Zobacz wÄ…tek - czyszczenie baku paliwa
NAS Analytics TAG

czyszczenie baku paliwa

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

czyszczenie baku paliwa

Postprzez michael » 8/4/2007, 21:30

otóż mam sobie w garażu shl m04 i postanowiłem pojeździć w tym roku. pojawił się problem, a mianowicie motor długo nie był używany, a stał bez paliwa i bak zardzewiał od środka. jakie macie skuteczne patenty na usunięcie rdzy ze środka baku? wsypywałem już do środka kamienie z benzyną, ale to usunęło tylko większe kawałki rdzy, a proszek na dnie i tak zatyka mi kranik. mój pomysł z dziś to wlać na noc coca-colę do środka. co o tym sądzicie? i mówię całkiem serio, także głupie komentarze prosiłbym sobie darować. kiedyś odrdzewiałem colą stare monety i w sumie działa. da rade to? jakieś inne pomysły?
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok


Postprzez pawlak200192 » 8/4/2007, 22:20

tylko to misi byc orginalna coola wiem bo czysciłem zwykłą i mizernie to szło, a jak wlałem orilnalną to od razu lepiej :D

jak zobaczysz jak to działa na rdze to przez jakis czas nie bedziesz tego pił gwarantuje :lol:
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36


Postprzez michael » 8/4/2007, 22:30

heh i tak nie pije tego shitu, także spoko ;) a czy to nie zjada zwykłej blachy oprócz rdzy?
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez siekson » 8/4/2007, 22:43

Nie na pomysl z cola smialo mozesz sobie darowac. Kiedys z braku lepszych srodkow odkrecalem na nia srube. Efekt byl taki ze sruba puscila i udalo sie odkrecic ale juz potem nadawala sie tylko do wyrzucenia.

Nie jestem specem i nie wiem czy jakims preparatem mozna to zalatwic ale moze piaskowane zalatwiloby sprawe. Nie wiem tylko czy technicznie jest to wykonalne
Avatar użytkownika
siekson
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 933
Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pawlak200192 » 9/4/2007, 09:00

siekson u mnie wszystcy czyszczą coolą, tylko potem trzeba dobrze przeczyscic benzyną zeby nie dostała sie ta coola do gaznika :D
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez matata176 » 9/4/2007, 21:06

Kranik paliwowy musi być wykręcony, a otwory na czas tego zabiegu zaślepione. Do baku wsyp potłuczonego szkła o różnej gradacji i potrząsaj nim we wszystkich kierunkach. Zabieg ten powtarzaj do skutku tzn do momentu aż wsypane szkło będzie czyste, bez zabarwień i kawałków rdzy. Później użyj odrdzewiacza Fosol, trzeba całą powierzchnię od wewnątrz "wytośtać" tym preparatem, można też dodać trochę piasku a na koniec przepłukać ciepłą wodą i osuszyć. Ostatnią czynnością jest zabezpieczenie oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni, do tego nadaje sie farba "Kerwinyl". Jest to farba podkładowa używana także w przemyśle okrętowym rozpuszczalna w denaturacie i występuje pod kilkoma nazwami.(Jak zejde jutro do garażu to napisze jak ona sie dokładnie nazywa). Tę farbę wlewasz do baku i pokrywasz nią całą powierzchnię, nadmiar wylewasz i w razie koniecznosci czynność powtarzasz. Uzyskana powierzchnia jest odporna na dziełanie benzyny i jest trwała. Zabieg ten zastosował kumpel w kilku wiekowych motorkach, a ja jestem w trakcie "kuracji odrdzewiającej" w komarze MR230.
Avatar użytkownika
matata176
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 22/2/2007, 11:00
Lokalizacja: Bydgoszcz XBR 500

Postprzez Maniek'93 » 11/4/2007, 09:02

Dzięki matata176, Twoje rady na pewno mi się przydadzą. Kupie wszystkie potrzebne składniki i do dzieła w sobote! 8)
Maniek'93
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1/4/2007, 11:46

Postprzez michael » 11/4/2007, 18:07

wielkie dzięki!! patrze ze muszę tłuc bakiem do bólu... niestety nie znalazłem firmy mającej sprzęt do piaskowania takich powierzchni :/
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez lmpk » 11/4/2007, 20:27

a rurki w kraniku ma kolega? jak ma to nie powinno sie przytykac
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez michael » 11/4/2007, 20:50

ano jasne, że ma. i nawet siatkę na rurkach mam przylutowaną. tylko problem jest z tym, że jak paliwo trochę w tym baku postoi to robi się syf z niego i żur brudny. jeszcze na zwykłym to w miarę w miarę, ale na rezerwie wogóle nie leci paliwo. a już raz czyściłem. cóż pozostaje się pobawić szkłem.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez K@mil » 25/3/2011, 20:49

Witam...

Mam bak od WSKi 125 ile tego FOSOLu wlać tam?
I jak długo odczekać???
K@mil
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 25/10/2008, 21:00
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê