Zobacz wątek - Honda CB500 vs Yamaha xj 600 Diversion, koszta eksploatacji?

Honda CB500 vs Yamaha xj 600 Diversion, koszta eksploatacji?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Honda CB500 vs Yamaha xj 600 Diversion, koszta eksploatacji?

Postprzez bart81 » 6/4/2011, 10:11

Witam.

Po dość obszernej lekturze zaczerpniętej na tym forum w tematyce spokojnych turystyków, zdecydowałem się na zakup 1 z wyżej wymienionych maszyn.

Interesuje mnie głównie sprawa kosztów eksploatacji tych motorków.

Miałem okazję przejechać się zarówno jednym jak i drugim moto, bardziej do gustu przypadła mi yamaha z racji większego ciężaru i nieco większych gabarytów.

Do tej pory jeździłem skuterem suzuki burgman an 400, zrobiłem nim jakieś 30 tyś, i chciałbym się przesiąść na nieco poważniejsze i wygodniejsze moto.

Z góry dziękuję za pomoc:)
bart81
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6/4/2011, 09:40
Lokalizacja: Podkarpacie


Postprzez Kamusial » 6/4/2011, 11:22

Różnice które będą wpływać na koszty eksploatacji (o ile dobrze pamiętam):
-układ chłodzenia - yamaha powietrzem, honda cieczą
-konstrukcja silnika 4cyl i 4 gaźniki yamaha, 2 cyl i 2 gaźniki hondy
Także różnice w kosztach będą w regulacji zaworów i synchronizacji/czyszczeniu gaźników- na oko 100 zł rocznie. W XJtach po 98 roku masz chłodnicę oleju, więc możliwe że ma większą pojemność układu, za to w cebuli co circa dwa lata wypada wymienić płyn w chłodnicy.
Reszta w miarę podobna, łącznie ze spalaniem.

Jeżeli bardziej odpowiada Ci XJta, to polecam wersje po 98 roku- dwie tarcze, poprawiony przedni zawias, chłodnica oleju.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez bart81 » 6/4/2011, 11:44

Dzięki Kamusial za pomocną dla mnie wypowiedź.

Widzę w podpisie że jeździłeś xj'tem, powiedz jak się ma sprawa z koszem sprzęgłowym w yamaszce bo doszły mnie słuch że to jeden ze słabszych elementów(hałasuje przy 4-5k obr i się sypie??).

A i co sądzisz o tym egzemplarzu??

http://otomoto.pl/yamaha-xj-diversion-M2516979.html

pozdrawiam
bart81
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6/4/2011, 09:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez motoftw » 8/4/2011, 09:35

Ogólnie to w cb też kosz hałasuje ale tylko na jałowych obrotach jak zimna, to taka norma. Ostatnio postawiłem cb obok xjty i powiem Ci szczerze, że xjta to taki trochę czołg, ten piec tak wyłazi po za ramę itp. mi jakoś do gustu nie przypadła, nie wiem czy widziałeś oba motocykle w real?? Cb na pewno koszty eksploatacji będą mniejsza jak Kamusial pisał 2 gary to nie 4 do tego masz w cb co 12tyś wymianę oleju. Pozdrawiam
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez Kamusial » 8/4/2011, 21:11

XJtem przelatałem z 5 tys. km. Kosz sprzęgłowy nawala gdy moto jest na luzie i nie ma co się tym przejmować- po prostu tak ma (możesz naprawić, ale po ~5tys km problem wraca).
Wibracje w zakresie 3.800-4000 rpm też są, ale nie jest to jakoś super upierdliwe.

Faktycznie XJta to taki niby czołg, choć cebulą nie jeździłem także nie mam porównania. Miałem wersję przejściową- chłodnica oleju, nowa owiewka, ale jedna tarcza i chyba cieńsze lagi. Zmieniłem ją, bo właśnie heble i przedni zawias zaczęły mnie irytować, a miałem przypływ gotówki na coś innego. Jak jest w wersji po lifcie nie wiem- podobno lepiej.

Odnośnie egzemplarza który pokazałeś:
wygląda na to, że w roczniku 2002 taki kolor wychodził- trzeba pogooglać dla pewności. Czacha i naklejka diversion są na miejscu, migacze wyglądają na oryginalne (rzadkość), lusterka też. Szyba jest zmieniona na akcesoryjną, nie wiem czy nie na yamahowską (pogooglaj). Zębatka tylna w db stanie, pytanie jak wyciągnięcie łańcucha i przednia zębatka.
Przydałoby się coś na potwierdzenie przebiegu, choć moto wygląda jakby wyjechało z salonu (może ma oryginalne gumy- trzeba sprawdzić po DOT). Kufer przydatna rzecz, wartość ze stelażem ~500 zł.
Musisz ustalić jej historię- kiedy jakie serwisy itd. Wtedy będzie można ocenić ile musisz dołożyć na serwis żeby jeździć.

Cena- jeżeli nic nie będziesz musiał dokładać przez cały sezon, to starguj do 7 tysi i łykaj :)
Ale w tej kasie to przynajmniej usiadłbym na cebuli.

Masz spore doświadczenie na burgmanie, kasy nadto na XJtę, może warto rozważyć coś większego/innego- nowszego technologicznie? Ustosunkuj się do tego postu: viewtopic.php?t=49590
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez bart81 » 13/4/2011, 08:08

Dzięki serdeczne za wypowiedzi:)

Po dłuższym namyśle i przeanalizowaniu forum i waszych wypowiedzi zdecydowałem się na zakup Bandita gsf 600 z 2002r.

Trochę to moto wydawało mi się duże ale już po kilku kilometrach przejażdżki stwierdziłem że właśnie takie moto mi pasuje, pomimo sporych gabarytów i wagi( jak dla mnie przy 175 cm wzrostu i 85 kg), świetnie się prowadzi i jest super dynamiczne(jak dla mnie) po przesiadce z 35 konnego burgmana.

Jeszcze raz dzięki i do zobaczenia na trasie:)
SUZUKI BANDIT GSF 600s
bart81
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6/4/2011, 09:40
Lokalizacja: Podkarpacie



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr