Zobacz wątek - Honda CBR F4 2000r
NAS Analytics TAG

Honda CBR F4 2000r

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CBR F4 2000r

Postprzez -pawlus- » 18/4/2011, 19:38

Witam wszystkich serdecznie.

Jak w temacie czy ktoś robił kiedyś elektroniczny obrotomierz z rozdzielczością poniżej 50 obr/min ?

Planuje sobie wyregulować gaźniki a potrzebuję do tego obrotomierza z dokładnością do 50 rpm.

Dzisiaj próbowałem podłączyć ten oto licznik impulsów --> http://jabel.com.pl/files/instrukcje/J-091.pdf który przelicza impulsy na obroty. Po podłączeniu do jednej z fajkocewek (na niskim napięciu oczywiście) nic nie wskazywał :shock: W celu sprawdzenia podłaczyłem napięcie z sieci i wskazywał 1500 rpm i w drugim przypadku (po zdjęciu zwory) 3000 rpm więc licznik działa.

Teraz tylko pytanie jakie są impulsy w obwodzie niskiego napięcia na fajkocewkach ?

Po podłączeniu i uruchomieniu silnika wyświetlacz wskazywał - 0.

Wydaje mi się że są one za krótkie dla tego procka i nie jest w stanie ich w ogóle wykryć.

Może ktoś zna inny sposób jak to ugryźć ?
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów


Postprzez RUTRA.RD » 19/4/2011, 10:57

ze tak spytam po co ci obroty co 50 ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez -pawlus- » 19/4/2011, 19:46

RUTRA.RD napisał(a):ze tak spytam po co ci obroty co 50 ??


Gdy regulujesz gaźniki w CBR F4 na każdym gaźniku kręcąc dyszą wolnych obrotów (regulacja składu mieszanki paliwowo powietrznej) zmieniają ci się obroty silnika. Jest to niewielka zmiana więc na wskazówkowym obrotomierzu nie wychwycisz tego.

Wkręcając dyszę wolnych obrotów obroty silnika wzrastają, szukasz takiego położenia przy którym silnik ma najwyższe obroty. Czynność tą powtarzasz dla każdego gaźnika...

Znając to położenia wykręcasz dyszę do momentu w którym obroty silnika spadną o 50 rpm. Powtarzasz dla każdego gaźnika. Od tego położenia wykręcasz, w zależności od wersji motonga o 3/4 obrotu lub o 1 obrót.

Tak wygląda w skrócie wyregulowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez RUTRA.RD » 19/4/2011, 19:59

ale na waku tez ci sie wtedy podcisnienie zmienia - tak ustawiałem nieraz. czy jest to gorsza metoda ? zeby poprzez analize waku dobrac sklad mieszanki ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez -pawlus- » 19/4/2011, 20:12

RUTRA.RD napisał(a):ale na waku tez ci sie wtedy podcisnienie zmienia - tak ustawiałem nieraz. czy jest to gorsza metoda ? zeby poprzez analize waku dobrac sklad mieszanki ?


No właśnie dzisiaj o tym myślałem, że regulując skład mieszanki powinno się zmieniać podciśnienie w komorze ssącej tak ?

Więc tak sobie pomyślałem żeby to na wartość podciśnienia wyregulować ale czy to będzie adekwatne ?
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez RUTRA.RD » 19/4/2011, 20:17

u kumpla w fazer taka regulacja zdala egzamin. serwisowka podawala 2 obrotu waku wykazalo ze na 2,5 obrota jest lepiej a na 3 jeszcze wzroslo, na 3,5 wlasciwie bez zmian lub lekko w dol, dalem 3 obroty- kolor swiec okej moc spalanie wszystko git. teraz ze ceny wachy poszly w gore dalem 2,5 i to nie to bedzie powrot na 3
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez -pawlus- » 19/4/2011, 20:21

To mówisz żeby ustawić dysze tak aby uzyskać maksymalne podciśnienie na waku tak ?
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez RUTRA.RD » 19/4/2011, 20:36

ja tak robilem bylem zadowolony z tym ze jesli serwisowka podaje np 2 obroty i masz wychylenie 2 a na 2,5 obrota masz wychylenie 2,3, a na 3 obrotach 2,4 to byl 2,5 obrotu zostawil. jesli chcesz osobno kazdy gaznik ustawic to od wartosci jak w tym przypadku 2,5 dokonal bym korekty +- maks 0,25 obrota. to eksperyment jesli sie uda bedziesz szybki jesli nie troche roboty i od nowa ustawiasz. jesli masz jakies pytanai jeszcze to jutro na nie odpowiem rano bo ide spac :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr