Zobacz wątek - Tuning skutera - dobór części
NAS Analytics TAG

Tuning skutera - dobór części

i inne małe pojemności
_________

Tuning skutera - dobór części

Postprzez maniek015 » 30/1/2011, 13:57

Witajcie towarzysze !

Jestem szczęśliwym, podkreślę szczęśliwym posiadaczem skutera chińskiego. Jestem z niego zadowolony, spełnia wszystkie moje wymagania, aczkolwiek denerwuje mnie jego zadyszka w jeździe pod górkę, gdzie jedzie max 25-30km/h. Chciałbym to zmienić. Dodać mu mocy , przyśpieszenia i V-MAX.

Skuter jest dwusuwem, marka ZNEN ZN50QT-25C o pojemności 49,20 cm3.

Pytam doświadczonych forumowiczów, z góry powiem że interesują mnie oferty z allegro.pl bądź sklepów online.

interesują mnie nastepujące części.
- tuningowany cylinder 80cm3 ( 50@80)
- sportowy odblokowany wariator
- sportowy tłumik
- sportowe sprzęgło
- ewentualnie odblokowany moduł i gaźnik

Prosiłbym o podanie linków do dokładnych części, z góry dziękuję.
maniek015
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 27/12/2010, 17:49
Lokalizacja: Kraków


Postprzez zioomeek09 » 30/1/2011, 18:38

50/80 nieładnie
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok


Postprzez Mianas » 30/1/2011, 22:06

cylinder 80 jak najbardziej tylko musisz liczyc sie z tym ze bd trzeba wymienic wał, co innego jakbys założył 72 to wtedy nie trzeba zmieniac wału bo wytrzyma, przy 80 nie jestem pewien. Wariator takze może byc i odrazu rolki sobie dobierz odpowiednie do niego. Bez wymiany sprzegła sie nie obejdzie bo albo wymienisz teraz albo za jakies poł roku bo ci sie rozdupcy tak jak mi wiec radze to zrobic za jednym zamachem. Bez tłumika nie ma tuningu w 2-sówie, tłumik daje ok 50% mocy najlepiej yasuni albo technigas.
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez henio12323 » 30/1/2011, 22:37

72 a 80 to duzej róznicy nie bedzie to i to obciazu cały układ. te uszczelki na pewno pomogą i wał tak szybko sie nie rozleci co do innych czesci - im wiecej mocy wicisniete z tego tym szybciej bedą padały ale wątpie żeby kilka koni dodatkowej mocy skróciły żywotnosc tych częsci aż tak drastycznie ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniek015 » 31/1/2011, 09:28

senekkorzenna napisał(a):czy po dodaniu gazu kiedy skuter stoi na podporach środkowych po dodaniu gazu na max zaczyna na wysokich obrotach przerywać?


Nic nie przerywa.

ale chcę mu troszkę dodać "gazu"

Poratowalibyście mnie linkami z allegro do odpowiednich części które podałem w moim pierwszym poście, bardzo byście mi pomogli.

50/80 - czyli teraz cylinderek mam standardowo 49, ale chcę włożyć 80, jeśli by się dało, oczywiście wariator sportowy, sprzęgło, i być może moduł odblokowany.

prosiłbym o linki do sklepów online, bądź allegro.pl na PW bądź w temacie
maniek015
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 27/12/2010, 17:49
Lokalizacja: Kraków

Postprzez maniek015 » 31/1/2011, 09:45

senekkorzenna napisał(a):Wybór zestawów masz na allegro to sam możesz sobie dobrać a co do modułu to jak silnik wkręca ci się na max to masz odblokowany i nie potrzeba wymiany.
Jestem też ciekawy co to za wariator sportowy?ja takiego w swojej całej karierze mechanika nie spotkałem a jedynie rolki wariatora normalne lub lekkie. :shock:


Wiesz co , stwierdziłem tak, po opisach aukcji, gdzie piszą sportowy tłumik itp.

Chcę odpowiednio dobrać części tak aby to jakoś składnie jeździło.

Zakup części, i jazda do mechanika, sam się za to wole nie brać, bo jak już kiedyś rozebrałem coś, to potem coś mi stukało, pukało, po prostu nie jestem dobrym mechanikiem ;-)

Właśnie mam zewstawy ale nie wiem jak je odpowiednio dobrać...

Cylinder + sprzęgło + wariator + tłumik
maniek015
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 27/12/2010, 17:49
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 31/1/2011, 12:32

ja spotkałem sie z tuningowym wariatorem w zestawie z przeciwtalerzem o powiekszonej srednicy. i przy stuningowanym silniku można tym uzyskac sporo wiekszy v max :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zdunek136 » 31/1/2011, 18:18

senekkorzenna - w skuterach sportowy wariator jest bardzo ważny przy tuningu. Fakt - nie jestem mechanikiem w porównaniu do Ciebie ale trochę już w tym siedzę. ;) A wiec sportowy wariator jest odciążony, ma miejsca na większą średnicę rolek a czasem zmiana np. przy klasie tuningu "Racing" i dalej przydałby się 9-cio rolkowy wariator.
maniek015 - Myślę, że przy twoich wymaganiach tuning klasy "Sport" zupełnie wystarczy.
Zestaw, który dobrałem samemu to:
-cylinder: stage6 streetrace 70ccm (żeliwo) i tu bez większej średnicy przelotu gaźnika się nie obędzie.
-a więc gaźnik np. dellorto, masz tych firm dużo ale przelot 17,5mm zupełnie starczy.
-wariator: Malossi Multivar
-wydech: np. Laser X-Pro, Tecnigas RS70, Yasuni R itp.
no i na razie to chyba dość kosztów. Sprzęgło z dzwonem mozesz zmienić po zużyciu seryjnego.
Jeśli mam dobrać jakieś tańsze części to napisz, powinienem coś jeszcze dobrać.
zdunek136
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 3/9/2010, 16:56



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê