Zobacz wątek - honda cr 125

honda cr 125

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

honda cr 125

Postprzez janas2300 » 9/3/2011, 23:43

witam. mało się znam na kompach więc niewiem wsumie do kogo pisze :D jestem już emerytem co do crossa i potrzebował bym wskazowek co do eksplatacji hondy cr 125 rok 2007. kupilem synowi malego ktm i żeby nie jeżdzić za nim na rowerze zakupiłem sobie honde. Moja wiedza na temat motocykli skonczyła się na wsk 125 i simsonie. Prosił bym o rady co do servisu co po jakim czasie i docierania hondy bo jest po wymianie tloka. dzieki
Avatar użytkownika
janas2300
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/3/2011, 23:12
Lokalizacja: świebodzin


Postprzez henio12323 » 9/3/2011, 23:58

taka honde nalezy docierać około 2 baki paliwa. ogólnie w tym motorku trzeba lać dobry olej do benzyny. polecam castrol power 2T. co jakis dobry wyjazd czyscic nalezy filtr powietrza oraz nasączac go specjalnym płynem do filtrów. olej w skrzyni nalezy wymieniac co jakies 2 miesiące, polecam olej motul transoil 10W40. oczywiscie nalezy dbać o czystosc całego motocykla. co wyjazd przydało by sie nasmarować łancuch.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 10/3/2011, 00:12

na wstępie przywitam się z Panem :)

i tak aby nie obwijac w bawełnę, kupił Pan nieodpowiedni motocykl do tego typu zajęcia :/

maluch owszem może smigac, jednak ta pana wska była by tu 100% lepsza niz ten cross

dla czego? mniej pali, łatwiesza w serwisowaniu, tansza w utrzymaniu oraz jezeli przekreci Pan mocniej manetkę i nie będzie wiedział Pan co dalej robic to zatrzymamy się albo gałęzi albo na krzakach

do takiej spokojnej jazdy polecał bym Yamahe DT 125, cos jak by wska, do której leje sie odpowiednią mieszankę, zmienia raz w roku olej i smiga, smiga i śmiga, to enduro, mozna zarejestrowac, i jest tanie, dobre i mocne

w crossie jakim jest crka trzeba lac 125-130ml oleju na 5l benzyny, najlepiej Castrol R1 racing, shell bądź motul, olej pełnosyntetyczny, unikac zielonych olejów oraz tych z cpnów ;d


wymiana filtra, a raczej nasączanie i czyszczenie go odbywa się przynajmniej raz w tyg jezeli jeździ się spokojnie, jeżeli mocno się kurzy i ciezki teren co wyjazd

mycie polega na zamoczneniu go w ropie, pociskanie, lekkie przepranie, następnie ciepla woda z płynem do naczyc, mycie, ciskanie, pranie jak skarpetki

suszymy i jak bd w 100% czysty nasączamy, robi się to w ten sposob ze nalewamy nie wielką ilosc plynu na filtr i wcieramy, robimy ruchy jak przy praniu skarpetek, filtr musi byc z kazdej strony nasączony, oczywiście trzeba pilnowac aby za duzo tego nie wlac, bo tylko możemy sobie przez to biedy narobic

jeżeli nie mamy cierpliwosci do nasączania to się kupuje olej w sprayu i psika ze 2 warstwy

napęd-smaruje sie go co przed wyjazdem, oraz po umyciu i oszuszeniu motocykla, aby ciągle bym nasmarowany

wymiany- tłom co 40mth w panskim przypadku pewnie raz do roku jak nie rzadziej

olej co 15 20mth czyli pewnie raz na 2 3 miesiące jazdy u Pana, jak był by brązowy to mozna dalej smigac

jak juz bedzie czarny od razu won

tutaj przydatne strony

about54739.html&highlight=
about20637.html&highlight=
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez janas2300 » 14/3/2011, 21:20

Dzięki za rady. Czyli muszę nabyć sprey do filtra i jakiś smar w spreyu do łańcucha. Moto chyba udało mi się dotrzeć bo 3 baki wyjeżdziłem w week i moto nie staneło:) Niestety synek przypikował ktm w drzewo i entuzjazm mu chwilowo przeszedł ale jak dlamnie to tego mi bylo trzeba odstresowanie pierwsza klasa:)
Avatar użytkownika
janas2300
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/3/2011, 23:12
Lokalizacja: świebodzin

Postprzez janas2300 » 14/3/2011, 21:51

A może koledzy ktoś by podrzucil jakąś rade czy stronkę jak obniżyc siedzenie w ktm 50 junior 2005rok?
Syn ma 118cm wzrostu i brakuje mu gruntu pod nogami:)
Avatar użytkownika
janas2300
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/3/2011, 23:12
Lokalizacja: świebodzin

Postprzez barek253 » 15/3/2011, 11:43

nie obnizaj siedzenia tylko na sprezynie obniz ile sie da
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 15/3/2011, 22:36

http://www.scigacz.pl/Porady,ustawiamy, ... ,4542.html tu do przedniego

http://www.scigacz.pl/Porady,8211;,usta ... ,4517.html tył

byl fajny artykuł na motoxie

jak znajde to podesle tutaj
Kod: Zaznacz cały

oo i to moze się przyda
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/ustawienie-zawieszenia-motocyklowego,art17.html
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez janas2300 » 15/3/2011, 22:56

Spreżyne mam skręconą ma maxa i tak mlody ziemi nie sięga. Niechciał bym inwestować np w mniejsze kółka bo za rok urośnie. Może ktoś zna jakąś nowatorską możliwość opuszczenia bo szkoda żeby mi młody wypierdzielal się co zakręt czy co zatrzymanie:)
Avatar użytkownika
janas2300
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/3/2011, 23:12
Lokalizacja: świebodzin

Postprzez janas2300 » 15/3/2011, 23:01

W tamtym roku ujeżdżał hinską kosiarkę:) Był mniejszy i świetnie dawal sobie rade. Na ktm jak już wystartuje to też nieżle popierdziela szkoda by bylo czekać sezon zanim urośnie
Avatar użytkownika
janas2300
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/3/2011, 23:12
Lokalizacja: świebodzin

Postprzez barek253 » 16/3/2011, 14:46

inaczej nie obnizysz musialbys chyba gabke z siedzenia wyciagac ale to duzo nie da
najwyzej te kola mniejsze ale to tez sie wykosztujesz
ile wogole jeszcze mu brakuje?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 16/3/2011, 20:31

a nie lepiej zamontowac kółeczka??

jak w rowerkach

do pewnego kąta pochylenia, ani nie przewroci się ani nie będzie ciągac, a nauczy się trzymac rownowagę

tak powinno byc najlepiej i najskuteczniej
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez janas2300 » 16/3/2011, 21:50

no kurcze dużo mu brakuje. Żeby stanął całą stopą na ziemi to z 10cm
Avatar użytkownika
janas2300
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/3/2011, 23:12
Lokalizacja: świebodzin

Postprzez barek253 » 17/3/2011, 15:36

to zeczywiscie duzo no to jedyne wyjscie to te mniejsze kola
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 17/3/2011, 16:11

po co wywalac kasę na koła jak można zamontowac kółeczka jak dzieciom w bmxa ;d dac mocniejsze mocowania i tyle, maluch się nie przewróci i nie zakopie

http://www.e-z-ride.com/pics/testing/kt ... %20025.jpg

tak to powinno wyglądac, maluszek opanuje strach, lęk i równowagi się nauczy
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez janas2300 » 17/3/2011, 22:43

Hm. Dzięki. Młody jak pisałem na mniejszym motorku nieżle sobie radził kłeczka kręcil aż milo bylo popatrzeć. Pomysł z kłeczkami po boku wydał mi sie głupi ale jak zobaczyłem fotkę to moze faktycznie to jest jakieś wyjście na ten sezon
Avatar użytkownika
janas2300
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/3/2011, 23:12
Lokalizacja: świebodzin



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr