Problem z pierwszym biegiem Honda Cbr 125 R
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Problem z pierwszym biegiem Honda Cbr 125 R
Witam
Mam taki problem z moją Hondą CBR 125R. Motorek został sprowadzony i jest użytkowany przeze mnie od nowości , czyli od końca sezonu 2010 i ma przebieg 1000km. W zasadzie od nowości jest problem z wrzucaniem jedynki. Otóż najczęściej jak chcę wrzucić jedynkę, to muszę troszkę poruszyć motorem do przodu lub do tyłu (wystarczy że 10cm go przepchnę nogą) i wtedy wchodzi, inaczej mogę sobie cisnąć na dźwignię i nic. Z innymi biegami nie mam żadnych problemów.
Proszę o poradę, czy można to jakoś wyregulować?
Mam taki problem z moją Hondą CBR 125R. Motorek został sprowadzony i jest użytkowany przeze mnie od nowości , czyli od końca sezonu 2010 i ma przebieg 1000km. W zasadzie od nowości jest problem z wrzucaniem jedynki. Otóż najczęściej jak chcę wrzucić jedynkę, to muszę troszkę poruszyć motorem do przodu lub do tyłu (wystarczy że 10cm go przepchnę nogą) i wtedy wchodzi, inaczej mogę sobie cisnąć na dźwignię i nic. Z innymi biegami nie mam żadnych problemów.
Proszę o poradę, czy można to jakoś wyregulować?
- damiano000
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
- Lokalizacja: Poznań
chodzi o wrzucenie jedynki na zgaszonym silniku ? jak tak to normalne że mogą byc problemu. bo tak działa ten tym skrzyni biegów. a jezeli w jeździe na początku zmien olej na odpowiedni. moze to on jest tu winowajcą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chodzi o wrzucenie jedynki jak silnik pracuje nie na postoju, też właśnie się zastanawiałem czy to nie olej, ale jest jeszcze fabryczny, nie powinien być chyba zły
- damiano000
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
- Lokalizacja: Poznań
masz racje ale jak dlugo stał i np było wilgotno mógł zmienic swoje parametry. i np jest zbyt gęsty.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Możliwe, olej będę zmieniał na ten sezon, także zobaczę czy to wyeliminuje problem. A jaka inna przyczyna mogłaby być ewentualnie, czy skrzynia ma jakąś regulację w tej kwestii?
- damiano000
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
- Lokalizacja: Poznań
główna przyczyna "problemu" to jeszcze twój brak wiedzy na temat ogólnego obycia z motocyklem. Wbijaj śmiało i zdecydowanie bieg i tyle. 125 ma tak mały silnik, że jak stoisz z wciśnietym hamulcem przednim i chcesz wbić jedynkę to nie szarpnie (nie zakleszczy biegu) bo nie ma siły ruszyć sprzętem. Po prostu jeździj i tyle
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
możesz jeszcze spróbować wyregulować linke sprzegła wolny zakrez linki powinien wynosić około 10-20mm. 

- marciniaczek
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 11/1/2011, 17:03
- Lokalizacja: łódź
Jest na gwarancji? chyba tak przy takim przebiegu, biegi mają wchodzić i już albo nie umiesz wrzucać albo coś nie tak choć wątpię.Ręce po prostu opadają
Kolego marciniaczek myślisz że sprzedają motocykle i linka nie jest optymalnie wyregulowana wątpię a poza tym ten luz nic nie zmieni.

Kolego marciniaczek myślisz że sprzedają motocykle i linka nie jest optymalnie wyregulowana wątpię a poza tym ten luz nic nie zmieni.
Ostatnio edytowano 31/1/2011, 18:23 przez mrówa, łącznie edytowano 1 raz
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Nie sądzę, żeby trudność wbicia jedynki wynikała z mojego braku obycia z motorem. Jak uczyłem się niedawno na prawko, to na tamtym motorze nie miałem żadnego kłopotu z wkleszczeniem jedynki ani razu, a tu jak pisałem jest taka sytuacja, że trzeba motor trochę przesunąć do przodu lub do tyłu żeby weszła jedynka. Czasem zdarzy się że wchodzi bez problemu. Sprzęgło załapuje przy dość mocno puszczonej manetce, także przy pełnym wciśnięciu na pewno jest porządnie rozłączone. Czy nie ma jakiejś regulacji skrzyni?
- damiano000
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
- Lokalizacja: Poznań
NIE MA REGULACJI SKRZYNI!
albo masz źle ustawione sprzęgło albo zły olej albo skrzynia jest do wymiany. nie ma innej opcji
albo masz źle ustawione sprzęgło albo zły olej albo skrzynia jest do wymiany. nie ma innej opcji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czyli de-facto nie ma regulacji bo tak patrząc to jest równierz regulacja ustawienia rozrzadu, regulacja ustawienia wysokości osadzenia lag w półkach
a wiemy, że to nie regulacja a po prostu ew. błąd w osadzeniu. CBR125 to prosty motocykl i tak też działa. Albo coś jest nie tak ze skrzynią, ustawieniem linki sprzęgła (luz nie ma być 10-20mm(!!!) a jak już to 1-3mm... albo kierowca nie ogarnął jeszcze.

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Sory porypało mi się trochę z tym wodzikiem przecież nim można albo w dół albo go w górę trochę ustawić dźwignie biegów sorki
Przemo_rene dobrze gada.

Przemo_rene dobrze gada.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
A sprawdź jeszcze takie coś: przy wrzucaniu jedynki trzymaj bieg wdepnięty, popuść trochę sprzęgło, ewentualnie dodaj delikatnie gazu = bieg wchodzi? Motocykle mają skrzynie z zębami kłowymi, więc np. przy zapinaniu jedynki jest charakterystyczny klik, w większych moto jebnięcie. A jak Ci się zęby nie tak ustawią to od razu bieg nie wchodzi i musisz obrócić odpowiednio sprzęgło (przepchnięcie motoru - zębata od strony skrzyni, popuszczenie sprzęgła - od strony wału). To tak na chłopski rozum, ale powinieneś załapać o co chodzi.
PS. Na docieraniu w ogóle nie wymieniałeś oleju??
PS. Na docieraniu w ogóle nie wymieniałeś oleju??
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości