JakÄ… markÄ™ Cross'a Wybrac ?
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
JakÄ… markÄ™ Cross'a Wybrac ?
Siemka.
Od jakiegoś czas siedzę często na allegro i przeglądam nowe oferty Cross'ów.
Mam problem bo nie wiem jaka marka bedzie najlepsza, czyli wytrzymaly i przede wszystkim nie psujÄ…cy siÄ™.
Do wyboru mam Pięc mark :
1.Suzuki
2.Honda
3.Yamaha
4.Kawasaki
5.KTM (duzo kosztuje więc chyba odpada)
Na Zakup chcę poświęcic do 6 tys.
ProszÄ™ o pomoc
Od jakiegoś czas siedzę często na allegro i przeglądam nowe oferty Cross'ów.
Mam problem bo nie wiem jaka marka bedzie najlepsza, czyli wytrzymaly i przede wszystkim nie psujÄ…cy siÄ™.
Do wyboru mam Pięc mark :
1.Suzuki
2.Honda
3.Yamaha
4.Kawasaki
5.KTM (duzo kosztuje więc chyba odpada)
Na Zakup chcę poświęcic do 6 tys.
ProszÄ™ o pomoc

- BanksSy
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 27/1/2011, 08:34
akurat suzuki zwłaszcza starsze najlepsze nie były tak dopracowane jak inne. co do crossa - powiem tak one miedzy sobą duzych róznic nie mają. róznia sie detalami, nieco inna budową, wagą, mocą ale róznice są tak znikome że jako laik nie wyczujesz czy moto ma tego kuca więcej czy nie. kup to co ci sie podoba to jedyne co sie w takich sprawach doradza. kazdy jest dobry. gdyby był jakis lepszy - innymi by raczej nie jeździli. kup zadbanego zwłaszcza żeby miał silnik zawieszenie dobre to podstawa. i kup to na co cie stac i co twoim zdaniem dobrze wyglada. ja mam kata i udany dobry motocykl ale miałem honde i tez nie żałuje że ja miałem tez super sprzęt.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie
mam enduraka xD o ile cie ta odpowiedz uszczęsliwia ;D

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Myślę że zalezy to na pewno od rodzaju silnika 2T -4T
Jeżeli wybierzesz 2T to pamietaj że tam ma się piorunujące osiągi z danej pojemności ale niską trwałość tzw. wyczynowe maszyny.
Trwałość można sobie poprawić na pewno sięgając po tłoki, korby, pierścienie renomowanych firm tunerskich. Wtedy silnik któregoś producenta który w stereotypach jest słaby staje się zupełnie inną konstrukcją
Jeżeli wybierzesz 2T to pamietaj że tam ma się piorunujące osiągi z danej pojemności ale niską trwałość tzw. wyczynowe maszyny.
Trwałość można sobie poprawić na pewno sięgając po tłoki, korby, pierścienie renomowanych firm tunerskich. Wtedy silnik któregoś producenta który w stereotypach jest słaby staje się zupełnie inną konstrukcją

Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
mysle że chodziło o 2T ponieważ 6 tysi na 4T to nieco przymało.
i nie do konca sie zgodze z tym. praktycznie nie ma róznicy czy kupisz oryginalny tłok ( jak w ktmach np elko) czy jakis sportowy wossnera. fakt kazdy tłok rózni sie od siebie ale jak kupisz 2 pierscieniowy lany tłok proxa czy elko róznic nie bedzie zadnych. co innego tłoki kute - wtedy tak jezeli seria miała lane to kute spowodują że silnik dłużej pociągnie. no i z reguły wyczyny maja montowane tłoki dwu pierscieniowe - załozenie jedno pierscieniowego w 2T znacznie zwiekszy moc maxymalną silniczka i skróci jego żywotnosc. wiec jak masz 2 maszynki i w jednym siedzi kuty proxa (o ile takie sa ) a w drugim kuty seryjny duzej róznicy nie bedzie
a jak nawet jakas róznica bedzie to bedzie niezauwazalna dla zwykłego amatora. w takiej crossówce spadek mocy o 2-4 konie moze nie byc zauwazalny ;P te sprzęty i tak rwą ładnie że jak ktos nie ma wyczutego sprzętu to i tak jest nad to ;D
no a co do tych częsci. to czy masz korbe seryjną czy po wymiane na np hotrodsa tak czy siak co 2-3 tłoki musisz ja wymienic
a w spercyfice silnika duzo sie nie uzyska na plus ;P bo tak czy siak te silniki sa na tyle wyżyłowane że dodatkowy tuning jest bezsensowy
bo sie potem sypia szybciej niz sie zdÄ…zy naprawiac
no i ostatnia sprawa to kazdy sprzęt po wymianach ma czesci od firm tunerskich które jak napisałem niekoniecznie podnoszą osiągi w znaczący sposób. po prostu taniej jest kupic tłok kuty wossnera - niż oryginalny tłok z serwisu
to samo reszta częsci
rzadko kiedy mozna spotkac crossówke na oryginalnych częsciach ;P (mówie o 2T i uzywkach do 6k )
i nie do konca sie zgodze z tym. praktycznie nie ma róznicy czy kupisz oryginalny tłok ( jak w ktmach np elko) czy jakis sportowy wossnera. fakt kazdy tłok rózni sie od siebie ale jak kupisz 2 pierscieniowy lany tłok proxa czy elko róznic nie bedzie zadnych. co innego tłoki kute - wtedy tak jezeli seria miała lane to kute spowodują że silnik dłużej pociągnie. no i z reguły wyczyny maja montowane tłoki dwu pierscieniowe - załozenie jedno pierscieniowego w 2T znacznie zwiekszy moc maxymalną silniczka i skróci jego żywotnosc. wiec jak masz 2 maszynki i w jednym siedzi kuty proxa (o ile takie sa ) a w drugim kuty seryjny duzej róznicy nie bedzie

no a co do tych częsci. to czy masz korbe seryjną czy po wymiane na np hotrodsa tak czy siak co 2-3 tłoki musisz ja wymienic





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- marciniaczek
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 11/1/2011, 17:03
- Lokalizacja: łódź
RUTRA.RD napisał(a):jak jak jest z krosami z poza japan? podobno lubia sie wysypac ?
KTM jest z Austrii. Patrząć na ilość tytułów i popularność marki chyba nie ma czego się obawiać.
Husaberg nalezy do KTM
Husqvarna też chyab nie jest ze sprzętami od macochy.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
starsze europejczyki najlepszymi nie były. husabergi gubiły olej i to była norma. sypały sie okropnie. stare ktmy tez idealne nie były. ale model 520 zapoczątkował cos nowego. huska jest pod BMW, starszej huski nigdy bym nie chciał. taki bajer jest że mocne 4T zaczeli robic od około 2000 roku. przed 00 rokiem wszystko co mozna nazwac hard endurakiem lub full crossem to były niewypały
jedynie co zasluguje na pochwałem to kawasaki klx. były wersje bez homologacji i były w miare mocne i lekkie.
dopiero po 00 roku nastał wyscig zbrojen dla 4T. liderem początkowo była yamaszka bo chyba pierwsza wprowadziła sportowe 4T. ale za żadne skarby nie chciałbym starej yzfki, po prostu nie wytrzymuja te sprzęty próby czasu
10 letni sportowy 4T to po prostu trup
po ekspansji japonii europejczyki wprowadzili własnie katy huski husabergi na wyzszy poziom. np kat 520 posiadał tak dobry silnik że bez chyba zadnych modyfikacji był produkowany aż do 2007 roku gdzie potem weeszły katy 530. huski stare nie miały dobrych opinii zwlaszcza dlatego że było ich mało sporo kosztowały i po prostu taniej i lepiej wyszło kupić japonie. twraz husaberg i ktm to praktycznie to samo z tym że husab to nieco usportowiona wersja kata - lzejsza mocniejsza lepsze częsci ale 1/3 droższa i czesciej wymaga doglądania ;D generalnie 2007 i w góre kazdy 4T to na prawde dobry sprzęt z górnej półki. 2T to samo sie tyczy
np stare ktmy gsy nie cieszyły sie popularnoscia nowe EXC są naprawde nieźle zrobione i są sporą rywalizacją dla japonii. i jak kolega wyzej napisał
wystarczy popatrzec bo liderach na zawodach zwykle ktm zajmuje pierwsze miejsca. o husabergu wciąż duzo nie słychac bo mało kogo jest stac dac ponad 30 tysiecy na moto który mozna miec za troche ponad 20 

dopiero po 00 roku nastał wyscig zbrojen dla 4T. liderem początkowo była yamaszka bo chyba pierwsza wprowadziła sportowe 4T. ale za żadne skarby nie chciałbym starej yzfki, po prostu nie wytrzymuja te sprzęty próby czasu





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
BanksSy dodaj do ankiety Rometa . Ich flagowy sprzęt do leśnych szarży to CRS 200 ! Solidna maszynka
sc33 FireBlade
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Zależy jak mocny chcesz motor. Wiadomo na początek najlepiej 125/250, a co do marki którą polecam to Suzuki RM(2T) RMZ(4T) albo Yamaha YZ(2T) YZF(4T).
Jeżeli chcesz sobie pojeżdzić bardziej spokojnie to polecam 4T, no fakt, są o wiele słabsze od 2T ale za to ten dźwięk hehe
Apropo KTM wg. mnie jest zbyt drogi w utrzymaniu, drogie części, ale wiadomo KTM to już jest coś hehe.
Jeżeli chcesz sobie pojeżdzić bardziej spokojnie to polecam 4T, no fakt, są o wiele słabsze od 2T ale za to ten dźwięk hehe

Apropo KTM wg. mnie jest zbyt drogi w utrzymaniu, drogie części, ale wiadomo KTM to już jest coś hehe.
- Inigram
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 1/2/2011, 17:18
a gdzie hondy? sÄ… ja sie pytam gdzie??!!
ktm?? jak dobry to dobrze jak sie sypie to masakra..
a reszty nie wiem, wiem ze kxfy chu..we maszyny tak jakos nie chalo z nimi u nas
ktm ma wiele osiÄ…gniec? wpierw powiedz mi co jest w nich fabrycznego ??;p chyba tylko plastiki
ktm?? jak dobry to dobrze jak sie sypie to masakra..
a reszty nie wiem, wiem ze kxfy chu..we maszyny tak jakos nie chalo z nimi u nas
ktm ma wiele osiÄ…gniec? wpierw powiedz mi co jest w nich fabrycznego ??;p chyba tylko plastiki

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
eeeee ;d zaista odpowiedź
Heniusia zbanowali !! haha ;d jak ktos potrzebuje odlewanych iglic z mosiÄ…dzu to zgloscie siÄ™ do niego
4t nie jest slabsze tylko inaczej oddaje moc, od najnizszych obrotów miło idzie a 2t zeby jechac trzeba PO OBROTACH DAC
sprawdź nim zaczniesz mówić
madcap poprawione, sprawdzone BOSTORN:)
Heniusia zbanowali !! haha ;d jak ktos potrzebuje odlewanych iglic z mosiÄ…dzu to zgloscie siÄ™ do niego

4t nie jest slabsze tylko inaczej oddaje moc, od najnizszych obrotów miło idzie a 2t zeby jechac trzeba PO OBROTACH DAC
sprawdź nim zaczniesz mówić
madcap poprawione, sprawdzone BOSTORN:)
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości