Zobacz wątek - Kolejne pytanie o pierwsze moto ( R1 :D )

Kolejne pytanie o pierwsze moto ( R1 :D )

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Kolejne pytanie o pierwsze moto ( R1 :D )

Postprzez ezin » 16/3/2011, 23:26

Hej.

Szukałem trochę ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem.

Mam troche ponad 21lat, prawko na B 4rok, na A rok krocej ale doswiadczenie na moto niezbyt wielkie. Dwa lata temu miałem yamahe TDR 125 przejezdzony jeden sezon kilka tys km, kiedys w przeszlosci jakiegos simsona.

Mam do kupienia okazjonalnie R1 z 2003 roku. Większe moto planuję już 3 rok ale myślałem o 600cm. Chociaż ostatnio spotkałem się z opinią że litr wcale nie musi być zły do nauki, wymaga po prostu więcej pokory. W zasadzie stosunek mocy do masy jest praktycznie taki sam jak w 600ccm.

Jestem też dość wysoki (188cm) wiec mysle ze wygodniej bylo by mi na litrze.

Co wy o tym myślicie? czy R1 to na prawde wymagający motor czy można jednak z pokorą zacząć od przesiadki na niego?
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez DostojnyKocur! » 16/3/2011, 23:38

bierz litra najwyzej beda sie z Ciebie smiac ze jezdzic nie umiesz a pozniej bedziesz chcial przyszpanowac i sie sypniesz
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
Avatar użytkownika
DostojnyKocur!
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
Lokalizacja: Nienack

Postprzez Tasiu91 » 16/3/2011, 23:42

Skoro uważasz że dasz radę, to bierz. Nie ma sensu pisanie "bierz 500", bo to nic nie da, człowiek musi się sam przekonać. Życzę powodzenia w zakupie, oraz w jeździe.
Tasiu91
Świeżak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 29/8/2010, 09:58
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez vego » 16/3/2011, 23:55

widac , ze masz 21 lat. BIErz cos slabszego na R1 przyjdzie pora. 600cc

zdr.
vego
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 16/3/2011, 21:39
Lokalizacja: wro

Postprzez zibi.r1 » 16/3/2011, 23:57

Yamaha R1 jest bardzo wymagającym motocyklem, kompletnie nie nadającym się do nauki jazdy. Nie zaczynaj od przesiadki ze 125 ccm na 1000 ccm, bo szybko zakończysz przygodę z jednośladami. Wiem co mówię, bo sam mam bezproblemowy dostęp do R1, a mimo to aktualnie rozglądam się za motocyklem na którym dobrze się nauczę jeździć na szosie. Kiedy uznam, że umiejętności na to pozwalają to przesiądę się na upragnioną Yamahe, chociaż i tak pewnie w pełni nie wykorzystam jej potencjału.
Mówiąc krótko odradzam Ci, a Ty i tak zrobisz co będziesz myślał. ;)

No i już chyba standardowo podrzucam link:
http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html
Avatar użytkownika
zibi.r1
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2/11/2010, 22:26
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez ezin » 17/3/2011, 00:02

zibi.r1 dzieki za dobry link i porade.


r1 kusi mnie bo moglbym miec ja juz teraz a nie za kilka mc-y, w dodatku b. fajny egzemplarz.

chociaz ogladajac filmiki i czytajac powoli nabieram do niej dystansu bo jest to jednak potwor ale nadal sie zastanawiam :D
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Kolejne pytanie o pierwsze moto ( R1 :D )

Postprzez pan_wiewiorka » 17/3/2011, 07:26

ezin napisał(a):[...]litr wcale nie musi być zły do nauki, wymaga po prostu więcej pokory.

Święta racja. SS jest idealnym motocyklem na początek. Generalnie ani to skrętne ani spokojne, wykres mocy jest mega płaski i równomierny.

ezin napisał(a):W zasadzie stosunek mocy do masy jest praktycznie taki sam jak w 600ccm.

Dokładnie! Pierwszy przykład z brzegu, Gixx 600 ('03) vs. Gixx 1000 ('03). Pierwszy ma 115KM i wagę 163 kg drugi 160 i wagę 170 kg. No i to tego momentu wsio się zgadza. Ale jest jeszcze coś takiego co zwie się MOMENTEM OBROTOWYM i tutaj Duży Gixx ma go dwukrotnie więcej.

ezin napisał(a):Jestem też dość wysoki (188cm) wiec mysle ze wygodniej bylo by mi na litrze.


Dokładnie tak! Dane techniczne mówią same za siebie. Jasno wynika z nich, że lytr jest i wyższy (o niebo wyższy) i dłuższy (i to co najmniej dwie długości).

ezin napisał(a):Co wy o tym myślicie? czy R1 to na prawde wymagający motor czy można jednak z pokorą zacząć od przesiadki na niego?

Nie zastanawiaj się, bierz Dresłanę. Wymagający to jest Catepillar 988G. Taki motorek ogarniesz w trymiga. Przynajmniej za miesiąc, kiedy nauczysz się już super prowadzić, nie będziesz musiał zmieniać na coś mocniejszego.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Seba_ER5 » 17/3/2011, 08:45

Rob jak chesz nie wnikam...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez ezin » 17/3/2011, 09:22

pan_wiewiórka orzeszki się skończyły?

grzecznie zapytałem i oczekuję grzecznych odpowiedzi, zarty to sobie z innych futrzakow rob.


a co do twoich argumentow:

R1 2003r. - 150KM / 174kg
R6 2003r. - 121KM / 162kg


Stosunek mocy do masy R1 - 0,86HP/kg, R6 - 0,74HP/kg

Wg mnie to nie jest straszna roznica.


Nie znam sie dlatego pytam tutaj, nie wymarzylem sobie "erłana" tylko mam dobra okazje kupic.

Pytam bo miałem znajomego który z simsonów przerzucił się na gsxr litra i zyje i jezdzi do dzis w dodatku b. niska osoba jakies 170cm.

Nie wiem po co tracic czas na jakies dziecinne "riposty" ironia.
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez pan_wiewiorka » 17/3/2011, 09:29

ezin, wbij sobie do głowy, że ilość KM to nie wszystko, ile można to tłumaczyć?! Jak tego nie kumasz, to odpuść sobie motocykl, bo zrobisz kuku sobie i innym. Jak chcesz sobie wacka przedłużyć i szpanować przed laskami z gimnazjum, to w necie powinieneś znaleźć lepsze sposoby.

Rada: popatrz na wykres mocy tych motocykli, może trafi do Cię o co loto w tym wszystkim bo póki co nie jesteś partnerem do rozmowy tylko kolejnym idiotą, który rzuca się na sporta nie mając ku temu najmniejszych podstaw. Chcesz - kupuj. Ale jeździj po zamkniętych odcinkach. A jak coś sobie zrobisz, to nie wzywaj karetki tylko poproś kolegę, żeby poderżnął Ci gardło na miejscu. W ten sposób zaoszczędzisz sobie bólu, upokorzeń a podatnikom pieniędzy a przy okazji nie zajmiesz nikomu miejsca w szpitalu.

ezin napisał(a):[...]jezdzi do dzis [...]

Oszywiście.
pan_wiewiorka
 

Postprzez ezin » 17/3/2011, 09:53

wiewiórka wypraszam sobie, idiota jesteś widać ty skoro nie tłumaczysz a pytasz ile można tłumaczyć.

Naucz się rozmawiać kulturalnie z ludźmi bo bez tego nigdy z drzewa nie zejdziesz.


I nie pisz już nic więcej bo twoje posty są nic nie warte w tej dyskusji oprócz trollingu i pustych kb w internecie nie wnoszą nic. Wracaj do orzeszków.



A co najśmieszniejsze żaden z twoich postów ani trochę nie jest odpowiedzią na bardzo proste pytanie które zadałem:

ezin napisał(a):Co wy o tym myślicie? czy R1 to na prawde wymagający motor czy można jednak z pokorą zacząć od przesiadki na niego?
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Czester » 17/3/2011, 10:06

Nikt o zdrowych zmysłach nie powie ci, że to dobry pomysł ale skoro ty uważasz inaczej to kupuj i jeździj (jak długo, nie wiem). Po co zawracasz gitarę?
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4650
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez rossavu » 17/3/2011, 10:25

Znam takiego jednego, ktory kupil za wczesnie R1. Choc mial mega mocne hamulce to braklo mu umiejetnosci - do dzis jezdzi na wozku inwalidzkim.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez cycu_rsko » 17/3/2011, 10:51

Kupuj nie sluchaj innych. Zazdroszcza ze mozesz miec piekna dressjedynke. Spokojnie ogarniesz to jest slabe moto, przy ruszaniu nogami sie trzeba odpychac :)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez madcap » 17/3/2011, 11:08

spokój panowie, bo poobdzielam prezentami

@autor tematu
forum jest dopięte do portalu
pod czerwonym logo ścigacza znajdziesz panel zakładek
kliknij na drugą: porady
następnie porozwijaj zakładki:
1. pierwsze kroki http://www.scigacz.pl/Pierwsze,kroki,240.html
2. technika jazdy http://www.scigacz.pl/Technika,jazdy,243.html
3. bezpieczeństwo http://www.scigacz.pl/Bezpieczenstwo,242.html

każdą z nich proponuję dokładnie sprawdzić, szczególnie pod kątem słów pierwszy motocykl

jak przeczytasz i pomyślsz nad treścią artykułów, wtedy wróć

(sorry jeśli to zabrzmiało mentorsko)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez C-bool » 17/3/2011, 15:02

Pan wiewiórka jest stanowczo zbyt ordynarny! Wstyd!
(Pomijam to, że ma rację i zawsze podoba mi się, gdyś ktoś tak zjedzie kolesia chcącego z hulajnogi przesiąść się na DREs 1.)

R1 to jest motocykl przeznaczony na tor, który jakimś cudem został dopuszczony do ruchu ulicznego. Zapewne za sprawą jakiegoś psychopaty z Yamahy, który pomyślał: "hmm.. doczepimy światła, dobry tłumik i będziemy sprzedawać młodym napaleńcom, za każdy wrak R1 10 pkt., hehe!"

W skrócie to nie jest motocykl na drogi, a co dopiero dla kogoś, kto poruszał się dotychczas tylko czymś 'motocyklopodobnym'.

Ja osobiście chociaż mam już jakieś podstawy prowadzenia motocykla na pewno bym takiego nie kupił. Wiem, co potrafi motocykl mający 72KM, a co dopiero ponad dwa razy więcej.

Czyś!
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ezin » 17/3/2011, 15:51

hmm...

madcap - wielkie dzieki za linki o artykułów. poczytałem trochę i na szczęście dystans do R1 się zwiększył - jestem na etapie poszukiwania kogoś kto chce zamienić coś mniejszego na erłana.


Osobom które mają podobny dylemat polecam konkretne artykuły:

http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl,najlepsze,pomysly,13809.html (otwórz link)
http://www.scigacz.pl/Pojemnosci,litosci,10253.html (otwórz link)
http://www.scigacz.pl/Jak,wybrac,pierwszy,motocykl,270.html (otwórz link)
http://www.scigacz.pl/Jak,wybrac,pierwszy,motocykl,270.html (otwórz link)


Wszystkim (pomocnym) dziękuje za uwagi i pomoc, a gdyby ktoś chciał zamienić zx6r / r6 / drz sm / xt660 sm / sv650s / bandita s na R1 prosze o kontakt :D
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Przemo_rene » 17/3/2011, 16:01

czyli już kupiłes tego erłana i chcesz teraz się zamienić np na enduraka, R6 albo SV650? Kazdy to inny motocykl totalnie...wiesz czego chcesz? Bo chyba na razie nie bardzo nie.. ?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez ezin » 17/3/2011, 16:08

r1 jest mojego znajomego który kupił go od "tunera", wyremontowal ale wyjeżdża za niecały miesiąc z kraju i może mi go sprzedać. Jemu inne moto nie potrzebne więc jeśli znajdę kogoś chętnego na zamiane to kupuje r1, zamieniam się i każdy ma to czego chce.

teraz wszystko jasne?
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Przemo_rene » 17/3/2011, 16:13

to nie lepiej kupić to co chcesz od razu?? Po co ta zabawy w zamiany...umowy itd...lepiej kupo od razu co chcesz a nie sie zamieniaj.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr