Zobacz wątek - Kawasaki vn800 ->...

Kawasaki vn800 ->...

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Kawasaki vn800 ->...

Postprzez Sarg0n » 22/1/2011, 12:05

Cześć. Nazywam się Patryk. Po długim śledzeniu strony i forum ścigacz.pl nareszcie postanowiłem założyć konto :)
Oczywiście konto założone zostało w wiadomym celu. Pytanie..
W poprzednim roku zdałem Prawo jazdy na motocykl kat.A, szkoła dysponowała Hondą CBF 250. Po zdaniu PJ w garażu czekał właśnie Kawasaki vn800 Vulcan. Cały sezon przejeździłem, spokojnie, ostrożnie, gdyż do motocykla trzeba czuć respekt. A ja takowy do tej 800-tki miałem. W tym roku nadszedł czas na wybranie własnego pupilka. Nie chcę chyba iść w stronę potężnych maszyn z niskim położeniem siedzenia kierowcy. W tym momencie stworzyło się pytanie. Skoro nie cruiser ani sportowe (manetki na lagach to także nie dla mnie) to pewnie turystyk. Czy do takiego początku nadaje się Fazer? Mam 20lat, 170 cm wzrostu i 80kg wagi. Jestem oczywiście otwarty na inne modele, ale proszę zaznaczcie plusy i minusy waszej propozycji.


Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie, to nie moje pierwsze moto, więc napisałem tutaj :)
Sarg0n
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/1/2011, 11:22


Postprzez Seba_ER5 » 22/1/2011, 13:22

Ja pamiętam tylko to ze VN800 nie jedzie. Mialem okazje jeździć na niej w dni testowe. W tamtym czasie bylem użytkownikiem ER5. Ten motocykl byl o wiele zwrotniejszy szybszy etc....
Fazer 600 będzie o wiele szybszy :), będziesz musiał się przyzwyczaić do pozycji. Przejedz się najpierw jakąś 500 a potem 600 porównaj i jak coś bierz.
Fazerem niestety nie miałem przyjemności jeździć. Przypuszczame jednak, że ciągniej troche gorzej od Z750 wiec...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Sarg0n » 22/1/2011, 13:29

Miałem kilka możliwości, by sprawdzać prędkość Kawy,lecz prędkość dla mnie to nie najważniejsze.. Ja cenię sobie wygodę i komfort jazdy. Fazer ma wygodne siedzenie i łatwość prowadzenia (wszystko podobno), a o to mi chodzi. Oczywiście będzie wielkie przestawianie się na nowy styl jazdy. Prędkość potrafię dozować, bo nie "rajcuje" nie grzanie od czerwonego światła do kolejnego czerwonego..
Sarg0n
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/1/2011, 11:22

Postprzez Seba_ER5 » 22/1/2011, 13:35

Mi chodzi o przyspieszenie i reakcje na gaz. Poprostu VN800 Ty jej w gaz a on zgasl :D.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Sarg0n » 22/1/2011, 14:01

Czyli zapatrywanie się na Fazera może być, lecz uważać trzeba na manetkę.. :) Główne pytanie to było czy wielki rozrzut w jeździe jest między potężnym Kawasaki a sportowym Fazerem.. Czyli ogólnie to dam radę? :D Lepiej się zapytać, bo Mama Osobą najcenniejszą.. :)
Sarg0n
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/1/2011, 11:22

Postprzez Seba_ER5 » 22/1/2011, 17:16

Dla mnie sie dziwnie siedzialo :) na VN. Byl to ostatni motocykl co testowalismy tego dnia. Normalnie jezdzilem wtedy na ER5 tak jak pisalem. Testowalismy ER6 potem Z750 jeszcze cos chyba bylo i VN800. Ciezka kolubryna co nie jedzie.

Roznica jest duza. Tak trzeba uwazac na manetke :). Jednakże do wszystkiego się trzeba przyzwyczaic.
Najwazniejsza roznica jest pozycja.
Jakby nie patrzec VN to fotel na kolka. Nogi doprzodu i kapcie :). Jakbys jezdzil wieksza pojemnoscia to juz troche inaczej.
Tak czy siak skrecanie hamowanie przyspieszanie do nauki od nowa.
Moj ojciec kupils sobie tak jak ja 636 po dobrych paru latach przerwy. Jedyne co zaliczyl zlego to lekko glebe przy hamowaniu jada powoli. Crashpady przyjely wszystko.


Pozdrawiam i respekt do maszyny.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Kamusial » 23/1/2011, 11:13

Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Seba_ER5 » 23/1/2011, 12:41

PRZETO NAPISAL ;?
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Kamusial » 23/1/2011, 12:54

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Sarg0n » 23/1/2011, 20:33

Wydawało mi się, ze napisałem wszystko co istotne w temacie, ale jednak nie :D Dzięki Kamusial za upomnienie. Cel jazdy? Wiem, że będzie to głównie jazda po mieście od punktu A do B. Dom <-> szkoła, dom<->spotkanie.. Jazda będzie samemu bez plecaczka po mieście, baaardzo czasami w dłuższą trasę. Procentowo?? 75% sprawy w mieście 10% zabawa z jazdy 15%n dłuższe trasy. Ile kilometrów planuję? Planowanie mi nie wychodzi, ale liczę do około 1000km (pewnie będzie więcej). Jaka cena? Obstawiam, a raczej szukam maszyny do 7 tysięcy, stroju nie liczę, bo to dojdzie samo z czasem( do sezonu jeszcze troszeczkę). Więc uznajmy, że ciuchów nie trzeba liczyć :) Utrzymaniem zajmę się z Tatą, więc i ten problem rozwiązany. Teraz dopśe?? :D
Sarg0n
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/1/2011, 11:22

Postprzez pan_wiewiorka » 24/1/2011, 08:39

Paaanie, ja miałem Draga 1100, który do słabych nie należy ale po powrocie do R4 byłem porażony różnicą. Jak nie latałeś wcześniej normalnym motocyklem, to taki Fazer może Cię sponiewierać już na pierwszych metrach. Primo, nie umiesz jeździć - prowadzenie cruisera ma się nijak do jazdy motocyklem (wiem co piszę). Secundo - nie wiesz jak normalny piec oddaje moc. Tertio - zacznij od pięćsetki. I tak będzie walić na łeb Vulcana pod względem przyspieszenie, manewrowości, prędkości. Tylko z elastycznością będzie gorzej.
pan_wiewiorka
 

Postprzez RUTRA.RD » 24/1/2011, 10:20

fazer przynajmniej gaźnikowy 600 ma stosunkowo nie wysoko siodło wiec biorąc od uwagę twój wzrost jest to ważne
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Sarg0n » 24/1/2011, 19:04

Bo istotne jest też by nogami nie machać na postoju.. A spokojnie je oprzeć.. No zobaczymy jak będzie :)

@pan_wiewiorka Też się zastanawiałem czy Fazer to nie za wiele, ale właśnie sterowanie i wygoda mi bardzo odpowiada.. Przyspieszenia i prędkość to mniejsza sprawa.. Ale co do różnicy w prowadzeniu to racja.. Ogromna racja, inne położenie ciała i środek ciężkości..

Nie mam kasy by zmieniać motocykl często, więc dlatego tak zapatruje się na Fazera, bo za 3 sezony nadal będzie wystarczająco mocny. :) A z 500 nie wiem jak będzie..
Sarg0n
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/1/2011, 11:22

Postprzez Seba_ER5 » 24/1/2011, 19:27

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?


Nic nie wniosłeś. Jak czytam takie posty to aż mnie qr.... łapie.



Wiewióra ma racje. Jak sprzedawałem motocykl to oglądał go chłopak co wcześniej jeździł choperem i szukał 500 bo zdawał sobie sprawę ze musi nauczyć się od początku śmigać.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 24/1/2011, 20:02

czemu na nowo po czopku ? to aż taka różnica ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez madcap » 24/1/2011, 20:30

ja bym obstawił starą dobrą zr7
moc nie jest tak miażdżąca, pojemność daje dużą elastyczność
no i jest łosz end goł jeśli mówić o różnym typie eksploatacji
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Kamusial » 24/1/2011, 23:04

Zależy na ile mocny się czujesz. 500 tka nie jest zła i potrafi dać dużo funu- jest lekka i poręczna!
Jakkolwiek jak ktoś ogarnął VNa i nie zabił się tym to ma głowę na karku :)
Dlatego myślę że fazer Cię nie rozwałkuje, ale jest sporo innych ciekawych modeli w okolicach 7 tysi, które będą jeździć po asfalcie.
Od niby sportowych szosówek- thundercat, gsx-f, cbr f3, przez szosowo-turystyczne: bandit, fazer, zr7s, po bardziej turystyczne: trampek, tdm 850, pegaso/f650gs... Zawsze jest też masa pięknych nakedów- jak honda cb750, ducati monster, może SVka w pierwszej budzie itd. Pole do popisu masz spore także zawęź jakoś warunki brzegowe :)
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Seba_ER5 » 25/1/2011, 02:35

VN800 jedzie gorzej od ER5!
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez pan_wiewiorka » 25/1/2011, 07:46

RUTRA.RD napisał(a):czemu na nowo po czopku ? to aż taka różnica ?

Jak to powiedzieć komuś, kto nie latał czopkiem. To jakbyś przesiadł się z Fiata 126p na najnowszy bolid F1. Wydaje mi się, że porównanie jest sensowne. Albo coś bliżej, ze 125 ccm bezpośrednio na Busę z turbiną. Poza tym sposób prowadzenia jest INNY. Ja nie miałem kłopotu, bo przed cruiserem latałem sportem. Jednak kiedy kumpel, który tylko cruiserem śmigał wsiadł na Gienka, to prawie się posrał a dwójki jeszcze nie zapiął.

Trzeba przeżyć żeby zrozumieć :)
pan_wiewiorka
 

Postprzez RUTRA.RD » 25/1/2011, 08:23

jeździłem czopem i to porażka wali się w zakręt jak :) soft czoperem tez latałem lojej :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr