Zobacz wÄ…tek - v-twin vs rzedowka
NAS Analytics TAG

v-twin vs rzedowka

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Postprzez adameczek88 » 11/1/2011, 08:18

czyli nawet bez zmiany tlumnika i filtra mozna zmienic mape wtrysku dla wlasnego komfortu :) ? a i na czym polega przepchany dolot? ;) bo nie bardzo wiem o co chodzi? a ty masz ten gabro chip czy jakis z polskiej hamowni??? ;) pozdro
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin


Postprzez falconiforme » 11/1/2011, 09:35

"Przepchany dolot" w sensie pod filtrem powietrza Aprlia w pierwszym roku produkcji montowała gumową puszkę powietrza (nr 10 na rysunku) która miała szersze kanały i była mniej restrykcyjna niż w nowszych modelach


Chip pochodzi od urzytkownika gabro z apriliaforum.com. On zajmuje się programowaniem chipów pod konkretne zmiany w motocyklu.
Jak już wyserwisujesz motocykl założysz filtry i nowy wydech napisz do niego a on zaprogramuje dla Cibie chip.

Obrazek
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez Przemo_rene » 11/1/2011, 12:36

tak wtrące... tl1000s zalał mu się paliwem do oleju bo na 100% był to rocznik z produkcji 1997 i one miały wadę fabryczną w postacie źle zestrojonego ECU co podawał za dużo benzyny i zalewał moto i do tego czujnik temp. płynu chłodzacego był w złym miejscu i cały czas pokazywał za niską temperaturę wiec komp cały czas dawał wiecej paliwa jakbyło go mało. Problem został rozwiązany w DARMOWYCH akcjach serwisowych w tamtych latach. Jezeli do dziś lata jakiś sprzęt z 97 roku i nie książki serwisowej, że był oto zrobione to na zachodzie jest NIESPRZEDAWALNY w normalnych pieniadzach... no ale u nas kraju można już ładnie wygladajace tl1000S dostać za 6tys zł...z 97 roku bez historii... i później chodza mity jak np "TL1000 (zazwyczaj nawet nikt nie rozróżnia S czy R...)padają panewki...pękają mocowania amora z tyłu itd...a to tylko trzeba po prostu było serwisować...:roll:

To tak offtopowo ;) oddaje głos Falconi ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez adameczek88 » 11/1/2011, 17:22

no tak, tylko co trzeba z ta puszka zrobic? jakos ten wlot poszerzyc;) ? i to kazdy chip jest pod konkretny wydech, filtr i w zaleznosci czy jest przepchany ten dolot czy nie ;) ?
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez falconiforme » 11/1/2011, 20:28

Na schemacie masz dwie opcje do zainstalowania w Falco :
- albo 10-ka,
- albo część która składa się z wielu elementów po lewej u góry na schemacie (22, 25,26,27,28,29). Ja taką miałem.

Przepchanie miałem na myśli głównie po prostu zainstalowanie 10-ki. Nie trzeba z nią nic robić.
Profilaktycznie dodatkowo podłubałem krótkie kanały przechodzące przez ramę nie zamieszczone na tym schemacie.

Nie wiem jak bardzo chip jest uniwersalny. Ale o tym decyduje już gabro.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez adameczek88 » 12/1/2011, 09:13

a jak ten dolot tak fachowo sie nazywa ;) ? i gdzie go mozna dostac ? o i jeszcze jedno pytanko- jak nazywa sie plyn ktory jest w sprzegle htdraulicznym ? bo czytalem na jakims forum ze ten plyn powinno sie co jakis czas wymieniac???
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez marynarz1 » 12/1/2011, 09:22

Płyn w sprzęgle hydraulicznym zwie się płynem hydraulicznym. Taki jak w hamulcach. Na dekielku od sprzęgła powinieneś mieć nawet napisane jaki stosować.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez RUTRA.RD » 12/1/2011, 09:36

pytanie jest r4 czy v2. jesli silniki maja te same pojemnosci i te same moce to wole r4
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez falconiforme » 12/1/2011, 10:33

adameczek88 napisał(a):a jak ten dolot tak fachowo sie nazywa ;) ? i gdzie go mozna dostac ? o i jeszcze jedno pytanko- jak nazywa sie plyn ktory jest w sprzegle htdraulicznym ? bo czytalem na jakims forum ze ten plyn powinno sie co jakis czas wymieniac???


W FALCO:
AIR BOOT / Intake hose- dostaniesz od importera lub sklepu który z importerem wspópracuje. Ja zamawiam zawsze po numerze części.
http://www.ultimateparts.net/aprilia/c. ... e-&i=18429

W RSV:
Tu nie widzę części ograniczających przepływ powietrza.
http://www.ultimateparts.net/aprilia/c. ... e-&i=18297

Płyn hydrauliczny w sprzęgle leje ten sam co w hamulcach czyli DOT 4.
Powinno się wymieniać co dwa lata.

RUTRA.RD napisał(a):pytanie jest r4 czy v2. jesli silniki maja te same pojemnosci i te same moce to wole r4

Ja jestem z takiej gliny że nawet jeśli ma tą samą pojemność to wolę V2 nawet mimo mniejszej mocy maksymalnej. Ale trzeba doświadczyć jak na akcesoryjnych wydechach wali pod podstawą czaszki V2 przy 4000obr/min.
Ostatnio edytowano 19/5/2011, 09:58 przez falconiforme, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez RUTRA.RD » 12/1/2011, 11:37

doświadczyłem tego bo sam mam v2 i tylko dźwięk mnie trzyma przy tym moto i jego bezawaryjność ( no prawie ah te pierdoły )
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez adameczek88 » 12/1/2011, 16:41

czyli krotko mowiac problem dolotu powietrza nie istnieje;) oj to sorki za suszenie glowy ;) no wydaje mi sie ze na wiosne plyny wszystkie sobie powymieniam;) wiec tak sie tylko pytam;) hmm ja zbyt duzego doswiadczenia na v-twin nie mam, ale wszystkiego trzeba sprobowac ;) koledzy ktorzy raz sobie V kupili nawet slyszec o rzedowce nie chca ;) a ja kilka razy na RSV jechalem i moim zdaniem jest przyjemny motor :)
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez adameczek88 » 13/1/2011, 17:53

mam jeszcze pytanie do falco ;) ? po ilu kilometrach moga zaczac sie problemy z silnikiem? przy normalnej eksploatacj ? ;) pordro
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez falconiforme » 13/1/2011, 19:38

Może po jakichś 500 000 km.
Ale do eksploatacji wliczam padnięte czujniki. :P
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez adameczek88 » 14/1/2011, 08:55

czyli jesli bede pilnowal wszystkich wymian, regulacji na czas, i pilnowal zeby nie jezdzic z popsutymi czujnikami to zwykly zjadacz chleba taki jak ja silnika nie zajedzie :) o matko a ludzie porownuja wytrzymalosc r1 do RSV hahaha:D
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin

Postprzez RUTRA.RD » 14/1/2011, 09:17

każdy silnik ma swoja własna wytrzymałość. pewien pan xx zrobil od nowosci 250.000 km i ciagle jezdzi nie ma reguly
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez falconiforme » 14/1/2011, 10:27

Mój kolega miał GSXF 1100. Mówił że ponad 600 000km ten silnik ma. Jak się przejechałem sprzęt był nad wyraz sprawny. Wręcz wszystko chodziło tak jakby się dopiero dotarł.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez RUTRA.RD » 14/1/2011, 10:52

to czemu u nas jest ten przesad przebiegu i to nawet ludzie co zdawało by się że coś się orientują w temacie bzdury klepią
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez madcap » 14/1/2011, 11:17

ci co siÄ™ orientujÄ…, to nie klepiÄ… bzdur
to akurat czyniÄ… ci, co nie wiedzÄ…

sorry za OT w temacie
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Black-Ghost » 14/1/2011, 15:02

A ja powiem to samo tylko w odwrotna strone! Nigdy bym nie zamienił Rzędowej 4 na jaka kolwiek V-ke.! Miałem styczność z róznymi motocyklami typu Sv1000, V-storm czy RSV mille, ipt itd ale nie zrobiły na mnie takiego wrażenia jak motocykle typu ZX10R , GSXR 1000 (Ma chropowata barwe dzwieku) CBR1000RR czy nawet R1, A w momencie w którym posłuchałem na żywo jak pracuje BMW S1000RR na akrapowiciu to wymiękłem... Szkoda że nie mogłem sie przejechac. Tak wiec panowie gusta i gusciki. Mi osobiscie dużo przyjemniej sie jezdzi na Rzedowej 4 :)) a dzwięk koji moje uszy!!!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez RUTRA.RD » 14/1/2011, 19:48

a jak chce ktm rc8r 2011 :( na przelocie :(
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości




na górê