Zobacz wątek - Żywotność silników motocyklowych
NAS Analytics TAG

Żywotność silników motocyklowych

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Żywotność silników motocyklowych

Postprzez luqa90 » 2/1/2011, 20:41

Hej, zawsze byłem miłośnikiem samochodów, od początku zeszłego roku choruję na punkcie motocykli. Zastanawia mnie sprawa żywotności silników motocyklowych (zakładając poprawne użytkowanie) w stosunku do żywotności benzynowych silników samochodowych. Nie znam się na mechanice ale domniemywam, że ważną rolę odgrywa tutaj wysilenie danej jednostki. Mnie interesuje silnik od dużego Draga 1100. Jakie przebiegi wytrzymuje?
luqa90
Świeżak
 
Posty: 213
Dołączył(a): 27/4/2010, 13:40
Lokalizacja: Rymanów Zdrój


Postprzez Invi » 2/1/2011, 21:45

To Drag 1100 jest wysilony? :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez gruby19 » 2/1/2011, 21:47

no bo to jest rozwiercony piec z draga 125 :P nie wiedziałeś ? :P
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez henio12323 » 2/1/2011, 22:03

haha xD no racja racja. takie jednostki latają tyle co i auta. mało kto dałby rade zajeździc taki silnik. 90% chopperów mają niewysilone niezawodne silniki. no fakt cos sie posypac moze w kazdym. ale widział ktos żeby w chopperach zmieniac tłoki xd ? kumpel ma jakiegos z około 80 roku i tam silnik mechanika na oczy praktycznie nie widział :P jedyne co to proste regulacje zaworów czy cos. takie sprzęty kręcą duuuze przebiegi i nie znajdziesz nowoczesnego silnika który byłby już zajeżdżony. za 10-20 lat moze dopiero cos sie trafi jak ktos nie dba i duzo smiga :d ale takie moto co podałes to kręci praktycznie tyle samo co silnik zwykłego auta. te silniki nie sąw ogóle wysilone. nie znam parametrów ale pewnie z 1100 jest wycisniete tyle co z dobrego enduraka 450 ccm :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez luqa90 » 3/1/2011, 08:14

Dziękuję za odpowiedź.

PS: Koledzy czytajcie dokładnie, nigdzie nie napisałem, że duży Drag jest wysilony. Napisałem, że mi (laikowi) wydaje się, że żywotność silnika zależy od jego wysilenia.
luqa90
Świeżak
 
Posty: 213
Dołączył(a): 27/4/2010, 13:40
Lokalizacja: Rymanów Zdrój

Postprzez RUTRA.RD » 3/1/2011, 11:56

a jaka ma prędkość tłoka ? może się okazać ze taka sama jak r6. silniki motocyklowe myślę ze robią okolo 200.000 km jak się dba
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez motoftw » 3/1/2011, 16:56

Kiedyś coś czytałem, że africa twin po 200tyś chodziła jeszcze jak igła
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez cycu_rsko » 3/1/2011, 17:54

Zalezy od moto. Sport uzytkowany zgodnie z przeznaczeniem to kolo 100kkm o ile wytrzyma ;) Choc nie kazdy oczywiscie. Turystyk spokojnie zrobi 200kkm.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez -sailor- » 3/1/2011, 20:03

dużo wiecej niż 100kkm ;] o to przykłady :
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0
jak dbasz to masz proste ;]
F-czy %-) -sprzedane ;]
-sailor-
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez cycu_rsko » 3/1/2011, 22:46

F4 to nie typowy sport ;) To raz, a dwa "uzytkowany zgodnie z przeznaczeniem", a nie turystycznie :)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Invi » 3/1/2011, 23:08

Taki olejak to zrobi 100000000000000000000000km ciągłego pałowania do odciny zalany olejem kujawski. A jest typowym sportem.

A Kawa przekręci się po kilku latach normalnej jazdy :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez cycu_rsko » 3/1/2011, 23:19

Olejak jest inny :D
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez RUTRA.RD » 4/1/2011, 09:32

widzę mity ciągle krążą :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez sbchp250 » 4/1/2011, 13:50

A co to za mity? Dopiero sie wdrazam w swiat moto i miejscami nie rozumiem o co moze chodzic ;)

Krazy jakas bajka ze silniki chlodzone olejem wytrzymuja duzo wieksze przebiegi? A moze tylko nieznacznie wieksze? Albo moze w rzeczywistosci mniejsze?:)
sbchp250
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/5/2010, 19:10
Lokalizacja: Sandomingo

Postprzez RUTRA.RD » 4/1/2011, 14:11

chłodzone krócej ale jednak dłużej bo olej a nie woda ale w wodzie stabilniej lojej moja glowa. chodzi mi o kawe ze to dno :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez PrimoGhost » 4/1/2011, 16:25

1100 To już dobra pojemność. Proponowałbym obliczyć moc jednostkową z litra pojemności i przyrównać chociażby do silników samochodowych. Tak uzyskasz pogląd. ( Niestety, tylko pogląd. ) Wiadome, że różnice pomiędzy tymi jednostkami są zbyt duże żeby je móc tak liniowo porównać, ale coś w tym jest. Niektóre silniki stosowane u Aprilii RS 125, 250 osiągały moc jednostkową na poziomie 250 Koni. Działa na wyobraźnie, prawda? Zobacz z ciekawości ile ma Twój. Co do reszty... chyba lepiej niż za 80 prc przypadków zajechania jednostki napędowej odpowiada użytkownik pojazdu. Dobry olej, regularny przegląd i będzie dobrze. Pozdrawiam!
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez toper-utl » 4/1/2011, 23:21

Cytat ze strony::
http://www.scigacz.pl/CBR,900RR,Fireblade,160.html

Silnik w CBR 900RR to jedna z najbardziej żywotnych jednostek napędowych wśród motocykli. Na początku lat 90-tych niemiecka gazeta "Motorrad" zrobiła test długodystansowy Fireblade'a. Po przejechaniu 50 tys. km rozebrano silnik na czynniki pierwsze. Stwierdzono absolutnie zerowe zużycie elementów. Zmieniono płytki zaworowe, zestaw napędowy (łańcuch + zębatki) i po ponownym złożeniu silnika motocykl wyruszył w dalszą trasę. Ile kilometrów przejechał ten motocykl bez ingerencji w układ tłokowy i wał korbowy? 200 tysięcy kilometrów, a ciśnienie na pierwszym cylindrze spadło jedynie do 7,0 kPa.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez Koval135 » 5/1/2011, 12:34

A tak przypadkiem to nie w dragu 1100 sypie sie co ok 25 kkm sprzęgielko rozrusznika?Czy to w virówce było?W kazdym razie u znajomego mechanika stala taka jedna i później BT1100 i oba w okolicach wspomnianych 25 kkm mialy je do wymiany.Koszt od ok 1800zł za same częsci..
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez rossavu » 5/1/2011, 13:55

Z naszymi polskimi przebiegami to teoretycznie sporty po 30kk to padaki :evil:
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez Przemo_rene » 5/1/2011, 16:32

taaa...czasem i po 16tys tłoki i pierścienie mają takie szpary do cylindrów, że myszy przechodzą... :roll:

Ogólnie główna zasada - jak dbasz - tak masz. To 75% sukcesu a czasem i 90% Co do padających rozruszników to ogólnie bolączka dużych V2 ale odn. draga 1100 to raczej nie w nim a własnie w virago 1100 i mniejszych. Choć kupel miał kiedys 750tke virago i nakulał nią 180tys MIL (nie tyle co on ale całe moto tyle) i bez romontu jeździło i jeździ gdzieś nadal. Na rozrusznik nigdy sie nie skarżył.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na g�r�