Yoshimura kontra europejskie normy i homologacja europejska
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Yoshimura kontra europejskie normy i homologacja europejska
Witam.
Nie jestem pewien czy ten temat zamieściłem w dobrym dziale jeśli w złym to proszę o przeniesienie a teraz do rzeczy...
W moim motocyklu mam wydechy Yoshimury R22 nie dawno miałem kontrolę drogową i policjant powiedział że motocykl jest za głośny i będzie mandat (nie robiąc pomiaru hałasu) bo nie mieli zresztą czym.
Ja na to że zaraz uciszę swoje Yoszki i wyjąłem z plecaka db killery i wmontowałem w kominy.
Jak montowałem killery to jeden z policiantów przyjrzał się db killerowi i powiedział że na rodzimym podwórku nic się nie dzieje ale jak pojadę motocyklem na zachód to w razie kontroli będzie wysoki mandat lub nawet utrata dowodu rejestracyjnego a w najgorszym przypadku powrót na koszt państwa do Polski. Pytam dlaczego? A policjant na to że po pierwsze wydechy nie mają europejskiego znaku homologacji a po drugie db killery też są bez homologacji.
Powiedzcie jak to jest w końcu? Czy rzeczywiście jak wyjadę na Yoszkach poza "rodzime podwórko" mogą być takie problemy.
A wydechy Two Brothers? Przecież też made in USA i raczej nie są robione z myślą o europie a masa motocykli sprowadzanych z UK jest doposażona w kominy Two Brothers.
Nie jestem pewien czy ten temat zamieściłem w dobrym dziale jeśli w złym to proszę o przeniesienie a teraz do rzeczy...
W moim motocyklu mam wydechy Yoshimury R22 nie dawno miałem kontrolę drogową i policjant powiedział że motocykl jest za głośny i będzie mandat (nie robiąc pomiaru hałasu) bo nie mieli zresztą czym.
Ja na to że zaraz uciszę swoje Yoszki i wyjąłem z plecaka db killery i wmontowałem w kominy.
Jak montowałem killery to jeden z policiantów przyjrzał się db killerowi i powiedział że na rodzimym podwórku nic się nie dzieje ale jak pojadę motocyklem na zachód to w razie kontroli będzie wysoki mandat lub nawet utrata dowodu rejestracyjnego a w najgorszym przypadku powrót na koszt państwa do Polski. Pytam dlaczego? A policjant na to że po pierwsze wydechy nie mają europejskiego znaku homologacji a po drugie db killery też są bez homologacji.
Powiedzcie jak to jest w końcu? Czy rzeczywiście jak wyjadę na Yoszkach poza "rodzime podwórko" mogą być takie problemy.
A wydechy Two Brothers? Przecież też made in USA i raczej nie są robione z myślą o europie a masa motocykli sprowadzanych z UK jest doposażona w kominy Two Brothers.
- maciek1985
- Świeżak
- Posty: 311
- Dołączył(a): 6/12/2009, 14:59
Nie wiem jak jest z yoshimurą ale two brothers robi też wydechy z homologacją europejską (mają zazwyczaj dopisek E w numerze seryjnym). Fakt jest taki że skoro nie ma homologacji europejskiej, to jak się ktoś uczepi nie powinny być używane na europejskich drogach.
- skazi
- Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07
policjant powiedział prawdę
muszą być zhomologowane w którymś kraju unijnym lub kraju stowarzyszonym do unii
muszą być zhomologowane w którymś kraju unijnym lub kraju stowarzyszonym do unii
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
musi mieć sonometr - bez dowodu nie ma przestępstwa
ale w razie wątpliwości ma prawoskierować cię na badanie do stacji diagnostycznej
przypominam, ze w przypadku kontrolnego skierowania musisz tafić do okręgowej stacji diagnostycznej
ale w razie wątpliwości ma prawoskierować cię na badanie do stacji diagnostycznej
przypominam, ze w przypadku kontrolnego skierowania musisz tafić do okręgowej stacji diagnostycznej
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Ja też się podepnę. Słyszałem że policjant może zatrzymać dowód za przelotowy wydech. Nie wiem ile w tym prawdy. Czy tak po prostu może wsadzić coś do tłumika i powiedzieć że przelot i zatrzymać za to dowód.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
odpowiedz sobie na pytania
na jakiej podstawie stwierdzi, że masz przelotowy tłumik?
czy jest on mechanikiem lub diagnostą?
na jakiej podstawie stwierdzi, że masz przelotowy tłumik?
czy jest on mechanikiem lub diagnostą?
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):w razie wątpliwości ma prawoskierować cię na badanie do stacji diagnostycznej
przypominam, ze w przypadku kontrolnego skierowania musisz tafić do okręgowej stacji diagnostycznej
Tylko kto płaci za badanie gdy on mnie skieruje? I na jakiej podstawie? Jego "widzimisie"?
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
na podstawi jego widzimisię - czy jak wolisz podejrzeń
zwrócić uwagę przy tym należy, że jest to zwiazane z zabraniem DR, który jest przesyłany do Wydziału Komunikacji
za badanie płacić musi osoba skierowana na badania i po pozytywnym wyniku badania z wynikiem grzeje do Wydzuału Komunikacji odebrać DR
zwrócić uwagę przy tym należy, że jest to zwiazane z zabraniem DR, który jest przesyłany do Wydziału Komunikacji
za badanie płacić musi osoba skierowana na badania i po pozytywnym wyniku badania z wynikiem grzeje do Wydzuału Komunikacji odebrać DR
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
No i wowczas masz prawo zlozyc pisemna skarge do komendanta MO, ktoremu podlega ow policjant, ktory Ci DR zabral o bezpodstawne zatrzymanie dowodu. Kolo z regoly bedzie mial wszczete postepowanie i nastepnym razem sie zastastanowi zanim zabierze dowod wedle wlasnego widzimisie.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Dowiedziałem się konkretów na temat Yoshimury u przedstawiciela na Polskę.
Wydechy Yoshimura USA nie mają homologacji europejskiej. Natomiast Yoshimura Japan ma kilka modeli z homologacją europejską.
Wydechy Yoshimura USA nie mają homologacji europejskiej. Natomiast Yoshimura Japan ma kilka modeli z homologacją europejską.
- maciek1985
- Świeżak
- Posty: 311
- Dołączył(a): 6/12/2009, 14:59
Policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny na podstawie uzasadnionego przypuszczenia że pojazd zagraża bezpieczeństwu ruchu lądowego, przekracza normę głośności lub widać wycieki płynów eksploatacyjnych.
Nawet na oryginalnych wydechach można stracić dowód - pomimo braku przez policjanta sprzętu do pomiaru głośności.
Przeważnie na homologowanym wydechu na końcówce lub opasce jest wybity numer homologacji, lub napis-y:
"FOR RACE USE ONLY" ,
"NON HOMOLOGATION ON EUROPE"
Nawet na oryginalnych wydechach można stracić dowód - pomimo braku przez policjanta sprzętu do pomiaru głośności.
Przeważnie na homologowanym wydechu na końcówce lub opasce jest wybity numer homologacji, lub napis-y:
"FOR RACE USE ONLY" ,
"NON HOMOLOGATION ON EUROPE"
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości