Zobacz wÄ…tek - Po co jest POWER COMANDER co poprawia czy szkodzi??
NAS Analytics TAG

Po co jest POWER COMANDER co poprawia czy szkodzi??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Po co jest POWER COMANDER co poprawia czy szkodzi??

Postprzez piotras224 » 1/1/2011, 11:28

Witam interesuje mnie po co jest power comander usb, jak wpływa na prace silnika co poprawia i czy szkodzi.
piotras224
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29/12/2009, 22:43


Postprzez falconiforme » 1/1/2011, 11:50

PC USB jest to tak zwany PiggyBack w środowisku tunerów.
Okłamuje on ECU po to, by móc sterować ilością wtryskiwanego paliwa. Przy modyfikacjach wydechu czy dolotu jest on prawie niezbędny do poprawnego działania silnika.
Na standardowym sprzęcie może poprawić reakcję na gaz, wyrównanie krzywej momentu obrotowego itp. Moc maksymalna nie ma aż tak dużego znaczenia jak sposób jej osiągania.

PC USB prawie nie ma sensu zakładać bez pojawienia się na hamowni z sondą AFR lub szerokopasmową. Tylko tak można poprawnie ustawić mapę paliwa.

Alternatywy to: Zmieniony Chip (EPROM) lub RapidBike

Poprawnie wysterowany PC poprawia pracę silnika, źle wysterowany szkodzi.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez krisu09 » 1/1/2011, 17:58

A po co na power commanderze jest przycisk + i - ?
krisu09
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7/7/2010, 14:40
Lokalizacja: Południe

Postprzez falconiforme » 1/1/2011, 18:21

Forum to nie automatyczny User Manual.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez TroyaN1984 » 2/1/2011, 18:02

krisu09 napisał(a):A po co na power commanderze jest przycisk + i - ?


To nie power commander

.................. to tempomat 8) 8)
Kawasaki Ninja ZX-10R 2006 rok
Avatar użytkownika
TroyaN1984
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 16/5/2006, 09:23
Lokalizacja: Elk/ Białystok

Postprzez nippon » 2/1/2011, 19:43

Temat znany mi z aut czyli bez pomiaru afr się nie obejdzie,chyba,że chcesz usmażyć silnik :)
Japan maszine
Suzuki TS (Trochę Słabe:) )
Suzuki RM full
nippon
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 10/12/2010, 20:10
Lokalizacja: hokaido

Postprzez Seba_ER5 » 2/1/2011, 19:45

Musialbym zerknac do manuala :D... chyba mozna obnnizyc dawkowanie paliwa, albo recznei ustawic ale nie wiem mi strojona na hamowni i roznica jest z wydeszkiem i KN.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 3/1/2011, 11:57

dawkowanie paliwa + lub -
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez adameczek88 » 7/1/2011, 20:51

falconiforme czy jest sens zakladac power commander w aprilii RSV mille z 1999 roku? jaki byl by laczny koszt tego przedsiewziecia, i o ile podnioslo by to osiagi motocykla??? pozdrawiam
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez TroyaN1984 » 7/1/2011, 21:05

a czy w tej aprilce robiłeś coś (dolot, wydedech) czy tylko chcesz świniaka wpiąć?
Kawasaki Ninja ZX-10R 2006 rok
Avatar użytkownika
TroyaN1984
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 16/5/2006, 09:23
Lokalizacja: Elk/ Białystok

Postprzez RUTRA.RD » 8/1/2011, 10:59

nie oplaca sie, koszt z 2 kola
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez falconiforme » 8/1/2011, 16:40

adameczek88 napisał(a):falconiforme czy jest sens zakladac power commander w aprilii RSV mille z 1999 roku? jaki byl by laczny koszt tego przedsiewziecia, i o ile podnioslo by to osiagi motocykla??? pozdrawiam

Widziałem kiedyś na allegro PCIII około 1500zł z wystrojeniem na hamowni.

Nie opłaca się z jednego powodu tj: user gabro

Gabro to użytkownik na forum www.apriliaforum.com. Zarejestruj się, napisz do niego jakie masz masz zmiany w Aprilii. On za około 300zł (płatność PayPal) wyśle chip (EPROM) z poprawionymi mapami zapłonu i dawkowania paliwa.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=200811
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez adameczek88 » 8/1/2011, 17:59

dopiero sie zastanawiam nad zmianami. i mam nastepne pytanie? czy przerobienie oryginalnego wydechu da cos do przodu dla motocykla? tj wyprucie wnetrznosci, wstawienie rurki o srednicy 45-50 mm z blachy perfumowanej, owiniecie tej rurki jakims izolatorem typu wata szklana? co jeszcze poza wydechem i mapa wtrysku mozna poprawic w moto??? :)
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez Koval135 » 8/1/2011, 18:38

Nie rób wiochy tylko jak co wal przelotowe akrapy,na rotax'e sieja niezly terror.

PS;Blachy perforowanej a nie perfumowanej jak co :lol:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez adameczek88 » 9/1/2011, 14:21

koval135 oj trzasnelo mi sie ;) no zastanawiam sie nad tymi wydechami, ale to trzeba 2000zl szykowac, chyba ze kupie scorpiona za 300 i go dosztukuje hehe;)
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez Koval135 » 9/1/2011, 15:52

Albo szukaj jakis uzywek na ebayu :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Alternatywa...

Postprzez nowIk » 14/1/2011, 19:14

Witam. Zgadzam się z falconiforme, bez odpowiedniego zestrojenia nie ma szans na podnieseinie mocy. Słyszałem że jest coś takiego jak Z-AFM Bazzaz co jakby automatycznie zczytuje dane z motocykla do modułu i nie trzeba koniecznie hamować konia i wydawać kupy szmalu...
nowIk
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/1/2011, 19:03

Postprzez PrimoGhost » 15/1/2011, 12:48

Jak masz kasę na zakup PCIII to powinieneś też mieć na hamownie, Bez tego na pewno nie uzyskasz lepszych rezultatów, niż przy strojeniu " na sucho " nie wiem jak niby miałoby to odgadnąć w jakim środowisku pracuje silnik... jaki masz wydech, filtr, przelot... bez sensu.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez nowIk » 17/1/2011, 13:10

Z tego co wiem moduł Bazzaz Z-Afm podłączony za pomocą sondy lambda zczytuje parametry pracy silnika i porównuje je z tym co zostało zapisane na module Z-FI jako ustawienia seryjne. Na podstawie tych danych i uwzględniając temperaturę zewnętrzną, ciśnienie atmosferyczne oraz inne parametry - ustawia optymalny stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej. Dzięki temu nie jesteś uwiązany do hamowni za każdym razem jak dołożysz coś nowego do motocykla lub zminią się warunki atmosferyczne... Naturalnie wizyta na hamowni nie zaszkodzi, a jeśli ktoś ma pieniążki na hamownię to i pewnie będzie miał na taki Z-AFM... Pozdrawiam
nowIk
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/1/2011, 19:03



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê