Kontrolka oleju, brak cisnienia ZX6r G1
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kontrolka oleju, brak cisnienia ZX6r G1
No dobra, moto stalo bez oleju przez jakies 3 tygodnie (wymienialem pokrywke od alternatora, czekalem na przesylki dlatego tak dlugo) po zmontowaniu wszystkiego zalalem olejem, odpalam a kontrolka nie gasnie. Stwaiam moto w pion, odpalam a olej z oczka nie znika. Dodam ze filtr wymienialem jakies 10000 km temu...moze to jest przyczyna ? Jakies inne pomysly ? Jakos nie usmiecha mi sie zwalac miski...
Przyznaje ze zakrecilem nim raz jak byl suchy. (mozecie mnie za to opierdolic)
Pozdro
Przyznaje ze zakrecilem nim raz jak byl suchy. (mozecie mnie za to opierdolic)
Pozdro
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
co to znaczy ze raz zakręciłeś? jeśli jedne obrót walu poprzez rozrusznik to sie nic nie powinno stac. a olej stary czy nowy wlales ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
pompa staje bo:
a) masz tak zawalony filtr oleju pewnie własnymi bebechami, że nie ma przelotu.
b)filtr oleju zmienia siÄ™ co 6tyÅ› km tyle samo jak olej.
c)masz uszkodzoną pompę a dokłądnie jej koła lub zabierak.
d)może jednak tylko kontrolka i po prostu czujnik zwiera lub poszedł do domu...
mimo wszystko zacznij od wymiany na NOWY filtr oleju markowy (jakiś hiflofiltro lub KN), zalej oliwy zdrowej i wtedy patrz. Jak to nie to, trzeba zawalać michę i przyjerzeć się pompie i jej smokowi.
a) masz tak zawalony filtr oleju pewnie własnymi bebechami, że nie ma przelotu.
b)filtr oleju zmienia siÄ™ co 6tyÅ› km tyle samo jak olej.
c)masz uszkodzoną pompę a dokłądnie jej koła lub zabierak.
d)może jednak tylko kontrolka i po prostu czujnik zwiera lub poszedł do domu...
mimo wszystko zacznij od wymiany na NOWY filtr oleju markowy (jakiś hiflofiltro lub KN), zalej oliwy zdrowej i wtedy patrz. Jak to nie to, trzeba zawalać michę i przyjerzeć się pompie i jej smokowi.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Wywalilem filtr oleju, troche w nim syfu siedzialo i stary olej wiec chyba nie bylo przeplywu. Gdzies wyczytalem ze stary filtr mogl sie zapowietrzyc od stania na sucho...?
Tak czy inaczej jutro kupie nowy filtr i dam znac co i jak.
Tak na marginesie olej byl oczywiscie nowy castrol gtx 10w40
edit=typo
Tak czy inaczej jutro kupie nowy filtr i dam znac co i jak.
Tak na marginesie olej byl oczywiscie nowy castrol gtx 10w40
edit=typo
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
b)filtr oleju zmienia siÄ™ co 6tyÅ› km tyle samo jak olej.
Serwisowki mowia inaczej, ale ja robie tak jak Ty napisales

Ej a ten magnatec to chyba olej samochodowy. skrzynia i sprzeglo Ci nie mile? Bierz motul 5100 lub castrol GPS.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
jak pompa stała dłużej na sucho a do tego zakręciłeś rozrusznikiem to mogła stracić cały olej i teraz nie może nowego zaciągnąć,zanim zakręcisz filtr nalej oleju do otworu który idzie od pompy do filtra,jeśli nie wiesz który próbuj do obu do tego możesz troche do filtra nalać
jak tryby dostaną olej to powinny bez problemu zassać z miski
jak tryby dostaną olej to powinny bez problemu zassać z miski

cza być tfardym nie mientkim
- TomaszL
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
- Lokalizacja: Krosno/okol
TomaszL napisał(a):jak pompa stała dłużej na sucho a do tego zakręciłeś rozrusznikiem to mogła stracić cały olej i teraz nie może nowego zaciągnąć,zanim zakręcisz filtr nalej oleju do otworu który idzie od pompy do filtra,jeśli nie wiesz który próbuj do obu do tego możesz troche do filtra nalać
jak tryby dostaną olej to powinny bez problemu zassać z miski
DOKLADNIE o tym samym pomyslalem. Dzieki za porade, jutro dam znac czy wypalilo. Pozdro
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
ok wlalem w ch.. oleju w 2 dziury od filtra, zapelnilem caly filtr, poskladalem, zalalem olejem, odpalam...a lampka nie gasnie. daje na obroty i wkoncu zlapal cisnienie
...chodzi jak szwajcarski zegarek teraz ^^
TomaszL dzieki za porade brachu, massz browara u mnie xD

TomaszL dzieki za porade brachu, massz browara u mnie xD
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Nigdy nie powinno się wkręcać silnika na obroty jeśli lampka ciśnienia oleju nie zgasła.
Najszybszy sposób na zabicie panewek i wałków.
Po za tym olej wymieniamy zawsze razem z filtrem.
No i oczywiście filtr musi być odpowiedniej jakości, a nie jakiś Chiński chłam ...
Najszybszy sposób na zabicie panewek i wałków.
Po za tym olej wymieniamy zawsze razem z filtrem.
No i oczywiście filtr musi być odpowiedniej jakości, a nie jakiś Chiński chłam ...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
no tak ale nie wkrecilem go na 12k obrotow a na 3-4 tysiace co wg serwisowki jest ok w przypadku sprawdzania cisnienia oleju. serwisowka mowi ze cisnienie sprawdza sie na 4k obrotow. Moja serwisowka mowi ze co druga wymiane oleju wymieniac filtr. nie zebym byl oszczedny....
pozdro
pozdro
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Zastanów się co pochłania wszelkie nie czystości z oleju i z czego mogą przedostawać się resztki mini opiłków do układu smarowania.
Serwisówka mówi jedno a w ASO i tak wymieniają razem.
tyle że ciśnienie oleju sprawdza się na nagrzanym silniku i tylko wtedy gdy pokazuje jaki kolwiek parametr.
P.S. To było tak na przyszłość, żeby ktoś się nie zdziwił dlaczego zepsuł silnik.
Serwisówka mówi jedno a w ASO i tak wymieniają razem.
tyle że ciśnienie oleju sprawdza się na nagrzanym silniku i tylko wtedy gdy pokazuje jaki kolwiek parametr.
P.S. To było tak na przyszłość, żeby ktoś się nie zdziwił dlaczego zepsuł silnik.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
zxer napisał(a):ok wlalem w ch.. oleju w 2 dziury od filtra, zapelnilem caly filtr, poskladalem, zalalem olejem, odpalam...a lampka nie gasnie. daje na obroty i wkoncu zlapal cisnienie...chodzi jak szwajcarski zegarek teraz ^^
TomaszL dzieki za porade brachu, massz browara u mnie xD
dobrze że sie udało lecz następnym razem wymieniaj olej jak by to powiedzieć odrazu

albo nie kręć rozrusznikiem jak miska pusta

pompa pewnie już nie ta i nie dała rady ze startu suchego
POZDRO i SZEROKOÅšCI
cza być tfardym nie mientkim
- TomaszL
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
- Lokalizacja: Krosno/okol
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości