Co poszło nie tak?
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Co poszło nie tak?
Co poszło nie tak przy pierwszym wypadku ?? Dlaczego motocykl po opuszczeniu na dwa koła zaczął się tak zachowywać ? Jak tego uniknąć?:)
http://www.youtube.com/watch?v=PY8U6u0d ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PY8U6u0d ... re=related
- Trublu
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 19/1/2011, 21:10
- Lokalizacja: Warszawa
albo dać se spokój i przesiąść się na hondę gold wind
siódmy sezon
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
-
witoldjusz - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 4/5/2009, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli może się taka historia zdażyć przy opadaniu , nawet jeśli ma się sprawne zawieszenie , ale nie ma amora skrętu, dobrze rozumiem?
P.s. No a jeśli już się przytrafi taka niemiła sytuacja, jak z tego wyjść , jadąc np. 140 km/h ?
P.s. No a jeśli już się przytrafi taka niemiła sytuacja, jak z tego wyjść , jadąc np. 140 km/h ?
- Trublu
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 19/1/2011, 21:10
- Lokalizacja: Warszawa
pan_wiewiorka napisał(a):Trublu napisał(a):P.s. No a jeśli już się przytrafi taka niemiła sytuacja, jak z tego wyjść , jadąc np. 140 km/h ?
Nie walczyć z kierą. Jak motocykl sam nie wyprostuje, to masz jakieś 2 sekundy na rachunek sumienia.
Tak sobie myślę że w sumie to dobrze by było jednak mocniej złapać kierownice w wypadku shimmy i delikatnie odpuścić gaz co by chociaż wytracić te kilka km/h.
Ewentualnie można jeszcze rzucić moto na gumę

Amortyzator skrętu po kilku metrach powinien jednak dać radę ją wytłumić.
Co do pierwszego moto to nie masz się o czym martwić, to zjawisko typowe dla motocykli z ostrą geometrią, nawet nie wszystkie sporty mają tendencję do shimmy.
No i żeby złapać shimmę wcale nie trzeba latać na gumie

Ostatnio edytowano 28/1/2011, 13:14 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
No właśnie, jak się uda podnieść koło to może być dobrze, ale możesz też polecieć gdzieś w bok, albo nie unieść koła jedynie zwiększając prędkość ja jaką jedziesz z nawalającą kierownicą. Z drugiej strony jak nieco odpuścisz to w najgorszym wypadku zmniejszysz prędkość z jaką wyglebisz, no a może akurat przy niższej prędkości samo przejdzie.
Zasadniczo to na równym asfalcie nie ma się czym przejmować, zazwyczaj samo przechodzi nawet bez amorka. Co innego na dziurach, ale trzeba być debilem żeby bawić się przyśpieszeniem na zwalonym asfalcie
Jak nie masz pustej drogi, a masz wyglebić to i tak polecisz w mniej więcej losowym kierunku, ja miałem to szczęście że kiedy leciałem po shimmie to nic nie jechało, bo po upadku moto leciało ze 100m jednym pasem, a ja drugim, nie byłoby żadnej możliwości uniku dla samochodu jadącego z naprzeciwka.
Zasadniczo to na równym asfalcie nie ma się czym przejmować, zazwyczaj samo przechodzi nawet bez amorka. Co innego na dziurach, ale trzeba być debilem żeby bawić się przyśpieszeniem na zwalonym asfalcie


Jak nie masz pustej drogi, a masz wyglebić to i tak polecisz w mniej więcej losowym kierunku, ja miałem to szczęście że kiedy leciałem po shimmie to nic nie jechało, bo po upadku moto leciało ze 100m jednym pasem, a ja drugim, nie byłoby żadnej możliwości uniku dla samochodu jadącego z naprzeciwka.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Gościu mógł też po prostu że tak powiem za ostro opaść spróbuj opadać na gazie ale z wyczuciem tak żeby zamortyzować lekko opadnięcie.
Niektórzy ludzie podążają według zasad, dlaczego???
Ponieważ ich się boją.
Ponieważ ich się boją.

-
GersioZX10R - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/8/2008, 14:55
niestety jedyny ratunek na shimme jeżeli nie mamy amora skrętu to dać w palnik do końca i trzymać mocno kierę. Odciąża się przednie koło i to jedyna opcja by to ogarnąć. Mega trudne i mało kto tak na prawde potrafi zachować zimną krew.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
to jak dasz w palnik by odciązyć przednie koło?
HamujÄ…c pogarszasz jeszcze sprawÄ™ 


http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Szalec na torze a nie po ulicy. Jakby sie wyglupial na jakims placu albo na torze nie gumujac na plecach innego motocyklisty to nie musialby szybko hamowac, zeby nie je..ac w kolege. Podczas opadania z gumy zwlaszcza jesli robisz to szybko zawieszenie musi sie ustabilizowac przez chwile. Nastepuje ugiecie, rozciagniecie i znowu ugiecie. Ciagle zmiany twardosci i kata glowki ramy nie sprzyjaja manewrom a on musial szybko cos zrobic. Moze jezdzil sezon 600 i stwierdzil, ze zasluguje na lytra. Predkosc przybyla szybciej niz byl przyzwyczajony a hamowanie praktycznie bez przedniego zawieszenia nie poszlo.
Na shimmy nie ma mocnych, sportowi kierowcy na sportowych maszynach tez miewaja a chyba nikt nie napisze, ze maja chu..e motocykle i slabo jezdza???
Jak zaczynasz przygode z motocyklem to ci to nie grozi a jak chcesz sie wsciekac to analizuj mysl. Droga publiczna nie sprzyja takim zabawom.
Na shimmy nie ma mocnych, sportowi kierowcy na sportowych maszynach tez miewaja a chyba nikt nie napisze, ze maja chu..e motocykle i slabo jezdza???
Jak zaczynasz przygode z motocyklem to ci to nie grozi a jak chcesz sie wsciekac to analizuj mysl. Droga publiczna nie sprzyja takim zabawom.
Ostatnio edytowano 13/3/2011, 01:52 przez mirekm71, łącznie edytowano 1 raz
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
mirekm71 napisał(a): Ciagle zmiany twardosci i kata glowki ramy nie sprzyjaja manewrom
Są więc motocykle z dynamicznym kątem główki ramy? Co do zapobieganiu Shimmy, słyszałem podobne opinie. Naszczeście nie miałem przyjemności przetestować ich skuteczności, dlatego powoli zaczynam czaić się na amorek.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
No jak się nie zmienia, zawias się ugina i kąt główki ramy się zmniejsza.
Ostatnio słyszałem że na tankslappa pomaga wciśnięcie... tylnego hamulca! Może ktoś sprawdzi i zda relację?
Dziś mi gsxr załopotał lekko przy hamowaniu i to na równej drodze. Hmm... chyba trzeba będzie przejrzeć zawieszenie. Na szczęście seryjny amorek zalany twardszym olejem wytłumił to zanim się właściwie zaczęło.
Ostatnio słyszałem że na tankslappa pomaga wciśnięcie... tylnego hamulca! Może ktoś sprawdzi i zda relację?
Dziś mi gsxr załopotał lekko przy hamowaniu i to na równej drodze. Hmm... chyba trzeba będzie przejrzeć zawieszenie. Na szczęście seryjny amorek zalany twardszym olejem wytłumił to zanim się właściwie zaczęło.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Invinciblee napisał(a):No jak się nie zmienia, zawias się ugina i kąt główki ramy się zmniejsza.
yyyy

bez amora wyjście z shimmy to teoretycznie dać w palnik...ale jak tu dać w palnik jak kierownica lata od dobicia do dobicia? Ciężko raczej...
Mi raz się udało opanować coś takiego i o dziwo delikatnie (ale bardzo delikatnie) odpuszczałem gaz...no i instynktownie ścisnąłem mocniej kierownicę... pewnie był to błąd, ale szarpało od jednego do drugiego dobicia, a jednak wyszedłem na prostą...
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
Tylko jak dasz w palnik a koło nie pójdzie w górę to tylko pogorszysz
No wiadomo że fizycznie rama się nie wygina, ale przy ugięciu zawiasu geometria motunga zmienia się na ostrzejszą.
Serio na zagranicznych stronach piszÄ… o tylnym hamulcu
No i po wyjściu z shimmy dobrze jest popompować hamulcem bo może się okazać że przestał działać:
http://www.youtube.com/watch?v=TlGAf1qS ... re=related

No wiadomo że fizycznie rama się nie wygina, ale przy ugięciu zawiasu geometria motunga zmienia się na ostrzejszą.
Serio na zagranicznych stronach piszÄ… o tylnym hamulcu

No i po wyjściu z shimmy dobrze jest popompować hamulcem bo może się okazać że przestał działać:
http://www.youtube.com/watch?v=TlGAf1qS ... re=related
Ostatnio edytowano 12/3/2011, 19:08 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Kąt główki ramy, nie kąt główko-ramo-amortyzatoro-opony....
Co do dania w palnik, to może być też trochę trudne, skoro kierownica goni od prawej do lewej... Trzeba mieć naprawdę dobre nerwy.
Co do dania w palnik, to może być też trochę trudne, skoro kierownica goni od prawej do lewej... Trzeba mieć naprawdę dobre nerwy.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Kąt główki ramy to kąt pomiędzy osią łożyska główki ramy, a osią biegnącą wzdłuż motocykla. Więc tak, zmienia się on podczas jazdy
To dopiero tankslap
:
http://www.youtube.com/watch?v=YrlZN5DJCf8

To dopiero tankslap

http://www.youtube.com/watch?v=YrlZN5DJCf8
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
No, widać, że amora nie miał. Chociaż nawet jakby, to przy takim shimmy pewnie rozwaliłby uszczelki 


<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość