Zobacz wątek - turystyk/SM do 6-8k.

turystyk/SM do 6-8k.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

turystyk/SM do 6-8k.

Postprzez ktosturysta » 15/1/2011, 19:41

Witam. Pod koniec 2010 roku zdawałem na prawko.

1.Czego szukam?
Szukam odpowiedniego moto, a dokładniej turystyka lub SM.


2.Moje typy:
Myślałem nad africa twin, kawą ER, translapem, NX 650, KTM Duke oraz słabszą cagivą canyon 500cc (strasznie mi się podoba ale pewnie niektóre części to niemcy albo i dalej).

3.Doświadczenie?.
Wcześniej przez 2 latka śmigałem dt 80, dlatego nie wiem czy kilka z tych propozycji nie są zbyt mocnymi motocyklami na taki staż.

4.Do czego dokładniej?
Moto głównie w trasy, polne i boczne drogi oraz możliwe dojazdy do szkoły 25km w jedną stronę, liczę również najlepiej na spalanie rzędu 4-5l w trasie, da się zrobić? :P .

5. Budżet?
Na ten cel mam najlepiej do 6k, do tych 8 raczej bym wolał nie dojść:)

6. Waga/wzrost/wiek
74kg/178cm/18lat
Co doradzicie?
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32


Postprzez Bostorn » 15/1/2011, 21:31

moj wzrost i waga jednak nie wiem czy warto cos wiecej jak gs 500 ewentualnie polecam shopera shadow 600, dragstar 650

wygodne i dobre motorki na traski, sm męczy szybko nie jest taki wygodny

a po 2 za 6 koła nie kupisz za Świerzego i w db stanie smiaka
ujeżdzałem przez chwilkę identyczną tylko 1100 bardzo przyjemny i wygodny sprzęt

http://moto.allegro.pl/yamahavirago-535 ... 76800.html

http://moto.allegro.pl/yamaha-virago-53 ... 86749.html

to teraz czas na turystyka
http://moto.allegro.pl/yamaha-xj600s-xj ... 54861.html

http://moto.allegro.pl/kawasaki-zephyr- ... 81665.html

http://otomoto.pl/suzuki-gs-500-f-M2401614.html

http://otomoto.pl/honda-cb-500-2003r-cb ... 11436.html
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez ktosturysta » 15/1/2011, 22:09

Choppery odpadają, na przecinaki też nie patrzę, a te co podałeś bardziej je przypominają niż turystyki.
O GS też myślałem, ale to jeszcze nie to (choć najbardziej mi podchodzi z twoich propozycji), raczej szukam czegoś pomiędzy turystykiem a enduro, stąd transpal, cagiva i SM, choć przecinak w trasę bardziej się nada od SM, to pozycja zdecydowanie nie ta i o szutrach, polach można zapomnieć.
Ostatnio edytowano 15/1/2011, 22:15 przez ktosturysta, łącznie edytowano 1 raz
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Postprzez Bostorn » 15/1/2011, 22:11

hmm więc polecam z sm lc4 szerokie i w miare wygodne, moze cos za 8k powinno się dostac i jeszcze jest spokojniejsze sm Honda FMX 650
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez ktosturysta » 15/1/2011, 22:25

Hmm jeszcze sprawa ekonomiczności, jak szaleć to wiadomo - łyknie sporo, mniejsza o to, ale jak sprawa wygląda w trasach?:)
I jednak po przesiadce z enduro 80cc w 2t lepszym wyborem będzie ta FMX 650 skoro łagodniejsza,

Co do wieku to może mieć nawet ponad dekade spokojnie, byle niezbyt wiele przebiegu i w dobrym stanie.
Ew jak coś taniej się dostanie to jest możliwe sprowadzenie od naszych zachodnich sąsiadów.

Mój typ to raczej : http://allegro.pl/ktm-lc4-gs-620-kola-s ... 44649.html szybka przekładka i jazda w teren :D
lub tutaj, nie ma sie do czego przyczepić nawet http://allegro.pl/ktm-lc4-640-i1408448939.html
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Postprzez Bostorn » 16/1/2011, 14:16

kolego, nie patrz na przebieg tbo z nim wszystko da się zrobic a po 2 kto mało jeździ motocyklem?

najważniejsze są silniki, ich stan i ilosc mth

to są 1 cylindrowce czyli wysilone jednostki i jak cos zrobi buum to przykro ale połowa ceny za motor pojdzie na remont jak nie lepiej

lc4 mocne i wytrzymałe maszyny ale jak cos sie sypnie nie bd wesoło

http://allegro.pl/honda-fmx-650-2006-ro ... 69414.html

http://allegro.pl/honda-fmx-650-i1411306158.html

http://otomoto.pl/honda-fmx-650-M2101951.html

lc4 to ciezkie maszyny i silne, mozesz łatwo siebie i motor uszkodzic jezeli nigdy nie jeździłeś czyms silnym w terenie

polecam na początek fmxa dobry, nie za słaby ale spokojniejszy od lc4 i nie ma tak wysilonego silnika

tu masz test
http://www.youtube.com/watch?v=ntmChgFc ... re=related

nudny jest jak zupa z przed tygodnia ale...

z dobrym wydechem motorek budzi się do życia
http://www.youtube.com/watch?v=W5Z7QnHQ ... re=related

i szwabski test
http://www.youtube.com/watch?v=fAlGcuK3 ... re=related

zapomniał bym to jest 05 06r wiec w miare swierze, a lc4 mogą miec rozną przeszłosc, i jeszcze specyfikacje poczytaj sobie

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_fmx_650_2006.php
http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_lc4_lse_1997.php
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez ktosturysta » 16/1/2011, 15:49

Sądziłem, że klekot będzie dość konkretny jak patrzeć na te wydechy no ale jednak....
Mam pytanie - na postoju wygląda dokładniej jakby one były zaślepione czy coś, o co w tym chodzi?
No ładnie chodzi na tym innym wydechu, tyle, że to koszty spore, teraz i tak mnie na to nie będzie stać, ew w wakacje lub po (bo wakacje raczej robota za granicą).
50km w 610cc, albo 55km w 640cc to wysilona jednostka? to o tutaj z przecinakami które mają ich spokojnie ponad 2 razy więcej przy tych pojemnościach?
Nawet podchodzi mi ten FMX, pomyślę.
Gdzieś czytałem, że to jednostka z starego poczciwego nx-a 650, więc żywotność na pewno nie pozostawia niczego do życzenia.

wracając do wydechu - na aukcji "podwójny wydech Arrow" czyli powinno być już dobrze, dodatkowo najlepiej jak moto by było sprowadzone (z doświadczenia wiem, że w Niemczech bardzo rzadko trafia się na przekręcone liczniki, z racji tego, że przebieg jest rzetelnie dokumentowany na przeglądach oraz nie robią tak w chu*a jak Polacy), oraz za fmx-em przemawia wiek - za tą samą kasę dostaniemy moto znacznie zdrowsze i nowsze niż lc4
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Postprzez Landryss25 » 16/1/2011, 16:57

ktosturysta napisał(a): za tą samą kasę dostaniemy moto znacznie zdrowsze i nowsze niż lc4


Bo FMX to moto dużo bardziej lajtowe niż wibrator. Co przy małym doświadczeniu jest plusem bo tak nie kopie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Kamusial » 17/1/2011, 19:20

Kiedyś się przymierzałem do LC4, ale tak wibrował że wręcz mnie łaskotał. W terenie 620, czy 640 jest Bogiem jak na swoje lata, ale w turystyce bym nie wyrobił.
Musisz się zastanowić jakie trasy chcesz robić, w jaki teren wjeżdżać, ile rzeczy zamierzasz ze sobą zabrać. Potem wycyrklować pomiędzy lekkim moto z dobrym zawiasem, dzielnym w terenie, albo ciężkim moto, dającym komfort w dłuższych trasach, niestety już nie dającym tak rady w terenie.
Polecam adv rider (pl i com), enduro-adventure itp.
Od siebie dodałbym do rozważań BIGa, dr 650, tenerę/super tenerę, ttr, a jakbyś doszedł do tych 8tysi to może dr-z 400s, albo dr 650 SE (po 96 roku).
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez ktosturysta » 17/1/2011, 20:21

Chcialem raczej moto, zeby poszalec troche(jednak nie jakies poginanie po 200km/h bo nie widze w tym sensu, zwawa jazda, krete drogi, no i dziurska w PL wiadomo), krotsze traski, jak mowilem dojazdy do szkoly, ew jakies weekendowe wypady po 100km albo cos w tym stylu, byc moze by sie tez trafila traska ok. 400km w jedna strone, powrot kolejnego dnia. Aby mozna takze bylo wjechac na szutry, delikatne polne drogi, oraz nie ukrywam, ze najlepiej aby z jakims wheele czy stopie nie bylo problemu, jednak bez jakis wielkich wyczynow. Takze podoba mi sie styl jazdy na maszynach typu SM, np. w deszczu moim zdaniem wieksze opanowanie i fun niz na inych moto oraz ich uniwersalnosc, dlatego uwazam, ze to najlepszy kompromis. Na prawde skladam sie bardzo ku temu lc4.
Co do tej naprawy silnika o wartosci 4k to nie widze zadnego sensu, przeciez prosciej sprzedac ten na czesci i kupic sprawny kompletny za 2-3k...
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Postprzez Landryss25 » 17/1/2011, 21:43

Lc4 przy braku doświadczenia to nie jest najlepszy pomysł. I te wibracje... :D Jak wsiadłem z mojej Huski na Kata to mi się obraz przez wibracje zamazywał i zęby dzwoniły :D

Polecałbym Ci DRZ 400, lekkie i wytrzymałe moto. Tylko nie wiem czy do 8k wyrwiesz coś sensownego. Warto spróbować.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 17/1/2011, 23:35

drzty w tej cenie mogą byc w roznym stanie, ale i nasz znajomy beavis? czy tam ktos mial drzta, podbij do niego i wypytaj co i jak się sprawowało

ja jednak bym nadal polecał fmxa mocy nie za mało nie za wiele, nie za ciezka maszyna, komfortowa i neutralna, lc 4 szalone są i dla świerzaka za bardzo zadziorne, skaleczysz się a jak trafi Ci się padaka, a znając życie nie znasz się na tym to będziesz tylko pluł sobie w twarz..

fmx młoda maszyna, świerza i masz 99% że bd w bdb stanie mechanicznym

w tych latach mało kto kreci liczniki, patrząc na lc4 tam nie pytasz sie o przebieg tylko o remont silnika, czy był i kiedy robiony :)

scigi mają wiecej mocy bo mają wiecej cylindrów i scig to scig a sm to sm :)2 różne bajki
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez ktosturysta » 19/1/2011, 17:09

Chyba zdecyduję się jednak niskobudżetowo na dominatora, zostanie jeszcze na inne wydatki a maszyna 4fun. Lub bardziej cywilizowanego transalpa:)
Może głupie pytanie, ale jak oszczędnie jeździć, to zejdzie do 5l?:D
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Postprzez Landryss25 » 19/1/2011, 22:07

Jeśli moja Sm 610 potrafi zejść do 5l to może i dominator da rade :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez ktosturysta » 19/1/2011, 22:59

Jak 60km daje rade to i 40km o ile silnik zdrowy da rade:)
Co do pomp oleju i smarowania rozbryzgowego, jakie tam są silniki? bo wyczytałem, że w husce w starszych modelach lubiały albo się zacierać silniki, albo pochłaniać go litrami.

Ogólnie co myślisz o tych moto i jakie byś dorzucił? Kierujmy się już turystycznymi endurakami. Jak wcześniej wspominałem zastanawiałem się nad cagivą, ale to moto jest zbyt rzadkie i lipa z częściami...
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Postprzez RUTRA.RD » 20/1/2011, 07:49

tdm 850 z 92 roku kumpel ostatni kupił za 3000 w stanie naprawdę niezłym, wsadzi 1000 i będzie caly sezon latal nic nie robiac
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Koval135 » 20/1/2011, 12:53

Ja bym rozwazył super tenere-naprawde żwawe moto,w lekkim terenie (łaki,szutry,polne drogi) radzi se swietnie-jak ktos ja podsumował-bardziej bezawaryjna niż africa twin,prawie tak szybka jak varadero i pali mniej od trampka :wink: A tak naprawde-świetnie sie zbiera,w terenie daje rady,piec nie do zdarcia a spalanie zalezy od jazdy,do 5l w trasie da sie zejsc,6l lajtowo.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez ktosturysta » 20/1/2011, 17:40

no tak tylko ze oba moto to juz po 70-80km mocy...

A co powiecie o zwyklym tenere 660 ktory ma ok. 50km? bo moc jak po 80cc chyba lepsza bedzie;)
ew czy warto jeszcze patrzecna translapa i dominatora?
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Postprzez Koval135 » 20/1/2011, 19:00

Oczywiscie ze warto,z naciskiem na trampka.To juz tez wrecz legendarne moto jak chodzi o trwałosc.Osiagi w sam raz,w lekki teren tez ok,na drodze tez nie najgorzej,pali mało,osiągi wystarczajace na początek,jak tenere za mocna to trampek jak najbardziej :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez ktosturysta » 20/1/2011, 21:36

Ok. czyli bede szukal cos z tych 3 typow: translap, tenere 660, dominator.
Szczerze dominatora patrze na ostatnim miejscu i faktycznie jak bedzie widac, ze robil trasy czy szutry i z orygialnym malowaniem, bo te maszyny to w wiekszosci z poligonu leca na allegro...
Do moto najlepiej chcialbym zalozyc opony enduro, tylko ta cena... 500zl za jedna tylna? skad ta cena? to kostke gdzie jednak bieznika jest wiele wecej dostaniemy fajna za ok. 200zl. Ponadto zapewne sezon i do wymiany.... cuz, pewnie skonczy sie na uzywkach po jakies 100zl jedna i wymiana 2 razy czesciej.
Co do mocy to tak: no nie chcialbym wsadac z 80cc i ok. 12km na maszyne co wazy wiele wiecej i ma 80kucy... Nie jestem z tego typu ludzi, jak np. kolega, po skuterze 50cc w 4-takcie, planuje wielce R1...dlaczego? bo potrafi ruszyc, gdyz jechal na litrem od kolegi...

edit// Ok. jednak patrze i ten scorpion z tematow o wiadrze taki drogi, np. taki mitas 130mm(choc nie wem czy w takim moto wystarczy) enduro kosztuje 210zl : allegro.pl/opona-enduro-130-80-17-mitas-e09-130-80-17-leszno-i1393277744.html co prawda nie wiem czy nie za cienka i raczej tam bedzie 18"? no ale jako taki obraz cen daje.
ktosturysta
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15/1/2011, 19:32

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr