Zobacz wątek - Cross Yamaha 250 4t Na co patrzeć przy zakupie? Jak dbać?
NAS Analytics TAG

Cross Yamaha 250 4t Na co patrzeć przy zakupie? Jak dbać?

Enduro, Cross
_________

Cross Yamaha 250 4t Na co patrzeć przy zakupie? Jak dbać?

Postprzez Tabus » 4/1/2011, 23:24

Witam
W marcu jadę po mój wymarzony motocykl crossowy yamaha 250 4t. Możecie podpowiedzieć na co mam patrzec przy zakupie takiego motocykla? Jak tez o Niego najlepeij dbać ponieważ zaczynam dopiero swoją zabawę z crossami.
Z góry dziekuje za odpowiedzi :)
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20


Postprzez Żółwik » 5/1/2011, 00:16

Weź kogoś kto śmiga na crossach

Musisz sprawdzić luzy zawieszenia, na wahaczu
Sprawdzić amory, stan filtra powietrza, detale takie jak kopajka, czy dźwignia zmiany biegów , jak wrzucają się biegi, stan klocków, stan tarcz,

Do tego wymiana oleju i filtru oleju co 10 motogodzin
Co 20 sprawdzanie luzu zaworków
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09


Postprzez Tabus » 5/1/2011, 00:37

A skąd będę wiedział czy z silnikiem jest wszystko ok? Da się wyczuć jakoś ? Słyszałem tylko tyle, że póki nic nie słychać to nie zaprowadza się maszyny na remont
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez Tabus » 5/1/2011, 00:39

A właśnie co masz na myśli zaworków? Bo trochę zielony jestem :/
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez Kicaj. » 5/1/2011, 09:59

Według mnie lepiej kupić 125 w 2t, silnik 2t prostszy w budowie, łatwiejszy w serwisie a cenowo wychodzi tak samo jak serwis 4t jak nie mniej, za to jak w 4t coś się zepsuje to można płakać bo części są drogie a w dodatku w 4t masz mnóstwo części ruchomych patrząc na rozrząd a w 2t to co tłoczki i korba co 3 tłoczki mniej więcej i nic po za tym a w 4t dochodzi Ci jeszcze waleczek rozrządu, zawory i lancuszek rozrzadu juz oczywiscie nie wspominam o wymianie lozysk itd bo to jest jasne dla kazdego remontowanego silnika.Po drugie setą w 2t według mnie fajniej sie jezdzi jak 250 w 4t.
Kicaj.
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 5/1/2011, 10:26

kicaj widze ze nie masz duzej wiedzy o off roadzie wiec na ten temat sie nie wypowiadaj :D

fakt 4T jest barfdziej skomplikowanym silnikiem. ale jest 3 X bardziej zywotnym niz 2T. koszty utrzymania 2T i 4T są podobne. ok w 4T padnie silnik to kilka tyś naprawa - ale po naprawie 3 lata spokojnie smigasz i nie ma prawa nic sie zepsuc. co innego 2T gdzie musisz co 40 mth wymienic tłoczek bo po przekroczeniu czasu w kazdej chwili moze tłok paść. nie chce mi sie znowu rozpisywac o kosztach. ale po prostu powiem obojniak czy to 4T czy 2T. jak sie nie dba tu i tu koszta bedą sporo. to w koncu sport wyczynowy. na tym sie przede wszystkim nie oszczędza. jak sie szuka oszczędnosci w crossówkach to lepiej nic nie kupowac


tabus, wybrałes sobie fajny motorek co do patrzenia - myslisz że jestes pierwszy który o to pyta ? istnieje sporo tematów w którym opisywalismy szczegółowo na co zwracać uwage. uzyj opcji szukaj a na pewno znajdziesz własciwie informacje. na chwile obecną na twoje pytanie odpowiem jak to zwykle odpowiadam :D - na co zwracac uwage ? - na wszystko a w szczególności na motocykl :)

w motocyklu crossowym musisz po kazdej jeździe mieć rytuał przygotowywania go do nastepnej wyprawy. czyli czyscisz filtr powietrza, myjesz motor, smarujesz łancuch, sprawdzasz stan płynów. iew luzy.

jednak co kilka wypadów musisz zmienic olej i wyregulowac zawory. skoro sie nie znasz to poproś jakiegos mechanika żeby ci wytłumaczył o co chodzi i sam potem mozesz ustawiac. na pcozatku sie za to nie zabieraj. bo jest bardzo delikatna sprawa wystarczy że cos źle skręcisz albo xle ustawisz i silnik ci moze wybuchnąć :D także lepiej powierzyć motocykl w ręce mechanika. tylko że na dłuzsza mete lepiej samemu ustawiac bo zawsze 40 zł mniej wydasz co jakis czas na ustawianie.


co do samego zakupu. ty nie bedziesz wiedział. nawet jak ci powiemy co sprawdzic podczas zakupu żeby ocenic czy silnik jest zdrowy - to i tak tego sam nie ocenisz. do oceny trzeba mieć doswiadczenie. w silniku ciagle cos puka i szumi (to tez zalezy od silnika) i jak ci powiem że nie moze nic pukać to nigdy w zyciu nie znajdziesz silnika który nie puka bo kazdy jakis tam odgłos wydaje. ale ja np wiem o jakie puki chodzi i umiem je rozróżnić. o to mi mniej wiecej chodzi :D także duzo lepiej jest sprawdzac moto podczas zakupu z kims kto sie zna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Tabus » 5/1/2011, 12:32

dzięki henio biorę ze sobą szwagra co trochę ogarnia te sprawy bo od małego jeździ na motocyklach :) a teraz ma yamahe yzf 450 :) dzięki Wielkie
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez grunder » 5/1/2011, 15:04

po prostu muisz patrzeć na wszystko i stan tech jest najważniejszy, 2 strona stan plastików-dla mnie małoważny. STAN TECH!. Weź tego Wójka, bo sam sprzedający wciśnie ci motór w ciemno.

Pozdróffka :*
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Tabus » 5/1/2011, 17:02

A właśnie jeszcze jedno pytanko. Czy da się po numerze VIN sprawdzić rok maszyny? To jest Yamaha yzf 250
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez henio12323 » 5/1/2011, 17:49

tak da się. musisz poczytac jak to się sprawdza do róznych maszyn są to kolejno różne cyfry np 3 od góry albo 5 od dołu - róznie jest. i z tego co mi wiadomo do 95% maszyn w nr ramy masz zawarty rocznik pozostałe 5% zadna cyfra nie odpowiada rocznikowi i wtedy trzeba zadzwonic do serwisu podac nr vin i powiedza ci kazdy szczegół produkcyjny :D czyli rok a nawet miesiąc, fabryke itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 3/1/2013, 22:20

tutaj jest str, ktora zrobil jeden z użytkowników tego właśnie forum. Przepraszam bardzo ale nie pamientam nazwy tego użytkownika
link http://schematy.netai.net/
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez wawzon » 4/1/2013, 15:27

Możesz zapytać tego sprzedającego o nr vin napisać go tutaj a my ci go rozszyfrujemy :)
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez kris514 » 4/1/2013, 17:01

Ja stworzyłem :D (wiem layout porażka)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 4/1/2013, 17:34

że dopiero teraz to zauważyłem

było setki razy zamykam...
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê