czyszczenie baku paliwa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
czyszczenie baku paliwa
otóż mam sobie w garażu shl m04 i postanowiłem pojeździć w tym roku. pojawił się problem, a mianowicie motor długo nie był używany, a stał bez paliwa i bak zardzewiał od środka. jakie macie skuteczne patenty na usunięcie rdzy ze środka baku? wsypywałem już do środka kamienie z benzyną, ale to usunęło tylko większe kawałki rdzy, a proszek na dnie i tak zatyka mi kranik. mój pomysł z dziś to wlać na noc coca-colę do środka. co o tym sądzicie? i mówię całkiem serio, także głupie komentarze prosiłbym sobie darować. kiedyś odrdzewiałem colą stare monety i w sumie działa. da rade to? jakieś inne pomysły?
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
tylko to misi byc orginalna coola wiem bo czysciłem zwykłą i mizernie to szło, a jak wlałem orilnalną to od razu lepiej
jak zobaczysz jak to działa na rdze to przez jakis czas nie bedziesz tego pił gwarantuje

jak zobaczysz jak to działa na rdze to przez jakis czas nie bedziesz tego pił gwarantuje

- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
Nie na pomysl z cola smialo mozesz sobie darowac. Kiedys z braku lepszych srodkow odkrecalem na nia srube. Efekt byl taki ze sruba puscila i udalo sie odkrecic ale juz potem nadawala sie tylko do wyrzucenia.
Nie jestem specem i nie wiem czy jakims preparatem mozna to zalatwic ale moze piaskowane zalatwiloby sprawe. Nie wiem tylko czy technicznie jest to wykonalne
Nie jestem specem i nie wiem czy jakims preparatem mozna to zalatwic ale moze piaskowane zalatwiloby sprawe. Nie wiem tylko czy technicznie jest to wykonalne
-
siekson - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 933
- Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
- Lokalizacja: Warszawa
siekson u mnie wszystcy czyszczą coolą, tylko potem trzeba dobrze przeczyscic benzyną zeby nie dostała sie ta coola do gaznika 

- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
Kranik paliwowy musi być wykręcony, a otwory na czas tego zabiegu zaślepione. Do baku wsyp potłuczonego szkła o różnej gradacji i potrząsaj nim we wszystkich kierunkach. Zabieg ten powtarzaj do skutku tzn do momentu aż wsypane szkło będzie czyste, bez zabarwień i kawałków rdzy. Później użyj odrdzewiacza Fosol, trzeba całą powierzchnię od wewnątrz "wytośtać" tym preparatem, można też dodać trochę piasku a na koniec przepłukać ciepłą wodą i osuszyć. Ostatnią czynnością jest zabezpieczenie oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni, do tego nadaje sie farba "Kerwinyl". Jest to farba podkładowa używana także w przemyśle okrętowym rozpuszczalna w denaturacie i występuje pod kilkoma nazwami.(Jak zejde jutro do garażu to napisze jak ona sie dokładnie nazywa). Tę farbę wlewasz do baku i pokrywasz nią całą powierzchnię, nadmiar wylewasz i w razie koniecznosci czynność powtarzasz. Uzyskana powierzchnia jest odporna na dziełanie benzyny i jest trwała. Zabieg ten zastosował kumpel w kilku wiekowych motorkach, a ja jestem w trakcie "kuracji odrdzewiającej" w komarze MR230.
-
matata176 - Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 22/2/2007, 11:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz XBR 500
ano jasne, że ma. i nawet siatkę na rurkach mam przylutowaną. tylko problem jest z tym, że jak paliwo trochę w tym baku postoi to robi się syf z niego i żur brudny. jeszcze na zwykłym to w miarę w miarę, ale na rezerwie wogóle nie leci paliwo. a już raz czyściłem. cóż pozostaje się pobawić szkłem.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości