Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Akumulator motocyklowy - co warto...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Akumulator motocyklowy - co warto...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Akumulator motocyklowy - co warto...

Postprzez Ścigacz » 26/1/2011, 10:42

Dyskusja na temat: Akumulator motocyklowy - co warto wiedzieć?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Akumulator motocyklowy - co warto wiedzieć?
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 11:51

Koledzy mam pytanie. Mam aq żelowe 12V 9Ah [motocykl CBR F3] Mam prostownik samoczynny ELSIN 12V 6A- posiada on wskaźnik naładowania itp- ale jest na 6A. Doładuje to aq w 1 cyklu? Nie posiada regulacji ładowania.<br><hr>Kucisek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 12:28

Komentatorzy napisał(a):Koledzy mam pytanie. Mam aq żelowe 12V 9Ah [motocykl CBR F3] Mam prostownik samoczynny ELSIN 12V 6A- posiada on wskaźnik naładowania itp- ale jest na 6A. Doładuje to aq w 1 cyklu? Nie posiada regulacji ładowania.<br><hr>Kucisek<br>
Akumulator ładujesz mniej więcej 1/10 mocy jaką on ma. Czyli jak jest akumulator 9Ah, to optymalny prąd ładowania to 0,9 A. Jak masz prostownik ładujący prądem do 6A, znaczy że możesz naładować akumulator do 60Ah. Pamiętaj tylko że większością prostowników nie wolno ładować akumulatorów motocyklowych bo się nie wyłączają po naładowaniu tylko przeładowują i rozsadzają cele.<br><hr>G
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 15:57

Do konserwacji zimowej, spokojnie można użyc ładowarki motocyklowej - są takowe nawet w sklepie scigacza - takowe urzadzenie podpinamy do aku i do pradu i samo zadba o ładowanie bez ryzyka przeładowania, rozładowywanie okresowe itp. Ja takowego urządzonka używam i na zime nawet nie wyjmuje aku z motocykla (tym bardziej że zazwyczaj w zestawie sa specjalne wtyczki podlaczane wprost do aku, przez co samo podpinanie nie sprawia problemów). Koszt takiego urządzenia to około 100-300zł - zwróci się po pierwszym "uratowanym" akumulatorze. Ciekawa funkcja drozszych urzadzen jest regeneracja akumulatorów - jeżeli akumulator został za bardzo rozładowany, ale nie jest uszkodzony mechanicznie, często można go jeszcze odratować.<br><hr>froger
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 17:43

Polecam akumulatory firmy MotoBatt - naprawde świetna jakość, kupiłem na zimę i nie żałuję, po 2 miesiacach stania odpalil bez mrugniecia okiem.<br><hr>kubek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 18:30

Super ładnie tylko po co napisać taki artykuł na przykład wczesną jesienią, żeby zdążyli się przygotować ci co nie wiedzą. Proponuję felieton "Jak poprawnie ulepić bałwana" w okolicy Kwietnia ;)<br><hr>3eski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 20:43

Komentatorzy napisał(a):Koledzy mam pytanie. Mam aq żelowe 12V 9Ah [motocykl CBR F3] Mam prostownik samoczynny ELSIN 12V 6A- posiada on wskaźnik naładowania itp- ale jest na 6A. Doładuje to aq w 1 cyklu? Nie posiada regulacji ładowania.<br><hr>Kucisek<br>
Ja ładuje takie akumulatorami max ładowarką 1,5 A. około 24 godzin.twoja 6 moze być zamocna chyba ze 1 godzina ładowania i z 10 minut odpoczynku.<br><hr>sebek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 21:25

Fajnie, że pojawiają się takie artykuły, bo rzeczywiście ostatnie tygodnie sezonu były dla mnie trudne przez prblemy z aku. Miałam kiedyś na 7.30 do pracy, ale przez aku dojechałam na 10...
Autor nie wspomniał nic o przekaźniku - to też może być przyczyna problemów, mh?<br><hr>moto
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 21:43

artykuł bardzo przydatny. Tylko nie napisali nic o tym jak ruszyć rumaka przez kable z aku od samochodu:) <br><hr>ryga
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 21:56

SUPER! takiego właśnie prostego, jasno opisanego poradnika brakowało. Mógłby być bardziej rozbudowany jeszcze, ale jest dobrze.
Jak czytam czasem te poradniki, w których jeśli się nie jest obeznanym elektrykiem, czy mechanikiem, człowiek się od razu gubi, to mi słabo. A mam problem ze znikaniem prądu właśnie przez noc !!! Teraz już wiem co robić, zamiast odłączać klemę :) DIEKI i oby więcej takich ludzkich porad.<br><hr>mbe
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 22:09

Komentatorzy napisał(a):artykuł bardzo przydatny. Tylko nie napisali nic o tym jak ruszyć rumaka przez kable z aku od samochodu:) <br><hr>ryga<br>
równie dobrze można na popych ... ale czy to naprawde powinno sie znalezc w poradach serwisowania akumulatora...<br><hr>froger
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 23:29

spoko, ale trochę olewczo opisano rodzaje akumulatorów. Kiepsko by było jakby ktoś do bezobsługowego nieżelowego nalał elektrolitu "bo widać było już maty szklane", a to tak ma być i się nie wylewać. Niby obsługowy a bezobsługowy z elektrolitem nasączonym na włóknie.<br><hr>Thoms
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 23:51

Komentatorzy napisał(a):SUPER! takiego właśnie prostego, jasno opisanego poradnika brakowało. Mógłby być bardziej rozbudowany jeszcze, ale jest dobrze.
Jak czytam czasem te poradniki, w których jeśli się nie jest obeznanym elektrykiem, czy mechanikiem, człowiek się od razu gubi, to mi słabo. A mam problem ze znikaniem prądu właśnie przez noc !!! Teraz już wiem co robić, zamiast odłączać klemę :) DIEKI i oby więcej takich ludzkich porad.<br><hr>mbe<br>
Dziękuje. Tym właśnie kierowałem się pisząc ten artykuł. <br><hr>Barszczewski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 23:53

Komentatorzy napisał(a):artykuł bardzo przydatny. Tylko nie napisali nic o tym jak ruszyć rumaka przez kable z aku od samochodu:) <br><hr>ryga<br>
To też praktykowałem z pozytywnym skutkiem.<br><hr>Barszczewski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/1/2011, 23:56

Komentatorzy napisał(a):Fajnie, że pojawiają się takie artykuły, bo rzeczywiście ostatnie tygodnie sezonu były dla mnie trudne przez prblemy z aku. Miałam kiedyś na 7.30 do pracy, ale przez aku dojechałam na 10...
Autor nie wspomniał nic o przekaźniku - to też może być przyczyna problemów, mh?<br><hr>moto<br>
Dziękuje za sugestie, uwzględnię ten problem w następnych publikacjach.<br><hr>Barszczewski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2011, 10:07

Ja w mojej CBR'ce nie ładowałem jeszcze nigdy aku a motocykl jest z 2007 roku i ma orginalną bateryjkę zimuje w garażu gdzie temperatura w zimie rzadko jest większa niż 0 stopni. Jeszcze nidy nie miałem żadnych problemów z dostawą prądu w mojej besti :-)<br><hr>CerBeEek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2011, 12:53

Komentatorzy napisał(a):Ja w mojej CBR'ce nie ładowałem jeszcze nigdy aku a motocykl jest z 2007 roku i ma orginalną bateryjkę zimuje w garażu gdzie temperatura w zimie rzadko jest większa niż 0 stopni. Jeszcze nidy nie miałem żadnych problemów z dostawą prądu w mojej besti :-)<br><hr>CerBeEek<br>
Do czasu hehe...też tak miałem hehe ale do czasu...<br><hr>Orkisz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2011, 14:40

No ja bym tu dodał jeszcze krótką poradę jak dobrać akumulator do konkretnego moto, często kupujący swoje motocykle otrzymują je wraz z ledwo dychającym i nie koniecznie oryginalnym akumulatorem, więc stając przed zakupem fajnie było by wiedzieć jaki kupić, na co zwrócić uwagę itp.<br><hr>mumen
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2011, 17:46

Komentatorzy napisał(a):Ja w mojej CBR'ce nie ładowałem jeszcze nigdy aku a motocykl jest z 2007 roku i ma orginalną bateryjkę zimuje w garażu gdzie temperatura w zimie rzadko jest większa niż 0 stopni. Jeszcze nidy nie miałem żadnych problemów z dostawą prądu w mojej besti :-)<br><hr>CerBeEek<br>
Na pierwsze wyposażenie zawsze są akumulatory z górnej półki,następny Ci już tyle nie pochodzi:)<br><hr>sebek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/1/2011, 23:28

Komentatorzy napisał(a):No ja bym tu dodał jeszcze krótką poradę jak dobrać akumulator do konkretnego moto, często kupujący swoje motocykle otrzymują je wraz z ledwo dychającym i nie koniecznie oryginalnym akumulatorem, więc stając przed zakupem fajnie było by wiedzieć jaki kupić, na co zwrócić uwagę itp.<br><hr>mumen<br>

jak najbardziej popieram!<br><hr>3eski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr