Korki w miastach
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Korki w miastach
Ciekawy artykuł na temat tracenia pieniędzy przez korki.
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... przez.html
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... przez.html
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
peterwhite - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
- Lokalizacja: W-wa
a u mnie kongestia jest przez cały dzień, przyznam że to był główny powód mojej zamiany 4 kółek na 2
siódmy sezon
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
-
witoldjusz - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 4/5/2009, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
troche odkopie, ale musze wam powiedziec z jaka paradoksalna sytuacja mam do czynienia na dzielni.
Otoz od jakiegos czasu prowadzono remont ul. Strzegomskiej, przede wszystkim zeby utworzyc po 2 pasy ruchu w kazda strone i odizolowany buspas. Spowodowane to bylo niewyobrazalnymi korkami, jakie tworzyly sie niemal na calej dlugosci tej ulicy. Wystane mam tam niezliczone godziny...
Zrobiono droge. Z radoscia przyjelam wiadomosc o otwarciu- w koncu normalnie dojade na chate. heheheh i tu mamy drobnym kruczkiem - ulica od obydwu stron konczy sie waskim gardlem, tzn. wszystko (Strzegomska wraz ze zjazdami z estakady oraz megarondem z drugiej strony) kurczy sie z powrotem do jednego pasa ruchu.
A moral tej bajki jest taki - jak kiedys stalo po 150 samochodow na jednym pasie, tak teraz stoi 300 na dwoch. Ale za to jakich ladnych!
Otoz od jakiegos czasu prowadzono remont ul. Strzegomskiej, przede wszystkim zeby utworzyc po 2 pasy ruchu w kazda strone i odizolowany buspas. Spowodowane to bylo niewyobrazalnymi korkami, jakie tworzyly sie niemal na calej dlugosci tej ulicy. Wystane mam tam niezliczone godziny...
Zrobiono droge. Z radoscia przyjelam wiadomosc o otwarciu- w koncu normalnie dojade na chate. heheheh i tu mamy drobnym kruczkiem - ulica od obydwu stron konczy sie waskim gardlem, tzn. wszystko (Strzegomska wraz ze zjazdami z estakady oraz megarondem z drugiej strony) kurczy sie z powrotem do jednego pasa ruchu.
A moral tej bajki jest taki - jak kiedys stalo po 150 samochodow na jednym pasie, tak teraz stoi 300 na dwoch. Ale za to jakich ladnych!
Never let your FEAR decide your FUTURE.
-
CalibraHunter - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
Wbrew pozorom ta sytuacja przedstawiona przez Ciebie jest znana dla osób zajmujących się transportem, jego planowaniem itd. Nie mogę znaleźć odnośnika do jakiejś literatury ale pamiętam z jednych zajęć, że istnieje zasada mniej więcej taka:
Jeśli zwiększy się przepustowość danego odcinka drogi to nie jest równoznaczne, że ruch będzie się tam odbywał płynniej i że będzie go mniej.
Polega to na tym, że szybkość ulepszania dróg (ich poszerzania) jest wolniejsza lub taka sama jak szybkość przybywania samochodów na naszych drogach. Dodatkowo jeśli w danym mieście poszerzą jakąś ulicę część kierowców wybiera właśnie ten odcinek myśląc, że szybciej dojedzie do celu. Mimo, że wcześniej nawet nie jeździli tym odcinkiem...
Efekt jest taki, jak napisałeś: wcześniej stało 150 aut a teraz 300...
pomijając "wspaniały" fakt z obu stron tej ulicy, że jest znów 1 pas ruchu...
ale nawet jakby całość była dwupasmowa to i tak w krótkim czasie ilość pojazdów zwiększyłaby dwukrotnie lub nawet i więcej. Inżynierowie ruchu doskonale o tym wiedzą ale żeby tak nie było trzeba by było rozbudować wszystkie ulice o 1 pas więcej i to w tym samym czasie! a to raczej niemożliwe...
Jeśli zwiększy się przepustowość danego odcinka drogi to nie jest równoznaczne, że ruch będzie się tam odbywał płynniej i że będzie go mniej.
Polega to na tym, że szybkość ulepszania dróg (ich poszerzania) jest wolniejsza lub taka sama jak szybkość przybywania samochodów na naszych drogach. Dodatkowo jeśli w danym mieście poszerzą jakąś ulicę część kierowców wybiera właśnie ten odcinek myśląc, że szybciej dojedzie do celu. Mimo, że wcześniej nawet nie jeździli tym odcinkiem...
Efekt jest taki, jak napisałeś: wcześniej stało 150 aut a teraz 300...
pomijając "wspaniały" fakt z obu stron tej ulicy, że jest znów 1 pas ruchu...
ale nawet jakby całość była dwupasmowa to i tak w krótkim czasie ilość pojazdów zwiększyłaby dwukrotnie lub nawet i więcej. Inżynierowie ruchu doskonale o tym wiedzą ale żeby tak nie było trzeba by było rozbudować wszystkie ulice o 1 pas więcej i to w tym samym czasie! a to raczej niemożliwe...
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
zgadzam się, potwierdzaja to chyba wszyscy uczeni znawcy tematu, na to nie ma rady, w stanach jest 7 pasów w jedną stronę i wszystko stoi
siódmy sezon
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
-
witoldjusz - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 4/5/2009, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
no, że nie da rady to nie tak zupełnie.
Jakby całkowicie zaprzestano zwiększać przepustowość dróg to w bardzo krótkim czasie wszystko by stanęło na dobre...a tak to się dzieje to samo ale w zwolnionym tempie, hehe
Jakby całkowicie zaprzestano zwiększać przepustowość dróg to w bardzo krótkim czasie wszystko by stanęło na dobre...a tak to się dzieje to samo ale w zwolnionym tempie, hehe
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości