguluj linkę sprzęgła PRZY POKRYWIE SPRZĘGŁA ustawiając wcześniej regulację przy klamce na połowe. Zalej olej co zlałeś i po odpaleniu zobacz jak bedzie.
W razie czego podreguluj teraz przy klamce linkę sprzęgła.
ps. odkładnie obadaj linkę sprzęgła czy czasem nie jest gdzieś wewnątrz naderwana bo wtedy może po prostu nie ciągnie dobrze..
Jak bedziesz wszystko składał patrz by były tak samo w tej samej kolejności. Nowe sprężynki dokręć delikatnie (tam jest siła około 15Nm więc to jest na prawdę nie dużo)
Kapę odtłuść na stykach gdzie jest uszczelka i karter odtłusć i daj na sylikon wysokotemperaturowy (jak budżetowo, to budżetowo...choć ta uszczelka kosztuje 15zł)
Teraz wyreguluj linkę sprzęgła PRZY POKRYWIE SPRZĘGŁA ustawiając wcześniej regulację przy klamce na połowe. Zalej olej co zlałeś i po odpaleniu zobacz jak bedzie.
W razie czego podreguluj teraz przy klamce linkę sprzęgła.
ps. odkładnie obadaj linkę sprzęgła czy czasem nie jest gdzieś wewnątrz naderwana bo wtedy może po prostu nie ciągnie dobrze..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
do wymiany sprężyny w sprzęgle jesli tarcze maja wymiar. sprezyny 50zl. a pierd...... ze samochodowe oleje tylko do aut. kumpel mial tak samo po zmianie oleju efekt sprezyny chociaz wymiar trzymaly to byly juz spracowane - za miekkie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Jak przez kilka kilometrow jechales slizgajac sprzeglo na kilku tys obrotow to spaliles tarcze i przekladki. Wymien komplet bo z dziadowania mozesz miec tylko dziadostwo. Jak juz ten olej o malo nie spaliles to go tez wymien. Kupiles motocykl i musisz w niego wlozyc. Jak sie kupuje motocykl na ktorym kilka osob uczylo sie jezdzic to mozna sie liczyc, ze bedzie trzeba zrobic to i owo. Albo bedziesz pakowal w pol srodki, robil kilka razy, placil kilka razy i dalej g... mial albo zrobisz raz jak trzeba i korzystal z jazdy 

-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Jak przez kilka kilometrow jechales slizgajac sprzeglo na kilku tys obrotow to spaliles tarcze i przekladki.
tak zrobil z 500km na slizgajacym sie w gorze sprzegle, wymienil sprezyny i smiga dalej nic sie nie dzieje. olej ku zdrowotnosci jednak bym zmienil
tak zrobil z 500km na slizgajacym sie w gorze sprzegle, wymienil sprezyny i smiga dalej nic sie nie dzieje. olej ku zdrowotnosci jednak bym zmienil
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości