Chopper czy turystyczny?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Chopper czy turystyczny?
Witajcie.
Pewnie nie raz juz slyszeliscie o podobnym problemie dlatego z gory prosze o wyrozumialosc.Problem pocztkowa wydaje sie wrecz banalny, no bo:
- Chce kupic albo raczej KUPIE na te wakacje motor, do kwoty 15 tys zl. Bedzie to moj pierwszy motor (nie licze Komarka i simsonka w mlodosci) dlatego zamierzam sie rozeznac w temacie. Problem moj polega na tym, ze strasznie mi sie podobaja cruiser´y ( Honda Shadow, Suzuki Intruder) i myslalem, ze taki sobie kupie, jednakze teraz wiem, ze swoim przyszlym motorem bede chcial przede wszystkim wybierac sie w podroze, z poczatku male a potem duze:P. Tu wlasnie zaczynaja sie schody. Wszyscyz mi mowia ze choppery sie na wyprawy nie nadaja i koniecznie musze kupic turystyczny ( np. Suzuki DL 650 V-STROM GT) - czy tak jest naprawde? Jesli tak to dlaczego i jaki motor byscie polecali?
Wiecej konkretow o mnie i moich potrzebach:
- doswiadczenie na jezdzie motoru zerowe ( skuterow w dziecinstwie nie licze bo to bylo zbyt dawno temu),
- ja: 27lat, 182cm wzrostu, 75 kg,
- motortem chce przede wszystkim jezdzic po trasie,ma on mi sluzyc przede wszystkim do zwiedzania roznych krajow ( Irlandia, podroz do okola baltyku, moze kiedys do Rosji) ,
- na sam motor chce wydac do 15 tys zl,
- podobaja mi sie cruiser´y : Honda Shadow, Suzuki Intruder ale podobno do jazdy po trasie polecane sie inne.
Teraz chyba juz wszystko powinno byc jasne.
Jeszcze raz dziekuje za wyrozumialosc i wszelka udzielona mi pomoc.
Pozdrawiam
Pewnie nie raz juz slyszeliscie o podobnym problemie dlatego z gory prosze o wyrozumialosc.Problem pocztkowa wydaje sie wrecz banalny, no bo:
- Chce kupic albo raczej KUPIE na te wakacje motor, do kwoty 15 tys zl. Bedzie to moj pierwszy motor (nie licze Komarka i simsonka w mlodosci) dlatego zamierzam sie rozeznac w temacie. Problem moj polega na tym, ze strasznie mi sie podobaja cruiser´y ( Honda Shadow, Suzuki Intruder) i myslalem, ze taki sobie kupie, jednakze teraz wiem, ze swoim przyszlym motorem bede chcial przede wszystkim wybierac sie w podroze, z poczatku male a potem duze:P. Tu wlasnie zaczynaja sie schody. Wszyscyz mi mowia ze choppery sie na wyprawy nie nadaja i koniecznie musze kupic turystyczny ( np. Suzuki DL 650 V-STROM GT) - czy tak jest naprawde? Jesli tak to dlaczego i jaki motor byscie polecali?
Wiecej konkretow o mnie i moich potrzebach:
- doswiadczenie na jezdzie motoru zerowe ( skuterow w dziecinstwie nie licze bo to bylo zbyt dawno temu),
- ja: 27lat, 182cm wzrostu, 75 kg,
- motortem chce przede wszystkim jezdzic po trasie,ma on mi sluzyc przede wszystkim do zwiedzania roznych krajow ( Irlandia, podroz do okola baltyku, moze kiedys do Rosji) ,
- na sam motor chce wydac do 15 tys zl,
- podobaja mi sie cruiser´y : Honda Shadow, Suzuki Intruder ale podobno do jazdy po trasie polecane sie inne.
Teraz chyba juz wszystko powinno byc jasne.
Jeszcze raz dziekuje za wyrozumialosc i wszelka udzielona mi pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28/2/2011, 21:06 przez Gwynbleid2, łącznie edytowano 1 raz
- Gwynbleid2
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 27/2/2011, 23:26
- Lokalizacja: Lubin
shadow'ka czy mały intruz nadają się do polatania tempem spacero-laserskim wokół komina
jeśli myśleć o turystyce i jesteś nastawiony na dłuższe przeloty to potrzebujesz coś o większej mocy silnika (sorry, ale tamtymi 2-ma to mozesz dziadków na ogarkach powyprzedzać i nic nadto)
kupienie turysty również pozwoli ci się nauczyć jeździć technicznie - (kiedyś sam jeździłem marudą i techniki w tym nie było - nie mam na myśli tu nauki schodzenia na kolano)
oprócz dl-a masz jeszcze bmw gs-a, klekota, trampka, varadero
jeśli myśleć o turystyce i jesteś nastawiony na dłuższe przeloty to potrzebujesz coś o większej mocy silnika (sorry, ale tamtymi 2-ma to mozesz dziadków na ogarkach powyprzedzać i nic nadto)
kupienie turysty również pozwoli ci się nauczyć jeździć technicznie - (kiedyś sam jeździłem marudą i techniki w tym nie było - nie mam na myśli tu nauki schodzenia na kolano)
oprócz dl-a masz jeszcze bmw gs-a, klekota, trampka, varadero
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Za mało danych podałeś. Stanowczo za mało.
Turystyka - rzecz bardzo szeroka.
Po pierwsze: czy już wiesz, że sam będziesz jeździł czy z pasażerem
Zaufaj - ma to znaczenie i to zajebiste znaczenie, zwłąszcza dla pasażera.
Druga kwestia - co cię interesuje w motocyklu? Ja rozumiem - ma podobać się - znaczy wygląd - tylko to za mało. Czy zależy ci na prędkościach rzędu 120-150 km/h czy powiedzmy 240km/h autostradowych? Turystyka wcale nie musi być szybka.
Ale właśnie dobrze mieć motor mocny bo możesz mieć i jedno i drugie natomiast jak masz słaby to sobie na autobanie nie poszalejesz.
Trzecia kwestia: preferujesz ostrą jazdę czy spokojną? Masz kondycję, problemy z kręgosłupem, jakieś inne schorzenia może? Turystyka motocyklowa jest wcale nie taka, że siadasz i jedziesz. Owszem, możesz - jednak wskazana jest jakaś kondycja i poćwiczenie na siłowni, pobieganie, porowerowanie, żebyś potem jadąc na motorze 800-1000 km w ciągu jednego dnia po prostu nie padł.
Czwarta kwestia: czy nie boisz się być uświniony? Na chopperkach z racji tego, że nogi masz z przodu, w czasie deszczu wszystko na nie bierzesz.
PiÄ…ta sprawa: czy interesuje ciÄ™ techniczna jazda na motocyklu, czy byle jaka? Interesuje ciÄ™ poznawanie techniki jazdy na motocyklu?
Jeśli 5-ty pkt. jest na tak - rozważ hondę cbr xx - dobry motor dla początkującego turysty, nic cię nie będzie boleć - nie jest to motor narwany jak sportowe sztuki, ma moc owszem, jak będziesz jeździł z głową będzie to porządny atut a nie minus, nawet dla początkującego.
Owiewki jak znalazł na długie trasy. Ogólnie ci teraz napiszę - pilnuj ciśnienia w motocyklach sportowo-turystycznych jak i klasycznych turystykach jak się zdecydujesz - dla własnego bezpieczeństwa ze względu na zjawisko zwane 'szimy' -czego w chopperkach i cruizerkach nie uświadczysz. Oczywiście - w tych także ciśnienie jest jest istotne ale nie tak bardzo.
Virago:
http://img04.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 1486517841
Sztukę wyrwiesz za 5-6 tys. zł - 2 tys. włożysz w motor i nie musisz mieć sprzęta za 15 klocków żeby pojeździć sobie solo na fajnym sprzęcie
Fajnie się prezentuje, jest duża grupa wsparcia tego modelu, części dużo narynku, motor legenda
Cebra:
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 86843817_2
Licz 10-12 tys. zł. Ten motor jest bardziej wszechstronny niż Virago, wymaga trochę pomyślunku ale sprawdzi się w 100% do dalekich wypraw. Weź pod uwagę jedno: honda to honda i do hondy się nie zagląda. Jest dużo prawdy w tym powiedzeniu, tutaj w silniku nic nie grzebiesz, luzy zaworowe po 100 tys. km, wymieniasz olej, opony, napęd co ok. 24 tys. km (jak dbasz o niego) i po prostu jedziesz. Opakujesz go sakwami tekstylnymi, kuframi, weźmiesz pasażera i ten motor jedzie bez zająknięcia.
Przed konkretnym zakupem odnajdź forum tematyczne konkretnego modelu, który cię interesuje i tam wypytuj się o szczególy na co zwrócić uwagę przy zakupie konkretnego modelu.
Turystyka - rzecz bardzo szeroka.
Po pierwsze: czy już wiesz, że sam będziesz jeździł czy z pasażerem
Zaufaj - ma to znaczenie i to zajebiste znaczenie, zwłąszcza dla pasażera.
Druga kwestia - co cię interesuje w motocyklu? Ja rozumiem - ma podobać się - znaczy wygląd - tylko to za mało. Czy zależy ci na prędkościach rzędu 120-150 km/h czy powiedzmy 240km/h autostradowych? Turystyka wcale nie musi być szybka.
Ale właśnie dobrze mieć motor mocny bo możesz mieć i jedno i drugie natomiast jak masz słaby to sobie na autobanie nie poszalejesz.
Trzecia kwestia: preferujesz ostrą jazdę czy spokojną? Masz kondycję, problemy z kręgosłupem, jakieś inne schorzenia może? Turystyka motocyklowa jest wcale nie taka, że siadasz i jedziesz. Owszem, możesz - jednak wskazana jest jakaś kondycja i poćwiczenie na siłowni, pobieganie, porowerowanie, żebyś potem jadąc na motorze 800-1000 km w ciągu jednego dnia po prostu nie padł.
Czwarta kwestia: czy nie boisz się być uświniony? Na chopperkach z racji tego, że nogi masz z przodu, w czasie deszczu wszystko na nie bierzesz.
PiÄ…ta sprawa: czy interesuje ciÄ™ techniczna jazda na motocyklu, czy byle jaka? Interesuje ciÄ™ poznawanie techniki jazdy na motocyklu?
Jeśli 5-ty pkt. jest na tak - rozważ hondę cbr xx - dobry motor dla początkującego turysty, nic cię nie będzie boleć - nie jest to motor narwany jak sportowe sztuki, ma moc owszem, jak będziesz jeździł z głową będzie to porządny atut a nie minus, nawet dla początkującego.
Owiewki jak znalazł na długie trasy. Ogólnie ci teraz napiszę - pilnuj ciśnienia w motocyklach sportowo-turystycznych jak i klasycznych turystykach jak się zdecydujesz - dla własnego bezpieczeństwa ze względu na zjawisko zwane 'szimy' -czego w chopperkach i cruizerkach nie uświadczysz. Oczywiście - w tych także ciśnienie jest jest istotne ale nie tak bardzo.
Virago:
http://img04.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 1486517841
Sztukę wyrwiesz za 5-6 tys. zł - 2 tys. włożysz w motor i nie musisz mieć sprzęta za 15 klocków żeby pojeździć sobie solo na fajnym sprzęcie
Fajnie się prezentuje, jest duża grupa wsparcia tego modelu, części dużo narynku, motor legenda
Cebra:
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 86843817_2
Licz 10-12 tys. zł. Ten motor jest bardziej wszechstronny niż Virago, wymaga trochę pomyślunku ale sprawdzi się w 100% do dalekich wypraw. Weź pod uwagę jedno: honda to honda i do hondy się nie zagląda. Jest dużo prawdy w tym powiedzeniu, tutaj w silniku nic nie grzebiesz, luzy zaworowe po 100 tys. km, wymieniasz olej, opony, napęd co ok. 24 tys. km (jak dbasz o niego) i po prostu jedziesz. Opakujesz go sakwami tekstylnymi, kuframi, weźmiesz pasażera i ten motor jedzie bez zająknięcia.
Przed konkretnym zakupem odnajdź forum tematyczne konkretnego modelu, który cię interesuje i tam wypytuj się o szczególy na co zwrócić uwagę przy zakupie konkretnego modelu.
- abc
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58
Moim zdaniem XX odpada !!!
Już prędzej do szybszej turystyki Duala chociaż moim zdaniem to również ZA SZYBKIE moto jak na początek !!!
Ja był bym za czymś w stylu DL'a albo może coś bardziej sportowego jak Jajko czy zzr 6 bo bandita i fazerka nie bierzesz pod uwage ??
Już prędzej do szybszej turystyki Duala chociaż moim zdaniem to również ZA SZYBKIE moto jak na początek !!!
Ja był bym za czymś w stylu DL'a albo może coś bardziej sportowego jak Jajko czy zzr 6 bo bandita i fazerka nie bierzesz pod uwage ??
Honda to Honda i tyle !!!



-
RyBkosPL - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 6/5/2010, 17:00
- Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
Na samym początku poszukiwań byłem zakochany w Cruiserach. W moich tematach - zapytaniach wypowiadał się pan_wiewiórka, które de facto odradzał mi zakup takiej maszyny. Motywował to przede wszystkim atechniczną jazdą. Szczerze mówiąc jako młody, wszystko wiedzący człowiek nie wierzyłem w to, do czasu gdy zrobiłem jazdę próbną jednym z tych motocykli. Teraz po pierwszych doświadczeniach wiem już, że będę celował w motocykl sportowo-turystyczny.
- luqa90
- Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 27/4/2010, 13:40
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój
-
barteckstreet - Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
- Lokalizacja: Rawicz
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości