Podgrzewane manetki - podłączenie za zapłonem - pomocy!
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Podgrzewane manetki - podłączenie za zapłonem - pomocy!
Witam,
mam SUZUKI GSX 750 (Inazuma). Chciałbym zamontować manetki podgrzewane.
Gdzie podłączyć kable (+) oraz (-), tak aby byly w obwodzie "za stacyjką"? Czyli żeby manetki grzały wyłącznie przy stacyjce ON i/albo odpalonym motocyklu? Jak widać na zdjęciu głowna wiązka jest oblepiona solidnie izolacja - ktoś tam przede mną grzebał. Nie wiem czy tam powinienem się "wkłuwać" czy w ogole gdzieś indziej (przy bezpiecznikach, jeszcze gdzieindziej?!)
(A) to rozgałęzniki do świec (tu powinienem się podłączyć?)
(B) to chyba czujnik do rozłożonej stopki
(C) to chyba czujnik do biegów (N-eutral)
(przynajmniej tam prowadzÄ… kable)
Proszę o pomoc. Pliki można zgrac i powiększyc - jakość powinna być OK. Gdzie mam podłączyć (+) a gdzie (-)?!?
Pozdrawiam,
Michał

mam SUZUKI GSX 750 (Inazuma). Chciałbym zamontować manetki podgrzewane.
Gdzie podłączyć kable (+) oraz (-), tak aby byly w obwodzie "za stacyjką"? Czyli żeby manetki grzały wyłącznie przy stacyjce ON i/albo odpalonym motocyklu? Jak widać na zdjęciu głowna wiązka jest oblepiona solidnie izolacja - ktoś tam przede mną grzebał. Nie wiem czy tam powinienem się "wkłuwać" czy w ogole gdzieś indziej (przy bezpiecznikach, jeszcze gdzieindziej?!)
(A) to rozgałęzniki do świec (tu powinienem się podłączyć?)
(B) to chyba czujnik do rozłożonej stopki
(C) to chyba czujnik do biegów (N-eutral)
(przynajmniej tam prowadzÄ… kable)
Proszę o pomoc. Pliki można zgrac i powiększyc - jakość powinna być OK. Gdzie mam podłączyć (+) a gdzie (-)?!?
Pozdrawiam,
Michał


- RX1_CMDTY
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 3/5/2010, 16:45
- Lokalizacja: Warszawa
a nie lepiej by bylo sie podlaczyc pod zarowke mijania ??? jezdzi sie zawsze przy wlacznym swietle a lepeiej przy odpalaniu prad kierowac na rozruch niz na np juz grzanie manetek... J bym tak zrobil ... ppzodro
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Przecież manetki powinny mieć włącznik i ewentualnie regulację podgrzewania.A już najprościej to chyba pod aku i po drodze zrobić wyłącznik jeżeli nie ma ,po co tak kombinować żeby się w wiązkę wcinać.
Chyba w lato i cieplejsze dni manetki nie potrzebne więc muszą być jakoś wyłączane a nie będą grzać na okrągło.
Chyba w lato i cieplejsze dni manetki nie potrzebne więc muszą być jakoś wyłączane a nie będą grzać na okrągło.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Hugo & Mrowa: dzieki za rady.
Po całym dniu grzebania dałem rady. Poszedłem po głównej wiązce i kostce od stacyjki. Grubsze przewody - czerwony (+) szedl z aku do stacyjki i back, od stacyjki dodatkowo po przełączeniu na ON wracał (+) pomaranczowy. "Wgryzłem" się w główna wiązke.
Aczkolwiek, jak teraz przyszełem i przeczytałem radę Hugo, to muszę przyznać rację - łątwiej by mi było znaleźć wiązke do świateł mijania - a one też tylko przy stacyjce ON działąja.... No nic. Już done.
Dzięki wielkie za pomoc i proszę o zamknięcie tematu.
Po całym dniu grzebania dałem rady. Poszedłem po głównej wiązce i kostce od stacyjki. Grubsze przewody - czerwony (+) szedl z aku do stacyjki i back, od stacyjki dodatkowo po przełączeniu na ON wracał (+) pomaranczowy. "Wgryzłem" się w główna wiązke.
Aczkolwiek, jak teraz przyszełem i przeczytałem radę Hugo, to muszę przyznać rację - łątwiej by mi było znaleźć wiązke do świateł mijania - a one też tylko przy stacyjce ON działąja.... No nic. Już done.
Dzięki wielkie za pomoc i proszę o zamknięcie tematu.
- RX1_CMDTY
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 3/5/2010, 16:45
- Lokalizacja: Warszawa
1. Zawsze każde dodatkowe urządzenie musi być zabezpieczone odpowiednim bezpiecznikiem inaczej może dojść do zapalenia się instalacji elektrycznej.
Najlepiej zasilanie brać ze skrzynki bezpieczników.
Najlepiej zasilanie brać ze skrzynki bezpieczników.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Ja u siebie podłączyłem manetki przez przekaźnik. Przewody prądowe podłączyłem bezpośrednio pod aku(oczywiście przez bezpiecznik i wspomniany wyżej przekaźnik) a sterowanie przekaźnika poszło z wiązki stacyjki. Teraz prąd na włączniku manetek mam dopiero po przekręceniu stacyjki.
- sibert-rally
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/2/2011, 17:48
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości