Zobacz wÄ…tek - Kontrolka oleju, brak cisnienia ZX6r G1
NAS Analytics TAG

Kontrolka oleju, brak cisnienia ZX6r G1

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kontrolka oleju, brak cisnienia ZX6r G1

Postprzez zxer » 27/3/2011, 22:00

No dobra, moto stalo bez oleju przez jakies 3 tygodnie (wymienialem pokrywke od alternatora, czekalem na przesylki dlatego tak dlugo) po zmontowaniu wszystkiego zalalem olejem, odpalam a kontrolka nie gasnie. Stwaiam moto w pion, odpalam a olej z oczka nie znika. Dodam ze filtr wymienialem jakies 10000 km temu...moze to jest przyczyna ? Jakies inne pomysly ? Jakos nie usmiecha mi sie zwalac miski...

Przyznaje ze zakrecilem nim raz jak byl suchy. (mozecie mnie za to opierdolic)

Pozdro
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez RUTRA.RD » 28/3/2011, 10:54

co to znaczy ze raz zakręciłeś? jeśli jedne obrót walu poprzez rozrusznik to sie nic nie powinno stac. a olej stary czy nowy wlales ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez Przemo_rene » 28/3/2011, 13:21

pompa staje bo:

a) masz tak zawalony filtr oleju pewnie własnymi bebechami, że nie ma przelotu.

b)filtr oleju zmienia siÄ™ co 6tyÅ› km tyle samo jak olej.

c)masz uszkodzoną pompę a dokłądnie jej koła lub zabierak.

d)może jednak tylko kontrolka i po prostu czujnik zwiera lub poszedł do domu...


mimo wszystko zacznij od wymiany na NOWY filtr oleju markowy (jakiś hiflofiltro lub KN), zalej oliwy zdrowej i wtedy patrz. Jak to nie to, trzeba zawalać michę i przyjerzeć się pompie i jej smokowi.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez zxer » 28/3/2011, 20:24

Wywalilem filtr oleju, troche w nim syfu siedzialo i stary olej wiec chyba nie bylo przeplywu. Gdzies wyczytalem ze stary filtr mogl sie zapowietrzyc od stania na sucho...?

Tak czy inaczej jutro kupie nowy filtr i dam znac co i jak.

Tak na marginesie olej byl oczywiscie nowy castrol gtx 10w40

edit=typo
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Seba_ER5 » 28/3/2011, 21:23

b)filtr oleju zmienia siÄ™ co 6tyÅ› km tyle samo jak olej.


Serwisowki mowia inaczej, ale ja robie tak jak Ty napisales :).

Ej a ten magnatec to chyba olej samochodowy. skrzynia i sprzeglo Ci nie mile? Bierz motul 5100 lub castrol GPS.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez TomaszL » 28/3/2011, 22:03

jak pompa stała dłużej na sucho a do tego zakręciłeś rozrusznikiem to mogła stracić cały olej i teraz nie może nowego zaciągnąć,zanim zakręcisz filtr nalej oleju do otworu który idzie od pompy do filtra,jeśli nie wiesz który próbuj do obu do tego możesz troche do filtra nalać
jak tryby dostaną olej to powinny bez problemu zassać z miski :)
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez zxer » 28/3/2011, 22:06

TomaszL napisał(a):jak pompa stała dłużej na sucho a do tego zakręciłeś rozrusznikiem to mogła stracić cały olej i teraz nie może nowego zaciągnąć,zanim zakręcisz filtr nalej oleju do otworu który idzie od pompy do filtra,jeśli nie wiesz który próbuj do obu do tego możesz troche do filtra nalać
jak tryby dostaną olej to powinny bez problemu zassać z miski :)


DOKLADNIE o tym samym pomyslalem. Dzieki za porade, jutro dam znac czy wypalilo. Pozdro
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez zxer » 29/3/2011, 16:39

ok wlalem w ch.. oleju w 2 dziury od filtra, zapelnilem caly filtr, poskladalem, zalalem olejem, odpalam...a lampka nie gasnie. daje na obroty i wkoncu zlapal cisnienie ;) ...chodzi jak szwajcarski zegarek teraz ^^

TomaszL dzieki za porade brachu, massz browara u mnie xD
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Raczek_6 » 29/3/2011, 23:43

Nigdy nie powinno się wkręcać silnika na obroty jeśli lampka ciśnienia oleju nie zgasła.
Najszybszy sposób na zabicie panewek i wałków.
Po za tym olej wymieniamy zawsze razem z filtrem.

No i oczywiście filtr musi być odpowiedniej jakości, a nie jakiś Chiński chłam ...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez zxer » 30/3/2011, 00:07

no tak ale nie wkrecilem go na 12k obrotow a na 3-4 tysiace co wg serwisowki jest ok w przypadku sprawdzania cisnienia oleju. serwisowka mowi ze cisnienie sprawdza sie na 4k obrotow. Moja serwisowka mowi ze co druga wymiane oleju wymieniac filtr. nie zebym byl oszczedny....

pozdro
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Raczek_6 » 30/3/2011, 00:11

Zastanów się co pochłania wszelkie nie czystości z oleju i z czego mogą przedostawać się resztki mini opiłków do układu smarowania.

Serwisówka mówi jedno a w ASO i tak wymieniają razem.

tyle że ciśnienie oleju sprawdza się na nagrzanym silniku i tylko wtedy gdy pokazuje jaki kolwiek parametr.

P.S. To było tak na przyszłość, żeby ktoś się nie zdziwił dlaczego zepsuł silnik.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez zxer » 30/3/2011, 00:22

tu sie zgodze ze cisnienie sprawdza sie na nagrzanym silniku...tyle ze trzeba go nagrzac do 90 stopni ~(olej)
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez TomaszL » 31/3/2011, 22:28

zxer napisał(a):ok wlalem w ch.. oleju w 2 dziury od filtra, zapelnilem caly filtr, poskladalem, zalalem olejem, odpalam...a lampka nie gasnie. daje na obroty i wkoncu zlapal cisnienie ;) ...chodzi jak szwajcarski zegarek teraz ^^

TomaszL dzieki za porade brachu, massz browara u mnie xD


dobrze że sie udało lecz następnym razem wymieniaj olej jak by to powiedzieć odrazu :D
albo nie kręć rozrusznikiem jak miska pusta :wink:
pompa pewnie już nie ta i nie dała rady ze startu suchego
POZDRO i SZEROKOÅšCI
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości




na górê