Zobacz wątek - Klucz dynamometryczny - jaki?

Klucz dynamometryczny - jaki?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Klucz dynamometryczny - jaki?

Postprzez kasztan » 4/3/2011, 20:08

Zamierzam kupić klucz dynamometryczny do amatorskiego używania jak najbardziej uniwersalny. Głównie przy motocyklu i czasami samochodzie osobowym. Jednocześnie nie chcę na niego wydać dużo pieniędzy. Najlepiej ok 100 zł.
Po pierwsze nie wiem jaki kupić. Poniżej dwa linki:
http://aukcjewp.wp.pl/profesjonalny-klu ... 52130.html
albo
http://aukcjewp.wp.pl/mannesmann-klucz- ... 33855.html
czy taki zwykły wychylny:
http://aukcjewp.wp.pl/klucz-dynamometry ... 31377.html
Czy te dwa pierwsze tzn firmy są coś warte?
Tylko te klucze są duże i w przypadku motocykla trzeba będzie stosować redukcje a i z dojściem np. przy dokręcaniu świec może być ogromny problem.
Jaki poziom ustawień dynamometryczności powinien mieć klucz? Na pewno od 10 do ...np. 100nm wystarczy?
Czy lepiej kupić mniejszy niż 1/2 cala i też będzie wystarczający do motocykla i samochodu?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59


Postprzez madcap » 4/3/2011, 20:30

zajrzyj pod ten link i sam sobie odpowiedz na swoje pytanie co do jakości tych firm o które pytałeś
http://www.narzedziowy.pl/c138_Dynamometryczne.html

nie ma potrzeby do amatorskiego grzebania kupować kluczy bety, ale zdrowie jest wartością niewymierną
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez toper-utl » 5/3/2011, 00:26

Tanie klucze o duzym zakresie (np. 10 -210Nm) sa bardzo niedokładne. Lepsze jakosciowo nie wystepuje w takich zakresach, wiec musisiał bys kupic przynajmniej dwa - np bety 8-60 i 40-200. Na allegro taki zestaw troche ponad 800pln.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez marcinpsk » 5/3/2011, 09:44

Dokladnie jak kolega wyzej pisze. O tak duzym zakresie sa malo dokladne. Pozatym do motocykla i auta w zupelnosci w wiekszosci srub wystarcza klucz o zakresie w przedziale okolo 8-50 Nm
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez hENY » 5/3/2011, 11:57

Witam.
Niedawno przerabiałem ten problem.
Sprawdź w serwisówce jakie zakresy musi mieć twój klucz.W moim przypadku pokrywa zaworów 10Nm,koło/wahacz 93Nm a główka ramy 160Nm.Wiec padło na zakres 10-210Nm.
Kupiłem dokładnie ten klucz który wskazałeś w 2 linku a do niego przejście na 3/4" i bity.
http://aukcjewp.wp.pl/mannesmann-klucz- ... 33855.html
W firmie w której pracuje mechanicy mają klucz dynamo wartości +/- 1000PLN, porównałem oba klucze dokręcając śrubki z tą samą siłą.Nie było różnic we wskazaniach.Zdecydowanie go polecam.Różnica polega na braku blokady ustawionej wartości Nm,braku kątomierza i mniej dokładnej podziałki Nm.
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez toper-utl » 5/3/2011, 12:13

Tez mialem dokładnie taki klucz - , poł roku i wywaliłem na smieci. On działa dobrze tylko kilka razy, materiały uzyte do jego budowy sa jak plastelina i sprezyna - ktora jest jego najwazniejszym elementem bardzo szybko sie odkształaca i nie wskazuje właściwie. Musiał byś go kalibrować praktycznie przed kazdym uzyciem. W przypadku dużych momentow jeszce daje rade ale te małe zekresy - do 30Nm, sa dla niego nieosiagalne. Kupiłem dwie bety i od 2 lat jest idelanie , niedawno dla sprawdzenia dałem je na kalibracje i nie bylo potrzeby ustawiania.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez elco » 5/3/2011, 12:41

Ja takze uzywalem klucza firmy Manesmann przez ponad rok. Zlego slowa o nim nie powiem. Sprzedalem go i wiem, ze dalej dobrze sluzy. Trzeba pamietac, ze te klucze sa dosc delikatne i trzeba je szanowac.
Jezeli chodzi o dokrecanie swiec takim kluczem to niestety bardzo ciezka sprawa. Ten klucz jest zbyt dlugi. Trzeba dokladac przedluzki itd.
Obecnie uzywam klucza firmy GEDORE - to bardzo wysoka polka o przeznaczeniu raczej profesjonalnym. Ma bardzo dokladny mechanizm zapadkowy - nie chodzi o dokladnosc klucza tylko o wychylenie potrzebne do obrotu nasadki. Jakość wykonania jest imponujaca. [/quote]
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez toper-utl » 5/3/2011, 17:13

Mój też dobrze słuzył - przynajmniej tak mi sie wydawało, nie byłem swiadomy dopóki nie sprawdziłem go na testerze momentu. Niestety przekłamiania były ponad 20 % na niskich zakresach.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez kasztan » 6/3/2011, 15:02

Po napisaniu tego postu zacząłem się rozglądać na allegro i forum i doszedłem do wniosku, że w takim zakresie ustawiania siły dynamometrycznej na kluczu i dokładności w jego niskich wartościach potrzeba niestety dwóch kluczy. Na razie kupię sobie klucz na niskie wartości i aby był do tego jeszcze praktyczny, chociażby do dokręcania świec w moto, musi być nieduży. W takich wartościach, tzn. od 10 Nm, występują klucze na 1/4 cala. Z kolei 3/8 cala tak średnio od 20 Nm. I to już jest za dużo do dokręcania wspomnianych świec. Mam przejściówki z 1/4 przez 3/8 na 1/2 cala. Ostatecznie chyba zdecyduję się na klucz na 1/4 cala.
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez toper-utl » 7/3/2011, 14:03

jelsi bedziesz chciał jakis markowy klucz w dobrej cenie to daj znac. mam w ofercie bete i proxona w cenach znacznie nizszych niz na allegro. oczywiscie pelna gwarancja , faktura, paragon itp.. bez zadnego kombinatorstwa.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez kasztan » 7/3/2011, 15:22

Dzięki za propozycję ale niestety to nie ta półka cenowa jak dla mnie i mojego amatorskiego przyszłego zastosowania.
Czy ma ktoś może jakiś doświadczenia z kluczami dynamometrycznymi firm CORONA, TENGTOOLS, czy HANS TOOLS?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez 5 » 7/3/2011, 17:15

Szkoda tej stówy, lepszy już jest dynamometr w ręce.
5
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2/1/2011, 14:46

Klucz dynamometryczny

Postprzez Zenek1 » 30/8/2013, 09:50

Dobrze trafiłem, rozglądam się za kluczem, wyposażając swój mały warsztat? z racji niskiego budżetu na ten cel myślałem o czymś takim - http://www.dowarsztatu.com/product-pol- ... 210-N.html, co o tym sądzicie?? Będę wdzięczny za rady :)
Zenek1
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30/8/2013, 09:43

Postprzez Trax » 30/8/2013, 22:22

ja w tamtym sezonie tez przerabiałem ten problem i zdecydowałem się na proxxona - lepiej wydać trochę więcej i być pewnym co sie kupuje - no i oczywiście trzeba kupić co najmniej 2 z różnymi zakresami żeby zrobić wszystko przy moto
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez RUTRA.RD » 2/9/2013, 08:32

wedlug mnie klucze sie powinno miec trzy ja przynajmnie tak mam
niskie wartości do np 30 ( najważniejszy klucz bo w tym zakresie nieraz 1-2nm i sruba urwana)bo będzie dokładny w tym zakresie np http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 62901.html ja mam ten

pozniej mam srednich wartosci do 80 czy 70 juz nie pamietam i na koniec taki do 210. tym do 210 to oski kola mozna dokrecac cos o wysokich wartosciach do np 15 nm sie nie nadaje za duzy blad ma a co za tym idzie przekrecic srube mozna
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez wojtat » 4/2/2016, 16:22

Właśnie gdzieś czytałm, że przed nadużywanie kluczy pneumatycznych kosztem dynamometrycznych, dochodzi do tylu zerwanych gwintów.
wojtat
 

Postprzez Walenty » 4/2/2016, 21:19

wojtat napisał(a):Właśnie gdzieś czytałm, że przed nadużywanie kluczy pneumatycznych kosztem dynamometrycznych, dochodzi do tylu zerwanych gwintów.


Nie trzeba mieć specjalnych studiów, żeby dojść do takiego wniosku.
Na pewno nie jest to aż tak cenna uwaga, żeby odkopać temat sprzed kilku lat.


No i z drugiej strony. Zerwany gwint nie zawsze jest czymś złym :lol:
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez wojtat » 5/2/2016, 14:16

Walenty napisał(a):

No i z drugiej strony. Zerwany gwint nie zawsze jest czymś złym :lol:


No chyba jest czymś złym :) Albo ja o czymś nie wiem.
wojtat
 



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr