Zobacz wątek - Wszystko o Keeway X-ray 50/TX 50 suprmoto
NAS Analytics TAG

Wszystko o Keeway X-ray 50/TX 50 suprmoto

Wywalac wszystko jak leci

Wszystko o Keeway X-ray 50/TX 50 suprmoto

Postprzez stopamatorom » 22/2/2011, 17:11

Witam Forumowiczów!

Poirytowany faktem, iż nie można za bardzo w necie znaleźć informacji na temat motocykla Keeway supermoto TX 50 a głównie pojawiają się opinie dzieci-troli, postanowiłem odpowiedzieć na wiele kwestii, do których musiałem dojść samodzielnie i pomóc w ten sposób wszystkim, którzy mają liczne wątpliwości co do zakupu, eksploatacji czy tuningu tegoż motocykla.

Zacznijmy od początku...

1. Czy warto kupić takie moto nowe czy lepiej używaną Derbi, Aprilię itp?

Generalnie rynek używanych jednośladów klasy 50ccm w Polsce wygląda tragicznie... Zasadniczo - nie wygląda. To co możemy "wyrwać" na Allegro to najczęściej sprzęty skatowane, z powypadkową przeszłością i przebiegami kwalifikującymi je do naprawy głównej. Szlag mnie jaśnisty trafia jak czytam posty typu "Kup se lepiej używaną Yamahę"... Czy ktoś z udzielających tego typu porad ma jakiekolwiek pojęcie o pochodzeniu tych jednośladów oraz o ich eksploatacji??? Obawiam się, że nie... Używane motorowery w Polsce pochodzą najczęściej z Francji lub z Włoch. Oba te urocze zakątki Europy charakteryzuje specyficzny klimat (wysokie temperatury) jak i temperament młodych jeźdźców... Sprzęty, które trafiają do obiegu wtórnego to zasadniczo trzy rodzaje jednośladów:
a) motorowery z przebiegiem rzędu kilkunastu tysięcy kilometrów, katowane w upale bez wytchnienia i na pograniczu zatarcia - kwalifikujące się do remontu głównego;
b) jednoślady z mniejszym przebiegiem ale za to po wypadku, nieumiejętnie składane i "naprawiane" w piwnicach przez domorosłych mechaników rządnych łatwego zysku;
c) jednoślady z ogromnym przebiegiem oraz z powypadkową przeszłością, poddane prymitywnym zabiegom naprawczym i "korekcji" stanu licznika.

To tyle w temacie używanych 50-ek. Ktoś kto ma elementarne pojęcie o silnikach i zasadach ich działania wie, że motorower o pojemności piły łańcuchowej nie może być w pełni sprawny po przejechaniu 20-u tysięcy kilometrów w temperaturach powyżej 25 stopni celsjusza i przy obrotach rzędu 12 tys na minutę.

Reasumując: jeśli chcesz wymienić pół pojazdu i zapłacić za niego kilka tysięcy - bierz używkę. Jeśli chcesz mieć pojazd nowy, i ciszyć się nim dwa, trzy a może i pięć sezonów - kup pojazd nowy. Jeśli nie chcesz wydać na to kilkunastu tysięcy - kup Keeway'a.

2. Co to właściwie jest za marka Keeway?

Kolejne bzdurne mity dotyczą pochodzenia tych jednośladów. Owszem, większość podzespołów produkowana jest w Chinach (jak i części do markowych skuterów), część w fabryce na Tajwanie a wszystko składane jest w fabryce na Węgrzech. Keeway to jedyna tańsza marka, która odpowiada standardom jakości sprzętów Tajwańskich. Same zaś fabryki w chinach pracują w oparciu o kilka standardów jakości - o czym wiele osób z pewnością nie wie.

3. Czy silnik Keeway'a X-ray 50/TX 50 supermoto to chińska podróbka Minarelli?

Kolejna BREDNIA do kwadratu. Silnik Keeway'a TX50 to dokładnie silnik Minarelli AM06. Spotykany często w starszych wersjach Aprilii, Motorhispanii czy Derbi oraz Rieju. Nie znam dokładnie zasad licencji ani szczegółowych warunków umów producentów, ale jedno jest pewne: to ten sam silnik. Nie jest on jedynie "podobny" czy "wzorowany". Różnica dotyczy skrzyni biegów a zasadniczo kwestii jej wymiany, gdyż w zakresie dostępnych części w Keeway'u robi się to w całości nie zaś modułowo.

4. W jaki sposób blokowany jest Keeway X-ray/TX 50?

Fabrycznie pojazdy te posiadają blokady w gaźniku (mniejsza przepustowość jak i dysza paliwa),w wydechu (kryza w kolanku przy wlocie do cylindra, mniejsza średnica przelotowa rury dyfuzora, dopalacz spalin) oraz na zębatkach (zębatka zdawcza ma 11 zębów a tylna 55). Moduł CDI jak i mapa zapłonu nie podlegają ograniczeniom.

5. Jakie nalezy podjąć czynności by zwiększyć osiągi swojego Keeway'a?

Sprawą zasadniczą jest wymiana gaźnika z seryjnego (straszne gówno) na oryginalny gaźnik Dellorto PHBG 19 z ręcznym ssaniem. Proponuje kupić oryginał, nie zaś Stage6 racing.Dyszę główną należy wymienić z 75 na 100 a iglice przepustnicy ustawić na środkowy ząbek (tak jest fabrycznie). Należy usunąć kryzę z kolanka wydechowego, zaspawać dopalacz spalin oraz zmienić zębatkę zdawczą na przełożenie około 4,25 czyli 13 zębów. WAŻNE!!! Keeway ma napęd licznika z przedniego koła, więc zmiana zębatki nie przekłamie nam v-max.

Mój Keeway (fabrycznie nowy) po samej zmianie gaźnika rozpędzał się do 75 kilometrów na godzinę przy wadze kierowcy 106 kg. i wzroście 180cm.

Moc motoroweru zmierzona na hamowni wynosiła wówczas około 7,2 KM.

Jeśli na tym nie chcemy poprzestać - należy wymienić cylinder wraz z głowica, sworzniem, tłokiem i pierścieniami. JEDYNYM właściwym zestawem (bez konieczności wymiany czy wzmacniania wału) jest cylinder renomowanej firmy Racing Parts 80ccm Evo. Cylinder oczywiście koniecznie ŻELIWNY z dwoma pierścieniami - w życiu żadnych alu-zestawów z jednym pierścionkiem!!! Dlaczego ważny jest dobór cylindra? Ponieważ wspomniany wcześniej cylinder EVO nie pozwoli motorkowi kręcić się powyżej serii (około 10000 obrotów) i nie spowoduje przeciążenia łożysk wału i korbowodu. Po tej operacji moc testowanego pojazdu skoczyła do 8,4-8,7 oraz przy jednym pomiarze 8,9 KM.

Ostatnia czynność to wymiana fabrycznego wydechu na wydech od Aprilli MX modelu do 2004 roku. TO JEDYNY WYDECH, który pasuje bez większych przeróbek i posiada dyfuzor w identycznym kształcie oraz silencer udający się zamontować jak w oryginale nad tylnym kołem. Oczywiście mowa o wydechu LeoVince - nie kupionego u Mielocha bo tam kosztuje więcej niż normalnie i w dodatku jest niedostępny...

Wszystkie opisane działania dają zdumiewający rezultat. Nasz Keeway generuje do mocy prawie 12 KM kręcąc się na około 10800 obrotów bez zmiany mapy zapłonu. Prędkość maksymalna przy zębatce 13 zębów wynosi już około 100 Km/h przy dorosłym kierowcy (nie była mierzona satelitarnie tylko samochodem) i stosownym zapasie mocy. Koszt całej operacji zamyka się w 1500zł max. Co zyskujemy? Moto o osiągach czterosuwowej 125-tki, nadal zarejestrowane na motorower;) No i jeśli zastosujemy olej Castrol racing (plus nakrętka na każdy bak) i nie będziemy bezmyślnie katować zimnego silnika oraz uważnie go dotrzemy przez pierwsze minimum 500km - mamy żywotność na poziomie kilkunastu tysięcy a więc Keeway przejeździ nam 3-5 sezonów i nadal będzie sprzedażny. Jeśli chcecie kupić zajechane sprzęty z Włoch - możecie. Ale pamiętajcie, że i tak czeka Was naprawa główna a to nie jest tanie...

PODSUMOWUJĄC: Nie dajcie się nabrać na brednie w stylu, ze 50-tka na serii leci 100km/h. Że po zmianie cylka czy czegoś tam jeszcze ktoś pomykał 120. Że Keeway to chińskie gówno i nie warto się tym interesować. Mam prawie 40 lat na karku i nie znoszę amatorskich wypowiedzi, mam nadzieję, że komuś pomogłem tym postem. Aha - spalanie Keeway'a po wszystkich przeróbkach oscyluje w granicach 4,5-5 litrów więc nie jest małe ale coś za coś...

Podsumowanie - przed zakupowe;)

1. Jakość plastików - 4/6
2. Ogólna jakość wykonania - 4,5/6
3. Pozycja za kierownicą - 3/6 (absurdalny kąt siedziska i wysoki przegub - tylko dla chłopaków powyżej 170cm wzrostu.)
4. Silnik - 5/6 (bo trzeba parę rzeczy wymienić po kupnie)
5. Relacja jakość/cena - 4/6 (5 tyś moim zdaniem max to jest warte nowe).

Jeśli macie jakieś pytania - piszcie na forum, chętnie pomogę. 90% nowych Keeway'i ma problem z zatrzaskiem siedzenia. Łatwo to naprawić, trzeba zdjąć boczny plastik i podgiąć prowadzenie zamka.

Pozdrawiam!!!
Mniej sprzętu - więcej talentu Panowie;)
stopamatorom
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/2/2011, 16:00


Postprzez Dr_Acula » 22/2/2011, 19:22

Wątek raczej do działu małych pojemności...

Kiedyś gdy szukałem info o tym Kiłeju nagminnie zdarzały się egzemplarze z zatartymi łożyskami wału i ukręconym wałem - seryjne, odblokowane. Poza tym najczęstsze wymieniane wady to pękający na zgrzewie plastikowy bak, regulator napięcia palący tylne lampy ledowe. Jak się do tego ustosunkujesz?
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division


Postprzez stopamatorom » 22/2/2011, 19:53

Ha! Odpowiedziałem prywatnie a nie na Forum. Sorki. Co do wałów zgodzę się, ze pewna ich część została wycofana i sprzedawana jako części zamienne (produkcja CHRL). Podobnie jak partia całych silników z Chin... Co do baków - też o tym czytałem, jednak nic mi osobiści nie pęka ale może mam zbyt mały przebieg. Co do pojemności - jako młody chłopak jeździłem wyczynowo na motocrossie (duże pojemności 2T) i do dziś nie mam prawka na motor... Więc jak to nazwałeś "małe pojemności" to znakomita alternatywa nie tylko dla ludzi w moim wieku ale też dla młodych fanów tego sportu... Ja staram się jedynie znaleźć odpowiedź na pytania, na które sam nie znalazłem w internecie... Na przykład jaki rozmiar zębatki lub jak i gdzie usunąć blokady...

Pozdrawiam!!!
Mniej sprzętu - więcej talentu Panowie;)
stopamatorom
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/2/2011, 16:00



Powrót do Smietnik



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr