Zobacz wątek - pierwszy motor po kursie

pierwszy motor po kursie

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

pierwszy motor po kursie

Postprzez czarek1234 » 14/4/2011, 13:14

witam, dopiero co zrobilem prawko na A i chcilabym kupic jakis 1 motocykl.
mam 18lat 181cm 83kg wagi. oczywiscie podobaja mi sie sportowe motocykle, jednak wiem ze mam male doswiadczenie bo tylko 2lata na skuterze ktory lecial max 85kmh i kurs na prawko.
z tego co patrzylem tu po forum to polecane sa 500tki na pierwszy motor.
ktora z 500tek jest taka najbardziej sportowa chodzi mi o gs cb er5.
jakbym mial sam wybierac to chyba najbardziej jestem za hondą cb500.
ale czy za 5000tysiecy kupie cos? nie cchce wydawac wiecej bo wiadomo 1 motor to i parkingowa sie moze zdazyc czy co innego.
i mam takie pytanie : czy cb500 jest dobrym motorem do nauki , naucze sie na nim wchodzic w zakrety i dobrze poruszac sie po miescie , trasie etc.
czy dobrze przygotuje mnie jesli bede chcial na nastepny motor kupic ss 600
np honde cbr?
czy taki sprzet za 5tysi bezdie sie trzymal kupy? nie bedzie sie psuć?
czy wogule taka cb500 nie jest jakas zamulona ? dobrze i dynamicznie przyspiesza? nie muli sie np jak chce szybko ruszyc gdzies na drodze, skrzyzowaniu? duzo to pali ? aha i czy jest problem ze sprzedażą jesli bede chcial zmienic na mocniejszy?
wlasnie w mechanice tez jestem dosc slaby , naszczescie mam ojca ogarnietego w tych sprawach troche ale sam tez bym chcial cos umiec,
czy sa ksiazki z opisem np silnika i jak cos nie dziala co to moze byc?
to chyba tyle: teraz licze na wasze odpowiedzi i porady rodzinko motocyklowa;)
czarek1234
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12/4/2011, 19:12


Postprzez shiver » 14/4/2011, 15:53

Cb 500 jest niezawodna ( przebiegi rzędu 100 tys to żaden problem ), silnik spokojnie daje rade, zamulony to on napweno nie jest ;p chyba że jakaś padaka, pali ok 4-5 litrów, w serwisie stosunkowo tania ( 2 cylindry), później łatwo odsprzedać, powoli traci na wartości, na pierwszy moto idealnie się nadaje a nawet i na dłużej. Według mnie duuzo lepszy wybór niż gs i nawet ładniejszy ;p Tradycyjnie polecam http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorą TROLLE?!?!?!?!

Re: pierwszy motor po kursie

Postprzez abc » 14/4/2011, 21:14

To zależy czy chcesz jeździć czy chcesz się uczyć.
Jak chcesz się uczyć jazdy na ss600, może to być pierwsze moto.
Jak chcesz jeździć - nie.
Jednak wybij sobie z głowy, że cb500 nauczy cię i przygotuje do jazdy na ss600. Wszystko od początku kolego.
abc
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58

Postprzez motoftw » 15/4/2011, 14:55

Będzie ciężko za 5 tyś znaleźć cb w dobrym stanie, w oryginale to możesz zapomnieć, chyba, że roczniki przed 97. Raczej nic się nie psuje, tylko szukać :) Jeździłem sporo z ludźmi co latali 600 i wystarcza żeby z nimi latać, wiadomo, nikt nie ciśnie po mieście ile fabryka dała ale i na trasie da się nadążyć.

ABC, Twoim zdaniem jakie moto przygotuje Cię na ss600?? Albo nie rozumiem Twojego posta...
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez regis440 » 15/4/2011, 15:47

z 500 najbardziej sportowy jest chyba kawasaki gpz500 i chyba tez najtanszy
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez abc » 16/4/2011, 00:55

ABC, Twoim zdaniem jakie moto przygotuje Cię na ss600?? Albo nie rozumiem Twojego posta...

Do jazdy na ss przygotuje cię co najwyżej inny supersport. I to jest ten paradoks, że aby nauczyć się jazdy na ss, trzeba po prostu na nim się uczyć i tyle bo na żadnym innym ss się nie jeździło. Całe doświadczenie zdobyte na nsr-kach, skuterach czy cb500 można sobie do kieszeni schować. Wyższe prędkości, dohamowywanie przed zakrętem, czucie prędkości moto i prawidłowa ocena V przy którym można wejść w zakręt. A na ss znacznie łatwiej się rozpędzić od jednego do drugiego zakrętu.
Poza tym inna geometria motora, kłądzenie w zakręty i kontrola.

ss600 ma moc na wysokich obrotach. Jak będzie kręcił nisko, będzie mu motor zachowywał się jak cb500 albo i jeszcze słabiej. Z czasem będzie zwiększał.
abc
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58

Postprzez czarek1234 » 16/4/2011, 07:14

aha to jeszcze lepjej ;p
to moze dolozyc kasy i kupic np honde cbr f3 , lub f4 lub zxr400 kawe?

tylko nie wiem czemu ale u duzo osob slyszalem "kawasaki wyj**b w krzaki" dlaczego? kawy są złe?
bo nierizumiem tego?
czarek1234
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12/4/2011, 19:12

Postprzez Seba_ER5 » 16/4/2011, 07:22

zx400 bedzie problem z czesciami w razie jakby cos sie stalo bo malopopularny ten model jest w Polsce.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez czarek1234 » 16/4/2011, 14:49

to jak poradze sobie z taka hondą f3?

jednak jakbym mial kupowac na początek 500tke to bym chyba wziął kwe gpz 500.

doradzcie mi
czarek1234
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12/4/2011, 19:12

Postprzez radziu88 » 16/4/2011, 14:53

Opinia na temat kawy bierze się od ludzi którzy nie mieli z żadną doczynienia, a usłyszeli coś tam od kogoś tam i przepowiadają dalej.
Co nie zmienia faktu, że zxr400 jest w pl mało.
radziu88
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 29/4/2010, 20:50
Lokalizacja: białsytok

Postprzez motoftw » 16/4/2011, 14:58

Tu masz ABC racje, ale mi raczej chodziło nie o przygotowanie do ss tylko jakby, przyzwyczajenie z mocą i masą motocykla, bo umówmy się, ktoś jak jeździł wską łatwiej będzie przyzwyczaić się do 50 koni niż do 100.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez czarek1234 » 16/4/2011, 19:23

dobra postanowiłem i zdania nie zmienie ze kupuje f3.
dzis byłem z takim kumplem co lata na moto juz dlugi czas na takim zlocie z jego kumplami 6motorów.
dodam ze na kazdym sie przejechalem, a byly to zx6r mojego kumpla a reszta to np cbr f3, zzr600, rf600, er5,
gs500. i najlepjej mi sie jezdzilo wlasnie na f3.
fajnie wygląda tamto malowanie czarno czerwono biale ona po lifcie 98rok wcale nie jest agresywna i liniowo oddaje moc i do 6-7tyś nie widze rożnicy pomiedzą nia a np er5 ktora jest taka sama jak cb500.
na motor chce wydac 7tyś i mysle ze za tą cene kupje f3 minimum 98rok :). przepraszam ale zakochałem sie jak z niej zszedlem hehe . napewno w tym sezonie bede duzo uczył sie na parkingach i zamknietych drogach gdzies a znam pare. a po mieście będzie spokojnie a z tymi kumplami co tam lataja to oni spokojnie wszyscy jezdza np jak z kumplem na pace lecielismy to po takiej szybszej trasie 100-120 to chyba max .
aha calą kase jaką mam to 8500 takze motor 7tyś
a na kurtke + kask tysiąc . Kolega polecił kask agv lub hjc i wyrwe juz za 400 a kurtka tschul czarno biala 600zl. jak zarobie to dokupie spodnie buty i rekawice :) (rękawice dopuki nie dokupie kumpel mi pozyczy). a 500stowek zostawie na przerejestrowanie itp.
aha jeszcze was sie spytam czy taka honda cbr f3 97-98+ rok czy często sie psuje? bo wiadomo swoje lata juz ma ale da sie jezdzic wmiare bezawayjnie i np w wakacje w jakas dluzszą trase wyskoczyc np 200km da rade?

pozdro LwG
czarek1234
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 12/4/2011, 19:12

Postprzez C-bool » 16/4/2011, 20:15

Za 7k to raczej maksimum '98 rok... tyle że ważniejszy jest stan moto.

Podziwiam odwagę kolegów, że dali pojeździć swoimi sprzętami.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr