Ogranicznik skrętu
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Ogranicznik skrętu
Witam, przymierzam się do kupna cebulki, ale upatrzone moto miało nieduży ślizg przy malej prędkości i jak to opisuje właściciel "wybity" ogranicznik skrętu z lewej strony kierownicy. Wygląda to tak jakby ten ogranicznik "przesunął" się. Kształtem podobno prawie się nie różni, ale ten wybity w dotyku jest jakby rozklepany. Podczas jazdy nie odczuwa się żadnego skrzywienia ramy itp moto bez trzymanki jeździ prosto.
To co napisałem jest opisem właściciela a nie wynikiem moich oględzin.
Ja tego moto jeszcze nie widziałem, ale jak będę jechał oglądać to napewno zabiorę jakiegoś mechaniora bo ja sie na tym nie znam na tyle dobrze.
Czy zakładając że koleś mówi prawdę, tzn była mała prędkość, poślizg na mokrej nawierzchni, że to przesunięcie jest minimalne itp to czy można by z czystym sumieniem można kupić takie moto? Oczywiscie wczesniej dokładne oględziny mechanika itp. Czy wcześniej zrobić pomiary ramy itp? Jakie to będą koszty w warszawie?
pozdrawiam
To co napisałem jest opisem właściciela a nie wynikiem moich oględzin.
Ja tego moto jeszcze nie widziałem, ale jak będę jechał oglądać to napewno zabiorę jakiegoś mechaniora bo ja sie na tym nie znam na tyle dobrze.
Czy zakładając że koleś mówi prawdę, tzn była mała prędkość, poślizg na mokrej nawierzchni, że to przesunięcie jest minimalne itp to czy można by z czystym sumieniem można kupić takie moto? Oczywiscie wczesniej dokładne oględziny mechanika itp. Czy wcześniej zrobić pomiary ramy itp? Jakie to będą koszty w warszawie?
pozdrawiam
-
oRRzech - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 1/11/2010, 13:33
- Lokalizacja: Warszawa
wiesz...zawsze można kupić dolną półkę z bezwypadka... jeżeli ogranicznik się wybił a motocykl bedzie jechał prosto po puszczeniu kierownicy to nie ma stresu wiekszego. No jedynie fakt, że w razie gleby lub shimmy może rozwalić się do końca i zrobić mega wgniotę w baku. POpatrz tez czy kierownica jest prosto gdy motocykl jedzie prosto bo czasem półka się krzywi lub kierownica bo takiej glebie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Tak jak koledzy piszą, wystarczy niefortunna gleba i zetnie nam ogranicznik bez żadnego problemu.
Ale zwróć uwagę właśnie na kierownicę podczas jazdy czy jest równo bo czasami zdarza się tak że moto bez trzymanki jedzie prosto a kiere ma lekko skręconą i powodem może być lekko ugięta laga lub źle ustawiona w półkach.
Sprawdź też jego liniowość (przednie koło względem tylnego).
Ale zwróć uwagę właśnie na kierownicę podczas jazdy czy jest równo bo czasami zdarza się tak że moto bez trzymanki jedzie prosto a kiere ma lekko skręconą i powodem może być lekko ugięta laga lub źle ustawiona w półkach.
Sprawdź też jego liniowość (przednie koło względem tylnego).
Speed Triple 955i
KTM 450 EXC
KTM 450 EXC
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Ja bym geometrię ramy jednak zrobił... Walnięta kilka milimetrów daje znoszenie nawet o metr w prawo/lewo na 100 przejechanych metrów przy prędkości powyżej tych 150. Miałem AF 125 Sport Pro z walniętą ramą i była to czysta trauma...

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Powinno być spoko, ramę skrzywić to nie taka prosta sprawa przeważnie siadają wcześniej inne elementy.
Ale po zakupie geometrie możesz zrobić dla świętego spokoju, najlepiej w takim warsztacie gdzie robią pomiar bez rozbierania motunga (cena około 200zł)
Lagę, półkę czy kiere możesz wymienić i nie zrujnujesz się finansowo, a z krzywa ramą będziesz miał problem.
Ale po zakupie geometrie możesz zrobić dla świętego spokoju, najlepiej w takim warsztacie gdzie robią pomiar bez rozbierania motunga (cena około 200zł)
Lagę, półkę czy kiere możesz wymienić i nie zrujnujesz się finansowo, a z krzywa ramą będziesz miał problem.
Speed Triple 955i
KTM 450 EXC
KTM 450 EXC
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości