Zobacz wÄ…tek - Problem z pierwszym biegiem Honda Cbr 125 R
NAS Analytics TAG

Problem z pierwszym biegiem Honda Cbr 125 R

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z pierwszym biegiem Honda Cbr 125 R

Postprzez damiano000 » 31/1/2011, 14:54

Witam
Mam taki problem z moją Hondą CBR 125R. Motorek został sprowadzony i jest użytkowany przeze mnie od nowości , czyli od końca sezonu 2010 i ma przebieg 1000km. W zasadzie od nowości jest problem z wrzucaniem jedynki. Otóż najczęściej jak chcę wrzucić jedynkę, to muszę troszkę poruszyć motorem do przodu lub do tyłu (wystarczy że 10cm go przepchnę nogą) i wtedy wchodzi, inaczej mogę sobie cisnąć na dźwignię i nic. Z innymi biegami nie mam żadnych problemów.
Proszę o poradę, czy można to jakoś wyregulować?
damiano000
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
Lokalizacja: Poznań


Postprzez henio12323 » 31/1/2011, 15:14

chodzi o wrzucenie jedynki na zgaszonym silniku ? jak tak to normalne że mogą byc problemu. bo tak działa ten tym skrzyni biegów. a jezeli w jeździe na początku zmien olej na odpowiedni. moze to on jest tu winowajcą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez damiano000 » 31/1/2011, 15:29

Chodzi o wrzucenie jedynki jak silnik pracuje nie na postoju, też właśnie się zastanawiałem czy to nie olej, ale jest jeszcze fabryczny, nie powinien być chyba zły
damiano000
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 31/1/2011, 15:40

masz racje ale jak dlugo stał i np było wilgotno mógł zmienic swoje parametry. i np jest zbyt gęsty.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez damiano000 » 31/1/2011, 15:46

Możliwe, olej będę zmieniał na ten sezon, także zobaczę czy to wyeliminuje problem. A jaka inna przyczyna mogłaby być ewentualnie, czy skrzynia ma jakąś regulację w tej kwestii?
damiano000
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 31/1/2011, 16:39

główna przyczyna "problemu" to jeszcze twój brak wiedzy na temat ogólnego obycia z motocyklem. Wbijaj śmiało i zdecydowanie bieg i tyle. 125 ma tak mały silnik, że jak stoisz z wciśnietym hamulcem przednim i chcesz wbić jedynkę to nie szarpnie (nie zakleszczy biegu) bo nie ma siły ruszyć sprzętem. Po prostu jeździj i tyle
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez marciniaczek » 31/1/2011, 18:04

możesz jeszcze spróbować wyregulować linke sprzegła wolny zakrez linki powinien wynosić około 10-20mm. 8)
marciniaczek
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 11/1/2011, 17:03
Lokalizacja: łódź

Postprzez mrówa » 31/1/2011, 18:17

Jest na gwarancji? chyba tak przy takim przebiegu, biegi mają wchodzić i już albo nie umiesz wrzucać albo coś nie tak choć wątpię.Ręce po prostu opadają :wink:
Kolego marciniaczek myślisz że sprzedają motocykle i linka nie jest optymalnie wyregulowana wątpię a poza tym ten luz nic nie zmieni.
Ostatnio edytowano 31/1/2011, 18:23 przez mrówa, łącznie edytowano 1 raz
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez damiano000 » 31/1/2011, 18:22

Nie sądzę, żeby trudność wbicia jedynki wynikała z mojego braku obycia z motorem. Jak uczyłem się niedawno na prawko, to na tamtym motorze nie miałem żadnego kłopotu z wkleszczeniem jedynki ani razu, a tu jak pisałem jest taka sytuacja, że trzeba motor trochę przesunąć do przodu lub do tyłu żeby weszła jedynka. Czasem zdarzy się że wchodzi bez problemu. Sprzęgło załapuje przy dość mocno puszczonej manetce, także przy pełnym wciśnięciu na pewno jest porządnie rozłączone. Czy nie ma jakiejś regulacji skrzyni?
damiano000
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 31/1/2011, 18:30

NIE MA REGULACJI SKRZYNI!
albo masz źle ustawione sprzęgło albo zły olej albo skrzynia jest do wymiany. nie ma innej opcji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mrówa » 31/1/2011, 18:40

A tak mi się jeszcze przypominało jest jeszcze regulacja na wodziku ale wątpię żeby źle poskładali w fabryce przecie to nowy sprzęt.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 1/2/2011, 09:21

czyli de-facto nie ma regulacji bo tak patrząc to jest równierz regulacja ustawienia rozrzadu, regulacja ustawienia wysokości osadzenia lag w półkach ;) a wiemy, że to nie regulacja a po prostu ew. błąd w osadzeniu. CBR125 to prosty motocykl i tak też działa. Albo coś jest nie tak ze skrzynią, ustawieniem linki sprzęgła (luz nie ma być 10-20mm(!!!) a jak już to 1-3mm... albo kierowca nie ogarnął jeszcze.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez mrówa » 1/2/2011, 16:18

Sory porypało mi się trochę z tym wodzikiem przecież nim można albo w dół albo go w górę trochę ustawić dźwignie biegów sorki :wink:
Przemo_rene dobrze gada.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez Dr_Acula » 1/2/2011, 21:01

A sprawdź jeszcze takie coś: przy wrzucaniu jedynki trzymaj bieg wdepnięty, popuść trochę sprzęgło, ewentualnie dodaj delikatnie gazu = bieg wchodzi? Motocykle mają skrzynie z zębami kłowymi, więc np. przy zapinaniu jedynki jest charakterystyczny klik, w większych moto jebnięcie. A jak Ci się zęby nie tak ustawią to od razu bieg nie wchodzi i musisz obrócić odpowiednio sprzęgło (przepchnięcie motoru - zębata od strony skrzyni, popuszczenie sprzęgła - od strony wału). To tak na chłopski rozum, ale powinieneś załapać o co chodzi.

PS. Na docieraniu w ogóle nie wymieniałeś oleju??
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê