Większa dysza - niższy V-max
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Większa dysza - niższy V-max
Posiadam motorower Benzer Aston 50 4T z silnikiem 139FMB.
Chciałem go lekko podkręcić, dlatego zakupiłem i zamieniłem dyszę.
Była - 75
Kupiłem i zamontowałem - 85.
Efekt. Na wolnych obrotach chodzi lepiej, za to V-max znacząco spadł. Na seryjnej dyszy jechał te 70km/h po prostej, natomiast teraz ledwo 60km/h.
Stąd moje pytanie: jak to możliwe?
Próbowałem już różne ustawienia iglicy..w zasadzie żadnych różnic nie było.
Ewidentnie mu moc spadła. na 3 biegu pojedzie ponad 60, a wrzucę 4 i ..spadek..
Chciałem go lekko podkręcić, dlatego zakupiłem i zamieniłem dyszę.
Była - 75
Kupiłem i zamontowałem - 85.
Efekt. Na wolnych obrotach chodzi lepiej, za to V-max znacząco spadł. Na seryjnej dyszy jechał te 70km/h po prostej, natomiast teraz ledwo 60km/h.
Stąd moje pytanie: jak to możliwe?
Próbowałem już różne ustawienia iglicy..w zasadzie żadnych różnic nie było.
Ewidentnie mu moc spadła. na 3 biegu pojedzie ponad 60, a wrzucę 4 i ..spadek..
- Hunti
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
- Lokalizacja: Wrocław
no dobra,
dasz mu wieksza dysze i co,
trzeba dac wiecej powietrza, moze byc tez tak ze nie ma jak tego zpalic, lub zawory maja za mały luz choc to bardzo rzadko
i na 10000% masz 2 srubki, 1 do regulacji wolnych a druga do składu mieszanki
dasz mu wieksza dysze i co,
trzeba dac wiecej powietrza, moze byc tez tak ze nie ma jak tego zpalic, lub zawory maja za mały luz choc to bardzo rzadko
i na 10000% masz 2 srubki, 1 do regulacji wolnych a druga do składu mieszanki
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
tomera napisał(a):no dobra,
i na 10000% masz 2 srubki, 1 do regulacji wolnych a druga do składu mieszanki
Zgadza się, mam te dwie śrubki. Czyli co, spróbowac maksymalnie odkręcić śrubkę składu mieszanki? Bo przy poprzedniej dyszy pracował na 1,5 obrotu od maksymalnego przykręcenia. Rozumiem, że zależność jest taka, że im bardziej wykręcam śrubkę od składu mieszanki to tym więcej powietrza dostaje?
- Hunti
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
- Lokalizacja: Wrocław
odwrotnie jak wkręcasz to zmniejszasz a jak wykręcasz to zwiększasz..
Wkręć śrubkę do końca i wykręć najpierw na 2 obroty.
Jak nie pomorze to na 2.5 obrotu. I patrz jak chodzi i idzie. Tak se ustaw żeby było dobrze.
Wkręć śrubkę do końca i wykręć najpierw na 2 obroty.
Jak nie pomorze to na 2.5 obrotu. I patrz jak chodzi i idzie. Tak se ustaw żeby było dobrze.
pakier100
-
pakier100 - Świeżak
- Posty: 128
- Dołączył(a): 2/3/2011, 17:57
- Lokalizacja: Stężyca
wychodzi na to, że mój chińczyk nie jest taki pospolity
na poprzedniej dyszy fabrycznie był ustawiony na 1,5 obrotu.
Aby było śnieszniej, najlepiej udało mi się go ustawić na większej dyszy na około 3/4 obrotu. Zyskałem przez to około 10km/h więcej, lepiej przyspiesza, lepiej pali na zimno, ale... no właśnie, w przedziale obrotów 2-4 tys. coś się dusi..ewidentnie jest to odczuwalne zwłaszcza na 3 i 4 biegu.
Także mam świadomość, że nie jest poprawnie wyregulowany
a próbowałem odkręcać iglicę co pół obrotu i robiłem kontrolne przejażdżki i cały czas było to samo, nierównomierna praca i słaby v-max. Spróbuje jeszcze zupełnie wykręcić iglicę...albo kupię nieco mniejszą dyszę :/

na poprzedniej dyszy fabrycznie był ustawiony na 1,5 obrotu.
Aby było śnieszniej, najlepiej udało mi się go ustawić na większej dyszy na około 3/4 obrotu. Zyskałem przez to około 10km/h więcej, lepiej przyspiesza, lepiej pali na zimno, ale... no właśnie, w przedziale obrotów 2-4 tys. coś się dusi..ewidentnie jest to odczuwalne zwłaszcza na 3 i 4 biegu.
Także mam świadomość, że nie jest poprawnie wyregulowany

a próbowałem odkręcać iglicę co pół obrotu i robiłem kontrolne przejażdżki i cały czas było to samo, nierównomierna praca i słaby v-max. Spróbuje jeszcze zupełnie wykręcić iglicę...albo kupię nieco mniejszą dyszę :/
- Hunti
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
- Lokalizacja: Wrocław
Jeszcze trochę pokombinuje z ustawieniami na tej dyszy...ale najprawdopodobniej zmienię dyszę na 80, bo z tą mam duże problemy żeby wyregulować. Ale faktem jest, że już jest lepiej, aczkolwiek trochę martwi mnie, że musiałem iglice jeszcze dokręcić niż była ustawiona na mniejszej dyszy...
Hominum causa omne ius constitutum sit
- Hunti
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
- Lokalizacja: Wrocław
No wiesz, na gaźniku mam dwa pokrętła:
1. śruba od regulacji wolnych obrotów.
2. Iglica regulująca skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
I z tego co wiem, bo po zmianie dyszy trzeba wyregulować gaźnik, co robi się wspomnianą przeze mnie iglicą...
1. śruba od regulacji wolnych obrotów.
2. Iglica regulująca skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
I z tego co wiem, bo po zmianie dyszy trzeba wyregulować gaźnik, co robi się wspomnianą przeze mnie iglicą...
Hominum causa omne ius constitutum sit
- Hunti
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
- Lokalizacja: Wrocław
z iglicą się nic nie robi w ogóle ona nie ma nic wspólnego z wymianą dyszy i regulacją gaźnika.
a tak jak mówisz są 2 śrubki do regulacji obrotów i powietrze-paliwo i nimi regulujesz gaźnik.
-powietrze-woda ustawisz przeważnie na 3.5 obrotu
-zależy od silnika i gaźnika jak co ze sobą gra.
a tak jak mówisz są 2 śrubki do regulacji obrotów i powietrze-paliwo i nimi regulujesz gaźnik.
-powietrze-woda ustawisz przeważnie na 3.5 obrotu
-zależy od silnika i gaźnika jak co ze sobą gra.
pakier100
-
pakier100 - Świeżak
- Posty: 128
- Dołączył(a): 2/3/2011, 17:57
- Lokalizacja: Stężyca
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości