Chcę kupić zdezelowaną WSK-e i dać jej nowe życie. Pomocy.
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Chcę kupić zdezelowaną WSK-e i dać jej nowe życie. Pomocy.
No więc zawsze marzyłem żeby jakiś polski poczciwy motocykl kupić i dać mu nowe życie. Myślałem mniej więcej nad czymś takim i nie wiem czy wlasnie tego egzemplarza nie kupię:
http://allegro.pl/wsk-125-1967-rok-dwur ... 17074.html
Chciałbym się dowiedzieć na jakie koszta bym musiał się nastawić i na co zwracać uwagę. Może nie być na chodzie, bo przy okazji nauczę się coś reperować, a od czegoś trzeba zacząć. Generalnie chcialbym go uruchomic, pomalować, wypolerować silnik, pochromować niektóre elementy i generalnie żeby wyszedł jak z fabryki.
Co do polerki to podobno dziala ten zestaw, powiedzcie cos takze na jego temat:
http://allegro.pl/junak-mz-simson-shl-z ... 92686.html
Jakby ktoś miał jakąś fajną wske (nie zadne tjuningowane zlomy lub pseldo enduro) dwuramowke w ciekawej cenie, ktora gnije w garażu to niech da znać rownież.
http://allegro.pl/wsk-125-1967-rok-dwur ... 17074.html
Chciałbym się dowiedzieć na jakie koszta bym musiał się nastawić i na co zwracać uwagę. Może nie być na chodzie, bo przy okazji nauczę się coś reperować, a od czegoś trzeba zacząć. Generalnie chcialbym go uruchomic, pomalować, wypolerować silnik, pochromować niektóre elementy i generalnie żeby wyszedł jak z fabryki.
Co do polerki to podobno dziala ten zestaw, powiedzcie cos takze na jego temat:
http://allegro.pl/junak-mz-simson-shl-z ... 92686.html
Jakby ktoś miał jakąś fajną wske (nie zadne tjuningowane zlomy lub pseldo enduro) dwuramowke w ciekawej cenie, ktora gnije w garażu to niech da znać rownież.
Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
Kiedyś się orientowałem bo sam chciałem to zrobić. Jeśli masz trochę pojęcia i będziesz dobrze kombinował to za 2-3 tyś zł odnowisz na stan fabryczny. Części oryginalne da się jeszcze dostać, są droższe niż tanie zamienniki ale warto dopłacić.
Sam mam poczciwego ogara 205 czekającego na renowację i od wakacji się do niego przybrać nie mogę :/
Sam mam poczciwego ogara 205 czekającego na renowację i od wakacji się do niego przybrać nie mogę :/
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Najlepiej żeby moto miało jak najwięcej części oryginalnych i było kompletne. Ta WSK którą pokazałeś nie ma kompletnej osłony na łańcuch, Brak osłony filtra powietrza, i przednia reflektor nie jest z tego modelu tylko z WSK 175. Sam kiedyś miałem taką WSK i teraz żałuję że dojechałem ją po polach bo była kompletna. Najwięcej by ci chyba wyszło za chromy. Części do silnika to można powiedzieć że groszowe sprawy.
Też mam ogara 205 i jest w dobrym stanie i nawet go nie ruszam. Czeka na lepsze czasy.
Też mam ogara 205 i jest w dobrym stanie i nawet go nie ruszam. Czeka na lepsze czasy.

SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
akorat o tym ci moge powiedziedziec sporo ,
sam remontuje moja wuesunie 125,
co trzeba zrobić żeby odżyła przede wszystkim :
szlif cylka i nowy tłoczek
regenerka wału
łożyska na wał 4
simeringi
łożysko na wałek zdawczy i może cały wałek by wypadało kupić
łożysko od strony kosza sprzęgłowego
tarcze sprzęgłowe 2 popychacze sprzęgła,
linki sprzęgła gazu,
i teraz zależy jak i jest stan skrzyni jeżeli biegi wyskakują to automacik się kłania,
jak tryby sprawne to lajtowo,
i ostatnią rzeczą do pełni szczęścia to wymiana świecy cewka kondensatorek i platyny jak sprawne to dobrze
no i więcej to dopieszczenie jej
oczywiście nie wszystko z tych rzeczy musi być do wymiany,
ale przedewszystkim nie kupuj tych chińskich podrób a przedewszystkim strzeż się cylindrów bo mają mniejsze kanały płukania i będzie wiele słabsza cylek do szlifu wał do regeneracji i śmigasz sobie dobre 10 latek ;pp
sam remontuje moja wuesunie 125,
co trzeba zrobić żeby odżyła przede wszystkim :
szlif cylka i nowy tłoczek
regenerka wału
łożyska na wał 4
simeringi
łożysko na wałek zdawczy i może cały wałek by wypadało kupić
łożysko od strony kosza sprzęgłowego
tarcze sprzęgłowe 2 popychacze sprzęgła,
linki sprzęgła gazu,
i teraz zależy jak i jest stan skrzyni jeżeli biegi wyskakują to automacik się kłania,
jak tryby sprawne to lajtowo,
i ostatnią rzeczą do pełni szczęścia to wymiana świecy cewka kondensatorek i platyny jak sprawne to dobrze
no i więcej to dopieszczenie jej
oczywiście nie wszystko z tych rzeczy musi być do wymiany,
ale przedewszystkim nie kupuj tych chińskich podrób a przedewszystkim strzeż się cylindrów bo mają mniejsze kanały płukania i będzie wiele słabsza cylek do szlifu wał do regeneracji i śmigasz sobie dobre 10 latek ;pp
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
no to tak jak bys chciał ożywic maszynę to kupujesz nowy tlok z cylindrem, nowe łożyska na wale
podliczmy
-nowy wał z korbowodem ok 200zł
-łożyska na wale i inne pierdoły- grosze max do 50zł
-cylinder z tłokiem ok 80-100zł
-nowe obszycie siodła ok 100zł moze 150 zalezy kto jak za to liczy
-nowe malowanie jeżeli nie sam to ktos moze za to policzyc około 300zł tak na oko mniej wiecej wyliczam
-komplet uszczelek z uszczelniaczami 35zł
-zawias tył 95zł
-elektryki swiatla i inne pierdoly mysle ze max do 200zł jeżeli sam bd to robił
-napęd ok 60zł
-linki po 8zł za sztuke
-nowe felgi max 100zł za komplet, najlepiej kupic używki w bdb stanie, wypolerowac, umyc i wycyckac aby sie błyszczały jak psu jajca
- śrubki,nakrętki i inne badziewia do 50zł
-wypolerowanie kierownicy, elementów z chromu, metalu
-multum godzin spędzonych nad odkręcaniem, naprawianiem, leczeniu pociętych palców i pokaleczonych i takie tam drobnostki
luudzie jakie tanie części do tych popierdułek są!! normalnie bajka ;d
podliczmy
-nowy wał z korbowodem ok 200zł
-łożyska na wale i inne pierdoły- grosze max do 50zł
-cylinder z tłokiem ok 80-100zł
-nowe obszycie siodła ok 100zł moze 150 zalezy kto jak za to liczy
-nowe malowanie jeżeli nie sam to ktos moze za to policzyc około 300zł tak na oko mniej wiecej wyliczam
-komplet uszczelek z uszczelniaczami 35zł
-zawias tył 95zł
-elektryki swiatla i inne pierdoly mysle ze max do 200zł jeżeli sam bd to robił
-napęd ok 60zł
-linki po 8zł za sztuke
-nowe felgi max 100zł za komplet, najlepiej kupic używki w bdb stanie, wypolerowac, umyc i wycyckac aby sie błyszczały jak psu jajca
- śrubki,nakrętki i inne badziewia do 50zł
-wypolerowanie kierownicy, elementów z chromu, metalu
-multum godzin spędzonych nad odkręcaniem, naprawianiem, leczeniu pociętych palców i pokaleczonych i takie tam drobnostki
luudzie jakie tanie części do tych popierdułek są!! normalnie bajka ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
bostorn
tylko zauważ że te części to chińskie dziadostwo lub podróby,
ja już kazałem kupić ojcu popychacz sprzęgła wcisneli mu 1 cmetrowy patyczek...
wał to napewno lepiej kupić używany i dać do regenerki
cylka też nie kupuj bo pisałem już o kanałach płukania,
ważne żeby ci sztywno siedziały w karterach te tulejki miedziane w które wchodzi wałek pośredni.
tylko zauważ że te części to chińskie dziadostwo lub podróby,
ja już kazałem kupić ojcu popychacz sprzęgła wcisneli mu 1 cmetrowy patyczek...
wał to napewno lepiej kupić używany i dać do regenerki
cylka też nie kupuj bo pisałem już o kanałach płukania,
ważne żeby ci sztywno siedziały w karterach te tulejki miedziane w które wchodzi wałek pośredni.
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
Sykopson napisał(a):a nie ma ktoś w garażu zapomnianej wski której chciałby się pozbyć za symboliczną kwotę?
Ja ci moge sprzedać zabytek nei wske ale siła podobna ,
jest to silnik romet dezamet 019 z tak zwanego rometa 3 biegowego,
wsoadzony w rame motorynki,
po remocie skrzyni i tarcze sprzeglowe wymienione,
na orginalne
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
Mam pytanie co do Wski i mianowicie odrestaurowanie,która sie bardziej opłaca robić na bóstwo 125 czy 175 mam dylemat ? papierki są w obu tylko którą robić ?!
- Huska Te 350
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 21/11/2010, 23:03
- Lokalizacja: Małopolska
a którą chcesz. róznic cenowych po odpicowaniu duzych nie będzie. chociaż pewnie 175 jest nieco wiekszym unikatem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Teraz to w sumie ogólnie WSK-i są rzadko spotykane. Jeszcze kilka lat temu to się widziało tego więcej a teraz to zezłomowana większość. Po polach dorżnięte. Jak dal mnie to nie było by różnicy którą. Chyba że masz 125 z podwójną ramą to od niej bym zaczął.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
no własnie sie tak zastanawiam od której zacząć może najpierw od 175 bym zaczął bo do niej chyba troszke wiecej by trzeba było dołożyć,a jeżeli chodzi o 125 to jest ta zwykła,ale jeszcze czekam na rame od wfm 125 i chyba to bym zaczął najpierw a reszta to z czasem bo sie nie śpieszy im starsze tym lepsze
a jeśli chodzi o taka Wfm 125 to jak z cześciami i cenowo jak bo mało tego jest z tego co widziałem ?!

- Huska Te 350
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 21/11/2010, 23:03
- Lokalizacja: Małopolska
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości