Zobacz wątek - Przed zakup pierwszego motocykla używanego( v-strom 650 )
NAS Analytics TAG

Przed zakup pierwszego motocykla używanego( v-strom 650 )

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Przed zakup pierwszego motocykla używanego( v-strom 650 )

Postprzez KrzyK-1 » 19/2/2011, 01:28

Witam, zdecydowałem że pierwszym motorem dla mnie będzie Suzuki V-strom 650.

Mam do was pytanie, na co zwrócić uwagę przy zakupie Suzuki(wymienionego powyżej). O co pytać sprzedającego ? I jak bardzo jest ważny przebieg motocykla ?

Nie ukrywam że jako młody kierowca, mam trochę zamglone oczy. Dlatego nie chce wpakować się na minę. :D

Pozdrawiam.
KrzyK-1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/8/2010, 19:01
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Kamusial » 19/2/2011, 01:58

W miarę dobry wybór, ale w tej klasie imho warto przemyśleć Kawasaki Kle 650

Co do kupna motocykla, polecam googlać- sporo rad można znaleźć, wklejam też gotowca którego kiedyś gdzieś napisałem:

"Przeczytajcie artykuły odnośnie kupowania motocykla na ścigaczu.
Jeżeli macie już upatrzony jakiś motocykl, to wygooglujcie wszelkie detale odnośnie jego wyglądu , podzespołów i porównajcie ze zdjęciami (czasem motor ma rok produkcji 2 lata wcześniejszy niż rejestracji, a w ofercie widnieje rok rejestracji). Jeżeli sprzedający dał lipne zdjęcia to niech dośle dobre.
Zdjęcia powinny dotyczyć detali takich jak ograniczniki skrętu, symetria z przodu i z tyłu, symetria wypełnienia czachy, spasowanie plastików, grubość bieżnika, ślady po szlifach, wyciągnięcie łańcucha itd.
Zadzwońcie do gościa i wypytajcie go o wszystko co wam przychodzi do głowy (pytania otwarte (jak), a nie zamknięte (czy)). Najlepiej kupować od osoby prywatnej, bo jesteście w stanie wybadać jak o motocykl dbano.
Przy tańszych sprzętach duże znaczenie (cenowe) mają wykonane czynności serwisowe- oleje, filtry, uszczelniacze/olej w lagach, łożyska (główki ramy, wahacza, kół), stan ogumienia, klocki, sprzęgło, regulacje gaźników i zaworów. Jeżeli na takie czynności nie ma rachunków, pozostałości w częściach, to liczcie się z tym, że będziecie musieli sami je zrobić...
Handlarz musi swoje zarobić, a ceny na zachodzie są wyższe niż w PL- także nie oczekujcie cudów.
Niskie przebiegi są bardzo modne - jak nie ma papierów na przebieg, to możecie zapomnieć że jest realny.
O opinię o motocyklu dobrze zapytać na forum poświęconym danemu modelowi, być może też ktoś obejrzy go za was. Na forach można też znaleźć sprzęty od ludzi którzy ich świadomie używali- lub jeżeli jesteście ambitni poczytać o jakich problemach pisali na forum.

Gdy już obejrzeliście motocykl sami, czy z kumplem, przejechaliście się nim i są duże szanse że zgadza się ze stanem opisywanym przez sprzedającego, to niech koniecznie obejrzy go mechanik, najlepiej w serwisie, w ostateczności u sprzedającego. Dowiecie się wówczas (wy i sprzedający) ile musicie dołożyć, o ile w ogóle warto, żeby móc bezpiecznie się poruszać motocyklem. Koszt mechanika to 100-200 zł, a na ogół można dzięki temu utargować dwa, trzy razy tyle.

Jeżeli chcecie wybadać czy handlarz kręci, to dobrze mu zaproponować opcję typu dostawa motocykla na serwis (najlepiej we własnej okolicy) i jeżeli wszystko gra, to bierzecie.

Cena w 90% przypadków odzwierciedla stan faktyczny!!! Okazje to mit.

Nie dawajcie się ponieść emocjom podczas kupna!

Jak kupisz motocykl, to kiedyś będziesz chciał go sprzedać- pamiętajcie o tym..."
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez Sztefan » 28/2/2011, 22:26

Kolega dobrze piszę. Jestem posiadaczem klekota od zeszłego sezonu. Jak by się uprzeć, można rzec, ze to mój pierwszy motor, a raczej pierwsza prawdziwa przygoda z o2o. Zanim kupiłem klekota jeździłem na V-Stormie na jazdach próbnych i powiem Ci, że więcej frajdy jest przy Kawasaki. Co prawda urodą nie grzeszy:):);), ale na dzień dzisiejszy mam zestaw kufrów, handbary, szybę z deflektorem, podgrzewane manetki... Pełne wyposażenie przydatne do podróżowania i nie straszne mi żadne warunki. W pierwszym sezonie zrobiłem 12 tyś. Krótka wycieczka po europie:) Jeżeli masz zamiar jeździć sam Versys jest doskonałym rozwiązaniem. Niestety przy podróżach z pasażerem może być trochę niewygodnie, a to za sprawą nie za dużego rozstawu. O zaletach można sporo pisać. Wad jak na pierwszy moto niewiele:) Poczytaj dokładnie fora i artykuły, porównania i sam zadecyduj...

Pozdrawiam:)
Aby dość do czegoś nie wystarczą chęci... czasami potrzeba pracowitości i pokory...
Avatar użytkownika
Sztefan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12/4/2010, 12:35
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez KrzyK-1 » 1/3/2011, 00:39

Przy zakupie jakiegokolwiek moto używanego, trzeba zwrócić na wszystko uwagę, więc w 100% zgadzam się z Kamusialem. Ale i cenę muszę brać pod uwagę. Sztefan twój pierwszy motor był wyposażony w ABS ? Czytam na ten temat różne opinie, niektórzy twierdzą że na pierwszy motor wziąć maszynę bez wspomagania by się człowiek nauczył hamować awaryjnie... Druga połowa twierdzi wręcz przeciwnie. Kawasaki KLE 500 jest lżejszy od V-strom ale i tak są podobne do siebie. Wizualnie bardziej mi się podoba Vka.
KrzyK-1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/8/2010, 19:01
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê