Pierwsza synchronizacja gaźników domowym wakuometrem
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Pierwsza synchronizacja gaźników domowym wakuometrem
witam
Jestem posiadaczem cbr f4 rok 99r. Sezon temu mechanik skasował mnie 250 zł za synchro 4 gaźników , w tym sezonie wymyśliłem , że zrobię to sam za pomocą prostego wakuometra :
http://www.podkarpackie2oo.pl/forum/pri ... 50ba7df53c
Urządzenie mam już gotowe , wiec teraz was proszę o pomoc wytłumaczeniu mi gdzie w moim gaźniku są 3 śruby regulujące oraz jak podlaczyć 4 węże z mojego wakuometra do gaźników , czy trzeba coś wykręcić albo odślepić ? Bardzo chciałbym to sam zrobić i wiem, że dam rade z waszą pomocą tylko boje się żeby nie pomylić śrub regulujących do synchro od składu mieszanki . Ktoś bedzie uprzejmy mi pomoc ?
Jestem posiadaczem cbr f4 rok 99r. Sezon temu mechanik skasował mnie 250 zł za synchro 4 gaźników , w tym sezonie wymyśliłem , że zrobię to sam za pomocą prostego wakuometra :
http://www.podkarpackie2oo.pl/forum/pri ... 50ba7df53c
Urządzenie mam już gotowe , wiec teraz was proszę o pomoc wytłumaczeniu mi gdzie w moim gaźniku są 3 śruby regulujące oraz jak podlaczyć 4 węże z mojego wakuometra do gaźników , czy trzeba coś wykręcić albo odślepić ? Bardzo chciałbym to sam zrobić i wiem, że dam rade z waszą pomocą tylko boje się żeby nie pomylić śrub regulujących do synchro od składu mieszanki . Ktoś bedzie uprzejmy mi pomoc ?
-
rzydu22 - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11
Na każdym gaźniku powinien być króciec zaślepiony gumką. Do tego podłączasz wężyki. Śruby od składu mieszanki są gdzieś w korpusie gaźnika, nie wiem jak w cbr ale podejrzewam że gdzieś od spodu także ich nie pomylisz raczej. Śruby od synchro przepustnic są bardziej na wierzchu, powinno być je widać z góry po ściągnięciu zbiornika.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
hmmmmm
Tak dodam od siebie coś jeżeli nie masz 4 waku to sie do tego nie zabieraj po 2 jak tego nigdy nie robiłeś to nie zabieraj sie za to po 3 jak już koniecznie chcesz to robić to masz 3 śrubki pomiędzy gaźnikami ustawiasz najpierw 2 zewnęczne pary gaźników potem środkową śrubą wyrównujesz i ma hulać śrub składu mieszanki nie ruszaj(to te od dołu pod gaźnikami)
- motooserwis
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 6/10/2009, 19:42
- Lokalizacja: Skawina
po 1 to popieram takich co o swoje moto chca dbac sami po2 to nie słuchaj głupich rad co mówia zostaw to bo nigdy tego nie robiłeś ( kazdy mechanik robił to kiedys pierwszy raz ) po 3 musisz miec 4 waku podłączone robisz pomiar na wolnych obrotach i tak jak kolega wyzej pierwsze regulujesz 1-2 potem 3-4 a na koncu 1-2 z 3-4 sruby sa te co maja zaleznosc z połozeniem przepustnic w gaznikach powodzenia
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
rzydu22 napisał(a):wiem jak sie synchronizuje teoretycznie moje domowe waku jest na 4 gazniki chcialem sie tylko dowiedziec jak nie pomylic srub od regulacji czyli wiem ze to te z gory....
to jest czy nie jest na 4 gary??
Mało wiesz o tym co chcesz robić.
Musisz mieć:
4 (cztery) wakuometry TAKIE SAME zegarowe albo słupkowe - kazdy skalibrowany tak by wyniki były miarodajne. Bez kalibracji na zegarowym bedzie bez sensu bo pomiar bedzie wskazywał, że jest dobrze a rzeczywistość bedzie inna.
Jeżeli chodzi o adaptery co sie wkręca w gaźnik (jeżeli takie potrzebujesz...) to niestety ale nie znam innych miejsc jak morgan carbtunepro który sprzedaje takie kity do różnych gaźników. Zależy co potrzebujesz.
ja do swoich wakuometrów dostałem cały zestaw takich.
Podłaczasz do każdego z krućców gaźnika po jedynym wakuometrze i po jak silnik osiągnie swoją temperaturę pracy to patrząc na pomiary ustawiasz:
najpierw śruba miedzy 1 i 2 cylindrem - ona jest od góry. Nie sposób pomylić jak znasz zasadę działania gaźnika. Ustawiasz nią by gary 1 i 2 miały te same podciśnienia. Co jakiś czas lekko przegazuj i patrz czy sie to zmiania. Dalej to samo zrób dla cylindra 3 i 4 śrubą miedzy nimi. Na końcu ustaw śrubą między cylindrami 2 i 3 PARY tych przepustnic by 2kami były równo. Patrz by obroty silnika był w normie. Ogolnie to nie jest jakieś trudne ale wymaga trochę wprawy i można to spieprzyć jak sie nie ogarnia tego co sie robi. Jak wszsytko w sumie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Witam panowie i panie
Podłącze się pod temat.
Otóż posiadam CBR f4 z 2000 roku. Chciałem zapytać czy wasze maszyny tak samo reagują na rozłączenie któregokolwiek wężyka z gaźników/
Co mam na myśli ? Przykładowo gdy odłączam wężyk (do kolektora dolotowego dostarczam jakby lewe powietrze) z gaźnika nr 1 to silnik ledwo co reaguje.
Gdy rozłączam na chwilę wężyk z podciśnienia z gaźnika nr 2 silnik reaguje już bardziej gwałtownie. Są momenty gdy silnik może zgasnąć (tak spadają obroty).
Gdy rozłączę wężyk podciśnienia gaźnika nr 3 silnik gaśnie.
Gdy rozłączę wężyk podciśnienia gaźnika nr 4 słychać że silnik zwolnił ale nie wpływa to na jego pracę.
Powiedzcie czy tak ma być ?
Czy silnik nie powinien reagować na te rozłączenie wężyków jednakowo na każdy gaźnik ??

Podłącze się pod temat.
Otóż posiadam CBR f4 z 2000 roku. Chciałem zapytać czy wasze maszyny tak samo reagują na rozłączenie któregokolwiek wężyka z gaźników/
Co mam na myśli ? Przykładowo gdy odłączam wężyk (do kolektora dolotowego dostarczam jakby lewe powietrze) z gaźnika nr 1 to silnik ledwo co reaguje.
Gdy rozłączam na chwilę wężyk z podciśnienia z gaźnika nr 2 silnik reaguje już bardziej gwałtownie. Są momenty gdy silnik może zgasnąć (tak spadają obroty).
Gdy rozłączę wężyk podciśnienia gaźnika nr 3 silnik gaśnie.
Gdy rozłączę wężyk podciśnienia gaźnika nr 4 słychać że silnik zwolnił ale nie wpływa to na jego pracę.
Powiedzcie czy tak ma być ?
Czy silnik nie powinien reagować na te rozłączenie wężyków jednakowo na każdy gaźnik ??
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
-
-pawlus- - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
- Lokalizacja: Chorzów
Wydaje mi sie ze moze reagowac roznie z tego wzgledu ze np synchro jak opisal Przemo polega na rownowazeniu podcisnienia a na kazdym gazniku ono moze byc inne.... a po 2 to zaklocasz przeplyw mieszanki paliwo-powietrznej co powoduje ze na jednym z garow jest za duzo powietrza i zaburza prace calego ukladu cylindrow... ehh zakrecilem ale moze ktos zrozumie...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości