Zobacz wÄ…tek - nie chodzi bez ssania
NAS Analytics TAG

nie chodzi bez ssania

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

nie chodzi bez ssania

Postprzez cezarsuzuki2000 » 18/2/2011, 22:33

Witam
Ostatnio czysciłem gazniki bo były strasznie zasyfione.
Po czyszczeniu jak zapalałem motocykl zapalił praktycznie od kopa na ssaniu, ale jak sie rozgrzał to przy dodawaniu gazu strzela i niechce chodzic bez ssania.
Niewiem dlaczego sie tak morze dziac, wiem ze musze zrobic synchro gazników ale to wystarczy???
Jak zrobie to synchro to będzie ok ??
Motocykl to SUZUKI GSX 600F z 2000r.
cezarsuzuki2000
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21/12/2010, 16:36
Lokalizacja: łodzkie


Postprzez hugo2003 » 18/2/2011, 22:56

Kolego powiem Ci tak ze synchro to jest jak deser po obiedzie....
Podstawa to ustawienie poziomu paliwa i plywakow + sklad mieszanki (paliwo+powietrze) dopiero po tych czynnosciach robisz synchro. Po tych zabiegacz moto powinno chodzic az milo !!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez cezarsuzuki2000 » 19/2/2011, 00:09

No ok ale ja nic nie ruszałem i nic nie przestawiam,a przed czyszczeniem było ok.
Skomplikowana jest to ustawienie??
I w jaki sposub mogło sie to przestawic??
cezarsuzuki2000
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21/12/2010, 16:36
Lokalizacja: łodzkie

Postprzez cezarsuzuki2000 » 21/2/2011, 20:48

Gazniki są dobrze załozone na 100%
oprócz synchra co jeszcze sie ustawia i w jaki sposób??
cezarsuzuki2000
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21/12/2010, 16:36
Lokalizacja: łodzkie

Postprzez marynarz1 » 21/2/2011, 21:09

Tak jak napisał kolega w 2 poście ustawia się wysokość pływaków i skład mieszanki paliwowo powietrznej. Dokładne dane co do ustawienia pływaków znajdziesz w serwisówce. Są tam dokładne opisy z obrazkami co i jak po kolei. Mieszankę ustawia się po kolorze świec (kolor ma mieć kawy z mlekiem). Jeżeli chciałbyś to zrobić dokładniej to musiałbyś mieć świecę colortune. Którymi śrubkami się to reguluje też znajdziesz w instrukcji.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez marynarz1 » 21/2/2011, 22:32

Nie rozumiem cie. Ustawia się moment zamykania zaworka w komorze pływaka aby poziom paliwa był odpowiedni. Z czasem się przecież zużywają niektóre elementy i nie jest już jak w fabryce.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez 5 » 21/2/2011, 23:29

A może wykręciła się któras ze srób od regulacji i łapie lewe powietrze. Albo zamiast wyczyscić cos się zapchało. Trzeba rozłożyć wszystko, dokładnie sprawdzić i złożyć jeszcze raz. Dobrze by też było oczyscić układ paliwowy.
5
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2/1/2011, 14:46

Postprzez Przemo_rene » 22/2/2011, 16:00

poweiem tylko tak... tak to jest jak sie zabiera ktoś za coś o czym nie ma pojęcia...gaźniki to najbardziej precyzyjny mechanizm bez użycia elektryki i elektroniki jak kiedykolwiek powstał w pojazdach cywilnych. To że moto kosztuje 4000zł to nie znaczy, że wszystko da się "na oko, lekko młotkiem" lub "wyczyszczę i bedzie gites"

Zwalone masz poziomy paliwa i rozjechane synchro. Skoro piszesz, że były bardzo brudne to na 90% takie nadal są tylko ty tego nie widzisz bo to jest wewnątrz nich. Albo potrzebujesz odpowiedniej chemii i kompresora 10ATM min. do przedmuchania albo oddaj na myjkę ultra dźwiękową i zobaczysz ile syfu z nich wypłynie. Gaźnik poza tym do czyszczenia rozbiera sie z jego osprzętu czyli dysz, rozpylaczy, iglic, podkłądek, gumek, przepustnic (podcisnieniowych) itp. Te się czyści chemicznie - broń boże mechanicznie.
Poza tym nawet zakładając, że czyszczenie wyszło dobrze to i tak po nicm ZAWSZE trzeba sprawdzić poziom paliwa na pływakach, stan zaworków iglicowych i ich gniazd, porównac z serwisowymi danymi, śruby składu mieszanki trzeba ustawić dla kazdego cylindra tak jak podaje serwisówka... (1 i4 masz inaczej niz 2 i 3 u siebie) a na końcu OBOWIĄZKOWO synchronizacja przepustnic na wakuometrze.

To dopiero jest robota przy gaźnikach która coś da. Oczywiscie te rzeczy mają sens jeżeli luz zaworowy masz dobrze ustawiony a ten musisz sprawdzać u siebie i korygować co 6tyś km lub co sezon...jeżeli było dalej niż ten czas to zanim gaźniki dalej bedziesz robił...zleć korektę tego luzu...No i świece też nowe się przydadzą - tak dla świetego spokoju.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez cezarsuzuki2000 » 23/2/2011, 00:43

Wiec tak regulowałem zawory i napewno sa dobrze.
Zbiornik tesz czysciełem gazniki czysciłem za pomocą benzyny pod cisnieniem.
Przed czyszczeniem chodził wmiare dobrze to raczej sie nagle nic nie zuzyło,a jesli chodzi o prace to chodzi ale jak sie rozgrzeje i wyłącze ssanie whodzi na obroty ale tak z lekim zamuleniem a jak schodzi z obrotów nieraz leciutko syrzeli i troszke obroty falują ale nie tak duzo.Moje pytanie takie czy da sie zlikwidowc bez rozbierania czego kolwiek ??

Kolego włącz edytor błędów i postaraj się pisać przestrzegając ortografii języka polskiego.

senekkorzenna
cezarsuzuki2000
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21/12/2010, 16:36
Lokalizacja: łodzkie

Postprzez Przemo_rene » 23/2/2011, 09:04

powtórzę - po czyszczeniu gaziorów sprawdza się ich poziomy paliwowe...później zawsze synchro. Strzały mogą wskazywać na świece także. Ja już napisałem wszystko wyżej.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez 5 » 23/2/2011, 09:14

Nie obraź się, ale albo ten silnik razem z gaźnikami to padaka, albo cos jest dalej źle ustawione. Sposób regulacji masz tu bardzo ładnie opisany.Jeżeli tak zrobiłes to trzeba poszukać innej przyczyny. Kiedys spotkałem się z takim silnikiem który się dziwnie zachowywał, ale była to wina wydechu i złej regulacji. Zobacz filtr powietrza i puszkę. Sprawdź jeszcze może przewody wysokiego napięcia i resztę elektryki. Ciężko jest dawać rady nie widząc, ani nie słysząc pracy pojazdu. Spróbuj też z paliwem z innej stacji. Powodzenia.
5
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2/1/2011, 14:46



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê