Wymiana płynu hamulcowego???
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Wymiana płynu hamulcowego???
Witam mam pytanie jak wymienic plyn hamulcoy w calym ukladzie.Chodzi mi o dosc dokladny opis gdyz nigdy tego nie robilem a chcialbym sobie go wymienic.Pozdro i z gory dzieki!!!
- kalafioro
- Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 19/1/2007, 23:06
- Lokalizacja: Poznan
Najpierw sprawdź czy można odkręcić odpowietrzniki (delikatnie i z wyczuciem żeby nie urwać , bo później wiercenie itp.).Są 2 możliwości albo spuszczasz płyn z całego układu zapowietrzając pompę i zaciski co się wiąże z dłuższym odpowietrzaniem , albo przelewasz poprostu płyn.Polecam ten drugi sposób, to znaczy , odkręcasz odpowietrznik i zbiorniczek płynu , czekasz aż trochę zleci(załóż jakiś wężyk na odpowietrznik) , i dolewasz nowego do momentu pojawienia się świerzego płynu w w/w wężyku,zakręcasz odpowietrznik.Teoretycznie wszystko powinno być OK , ale ja zawsze pompuje klamką(stopką) hamulca wciskam ją na maxa i upuszczam trochę płynu przez odpowietrznik patrząc czy nie lecą jakieś pęchęrzki powietrza i to wszysko. Życzę miłej robótki.
- GROSIK
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 15/3/2007, 18:53
- Lokalizacja: Łódź
Jak chcesz zmienic plyn zacznij od spuszczenia starego. Odkrec przewod hamulcowy (tutaj pod cyfra 3). Podstaw cos w co bedziesz chcial spuscic ten plyn. Nastepnie na gorze odkrec zbiorniczek z plynem. Poczekaj chwile az splynie calosc. Dobrze jest takze zdjac jarzmo i docisk. Zdjac klocki i pod cisnieniem wydmuchac wszystko z ukladu. Zlozyc wszystko do kupy, zalac plyn (zacisk dokrecamy z sila 40Nm). Serwis zaleca zalozenie nowych podkladek pod przewod. Przewod dokrecamy ok. 30 Nm. Oczywiscie zanim go tak dowalisz to odpowietrz uklad. Popompuj hamulec i przed skonczeniem sprawdz stan plynu i dzialanie hamulca zanim zaczniesz jezdzic.
Tak w skrocie. Przelewanie nie uwazam za dobry pomysl. Dla mnie traca brakiem profesjonalnego podejscia. Ale to tylko moje zdanie. Zrobisz jak uwazasz.
Tak w skrocie. Przelewanie nie uwazam za dobry pomysl. Dla mnie traca brakiem profesjonalnego podejscia. Ale to tylko moje zdanie. Zrobisz jak uwazasz.
- Załączniki
-
- 12312.JPG (28.89 KiB) Przeglądane 3904 razy
-
lowlo - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
to jeszcze nie bylo szelnstwo
lepiej zrobic samemu... nie kazdy warsztat jest dobry... mechanik moglby sie spieszyc... Sam wiesz ze sam sie postarasz na maxa i zrobisz to najlepiej jak potrafisz... moze nie za pierwszym razem... ale wkoncu sie nauczysz... poza tym trzeba to lubic...

lepiej zrobic samemu... nie kazdy warsztat jest dobry... mechanik moglby sie spieszyc... Sam wiesz ze sam sie postarasz na maxa i zrobisz to najlepiej jak potrafisz... moze nie za pierwszym razem... ale wkoncu sie nauczysz... poza tym trzeba to lubic...
-
lowlo - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
no wiem wiem ze z mechanikami roznie bywa... ale chyba oddajac moto do jakiegos "wiekszego" serwisu nic nie powinno byc ze tak powiem "odwalone".... szczerze mowiac powinienem wymienic plyn hamulcowy a sobie zupelnie nie ufam.... ile to moze kosztowac??
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
Jezeli masz bardzo duzo czasu to spusc caly plyn,,,,,,,,,,,i zalej nowym,,,,,,,,,i odpowietrz,,,,i jeszcze raz,,,,,,,,,i jeszcze raz,,,,,,,,,,,,itd az w koncu system bedzie odpowietrzony,,,,,,,,Moze zajac to kilka godzin ,,,,,,,,,,,,lub kilka dni,,,,,,,,,
Ja tej metody nie polecam,,,,,strata czasu.
Ja tej metody nie polecam,,,,,strata czasu.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
Pamiętaj aby dobrze to zrobić to musi byc zachowana szczelność układu tj dopasowany wężyk na odpowietrzniku a jego koniec zanurzony w np w butelce z płynem. Otwierasz odpowietrznik i naciskasz dźwignie hamulca. Płyn ze zbiornika przy pompie przepływa przez odpowietrznik do butli. Na początku będzie brudny zanieczyszczony. Pamiętaj o dolewaniu nowego płynu do zbiornika. Jak wymienisz cały płyn można zamknąć odpowietrznik i kilka razy nacisnąć dźwignie i ponownie odkręcić odpowietrznik jak wszystko jest ok to nie powinny wylatywać bąbelki powietrza a dźwignia będzie mieć wyczuwalny opór. Łatwo,prosto i przyjemnie( dla kieszeni). W godzinę powinieneś się wyrobić.GROSIK napisał(a):Najpierw sprawdź czy można odkręcić odpowietrzniki (delikatnie i z wyczuciem żeby nie urwać , bo później wiercenie itp.).Są 2 możliwości .................Polecam ten drugi sposób, to znaczy , odkręcasz odpowietrznik i zbiorniczek płynu , czekasz aż trochę zleci(załóż jakiś wężyk na odpowietrznik) , i dolewasz nowego do momentu pojawienia się świerzego płynu w w/w wężyku,zakręcasz odpowietrznik.Teoretycznie wszystko powinno być OK , ale ja zawsze pompuje klamką(stopką) hamulca wciskam ją na maxa i upuszczam trochę płynu przez odpowietrznik patrząc czy nie lecą jakieś pęchęrzki powietrza i to wszysko. Życzę miłej robótki.
Pomysł z odkręcaniem przewodu hamulcowego nie jest najlepszy, wyciekający płyn zaleje cały zacisk, felge, opone.Same kłopoty, i dodatkowo rozszczelnia sie połączenia. Osobiście nie polecam tej metody.
-
matata176 - Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 22/2/2007, 11:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz XBR 500
na TVN Turbo kiedys byl taki program z wymiana plynu... fajnie odpowietrzali za pomoca strzykawki i wezyka (kupili cewnik w aptece
) rozbierajac wszystko masz szanse na wyczyszczenie wszystkiego...
Dobrze zrobiona praca potrzebuje czasu... szybko to sie robi na odper...l

Dobrze zrobiona praca potrzebuje czasu... szybko to sie robi na odper...l
-
lowlo - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości