Zobacz wątek - Zablokowało mi przednie koło , jakieś pomysły???
NAS Analytics TAG

Zablokowało mi przednie koło , jakieś pomysły???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zablokowało mi przednie koło , jakieś pomysły???

Postprzez rockitdj » 26/3/2011, 05:42

Witam,

jak w temacie, zablokowało mi kółko...przednie...oj gleba była była.

A teraz poważnie, mam gsxre 600 k1, motor miał zrobioną modyfikację hamulca z przodu tzn stalowe oploty bezposrednio z klamki do każdego zacisku plus pompka radialna z k7. Zaciski były rozebrane i dokładnie wyczyszczone,nowy płyn DOT4, ukłąd odpowietrzony.Jak sprawdzałem hamulec na wolnych prędkościach pod garażem to wszystko było idealnie, klamka twarda, tłoczki hamowały igła.

Dziś pojechałem na pierwszą wiosenną rundę i oto co się stało.
- motor sam zaczął mi hamować zaciskami, początkowo słabo a potem sukcesywnie coraz mocniej aż zblokowało koło i gleba.
- Jak się pozbierałem to koło było zablokowane na maksa a klamka tak twarda że nie szło jej wcisnąć nawet milimetr.
- jakiś gośc mi porzyczył klucz 8 i odkręciłem odpowietrznik przy klamce ( radialna ) i momentalnie wywaiło pod dużym cisienem płyn,
- tłoczki momentalnie odpuściły (co wyklucza ich ewentualne zastanie) koło
znowu było w ruchu a klamka mięciutka.

Wrociłem do domu używając tylnego odpowietrzyłem całość jeszcze raz i dokładnie ten sam scenariusz, na wolnych prędkościach pod garażem wszystko było idealnie, klamka twarda, tłoczki hamowały igła.Jak tylko wyjechałem na prostą koło znowu powoli zaczynało sie blokować.wyjąłem klamke i dokładnie ją rozkręciłem na częsci pierwsze, i nic nie jest w niej zatkane.

Nie potrafię zrozumieć co sprawia że w przewodach jakimś sposobem samo robi się cisnienie i powoduje zaciskanie tłoczków. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że płyn może się gotować, ale nie wydaje mi się bo się dzieje mega szybko, ( niecały kilometr jazdy) a płyn jest całkiem nowy DOT4. CZy możliwe że stalowe oploty są złe ( np ich średnica przelotu za mała) albo może klamka radialna nie może być stosowana z zaciskami w których oryginalnie jest zwykła klamka.

Za wszelaką pomoc z góry dzięki!!!!!!!!!!!!!
rockitdj
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/10/2010, 17:32
Lokalizacja: Poznań


Postprzez RUTRA.RD » 26/3/2011, 08:02

klamka nic raczej do tego nie ma chyba bo i co. może tłoczki coś źle złożone. jak ci się chce to na twym miejscu cały układ bym rozebrał i od nowa złożył. w przypadku składania zacisków ozywaj serwisowki. pamiętaj aby kluczem dynamometrycznym je dokręcać bo łatwo przekręcić szczególnie te od mocowania przewodów do pompy
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez rockitdj » 26/3/2011, 08:37

Spoko mogę to rozebrać jeszcze raz ,żaden problem tylko jezeli to by miały być zablokowane tłoczki to dlaczego po odkręceniu odpowietrznika odbiły momentalnie od tarczy. One blokowały tarcze bo cisnienie w przewodach było mega za duże.
Pytanie skąd i dlaczegotak wzrosło.
rockitdj
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/10/2010, 17:32
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cichy » 26/3/2011, 08:40

Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym też robi się ciśnienie. Jak wpychasz tłoczki do końca poziom płynu powinien rosnąć.

Co to znaczy że płyn jest całkiem nowy, nie zalałeś nowego jak wszystko poskładałeś?
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez rockitdj » 26/3/2011, 11:18

To znaczy że spuściłem stary i włałem nowy , Dot4 . Idę działać, zobaczę co z tego wyjdzie.
rockitdj
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/10/2010, 17:32
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Mahoney » 26/3/2011, 15:52

moze ten trzpien ktory przekazuje sile miedzy klamka a tloczkiem w pompie masz za dlugi i caly czas naciska?
Busa,Junak i DR-ka;)...doszła jeszcze SP-1
Mahoney
Świeżak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:13

Postprzez 7beat » 27/3/2011, 10:34

a może ta radialna pompa nie współgra z normalnymi zaciskami i się coś kwasi. to coś jak by pompa miała jakiś zawór zwrotny że pompuje płyn a on się potem nie cofa i automatycznie zaciski się blokują. A masz starą pompę? załóż ją z powrotem i zobacz co się będzie działo
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê