Cross Yamaha 250 4t Na co patrzeć przy zakupie? Jak dbać?
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Cross Yamaha 250 4t Na co patrzeć przy zakupie? Jak dbać?
Witam
W marcu jadę po mój wymarzony motocykl crossowy yamaha 250 4t. Możecie podpowiedzieć na co mam patrzec przy zakupie takiego motocykla? Jak tez o Niego najlepeij dbać ponieważ zaczynam dopiero swoją zabawę z crossami.
Z góry dziekuje za odpowiedzi
W marcu jadę po mój wymarzony motocykl crossowy yamaha 250 4t. Możecie podpowiedzieć na co mam patrzec przy zakupie takiego motocykla? Jak tez o Niego najlepeij dbać ponieważ zaczynam dopiero swoją zabawę z crossami.
Z góry dziekuje za odpowiedzi

- Tabus
- Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20
Weź kogoś kto śmiga na crossach
Musisz sprawdzić luzy zawieszenia, na wahaczu
Sprawdzić amory, stan filtra powietrza, detale takie jak kopajka, czy dźwignia zmiany biegów , jak wrzucają się biegi, stan klocków, stan tarcz,
Do tego wymiana oleju i filtru oleju co 10 motogodzin
Co 20 sprawdzanie luzu zaworków
Musisz sprawdzić luzy zawieszenia, na wahaczu
Sprawdzić amory, stan filtra powietrza, detale takie jak kopajka, czy dźwignia zmiany biegów , jak wrzucają się biegi, stan klocków, stan tarcz,
Do tego wymiana oleju i filtru oleju co 10 motogodzin
Co 20 sprawdzanie luzu zaworków
- Żółwik
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09
Według mnie lepiej kupić 125 w 2t, silnik 2t prostszy w budowie, łatwiejszy w serwisie a cenowo wychodzi tak samo jak serwis 4t jak nie mniej, za to jak w 4t coś się zepsuje to można płakać bo części są drogie a w dodatku w 4t masz mnóstwo części ruchomych patrząc na rozrząd a w 2t to co tłoczki i korba co 3 tłoczki mniej więcej i nic po za tym a w 4t dochodzi Ci jeszcze waleczek rozrządu, zawory i lancuszek rozrzadu juz oczywiscie nie wspominam o wymianie lozysk itd bo to jest jasne dla kazdego remontowanego silnika.Po drugie setą w 2t według mnie fajniej sie jezdzi jak 250 w 4t.
- Kicaj.
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
- Lokalizacja: Poznań
kicaj widze ze nie masz duzej wiedzy o off roadzie wiec na ten temat sie nie wypowiadaj
fakt 4T jest barfdziej skomplikowanym silnikiem. ale jest 3 X bardziej zywotnym niz 2T. koszty utrzymania 2T i 4T są podobne. ok w 4T padnie silnik to kilka tyś naprawa - ale po naprawie 3 lata spokojnie smigasz i nie ma prawa nic sie zepsuc. co innego 2T gdzie musisz co 40 mth wymienic tłoczek bo po przekroczeniu czasu w kazdej chwili moze tłok paść. nie chce mi sie znowu rozpisywac o kosztach. ale po prostu powiem obojniak czy to 4T czy 2T. jak sie nie dba tu i tu koszta bedą sporo. to w koncu sport wyczynowy. na tym sie przede wszystkim nie oszczędza. jak sie szuka oszczędnosci w crossówkach to lepiej nic nie kupowac
tabus, wybrałes sobie fajny motorek co do patrzenia - myslisz że jestes pierwszy który o to pyta ? istnieje sporo tematów w którym opisywalismy szczegółowo na co zwracać uwage. uzyj opcji szukaj a na pewno znajdziesz własciwie informacje. na chwile obecną na twoje pytanie odpowiem jak to zwykle odpowiadam
- na co zwracac uwage ? - na wszystko a w szczególności na motocykl
w motocyklu crossowym musisz po kazdej jeździe mieć rytuał przygotowywania go do nastepnej wyprawy. czyli czyscisz filtr powietrza, myjesz motor, smarujesz łancuch, sprawdzasz stan płynów. iew luzy.
jednak co kilka wypadów musisz zmienic olej i wyregulowac zawory. skoro sie nie znasz to poproś jakiegos mechanika żeby ci wytłumaczył o co chodzi i sam potem mozesz ustawiac. na pcozatku sie za to nie zabieraj. bo jest bardzo delikatna sprawa wystarczy że cos źle skręcisz albo xle ustawisz i silnik ci moze wybuchnąć
także lepiej powierzyć motocykl w ręce mechanika. tylko że na dłuzsza mete lepiej samemu ustawiac bo zawsze 40 zł mniej wydasz co jakis czas na ustawianie.
co do samego zakupu. ty nie bedziesz wiedział. nawet jak ci powiemy co sprawdzic podczas zakupu żeby ocenic czy silnik jest zdrowy - to i tak tego sam nie ocenisz. do oceny trzeba mieć doswiadczenie. w silniku ciagle cos puka i szumi (to tez zalezy od silnika) i jak ci powiem że nie moze nic pukać to nigdy w zyciu nie znajdziesz silnika który nie puka bo kazdy jakis tam odgłos wydaje. ale ja np wiem o jakie puki chodzi i umiem je rozróżnić. o to mi mniej wiecej chodzi
także duzo lepiej jest sprawdzac moto podczas zakupu z kims kto sie zna.

fakt 4T jest barfdziej skomplikowanym silnikiem. ale jest 3 X bardziej zywotnym niz 2T. koszty utrzymania 2T i 4T są podobne. ok w 4T padnie silnik to kilka tyś naprawa - ale po naprawie 3 lata spokojnie smigasz i nie ma prawa nic sie zepsuc. co innego 2T gdzie musisz co 40 mth wymienic tłoczek bo po przekroczeniu czasu w kazdej chwili moze tłok paść. nie chce mi sie znowu rozpisywac o kosztach. ale po prostu powiem obojniak czy to 4T czy 2T. jak sie nie dba tu i tu koszta bedą sporo. to w koncu sport wyczynowy. na tym sie przede wszystkim nie oszczędza. jak sie szuka oszczędnosci w crossówkach to lepiej nic nie kupowac
tabus, wybrałes sobie fajny motorek co do patrzenia - myslisz że jestes pierwszy który o to pyta ? istnieje sporo tematów w którym opisywalismy szczegółowo na co zwracać uwage. uzyj opcji szukaj a na pewno znajdziesz własciwie informacje. na chwile obecną na twoje pytanie odpowiem jak to zwykle odpowiadam


w motocyklu crossowym musisz po kazdej jeździe mieć rytuał przygotowywania go do nastepnej wyprawy. czyli czyscisz filtr powietrza, myjesz motor, smarujesz łancuch, sprawdzasz stan płynów. iew luzy.
jednak co kilka wypadów musisz zmienic olej i wyregulowac zawory. skoro sie nie znasz to poproś jakiegos mechanika żeby ci wytłumaczył o co chodzi i sam potem mozesz ustawiac. na pcozatku sie za to nie zabieraj. bo jest bardzo delikatna sprawa wystarczy że cos źle skręcisz albo xle ustawisz i silnik ci moze wybuchnąć

co do samego zakupu. ty nie bedziesz wiedział. nawet jak ci powiemy co sprawdzic podczas zakupu żeby ocenic czy silnik jest zdrowy - to i tak tego sam nie ocenisz. do oceny trzeba mieć doswiadczenie. w silniku ciagle cos puka i szumi (to tez zalezy od silnika) i jak ci powiem że nie moze nic pukać to nigdy w zyciu nie znajdziesz silnika który nie puka bo kazdy jakis tam odgłos wydaje. ale ja np wiem o jakie puki chodzi i umiem je rozróżnić. o to mi mniej wiecej chodzi

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
po prostu muisz patrzeć na wszystko i stan tech jest najważniejszy, 2 strona stan plastików-dla mnie małoważny. STAN TECH!. Weź tego Wójka, bo sam sprzedający wciśnie ci motór w ciemno.
Pozdróffka :*
Pozdróffka :*
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
tak da się. musisz poczytac jak to się sprawdza do róznych maszyn są to kolejno różne cyfry np 3 od góry albo 5 od dołu - róznie jest. i z tego co mi wiadomo do 95% maszyn w nr ramy masz zawarty rocznik pozostałe 5% zadna cyfra nie odpowiada rocznikowi i wtedy trzeba zadzwonic do serwisu podac nr vin i powiedza ci kazdy szczegół produkcyjny
czyli rok a nawet miesiÄ…c, fabryke itp itd

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tutaj jest str, ktora zrobil jeden z użytkowników tego właśnie forum. Przepraszam bardzo ale nie pamientam nazwy tego użytkownika
link http://schematy.netai.net/
link http://schematy.netai.net/
aktualnie bez motoru 

- Scyzor1989
- Świeżak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
- Lokalizacja: Gorzow
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości