Honda CB500 vs Yamaha xj 600 Diversion, koszta eksploatacji?
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Honda CB500 vs Yamaha xj 600 Diversion, koszta eksploatacji?
Witam.
Po dość obszernej lekturze zaczerpniętej na tym forum w tematyce spokojnych turystyków, zdecydowałem się na zakup 1 z wyżej wymienionych maszyn.
Interesuje mnie głównie sprawa kosztów eksploatacji tych motorków.
Miałem okazję przejechać się zarówno jednym jak i drugim moto, bardziej do gustu przypadła mi yamaha z racji większego ciężaru i nieco większych gabarytów.
Do tej pory jeździłem skuterem suzuki burgman an 400, zrobiłem nim jakieś 30 tyś, i chciałbym się przesiąść na nieco poważniejsze i wygodniejsze moto.
Z góry dziękuję za pomoc:)
Po dość obszernej lekturze zaczerpniętej na tym forum w tematyce spokojnych turystyków, zdecydowałem się na zakup 1 z wyżej wymienionych maszyn.
Interesuje mnie głównie sprawa kosztów eksploatacji tych motorków.
Miałem okazję przejechać się zarówno jednym jak i drugim moto, bardziej do gustu przypadła mi yamaha z racji większego ciężaru i nieco większych gabarytów.
Do tej pory jeździłem skuterem suzuki burgman an 400, zrobiłem nim jakieś 30 tyś, i chciałbym się przesiąść na nieco poważniejsze i wygodniejsze moto.
Z góry dziękuję za pomoc:)
- bart81
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/4/2011, 09:40
- Lokalizacja: Podkarpacie
Różnice które będą wpływać na koszty eksploatacji (o ile dobrze pamiętam):
-układ chłodzenia - yamaha powietrzem, honda cieczą
-konstrukcja silnika 4cyl i 4 gaźniki yamaha, 2 cyl i 2 gaźniki hondy
Także różnice w kosztach będą w regulacji zaworów i synchronizacji/czyszczeniu gaźników- na oko 100 zł rocznie. W XJtach po 98 roku masz chłodnicę oleju, więc możliwe że ma większą pojemność układu, za to w cebuli co circa dwa lata wypada wymienić płyn w chłodnicy.
Reszta w miarę podobna, łącznie ze spalaniem.
Jeżeli bardziej odpowiada Ci XJta, to polecam wersje po 98 roku- dwie tarcze, poprawiony przedni zawias, chłodnica oleju.
-układ chłodzenia - yamaha powietrzem, honda cieczą
-konstrukcja silnika 4cyl i 4 gaźniki yamaha, 2 cyl i 2 gaźniki hondy
Także różnice w kosztach będą w regulacji zaworów i synchronizacji/czyszczeniu gaźników- na oko 100 zł rocznie. W XJtach po 98 roku masz chłodnicę oleju, więc możliwe że ma większą pojemność układu, za to w cebuli co circa dwa lata wypada wymienić płyn w chłodnicy.
Reszta w miarę podobna, łącznie ze spalaniem.
Jeżeli bardziej odpowiada Ci XJta, to polecam wersje po 98 roku- dwie tarcze, poprawiony przedni zawias, chłodnica oleju.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Dzięki Kamusial za pomocną dla mnie wypowiedź.
Widzę w podpisie że jeździłeś xj'tem, powiedz jak się ma sprawa z koszem sprzęgłowym w yamaszce bo doszły mnie słuch że to jeden ze słabszych elementów(hałasuje przy 4-5k obr i się sypie??).
A i co sÄ…dzisz o tym egzemplarzu??
http://otomoto.pl/yamaha-xj-diversion-M2516979.html
pozdrawiam
Widzę w podpisie że jeździłeś xj'tem, powiedz jak się ma sprawa z koszem sprzęgłowym w yamaszce bo doszły mnie słuch że to jeden ze słabszych elementów(hałasuje przy 4-5k obr i się sypie??).
A i co sÄ…dzisz o tym egzemplarzu??
http://otomoto.pl/yamaha-xj-diversion-M2516979.html
pozdrawiam
- bart81
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/4/2011, 09:40
- Lokalizacja: Podkarpacie
Ogólnie to w cb też kosz hałasuje ale tylko na jałowych obrotach jak zimna, to taka norma. Ostatnio postawiłem cb obok xjty i powiem Ci szczerze, że xjta to taki trochę czołg, ten piec tak wyłazi po za ramę itp. mi jakoś do gustu nie przypadła, nie wiem czy widziałeś oba motocykle w real?? Cb na pewno koszty eksploatacji będą mniejsza jak Kamusial pisał 2 gary to nie 4 do tego masz w cb co 12tyś wymianę oleju. Pozdrawiam
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
-
motoftw - Stały bywalec
- Posty: 1179
- Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25
XJtem przelatałem z 5 tys. km. Kosz sprzęgłowy nawala gdy moto jest na luzie i nie ma co się tym przejmować- po prostu tak ma (możesz naprawić, ale po ~5tys km problem wraca).
Wibracje w zakresie 3.800-4000 rpm też są, ale nie jest to jakoś super upierdliwe.
Faktycznie XJta to taki niby czołg, choć cebulą nie jeździłem także nie mam porównania. Miałem wersję przejściową- chłodnica oleju, nowa owiewka, ale jedna tarcza i chyba cieńsze lagi. Zmieniłem ją, bo właśnie heble i przedni zawias zaczęły mnie irytować, a miałem przypływ gotówki na coś innego. Jak jest w wersji po lifcie nie wiem- podobno lepiej.
Odnośnie egzemplarza który pokazałeś:
wygląda na to, że w roczniku 2002 taki kolor wychodził- trzeba pogooglać dla pewności. Czacha i naklejka diversion są na miejscu, migacze wyglądają na oryginalne (rzadkość), lusterka też. Szyba jest zmieniona na akcesoryjną, nie wiem czy nie na yamahowską (pogooglaj). Zębatka tylna w db stanie, pytanie jak wyciągnięcie łańcucha i przednia zębatka.
Przydałoby się coś na potwierdzenie przebiegu, choć moto wygląda jakby wyjechało z salonu (może ma oryginalne gumy- trzeba sprawdzić po DOT). Kufer przydatna rzecz, wartość ze stelażem ~500 zł.
Musisz ustalić jej historię- kiedy jakie serwisy itd. Wtedy będzie można ocenić ile musisz dołożyć na serwis żeby jeździć.
Cena- jeżeli nic nie będziesz musiał dokładać przez cały sezon, to starguj do 7 tysi i łykaj
Ale w tej kasie to przynajmniej usiadłbym na cebuli.
Masz spore doświadczenie na burgmanie, kasy nadto na XJtę, może warto rozważyć coś większego/innego- nowszego technologicznie? Ustosunkuj się do tego postu: viewtopic.php?t=49590
Wibracje w zakresie 3.800-4000 rpm też są, ale nie jest to jakoś super upierdliwe.
Faktycznie XJta to taki niby czołg, choć cebulą nie jeździłem także nie mam porównania. Miałem wersję przejściową- chłodnica oleju, nowa owiewka, ale jedna tarcza i chyba cieńsze lagi. Zmieniłem ją, bo właśnie heble i przedni zawias zaczęły mnie irytować, a miałem przypływ gotówki na coś innego. Jak jest w wersji po lifcie nie wiem- podobno lepiej.
Odnośnie egzemplarza który pokazałeś:
wygląda na to, że w roczniku 2002 taki kolor wychodził- trzeba pogooglać dla pewności. Czacha i naklejka diversion są na miejscu, migacze wyglądają na oryginalne (rzadkość), lusterka też. Szyba jest zmieniona na akcesoryjną, nie wiem czy nie na yamahowską (pogooglaj). Zębatka tylna w db stanie, pytanie jak wyciągnięcie łańcucha i przednia zębatka.
Przydałoby się coś na potwierdzenie przebiegu, choć moto wygląda jakby wyjechało z salonu (może ma oryginalne gumy- trzeba sprawdzić po DOT). Kufer przydatna rzecz, wartość ze stelażem ~500 zł.
Musisz ustalić jej historię- kiedy jakie serwisy itd. Wtedy będzie można ocenić ile musisz dołożyć na serwis żeby jeździć.
Cena- jeżeli nic nie będziesz musiał dokładać przez cały sezon, to starguj do 7 tysi i łykaj

Ale w tej kasie to przynajmniej usiadłbym na cebuli.
Masz spore doświadczenie na burgmanie, kasy nadto na XJtę, może warto rozważyć coś większego/innego- nowszego technologicznie? Ustosunkuj się do tego postu: viewtopic.php?t=49590
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Dzięki serdeczne za wypowiedzi:)
Po dłuższym namyśle i przeanalizowaniu forum i waszych wypowiedzi zdecydowałem się na zakup Bandita gsf 600 z 2002r.
Trochę to moto wydawało mi się duże ale już po kilku kilometrach przejażdżki stwierdziłem że właśnie takie moto mi pasuje, pomimo sporych gabarytów i wagi( jak dla mnie przy 175 cm wzrostu i 85 kg), świetnie się prowadzi i jest super dynamiczne(jak dla mnie) po przesiadce z 35 konnego burgmana.
Jeszcze raz dzięki i do zobaczenia na trasie:)
Po dłuższym namyśle i przeanalizowaniu forum i waszych wypowiedzi zdecydowałem się na zakup Bandita gsf 600 z 2002r.
Trochę to moto wydawało mi się duże ale już po kilku kilometrach przejażdżki stwierdziłem że właśnie takie moto mi pasuje, pomimo sporych gabarytów i wagi( jak dla mnie przy 175 cm wzrostu i 85 kg), świetnie się prowadzi i jest super dynamiczne(jak dla mnie) po przesiadce z 35 konnego burgmana.
Jeszcze raz dzięki i do zobaczenia na trasie:)
SUZUKI BANDIT GSF 600s
- bart81
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/4/2011, 09:40
- Lokalizacja: Podkarpacie
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości