Problem z regulacja gaznika (przy dodaniu gazu - gasnie)
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Problem z regulacja gaznika (przy dodaniu gazu - gasnie)
Witam. Moj problem jest nastepujacy. Posiadam skuter YIYING yy50qt-10. Mam problem dokladnie z gaznikiem. Jak odpale skuter to obroty przez 10 sek puki nie wylaczy sie ssanie to sa 6000, pozniej spada do 4000, chcialem ustawic na 2000 ale mam zrabany cylinder ( slaba kompresja) i przy 2000-2500 silnik gasnie. Jednak problem nie jest w obrotach, tylko gdy dodaje gazu - silnik zaczyna sie dusic, dopiero pozniej zaskakuje i skuter rusza, ale jak dam manetke w dół to mowie dusi sie i odrazu obroty gwaltowanie spadaja. Czytalem ze to jest kwestia regulacji gaznika, ze trzeba sie bawic z regulacja mieszanki paliwowo powietrznej. Mam taka prosbe, jakbyscie powiedzieli mi jak za to sie zabrac od poczatku, czyli to co mam teraz jak wyregulowac, a nastepnie regulowac?
Druga sprawa to to , ze nie dziala mi wskaznik od paliwa ( raz dziala a raz nie ) - co to moze byc?
Druga sprawa to to , ze nie dziala mi wskaznik od paliwa ( raz dziala a raz nie ) - co to moze byc?
- Memory
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 21/1/2011, 22:13
- Lokalizacja: Góra
Po czym stwierdzasz, że cylinder jest uszkodzony, jeśli ma słabą kompresję niekoniecznie musi to być uszkodzony cylinder, mogą być to np, zawory, uszczelki, jeśli będziesz miał rozregulowane zawory to ciężko będzie ustawić obroty. Rozbierz filtr powietrza, pewnie będziesz miał tam gąbkę, wypierz ręcznie w letniej wodzie z np. ludwikiem i wysusz, sprawdź obudowę filtra powietrza czy jest szczelna, często pęka tam od tyłu gdzie za filtrem jest amortyzator, jeśli będzie nieszczelny również nie ustawisz stabilnych obrotów. Jeśli gąbki nie będzie koniecznie kup i załóż.
Co do regulacji to niestety nie będę tego pisał swoimi słowami, bo jest tego masa, ale zacytuję coś z innego forum:
Na początku rozgrzewamy silnik przez jakieś 4-6min (Aż ssanie się wyłączy). Potem wkręcamy śrubkę od mieszanki (która jest na 1 zdjęciu) do końca. Zauważymy że skuter pracuje nie równo. Zaczynamy odkręcać śrubkę co ćwierć obrotu i nadsłuchujemy czy skuter chodzi równo i nie przerywa. Skuter zaczyna wkręcać się nam na obroty.W tedy śrubką od obrotów jałowych (zdjęcie nr 2) zmniejszamy obroty naszego skuterka. Robimy to do takiego stopnia aż skuterek będzie chodził równomiernie i po otwarciu manetki nie będzie się dusił. Rezultat naszych ustawień poznajemy po kolorze świecy. Najlepiej żeby była koloru kawy z mlekiem.
Link do opisu regulacji gaźnika: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=45627
Co do wskaźnika to weź kawałek pręta włóż go do zbiornika paliwa i sprawdź czy pływak lekko chodzi i nie ociera o ściany zbiornika, najlepiej żeby było tam minimum 3 litry paliwa (bardzo mało prawdopodobne żeby pływak się zawieszał)
Najprawdopodobniej: z tyłu licznika idą 3 kabelki do wskaźnika paliwa, któryś z kabelków się odkręcił i czasem łączy czasem nie, aby to sprawdzić musisz ściągnąć przednią osłonę kierownicy (5 śrubek)
Co do regulacji to niestety nie będę tego pisał swoimi słowami, bo jest tego masa, ale zacytuję coś z innego forum:
Na początku rozgrzewamy silnik przez jakieś 4-6min (Aż ssanie się wyłączy). Potem wkręcamy śrubkę od mieszanki (która jest na 1 zdjęciu) do końca. Zauważymy że skuter pracuje nie równo. Zaczynamy odkręcać śrubkę co ćwierć obrotu i nadsłuchujemy czy skuter chodzi równo i nie przerywa. Skuter zaczyna wkręcać się nam na obroty.W tedy śrubką od obrotów jałowych (zdjęcie nr 2) zmniejszamy obroty naszego skuterka. Robimy to do takiego stopnia aż skuterek będzie chodził równomiernie i po otwarciu manetki nie będzie się dusił. Rezultat naszych ustawień poznajemy po kolorze świecy. Najlepiej żeby była koloru kawy z mlekiem.
Link do opisu regulacji gaźnika: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=45627
Co do wskaźnika to weź kawałek pręta włóż go do zbiornika paliwa i sprawdź czy pływak lekko chodzi i nie ociera o ściany zbiornika, najlepiej żeby było tam minimum 3 litry paliwa (bardzo mało prawdopodobne żeby pływak się zawieszał)
Najprawdopodobniej: z tyłu licznika idą 3 kabelki do wskaźnika paliwa, któryś z kabelków się odkręcił i czasem łączy czasem nie, aby to sprawdzić musisz ściągnąć przednią osłonę kierownicy (5 śrubek)
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
- marciniaczek
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 11/1/2011, 17:03
- Lokalizacja: łódź
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości