Brudna lewa strona silnika? Honda CBR 600 F4
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Brudna lewa strona silnika? Honda CBR 600 F4
Witam,
piszę do was z prośbą o poradę, gdyż wymieniając wczoraj olej, klocki hamulcowe, płyn hamulcowy i tłumik zauważyłem, że mam brudną od oleju(+syfu) tylko lewą stronę motocykla. Owiewka od środka też była zachlapana, ale tylko lewa. Do tego zauważyłem, że mam mokrą lagę(ale to wiem co należy zrobić).
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną brudnej lewej strony silnika? Dodam, że rury kolektorów silnikowych są suche, prawa strona jest sucha, nawet filtr oleju był suchy-a jest na środku na dole silnika.
Przyjrzałem się staremu olejowi i nie był on rzadki więc raczej nie powinno być otworu, żeby woda mieszała się z olejem. Silnik chodzi ładnie, nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków.
Naczytałem się trochę o błędach serwisowych i niedokręconych śrubach panewek, które niszczą silnik i powodują, że olej ucieka drenażem pod kolektorami, ale wtedy z tego co wiem do oleju powinna dostać się woda, a ją widać przy spuszczaniu(czego u mnie nie było).
Moto kupiłem w lipcu i nie jeździłem agresywnie, nie piłowałem i nie po to mi moto potrzebne.
No i najważniejsze, moto to Honda CBR 600 F4 z 1999r.
piszę do was z prośbą o poradę, gdyż wymieniając wczoraj olej, klocki hamulcowe, płyn hamulcowy i tłumik zauważyłem, że mam brudną od oleju(+syfu) tylko lewą stronę motocykla. Owiewka od środka też była zachlapana, ale tylko lewa. Do tego zauważyłem, że mam mokrą lagę(ale to wiem co należy zrobić).
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną brudnej lewej strony silnika? Dodam, że rury kolektorów silnikowych są suche, prawa strona jest sucha, nawet filtr oleju był suchy-a jest na środku na dole silnika.
Przyjrzałem się staremu olejowi i nie był on rzadki więc raczej nie powinno być otworu, żeby woda mieszała się z olejem. Silnik chodzi ładnie, nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków.
Naczytałem się trochę o błędach serwisowych i niedokręconych śrubach panewek, które niszczą silnik i powodują, że olej ucieka drenażem pod kolektorami, ale wtedy z tego co wiem do oleju powinna dostać się woda, a ją widać przy spuszczaniu(czego u mnie nie było).
Moto kupiłem w lipcu i nie jeździłem agresywnie, nie piłowałem i nie po to mi moto potrzebne.
No i najważniejsze, moto to Honda CBR 600 F4 z 1999r.
- AdamMoto
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 30/1/2011, 20:28
Jedynym sensownym rozwiązaniem według mnie jest dokładne umycie zabrudzonej strony silnika wysuszenia,potem go odpalić żeby się olej rozgrzał bo to wredna substancja ciepły potrafi przenikać poprzez micro pęknięcia.Potem obserwować czy coś się dzieje ewentualnie z skąd leci,może spod pokrywy zaworów.
Może się przewrócił na bok kiedyś i kapa pękła,nieraz ciężko zobaczyć pęknięcie,tak czy siak trzeba umyć i patrzeć samo się nie wyjaśni.
Może się przewrócił na bok kiedyś i kapa pękła,nieraz ciężko zobaczyć pęknięcie,tak czy siak trzeba umyć i patrzeć samo się nie wyjaśni.

CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
A jakie jest prawdopodobieństwo, że to uszczelka się wyrobiła? On się kiedyś przewrócił ale na prawy bok. Właściciel mówił o tym, mówił, że oparł się o samochód jak przejeżdżał i się na drugą stronę przewrócił. Nie jechał szybko. Jak to określił turlał się, a nie jechał.
- AdamMoto
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 30/1/2011, 20:28
J proponuje zrób tak jak napisałem wszytko dokładnie pomyj wysusz i zobaczysz co się dziej bo tak to możemy sobie debatować w nieskończoność.
Z uszczelkami jest różnie może ktoś rozkręcał potem za mocno przykręcił uszczelka wyszła trochę bokiem,albo próbował kleić na silikon i źle odtłuścił powierzchnię albo się gdzieś przerwała powodów może być dużo.
Może być tak że po prostu się z skądś poci a olej potrafi się rozpłynąć na bardzo dużą powierzchnię i brud się do niego przykleja,więc może to tylko tak groźnie wyglądać a gruncie rzeczy nic strasznego się nie dzieje.
A wydaje mi się że tak jest bo nic nie pisałeś że dolewasz oleju więc niema jakiegoś kosmicznego wycieku prędzej pocenie.
EDIT.
Jeszcze uszczelniacz od wodzika biegów stamtąd też może się pocić.
Z uszczelkami jest różnie może ktoś rozkręcał potem za mocno przykręcił uszczelka wyszła trochę bokiem,albo próbował kleić na silikon i źle odtłuścił powierzchnię albo się gdzieś przerwała powodów może być dużo.
Może być tak że po prostu się z skądś poci a olej potrafi się rozpłynąć na bardzo dużą powierzchnię i brud się do niego przykleja,więc może to tylko tak groźnie wyglądać a gruncie rzeczy nic strasznego się nie dzieje.
A wydaje mi się że tak jest bo nic nie pisałeś że dolewasz oleju więc niema jakiegoś kosmicznego wycieku prędzej pocenie.
EDIT.
Jeszcze uszczelniacz od wodzika biegów stamtąd też może się pocić.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
No to też przypuszczamy bo lewy lag mi się poci, prawy nie(ale wymienię uszczelniacze i olej w obu to będę miał święty spokój. To fakt oleju mi nie ubywało, przed spuszczeniem(co zrobiłem wczoraj) było na poziomie tej drugiej kreski w okienku. Ale sporo tego oleju w sumie jak tak patrzałem- tzn oleju może nie być dużo bo on ten brud łapie, i tego brudu sporo.
Zrobię jak mrówa mówisz, mam nadzieję, że to z laga. Bo silnik w końcu działa perfekcyjnie.
A że tak podepnę do tematu, to że jak przekręcę manetkę to obroty wzrastają z minimalnym opóźnieniem, to wina linki, czy taką charakterystykę ma ten motocykl?
Zrobię jak mrówa mówisz, mam nadzieję, że to z laga. Bo silnik w końcu działa perfekcyjnie.
A że tak podepnę do tematu, to że jak przekręcę manetkę to obroty wzrastają z minimalnym opóźnieniem, to wina linki, czy taką charakterystykę ma ten motocykl?
- AdamMoto
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 30/1/2011, 20:28
w mojej f4 tez była brudna od oleju lewa strona, ciekło właśnie z tej dziurki co jest pod pierwszym cylindrem pod kolektorem, wyciek był minimalny dosłownie kropelka raz jakiś czas. wertując fora doczytałem się ze problemem może być uszczelka, właściwie lepiej napisać oring co jest nie pod deklem górnym tylko na głowicy ten co trzyma wałki od góry i w nim jest uszczelnione połączenie z głowicą tej wnęki na świece. sprawdzisz to łatwo wyciągając fajkę jak będzie miała śladu oleju to cieknie z tego miejsca.
- gizi_oo
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/11/2010, 11:38
Chyba raczej z lagi by tak nie przeleciało przez owiewkę i wypełnię z przodu żeby bok silnika zalać tak mi się wydaje,ale zobaczmy jak kolega ogarnie lagi i wszystko pomyje.
Co do gazu to jeżeli od zera ma chwile zastanowienia to chyba wypada zrobić synchro bo ma to znaczenie w pierwszej fazie odkręcania manety na płynności.
Jeżeli trzymasz powyżej 2000 obr odkręcisz raptownie i się dobrze wkręca to pewnie synchro tak mi się wydaje.
Co do gazu to jeżeli od zera ma chwile zastanowienia to chyba wypada zrobić synchro bo ma to znaczenie w pierwszej fazie odkręcania manety na płynności.
Jeżeli trzymasz powyżej 2000 obr odkręcisz raptownie i się dobrze wkręca to pewnie synchro tak mi się wydaje.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
gizi_oo napisał(a):w mojej f4 tez była brudna od oleju lewa strona, ciekło właśnie z tej dziurki co jest pod pierwszym cylindrem pod kolektorem, wyciek był minimalny dosłownie kropelka raz jakiś czas. wertując fora doczytałem się ze problemem może być uszczelka, właściwie lepiej napisać oring co jest nie pod deklem górnym tylko na głowicy ten co trzyma wałki od góry i w nim jest uszczelnione połączenie z głowicą tej wnęki na świece. sprawdzisz to łatwo wyciągając fajkę jak będzie miała śladu oleju to cieknie z tego miejsca.
I co z tym zrobiłeś? Wymieniłeś uszczelkę i przestało? Którą dokładnie uszczelkę bo nie wiem już, tą dużą od pokrywy zaworowej?
- AdamMoto
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 30/1/2011, 20:28
wymiana jest kłopotliwa bo sporo rozbierania. więc sprawdź najpierw fajkę czy jest w oleju i czy to nie jest olej z lagi tak jak koledzy pisali. tu masz link z innego forum na drugiej stronie tamtego tematu jest elegancki skan z serwisówki z zaznaczonymi gumkami. przy ewentualnej wymianie od razu wyreguluj zawory bo to już jedne rozbieranie.
http://www.honda-cbr.pl/forum/wyciek-ol ... 7242b23a61
http://www.honda-cbr.pl/forum/wyciek-ol ... 7242b23a61
- gizi_oo
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/11/2010, 11:38
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości