Yamaha WR/YZ opilki w filtrze oleju
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Opiłki są normalne w starszych wr i yz. Pochodzą głównie z łańcuszka rozrządu i trochę ze skrzyni.
Winna jest zużywająca się zębatka na wale korbowym, która potem reza łąńcuszek, dlatego konieczna jest jego częsta kontrola i wymiana.
Można też przy większym wymienić zębatkę, ale niestety tylko jako całość z połową wału korbowego.
Przy takiej wymianie można się pokusić o przeróbkę na 426, trzeba zmienić wał, korbowód, cylinder i tłok.
Winna jest zużywająca się zębatka na wale korbowym, która potem reza łąńcuszek, dlatego konieczna jest jego częsta kontrola i wymiana.
Można też przy większym wymienić zębatkę, ale niestety tylko jako całość z połową wału korbowego.
Przy takiej wymianie można się pokusić o przeróbkę na 426, trzeba zmienić wał, korbowód, cylinder i tłok.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Chodzi mi o uzycie slowa "normalne" w kontekscie pojawiania sie opilkow metalu w filtrze. Nagrzewanie sie kolanka jest normalne w sprawnym technicznie silniku. Natomiast opilki w filtrze nie pojawiaja sie w silniku ktory jest w dobrej kondycji. Ma to zwiazek z wyeksploatowaniem podzespolow i powinno zwrocic nasza uwage na zachodzace w nim niekorzystne procesy. Tak jak napisales wyzej.
Wejdzie jakis laik na forum, przeczyta temat o opilkach i pomysli sobie ze skoro u niego takie sie pojawiaja to jest ok, bo "ten typ tak ma"
Wejdzie jakis laik na forum, przeczyta temat o opilkach i pomysli sobie ze skoro u niego takie sie pojawiaja to jest ok, bo "ten typ tak ma"
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Jest normalne, bo ze zdrowej skrzyni też są opiłki, co prawda mniej, ale są.
Po prostu nie są one przewidziane na duże przebiegi.
Po prostu nie są one przewidziane na duże przebiegi.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Moja wr'ka jest 05 roku, ma nakrecone 16 tys km zmieniam w niej olej z filtrem co 500km i nigdy nie widzialem ani kawalka opilka w oleju. Wedlug minie nie jest to normalne
Zeby nie bylo balaganu podzielilem temat.

Zeby nie bylo balaganu podzielilem temat.
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
ja mam exc 525 i przy zmianie oleju mam opiłków troche. nie wiem który filtr za co odpowiada. ale w jednym mam czysto a w drugim miałem dosłownie kilka drobnych opiłków. ale sie tym póki co nie martwie. olej mam ładny ale jak sie spojzy pod słońce to widać że sie opiłkowo mieni
ale tak to juz jest. pozatym moto chodzi idealnie.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Myślałem, że przy papierowych filtrach olej jest czysty, u mnie olej po 10mth ma taki trochę srebrnawy odcień.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
jaki olej lejesz?
Jak spuszczam olej wyglada praktycznie jak nowy, Motul 300V
Jak spuszczam olej wyglada praktycznie jak nowy, Motul 300V
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
ja teraz miałem castrol GPS (tak wiem że zły
) i po nie wiem 10-15 bakach był tylko lekko zaczerniony
plus no i ten błyszczący odcien od opiłków
a filtry czyste



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
300v 10w40 leje do cebry, przważnie wymieniam co drugi wyścig albo trening i trochę na drodze, zawsze ma taki zielonkawy odcień.
Do wr-y leje mobil 1 racing 15W-50, całkiem dobrze się spisuje nie pieni się, no i wałki ładnie wyglądają, a to najważniejsze. W ogóle to bo się tej głowicy tak dziwnie jest rozwiązana. Chyba sobie zmienie na crf, tam jest jeden wałek w dodatku na łożyskach i dostęp do zaworów lepszy, łąńcuszek grubszy.
Co prawda ktm i husky głowice też mają na łożyskach, ale wole jak regulacja jest płytkowa i nie trzeba wody spuszczać, żeby zdjąć głowice.
Do wr-y leje mobil 1 racing 15W-50, całkiem dobrze się spisuje nie pieni się, no i wałki ładnie wyglądają, a to najważniejsze. W ogóle to bo się tej głowicy tak dziwnie jest rozwiązana. Chyba sobie zmienie na crf, tam jest jeden wałek w dodatku na łożyskach i dostęp do zaworów lepszy, łąńcuszek grubszy.
Co prawda ktm i husky głowice też mają na łożyskach, ale wole jak regulacja jest płytkowa i nie trzeba wody spuszczać, żeby zdjąć głowice.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
ja nie narzekam na regulacje śrubkową. w ktmie dosyć prosto sie to ustawia. 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja też wole robić śrubki, bo nie trzeba płytek mierzyć przeliczać zdejmować wałków, ale do śrubek trzeba znacznie częściej zaglądać.
A w ktm-mie mam teraz problem z wyjęciem świecy w exc525, jest jakieś zwężenie i klucz nie wchodzi.
Chyba będę musiał zdjąć całą pokrywę, bo to na niej jest zwężenie.
A w ktm-mie mam teraz problem z wyjęciem świecy w exc525, jest jakieś zwężenie i klucz nie wchodzi.
Chyba będę musiał zdjąć całą pokrywę, bo to na niej jest zwężenie.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
;/ daj spokój to jest najgorsze co może byc. sam 2 dnia od zakupu niefortunnie padła świeca ;/ ja do odkręcania a tam bez oryginalnego klucza mozesz nawet nie podchodzic. ja to załatwiłem w taki sposób że miałem nasadke (chyba swieca jest na kluczyk 16, jak tak to ja miałem 17stke) zeszlifowałem nieco z grubosci i wziałem starą świece taka samą i zaklepałem kluczyk do rozmiaru i spokojnie da sie tym odkręcic
juz z 5 X tam zaglądałem i kluczyk póki co sie trzyma i nie ma problemów z odkręcaniem ;d

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości