Zobacz wątek - Wszech obecny płyn chłodzący
NAS Analytics TAG

Wszech obecny płyn chłodzący

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wszech obecny płyn chłodzący

Postprzez Lysek » 28/3/2011, 19:39

Witam mam taki problem. Mianowicie mam wycieki niewielkie wody z połączeń tam pod bakiem wchodzi rura metalowa do bloku i gumowy wąż wchodzi do chłodnicy i jeszcze w jednym gdzieś za cylindrami..
Gdy motor jest rozgrzany we wężu wyczuwać ciśnienie co to może być?? Wszędzie gdzie to możliwe wypływa płyn chłodzący.. możliwe że to przez brak otworku w korku od zbiorniczka wyrównawczego?? Dzisiaj zrobiłem otworek tam bo nie bylo i jutro zaobserwuje co się dzieje...
Kto ma jeszcze jakieś pomysły??
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48


Postprzez mirekm71 » 28/3/2011, 20:53

Uklad jest cisnieniowy i waz ma byc twardy. Jezeli cieknie to usuwaj po kolei wycieki. Jak masz mozliwosc to podmien korki chlodnicy i sprawdz co bedzie.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez TomaszL » 28/3/2011, 21:48

ciśnienie ma być ale może jest zbyt duże
być mże uszczelka pod głowicą padła daje ciśnienie do układu chłodzenia i wywala płyn gdzie znajdzie najmniejszy opór
powinno korkiem wyrzucić ale może być niesprawny
jak zrobiłeś otwór to zapewne nim wyleci płyn a jeżeli potwierdzi sie moja teoria to ze zbiorniczka bedzie czuć spaliny
choć może to nie to tylko lekkie nieszczelności i wiosenne humory :)
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez Lysek » 29/3/2011, 19:13

właśnie co do korka to najlepsze jest to że gdy raz dolewałem zaraz po zimie płynu to zapomniałem go założyć ( :roll: ) i wtedy nie było wycieków lub były bardzo znikome zero ubytków przez wlew w zbiorniczku wyrównawczym, a gdy tylko założyłem korek przytrafiły się takie właśnie wycieki zewsząd.. dodam tylko że temperaturę mam dobrą silnik trzyma stałą taką jak w tamtym roku.
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez TomaszL » 29/3/2011, 21:51

jak dla mnie to albo masz tak słabe połączenie że puszcza pod byle (pretekstem) ciśnieniem :)
bądź korek nie upuszcza nadmiaru ciśnienia a może to być spowodowane choć nie musi uszczelką pod głowicą bądź co gorsze o zgrozo jest gdzieś pęknięcie,
nie zawsze uszczelka pada tak samo
jak znalazły spaliny jakieś dojście do płynu to sie dzieją takie rzeczy
ale to tylko moja teoria :)
poczekaj na odpowiedz kogoś bardziej doświadczonego :P
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez mirekm71 » 29/3/2011, 22:15

Jak uszczelka to by sie zapowietrzal i moze kulec na ktorys baniak. Stawiam na korek a jak polaczenia sa dobre to predzej waz strzeli nizna nich pusci.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Lysek » 30/3/2011, 12:01

od zrobienia dziurki w korku objawy w 95% zniknęły :D a przez dziurkę w korku nie wylatuje płyn także myślę że wszystko jest już w porządku :)
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez TomaszL » 30/3/2011, 21:45

bądzmy dobrej myśli :)
jeszcze te 5% :P
jak dasz dobrze w palnik podczas jazdy i bedzie OK to zapewne wina korka
lecz gdy wyrzyga płyn to gorzej :(
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez ferro » 30/3/2011, 22:05

jak masz korek w miare wysoko, to go zdejmij i na odpalonym moto zobacz czy w płynie babli nie widać, jak widać będzie ew jak wywalac płyn zacznie to znaczy, że spaliny sie dostają, ew dolot do chłodnicy jest przytkany. Robienie dziurki średnio dobrze wpływa na dłuższą mete, bo w ukladzie chłodzenia musi byc lekkie nadcisnienie ;) Tak więc jeśli okaze sie, że to wina korka to lepiej zakupić nowy ;)
Pozdro
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez mirekm71 » 30/3/2011, 23:43

Jest tam wogole zbiornik wyrownawczy? Jesli tak to podczas nagrzewania na wskutek rosnacej objetosci czesc plynu powinna byc przelewana do zbiornika wyrownawczego. Podczas stygniecia odwrotnie- zasysana. Jesli podczas nagrzewania z twojego dziurawego korka nie wylewa sie plyn to uklad jest zapowietrzony a podczas stygniecia zasysa przez otworek powietrze zamiast plynu.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Lysek » 31/3/2011, 15:08

troszke płynu jeszcze widać ale jak mowie duzo duzo mniej niz przedtem..
Co do zbiorniczka to kreska full jest umieszczona w zbiorniczku w polowie takze nie ma mozliwosci wyrzygania plynu ze zbiorniczka.
Nie widac babli powietrza w płynie w zbiorniczku
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez mirekm71 » 31/3/2011, 19:49

Babli nie bedzie zwlaszcza jesli otworek w korku zrobiles. Powietrze ucieknie otworkiem
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Lysek » 31/3/2011, 20:18

takze mozna tak jezdzic tak??
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez mirekm71 » 31/3/2011, 20:56

Nie. Bo zamiast podczas stygniecia zasysac plyn ze zbiornika wyrownawczego- po to go tam zalozyli, Twoj motocykl przez w/w otworek zassie powietrze. Nie nalezy odstepowac od oryginalu. Sztab inzynierow to projektowal i wiedzieli co robia. Kup korek nie jest drogi. Kilka opasek, oring i pasta uszczelniajaca tez cie nie zrujnuja. Uklad smarowania i chlodzenia sa sprawa priorytetowa w pracy silnika.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez TomaszL » 31/3/2011, 22:41

Lysek napisał(a):Co do zbiorniczka to kreska full jest umieszczona w zbiorniczku w polowie takze nie ma mozliwosci wyrzygania plynu ze zbiorniczka.

uwierz że jest :wink:
jeśli to tylko wina korka to nie poleci raczej nic a jeśli spaliny dostają sie do płynu to w pewnych okolicznościach(obroty,czas jazdy,temp. silnika itp.) wywali płyn
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez Lysek » 1/4/2011, 12:39

w tym korku ten otworek juz byl tylko pod nim byla taka guma oslaniajaca ten korek ja ta gume zdjalem i zostal sam plastik. Zaloze ta gume tak jak byla (guma przytykala ten otworek w korku) i pojezdze w niedziele i powiem co i jak.
Mysle ze uklad chlodzacy nie ma mozliwosci zassania powietrza poniewaz wezyk ze zbiorniczka znajduje sie u samego dolu a polowe zbiorniczka jest plynu. A jakby pociagnal powietrze to chyba pojawily by sie bable powietrza w wodzie a takowych nie zauwazylem.
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez mirekm71 » 1/4/2011, 13:15

Brak slow i renki opadajom. Odkrec korek na zimnym silniku i zobacz czy masz pod sam korek plynu. Jesli nie bedzie znaczy, ze zasysa powietrze. To, ze leci mniej to tez nie jest dobrze. Ma nie leciec wcale. Zrob pozadnie a nie czekasz az cos pusci i bedziesz szukal silnika. Przegrzejesz go raz czy dwa, zacznie brac olej, dymic na co ci to???
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Lysek » 2/4/2011, 13:29

Temperature trzyma w tym roku taka sama jak w tamtym (czyli w normie w polowie) nie ma wahan na zegarze temp. itp wiec jakby sie mial przegrzac???
Po drugie to ciekaw jestem gdzie on ciagnie to powietrze niby?? Przez korek i gdzie dalej??
Aha i ja na zimnym by byl pod sam korek to po rozszerzeniu sie cieczy na cieplym to by ten korek wywalilo i by wyrzygalo caly plyn 8)
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr