Zobacz wątek - Motocykl samoróbka - Pomoc
NAS Analytics TAG

Motocykl samoróbka - Pomoc

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Motocykl samoróbka - Pomoc

Postprzez Norton » 14/3/2011, 20:41

Witam. Chcę złożyć motocykl, najtaszym kosztem. Nie mówię o konkretnym typie, np. enduro. Takie cos jak motorynka. I tak, wstawię tam chiński silnik 50ccm3, bo są tanie, ale nie wiem jaka rama+widelec. Co mozecie doradzic? Jak najtaniej, im taniej tym lepiej. Bo osprzęt, np. hamulce itp. to najmniejszy problem. Pytania mam jaką kupić ramę, widelec, koła. Dzięi z góry za odp.
PS: Nie mówicie że nie dam rady złożyć go z powodu małej znajomości mechaniki - moją PW80 dosłownie rozłożyłem, i złożyłem - jeździ do dzisaj, ale już nie jest moja :( .
"Nie liczy się czym jeździsz - ważne jak tym jeździsz"
Norton
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 4/1/2011, 19:12
Lokalizacja: Łódź


Postprzez Invi » 14/3/2011, 22:23

Najtaniej to będzie z części motocykli z PRL ;) Silnik od MZ też wyjdzie lepiej i taniej.

Rozebranie i złożenie, a zbudowanie od nowa to dwie zupełnie różne sprawy.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez kozakmaly » 15/3/2011, 00:22

Nie pchaj się w silniki od skośnookich. Mieszkam w Anglii i tutaj jeździ tego trochę i z paroma miałem też do czynienia. Powiem Ci tak, przedmówca ma racje co do Polskich wynalazków. Jeżeli masz spawarkę, szlifierkę kątową i wiertarkę z dobrymi wiertłami to się możesz tego podjąć, nie wiem jedynie jak to to będzie z zarejestrowaniem takiego cuda. Wracając do Chińskiego silnika, już lepiej żebyś wsadził w to silnik od MZ bo w Polsce będziesz miał trudności ze znalezieniem części do tego Chińskiego syfu jak Ci się posypie, a zapewniam Cię że Ci się posypie. Poszukaj po allegro starych Jaw albo Romet'ów nie daleko Ciebie. Jeżeli chodzi Ci tylko o ramę, lagi i tylni wahacz to jak nie będzie zjedzone rdzą to ściągniesz, odczyścisz i odmalujesz, a jeżeli też na silniku to patrz czy jest na chodzie. Ale jak już kupisz motor na chodzie to po co go kroić i łatać?
Avatar użytkownika
kozakmaly
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/3/2010, 23:17
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Norton » 15/3/2011, 07:41

Tak. Macie rację. No to inaczej, a jakbym stawił silnik od rometa, 50ccm3, i do tego ramę od zwykłej motorynki? Dało by radę? Zarejestrować go nie trzeba dla moich potrzeb.
"Nie liczy się czym jeździsz - ważne jak tym jeździsz"
Norton
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 4/1/2011, 19:12
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kozakmaly » 15/3/2011, 12:00

50cm3 w ramie od motorynki hmm :roll: będziesz musiał założyć odpowiednie przełożenie żeby przy każdym dodaniu gazu nie stawała dęba czyli jak najmniejsza z tyłu (oczywiście nie przesadzaj z tym że założysz taka samą jaka wychodzi od skrzyni czyli tam chyba 18 zębów i 20 na tył) tylko po prostu postaraj się dobrać jak największą przednią do jak najmniejszej tylnej. Poza tym nie wiem czy zmieścisz silnik od Rometa do motorynki, musiał byś jakiegoś dorwać i przymierzyć najlepiej.
Avatar użytkownika
kozakmaly
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/3/2010, 23:17
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez ferro » 15/3/2011, 14:21

@up przeciez w motorynce Romet silnik oryginalnie ma 49cm3
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez Adam093 » 15/3/2011, 15:46

silnik od rometa/komara to ten sam silnik który był montowany fabrycznie w motorynkach
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez kozakmaly » 15/3/2011, 15:47

@up nie wiem nie wiem hehe, nigdy nie miałem motorynki. Nie jest przypadkiem tak że te silniczki są trochę mniejsze i przy okazji słabsze? Bo wiadomo że motorynka jest o wiele mniejsza, lżejsza i na mniejszych kółkach więc mi się wydaje że powinna mieć słabszy silnik bo jak to tak czymś takim śmigać 80km/h? :shock:
Avatar użytkownika
kozakmaly
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/3/2010, 23:17
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Adam093 » 15/3/2011, 15:55

kozakmaly napisał(a):@up nie wiem nie wiem hehe, nigdy nie miałem motorynki. Nie jest przypadkiem tak że te silniczki są trochę mniejsze i przy okazji słabsze? Bo wiadomo że motorynka jest o wiele mniejsza, lżejsza i na mniejszych kółkach więc mi się wydaje że powinna mieć słabszy silnik bo jak to tak czymś takim śmigać 80km/h? :shock:


NIE
są takie same, swoją drogą nie wiem skąd wziąłeś takie dane że jaki kolwiek romet 80 jechał? Simson to tak ale nie romet.
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez fz6 » 15/3/2011, 16:10

romet 50m2 pony i romet mialy te same silniki.49cm3.
motorynka jak poszla 45km/h to byl szal jaj,romety szly do 50.
no i fakt motorynka stawala deba
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez kozakmaly » 15/3/2011, 16:13

No ale z drugiej strony kolega chce wsadzić coś innego w tą ramę więc nie wiem po co ten "krzyk". Poza tym jak pokombinuje z zębatkami to uzyska trochę większa prędkość czyż nie?
Avatar użytkownika
kozakmaly
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/3/2010, 23:17
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Norton » 15/3/2011, 20:14

A czemu chińskie silniki chodzą krótko? Są nieprecyzyjne wykonane, ze złych stopów, czy np. są tak wykonane że urywa sie korbowód o.o? A jakbym się uparł na chiński silnik, to do jakiej ramy można go wsadzić? A co z chińskim 125ccm3?
"Nie liczy się czym jeździsz - ważne jak tym jeździsz"
Norton
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 4/1/2011, 19:12
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kozakmaly » 15/3/2011, 21:51

Człowieku trafiłeś w samo sedno. Popatrz na wszystko co Chińskie, jakość plastiku już na sam widok się rzuca w oczy. To samo jest z Chińskimi silnikami, jakość metalu jest kiepska, dowodem na to jest to że zanim cokolwiek wyprostujesz to to złamiesz, dlaczego? tanizna... Popatrz na jakość tanich Chińskich narzędzi, jak dasz radę odkręcić chociażby jedną zapieczoną śrubę płaskim Chińskim kluczem to masz u mnie piwo, chociaż powinienem Ci postawić bandaż bo jak się zaprzesz przy takim kluczu to sobie na pewno coś zrobisz. Miałem raz okazję przejechać się na krosie z ryżolandu i czułem jak się wszystko odkręca. Historia mojego znajomego, kupił nowego Chińczyka i w drugim miesiącu użytkowania przy spokojnej jeździe tłok mu się wbił w zawory bo bodajże mu puścił sworzeń od tłoka. Inny znajomy kupił Regal Raptor'a 125cc i za cholerę nie chciał mu odpalić od strzała po tym jak stał dzień czy dwa. Już prędzej poszukaj po giełdach i po necie silnika od MZ albo czegoś w podobnym guście. Ale 125cc to już chyba nie do integracji z motorynką nie?

[EDIT]

No tak do jakiej ramy, Chińczyki robią wiele podrób czyli jak ja mam CBR125 tak silnik z Superbyke 125 myślę podejdzie do mojej ramy. Obrazek

Nie wiem jak to jest z resztą, trudno sprecyzować.
Avatar użytkownika
kozakmaly
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/3/2010, 23:17
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Dr_Acula » 15/3/2011, 23:24

Jak chcesz mieć customa to posłuchaj kolegi i kup jakąś MZ czy coś podobnego i odrestauruj - nadłubiesz się ale efekt będzie murowany. Na allegro dużo jest trupów po przeróżnych motorowerach typu Awo i podobnych, trzeba w nie włożyć sporo pracy ale wartość odnowionego egzemplarza mówi sama za siebie ;). Jak masz kasę by się w to bawić to olej chińskie składaki i stwórz coś naprawdę fajnego.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez kozakmaly » 16/3/2011, 00:04

Ktoś się ze mną zgodził :shock: Czuję się zaszczycony hehe. http://allegro.pl/wsk-125-mam-inne-motory-komar-jawa-250-i1494936905.html (otwórz link) W zależności od Twojego budżetu rzecz jasna. Powiem Ci tak, z wkładaniem silnika z jednego motoru do ramy od innego będziesz miał jazzy tego typu że nie wiadomo jaki silnik będzie szeroki i Ci np. mogą nie podejść zębatki bo rozstaw nie ten, okablowanie motoru będziesz musiał zmienić na takie żeby taki silnik odpalił, a wiadomo, za okablowaniem idą przełączniki, cewki bla bla bla. Jak kupisz taką WSK'ę to już będziesz miał wszystko na miejscu i problemy z okablowaniem oraz ramą będziesz miał z głowy. Jak kupisz MZ 125 to zawszę możesz pokombinować z większymi silnikami. Przerabianie uchwytów pod silnik nie umiejąc dobrze spawać może się skończyć tym że pewnego pięknego dnia jak podskoczysz na kamieniu taki spaw Ci pęknie co się skończy nie miłym widokiem. Jak dopadniesz jakieś moto w stanie przed rozkładowym tak żeby go jeszcze rdza nie zjadała to możesz pokombinować z malowaniem a z tym uwierz mi tez jest trochę zabawy jak się nie umie malować, możesz w poszukiwaniu poparcia tej tezy wejść na mój profil gdzie są zdjęcia mojego maleństwa i jej byłego "custom paintwork'u" :)
Avatar użytkownika
kozakmaly
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/3/2010, 23:17
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Norton » 16/3/2011, 15:39

Dzięki za taką chęć pomocy na dobry początek :). @upp - Fajna podróbka kochanej CBR'ki :D.
To teraz mam inne pytanie, i już przestaję truć, bo po tej histroii z chińskim silnikem, to ja za nie dziękuję. Przekonaliście mnie. A czy za około 200-300 złoty, da się kupić jeżdżącą, ew. z jakimiś niedomaganiami (np. uszkodzona siweca, gaźnik rozregulowany, itp.) cos właśnie typu MZ, WSK, Romet, Albo moje marzenie - SR51 hehe. Wygląda wspanialne wg. mnie :D

EDIT: A z kasą u mne kruchu, i dla tego chciałem zrobić customa z tanim silnikiem.
"Nie liczy się czym jeździsz - ważne jak tym jeździsz"
Norton
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 4/1/2011, 19:12
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kozakmaly » 16/3/2011, 21:50

To już musisz szukać bo znalezienie okazji potrzebuje czasu. Patrz po allegro, szukaj ogłoszeń w necie, pytaj po ludziach czy przypadkiem jakiś znajomy znajomego nie ma nic na sprzedaż. Jak poszukasz to znajdziesz. Ja po moją CBR musiałem jechać 100 kilometrów bo nigdzie bliżej nie mogłem znaleźć nic tańszego.

[EDIT]

http://allegro.pl/mz-jaskolka-i1505487863.html Tak ba szybko znalezione. Tyle że to 350.
Są Ci co zaliczyli glebę, i Ci co się do tego nie przyznają.
Avatar użytkownika
kozakmaly
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 17/3/2010, 23:17
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez motoftw » 17/3/2011, 08:31

Jak chcesz dobry silnik 49, do tego niezawodny to możesz poszukać silnika z rometa charta, dość mocny i zdrowy jak na motorynkę, duży też nie jest tylko musiałbyś pokombinować z zaczepami bo jest trochę inny niż ten stary rometowski silniczek.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr