Żywotność silników motocyklowych
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Żywotność silników motocyklowych
Hej, zawsze byłem miłośnikiem samochodów, od początku zeszłego roku choruję na punkcie motocykli. Zastanawia mnie sprawa żywotności silników motocyklowych (zakładając poprawne użytkowanie) w stosunku do żywotności benzynowych silników samochodowych. Nie znam się na mechanice ale domniemywam, że ważną rolę odgrywa tutaj wysilenie danej jednostki. Mnie interesuje silnik od dużego Draga 1100. Jakie przebiegi wytrzymuje?
- luqa90
- Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 27/4/2010, 13:40
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój
no bo to jest rozwiercony piec z draga 125
nie wiedziałeś ? 


Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
haha xD no racja racja. takie jednostki latają tyle co i auta. mało kto dałby rade zajeździc taki silnik. 90% chopperów mają niewysilone niezawodne silniki. no fakt cos sie posypac moze w kazdym. ale widział ktos żeby w chopperach zmieniac tłoki xd ? kumpel ma jakiegos z około 80 roku i tam silnik mechanika na oczy praktycznie nie widział
jedyne co to proste regulacje zaworów czy cos. takie sprzęty kręcą duuuze przebiegi i nie znajdziesz nowoczesnego silnika który byłby już zajeżdżony. za 10-20 lat moze dopiero cos sie trafi jak ktos nie dba i duzo smiga :d ale takie moto co podałes to kręci praktycznie tyle samo co silnik zwykłego auta. te silniki nie sąw ogóle wysilone. nie znam parametrów ale pewnie z 1100 jest wycisniete tyle co z dobrego enduraka 450 ccm 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dużo wiecej niż 100kkm ;] o to przykłady :
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0
jak dbasz to masz proste ;]
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0
jak dbasz to masz proste ;]
F-czy %-) -sprzedane ;]
- -sailor-
- Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
- Lokalizacja: Gołdap
A co to za mity? Dopiero sie wdrazam w swiat moto i miejscami nie rozumiem o co moze chodzic
Krazy jakas bajka ze silniki chlodzone olejem wytrzymuja duzo wieksze przebiegi? A moze tylko nieznacznie wieksze? Albo moze w rzeczywistosci mniejsze?:)

Krazy jakas bajka ze silniki chlodzone olejem wytrzymuja duzo wieksze przebiegi? A moze tylko nieznacznie wieksze? Albo moze w rzeczywistosci mniejsze?:)
- sbchp250
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 15/5/2010, 19:10
- Lokalizacja: Sandomingo
1100 To już dobra pojemność. Proponowałbym obliczyć moc jednostkową z litra pojemności i przyrównać chociażby do silników samochodowych. Tak uzyskasz pogląd. ( Niestety, tylko pogląd. ) Wiadome, że różnice pomiędzy tymi jednostkami są zbyt duże żeby je móc tak liniowo porównać, ale coś w tym jest. Niektóre silniki stosowane u Aprilii RS 125, 250 osiągały moc jednostkową na poziomie 250 Koni. Działa na wyobraźnie, prawda? Zobacz z ciekawości ile ma Twój. Co do reszty... chyba lepiej niż za 80 prc przypadków zajechania jednostki napędowej odpowiada użytkownik pojazdu. Dobry olej, regularny przegląd i będzie dobrze. Pozdrawiam!

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Cytat ze strony::
http://www.scigacz.pl/CBR,900RR,Fireblade,160.html
Silnik w CBR 900RR to jedna z najbardziej żywotnych jednostek napędowych wśród motocykli. Na początku lat 90-tych niemiecka gazeta "Motorrad" zrobiła test długodystansowy Fireblade'a. Po przejechaniu 50 tys. km rozebrano silnik na czynniki pierwsze. Stwierdzono absolutnie zerowe zużycie elementów. Zmieniono płytki zaworowe, zestaw napędowy (łańcuch + zębatki) i po ponownym złożeniu silnika motocykl wyruszył w dalszą trasę. Ile kilometrów przejechał ten motocykl bez ingerencji w układ tłokowy i wał korbowy? 200 tysięcy kilometrów, a ciśnienie na pierwszym cylindrze spadło jedynie do 7,0 kPa.
http://www.scigacz.pl/CBR,900RR,Fireblade,160.html
Silnik w CBR 900RR to jedna z najbardziej żywotnych jednostek napędowych wśród motocykli. Na początku lat 90-tych niemiecka gazeta "Motorrad" zrobiła test długodystansowy Fireblade'a. Po przejechaniu 50 tys. km rozebrano silnik na czynniki pierwsze. Stwierdzono absolutnie zerowe zużycie elementów. Zmieniono płytki zaworowe, zestaw napędowy (łańcuch + zębatki) i po ponownym złożeniu silnika motocykl wyruszył w dalszą trasę. Ile kilometrów przejechał ten motocykl bez ingerencji w układ tłokowy i wał korbowy? 200 tysięcy kilometrów, a ciśnienie na pierwszym cylindrze spadło jedynie do 7,0 kPa.
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
A tak przypadkiem to nie w dragu 1100 sypie sie co ok 25 kkm sprzęgielko rozrusznika?Czy to w virówce było?W kazdym razie u znajomego mechanika stala taka jedna i później BT1100 i oba w okolicach wspomnianych 25 kkm mialy je do wymiany.Koszt od ok 1800zł za same częsci..
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
taaa...czasem i po 16tys tłoki i pierścienie mają takie szpary do cylindrów, że myszy przechodzą...
Ogólnie główna zasada - jak dbasz - tak masz. To 75% sukcesu a czasem i 90% Co do padających rozruszników to ogólnie bolączka dużych V2 ale odn. draga 1100 to raczej nie w nim a własnie w virago 1100 i mniejszych. Choć kupel miał kiedys 750tke virago i nakulał nią 180tys MIL (nie tyle co on ale całe moto tyle) i bez romontu jeździło i jeździ gdzieś nadal. Na rozrusznik nigdy sie nie skarżył.

Ogólnie główna zasada - jak dbasz - tak masz. To 75% sukcesu a czasem i 90% Co do padających rozruszników to ogólnie bolączka dużych V2 ale odn. draga 1100 to raczej nie w nim a własnie w virago 1100 i mniejszych. Choć kupel miał kiedys 750tke virago i nakulał nią 180tys MIL (nie tyle co on ale całe moto tyle) i bez romontu jeździło i jeździ gdzieś nadal. Na rozrusznik nigdy sie nie skarżył.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości