Zobacz wątek - ER 5 - ogledziny amatora, prośba o weryfikacje

ER 5 - ogledziny amatora, prośba o weryfikacje

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

ER 5 - ogledziny amatora, prośba o weryfikacje

Postprzez prodrewno » 22/1/2011, 21:04

Witam,

mam prośbę o obiektywną opinię czy warto kupić poniżej opisane ER 5.
Byłem ostatnio na oględzinach, to co wychwyciłem jako totalny laik i dowiedziałem się od właściciela przedstawiam poniżej.

więc od początku...

Kawasaki ER 5
rok 2000
przebieg ok. 19000 km
sprowadzony z Angli 2 lata temu

- brak głebokich rys wzdłużnych na baku, moto leżał na jednej i drugiej stronie co widać po zdarciu lakieru z zegarów, zeszlifowaniu obu końcówek klamek oraz podnóżków pasażera
poza tym została wymieniona plastikowa pokrywa - ta z samego konca motocykla, powyżej której jest kanapa - świadczy że oryginalna musiała zostać połamana
poza tym brak śladów na silniku (są gmole które są ok), poza tym jest kilka rys świadczących wyraźnie o upadku stojącego w miejscu motocykla
- patrząc okiem amatora na symetryczność zadupka oraz przodu motocykla wydaje się prosty
- tłumik w stanie bardzo dobrym, z bardzo lekkim śladem tarcia - tłumik oryginalny
- siedzenie i manetki nie wytarte w jakimś ogromnym stopniu - raczej umiarkowanie, widać że nie są "nowe"
- na ramie nie znalazłem żadnych sladów uszkodzeń lub spawów, lakier też wygląda na oryginalny
- opona przód ewidentnie do wymiany, tył ma około 6 mm, wymieniana w zeszłym sezonie
- felgi lakier oryginalny, sprawdziłem rant - wszystko gładkie, wygladają bardzo dobrze
- na lagach i rurach widelca żadnej korozji, przetarć uszkodzeń; uszczelki też stan bdb
- tarcza z przodu w stanie bdb, klocki ok 4-5 mm; z tyłu beben więc nie sprawdze...
- klamka sprzęgła i hamulca wydaje mi się że pracują w porządku (zanim sprzegło zaczyna chwytać jest pewien luz - pewnie to normalne)
- wszystkie kable i przewody w dobrym stanie
- brak luzu na łozyskach kół oraz na główce ramy i lagach
- zawieszenie tył i przód wydaje się zachowywać w porządku...ciężko mi opisać jak dokładnie działają
- stan oleju dziwnie niski, moto stał na nóżce ale olej może na 2-3 mm wystawał z okienka
- rozruch na zimnym silniku idealny (sprzedający wymieniał akumulator w zeszłym sezonie)
- silnik na wolnych obrotach pracuje w porządku; po rozgrzaniu podczas kręcenia go wyżej na biegu jałowym przy ok. 5000 obrotów jakby miał mini pauze - może to normalne nie wiem (gdyby nie obrotomierz to bym tego nie usłyszał)
- moto był odpalany w zimnym garażu przy temperaturze około 0 st, dym wydobywał się biały - przezroczysty nie był, ale chyba to nie możliwe w takich warunkach atmosferycznych
- widać że silnik nie był czyszczony, znalazlem tylko jeden wyciek - w najwyższym punkcie silnika widać że musi cieknąc olej tylko od strony chłodnicy i oczywiscie ewidentnie przez uszczelkę
- jeśli chodzi o serwis to właściciel wymienił olej wraz z filtrem dwa sezony temu, w zeszłym roku akumulator i opone
- łańcuch raczej w porządku, scisło leży na zębatce, nie wyciągnełem go na więcej niż 2 mm, regulacja naciągu łańcucha na tylnej "belce" jest jeszcze z 6 kresek, zębatka tylna też w porządku - nie ostra zęby na końcach maja około 2 mm może nawet 3
- linki chodzą lekko
- oświetlenie w porządku, poza łatanym przednim kierunkiem - do wymiany
- liczniki, kontrolki - wszsytko sprawne
- poziom płynu chłodniczego w porządku
- siedzenie otwiera sie łatwo
- lusterka i inne mocowanie oryginalne, proste śruby
- 1 kluczyk oryginalny 1 dorobiony
- komplet dokumentów

Dodam jeszcze, że motor sprezdaje młody chłopak z małej mieściny. Nie wygląda na kogos kto potrafi kłamać...
Niestety nie miałem tym razem możliwości sprawdzenia w trasie ze względu na oblodzone jezdnie.

poniżej załączam kilka zdjęc jakie wykonałem na miejscu

http://img9.imageshack.us/i/dsc3524s.jpg/
http://img202.imageshack.us/i/dsc3525t.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/dsc3527c.jpg/
http://img703.imageshack.us/i/dsc3528.jpg/
http://img831.imageshack.us/i/dsc3529d.jpg/
http://img262.imageshack.us/i/dsc3531j.jpg/
http://img232.imageshack.us/i/dsc3532z.jpg/
http://img84.imageshack.us/i/dsc3533b.jpg/
http://img405.imageshack.us/i/dsc3534.jpg/

z gory dziękuje za opinie czy warto...

aha co do ceny to właściciel żąda 6100 zł

pozdrawiam
prodrewno
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/1/2011, 21:34


Postprzez mognilwo » 22/1/2011, 23:07

6100 zł - chyba koleś na głowę upadł.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez Dr_Acula » 22/1/2011, 23:19

2000r i 19000km? Nie wierz nawet w ten przebieg, o drugie tyle jest raczej skręcony...

Olej i filtr co dwa sezony? To jakiś żart? Nawet się gościowi dolać oleju nie chciało, tylko na minimum jest. Facepalm...

Ogólnie przejechałeś się choć trochę tym moto? Jak chodzą biegi?

Za te pieniądze to byś ogarnął z rok, dwa młodszego GSa, który na dodatek ma lepsze hamulce niż Twister.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez prodrewno » 22/1/2011, 23:49

To ze krecony przebieg dla mnie też oczywiste, tyle że nie wiadomo czy przez niego - wątpie
Z olejem z kolei też mi ręce opadły, niestety nie miałem jak się przejechać, śnieg leży... myślałem żeby jeszcze raz się do niego wybrać; musze przemyśleć.
prodrewno
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/1/2011, 21:34

Postprzez maciejszumny » 23/1/2011, 10:59

Cena troche wysoka, ja moja er 5 z 2002 roku chcem sprzedac za 4900 a wyglada o niebo lepiej.
maciejszumny
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 22/4/2008, 17:25
Lokalizacja: jelenia gora

wyciek...

Postprzez prodrewno » 23/1/2011, 20:46

Znalazłem jeszcze taki mankament.

http://img17.imageshack.us/img17/4194/dsc3539z.jpg

Prawdopodobnie wyciek paliwa.
Czy to duży problem? jaki jest ewentualnie mniej więcej koszt naprawy tego elementu.
prodrewno
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/1/2011, 21:34

Postprzez Przemo_rene » 23/1/2011, 21:13

ogólnie z tego co sie zorientowałem to w ER5 jest z tym problem (kranik) bo o dziwo jakos ani ronayers ani mrcycles nie mają fiszek do niego... ? ... ale to jest ten sam kranik co ejst w gpz.500.
kosztuje cały zestaw naprawczy 50zl z larssona.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=105726

Tyle tylko, że ten motocykl co nam opisujesz niczym nie zachwyca i za te kasę nie jest tego wart. Poszukaj czegoś zdrowego.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez prodrewno » 23/1/2011, 22:41

dzieki za informacje,
ten kranik dotyczy innego motocykla, w duuużo lepszym stanie.

wychodzi na to że kranik dam rade naprawić sam.
Pozytywnie
prodrewno
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/1/2011, 21:34



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr