CHROM zamiast NICASIL'u...
Posty: 10
• Strona 1 z 1
CHROM zamiast NICASIL'u...
Witam. Mam takie dosc glupie pytanie lub madre. Bo pewnie w mojej CR 125 bedzie potrzebny szlif cylka oby nie " nicasil " . Gdyz mechanik juz mnie wczesniej uprzedzal, ze cos takiego bedzie u mnie potrzebne (REMONT TOTALNY) Wiec, mam pytanie, gdyz pewnie bedzie potrzebny szlif cylka (nie mam pojecia na ktora selekcja tloka) Ale gdyby byl tylko potrzebny sam szlif, to nie mozna by bylo oddac cylindra do zakladow galwanizacyjnych - profesionalna robota, aby wewnatrz i moze na zewnatrz(dla wygladu) pokryli cylinder CHROM'em ? Z tego co mi wiadomo CHROM jest bardzo odporny na scieranie (powierchniami porowatymi) pokrywa sie cylindry w silnikach spalinowych oraz wytrzymuje " ........... WYSOKIE TEMPERATURY " Wiec co o tym sadzicie aby tak zrobic w cylindrze od motocykla CROSS'owego.
Przepraszam za wszelkie bledy i nie jasnosci w pewnych pojeciach z mojej srony!
za nastepny wulgaryzm bedzie warn
rosa
Przepraszam za wszelkie bledy i nie jasnosci w pewnych pojeciach z mojej srony!
za nastepny wulgaryzm bedzie warn
rosa
Ostatnio edytowano 15/2/2011, 17:24 przez N3xT, łącznie edytowano 1 raz
HONDA CR 125 2006 r .
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
- N3xT
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 15/1/2010, 21:13
- Lokalizacja: Łódż
nic na temat chromu nie wiem
ale jesli sie nicasil skonczyl to albo nowe pokrycie albo tuleja zeliwna a jesli ci sie nicasil nie skonczyl i jest w dobrym stanie bez rys to wkladasz tylko tloka no i jak selekcje masz to sie dowiesz jak juz sciagniesz cylinder
ja bym osobiscie dal tuleje zawsze to taniej a duzo slyszalem o tych nicasilach z czech i nie tylko ze nie wytrzymuja za dlugo
ale jesli sie nicasil skonczyl to albo nowe pokrycie albo tuleja zeliwna a jesli ci sie nicasil nie skonczyl i jest w dobrym stanie bez rys to wkladasz tylko tloka no i jak selekcje masz to sie dowiesz jak juz sciagniesz cylinder
ja bym osobiscie dal tuleje zawsze to taniej a duzo slyszalem o tych nicasilach z czech i nie tylko ze nie wytrzymuja za dlugo
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
po częsci nie rozumiem twojej wypowiedzi panie next
jeżeli czeka Cie wymiana tłoka i masz nicasil to nierobi się po 1 zadnego szlifu
szlif wykonuje się tylko w tulejach żeliwnych pod czas wymiany tłoka aby go dopasowac
jeżeli natomiast masz ostatnią selekcję to:
=naklada się nowy nicasil ok 800zł
- tuleja zeliwna 400zł
chrom nigdy nie był i nie będzie nakładany na cylindry, przynajmniej ja o tym nigdy nie słyszałem
jeżeli czeka Cie wymiana tłoka i masz nicasil to nierobi się po 1 zadnego szlifu
szlif wykonuje się tylko w tulejach żeliwnych pod czas wymiany tłoka aby go dopasowac
jeżeli natomiast masz ostatnią selekcję to:
=naklada się nowy nicasil ok 800zł
- tuleja zeliwna 400zł
chrom nigdy nie był i nie będzie nakładany na cylindry, przynajmniej ja o tym nigdy nie słyszałem
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
No dobra moze akurat w owych pojeciach sie pomylilem, ale pisalem, ze sorry za pewne pojecia zle zrozumiale z mojej strony...
Jak w cylindrach od silnikow spalinowych nie kladzie sie powierzchni CHROM'owej. W 100% sie kladzie i zaklady to wykonuja. Poczytaj napewno zrozumiesz, ale glownie mialem pytanie czy w MOTOCYKLU CROSS'owym wytrzyma ten CHROM. Wkoncu to silniki wysoko obrotowe, wyzylowane, wiec troche pekam zeby nie odwalic lipy... CHROM, temperature - wytrzyma w 100% 1800oC temp. topnienia chyba, twardosc - tez w 100% lecz nie jestem pewien czy tlok pracujacy na full obrotach nie pokruszy go albo cos w tym stylu.
Jak w cylindrach od silnikow spalinowych nie kladzie sie powierzchni CHROM'owej. W 100% sie kladzie i zaklady to wykonuja. Poczytaj napewno zrozumiesz, ale glownie mialem pytanie czy w MOTOCYKLU CROSS'owym wytrzyma ten CHROM. Wkoncu to silniki wysoko obrotowe, wyzylowane, wiec troche pekam zeby nie odwalic lipy... CHROM, temperature - wytrzyma w 100% 1800oC temp. topnienia chyba, twardosc - tez w 100% lecz nie jestem pewien czy tlok pracujacy na full obrotach nie pokruszy go albo cos w tym stylu.

HONDA CR 125 2006 r .
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
- N3xT
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 15/1/2010, 21:13
- Lokalizacja: Łódż
jezeli nie masz za wiele kasy to tylko tuleja żeliwna, jeżeli masz nad to to nowy nicasil
i nic wiecej, obracam sie w towarzystwie motocrossowym i jak do tej pory nigdy nic nie slyszalem o chromie
i nic wiecej, obracam sie w towarzystwie motocrossowym i jak do tej pory nigdy nic nie slyszalem o chromie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Tylko jeśli już byś zakładał tą tuleje to weź jaką dobrą firmę bo inaczej to różnie może być.
http://www.motor-tech.katowice.pl/
Tu podobno robią najlepsze tuleje w polsce
http://www.motor-tech.katowice.pl/
Tu podobno robią najlepsze tuleje w polsce
- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
no nie wiem czy w polsce, w Białymstoku są 2-3 miejsca gdzie bardzo dobre robią tuleje i bardzo dobrze wykonują swoją robotę, są znani w całym regionie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
" Arti16 " dzieki za stronke, napewno sie przyda. No coz chyba juz nikt nic nowego do tematu nie wniesie na temat chromu, wiec bede musial ta tuleje jak bedzie taka mozliwosci.
HONDA CR 125 2006 r .
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
- N3xT
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 15/1/2010, 21:13
- Lokalizacja: Łódż
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości