Gruntowny przeglad i remont silnika.
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Gruntowny przeglad i remont silnika.
Witam posiadam Honde CBR 600 F3. Na wiosnę chciałbym zrobic gruntowny przeglad i ewentualny remont "serducha".Oczywiscie chcę wymienic wszystkie płyny do tego wymiana świec , klocków hamulcowych. Jak orentacyjnie cenowo wyniesie mnie taki przeglad z wymiana ? Oraz co jeszcze moze być do wymiany i co warto wymienic gdy juz silnik bedzie rozebrany ?.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

- enek
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 28/2/2010, 17:38
- Lokalizacja: Zielona Góra
co do ceny to zalezy w jakim serwisie. ceny moga byc nieco rozbieżne ale popatrz na stronkach serwisów motocyklowych ile kosztuja poszczególne wymiany ;d moto gp chyba ma taki cennik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Do pełnego przeglądu motocykla:
(cytując za hrg poznań)
01. Kontrola ciśnienia w oponach
02. Kontrola zużycia opon
03. Przewidywany przebieg opon
04. Kontrola klocków hamulcowych
05. Przewidywany przebieg klocków
06. Kontrola pracy przedniego zawieszenia
07. Kontrola ośki/śrub przedniego zawieszenia
08. Kontrola śrub zacisków hamulcowych przednich
09. Kontrola ośki/śrub tylnego zawieszenia
10. Kontrola śrub zacisków hamulcowych tylnych
11. Kontrola łożysk kół
12. Kontrola łożyska główki ramy
13. Kontrola płynu hamulcowego
14. Kontrola płynu w sprzęgle hydraulicznym
15. Kontrola akumulatora
16. Kontrola ładowania akumulatora
17. Kontrola świateł przednich
18. Kontrola świateł tylnych
19. Kontrola kierunkowskazów
20. Kontrola klaksonu
21. Kontrola poziomu płynu chłodniczego
22. Kontrola poziomu oleju
23. Kontrola poziomu oleju w wale napędowym
24. Kontrola naciągu łańcucha/stanu paska
25. Kontrola filtra powietrza
26. Kontrola rozruchu silnika
27. Kontrola głośności silnika
28. Kontrola linek/przewodów hamulca i sprzęgła
29. Kontrola przewodów paliwowych
30. Kontrola kranika paliwa
31. Kontrola ramy pod kątem uszkodzeń
Za to wołają maksymalnie 150zł
Co do reszty silnika:
zleć -wymiana płynów (olej, hamulcowy, chłodniczy) kontrola rozrządu, luzów zaworowych, tarcz sprzęgła i przekładek, regulacja, czyszczenie i synhro gaźników, sprawdzenie poprawności działania zacisków hamulcowych i ich ew. czyszczenie z zapieczonych tłoczków. Ogólnie to możnaby wymieniać w nieskończoność. Wszystko zalezy ile masz kasy i jak dużo do zrobienia i jak wielkim/małym perfekcjonista jesteś
Remont to remont, nie przegląd. Wiec nie myl pojęć
Remont to np. wywalenie połowy silnika (głowica, blok, tłoki) i wstawienie nowych itp.
Przegląd to jak wyżej.
(cytując za hrg poznań)
01. Kontrola ciśnienia w oponach
02. Kontrola zużycia opon
03. Przewidywany przebieg opon
04. Kontrola klocków hamulcowych
05. Przewidywany przebieg klocków
06. Kontrola pracy przedniego zawieszenia
07. Kontrola ośki/śrub przedniego zawieszenia
08. Kontrola śrub zacisków hamulcowych przednich
09. Kontrola ośki/śrub tylnego zawieszenia
10. Kontrola śrub zacisków hamulcowych tylnych
11. Kontrola łożysk kół
12. Kontrola łożyska główki ramy
13. Kontrola płynu hamulcowego
14. Kontrola płynu w sprzęgle hydraulicznym
15. Kontrola akumulatora
16. Kontrola ładowania akumulatora
17. Kontrola świateł przednich
18. Kontrola świateł tylnych
19. Kontrola kierunkowskazów
20. Kontrola klaksonu
21. Kontrola poziomu płynu chłodniczego
22. Kontrola poziomu oleju
23. Kontrola poziomu oleju w wale napędowym
24. Kontrola naciągu łańcucha/stanu paska
25. Kontrola filtra powietrza
26. Kontrola rozruchu silnika
27. Kontrola głośności silnika
28. Kontrola linek/przewodów hamulca i sprzęgła
29. Kontrola przewodów paliwowych
30. Kontrola kranika paliwa
31. Kontrola ramy pod kątem uszkodzeń
Za to wołają maksymalnie 150zł
Co do reszty silnika:
zleć -wymiana płynów (olej, hamulcowy, chłodniczy) kontrola rozrządu, luzów zaworowych, tarcz sprzęgła i przekładek, regulacja, czyszczenie i synhro gaźników, sprawdzenie poprawności działania zacisków hamulcowych i ich ew. czyszczenie z zapieczonych tłoczków. Ogólnie to możnaby wymieniać w nieskończoność. Wszystko zalezy ile masz kasy i jak dużo do zrobienia i jak wielkim/małym perfekcjonista jesteś

Remont to remont, nie przegląd. Wiec nie myl pojęć

Przegląd to jak wyżej.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Moze rzezywiscie zle to ująłem, po prostu chciałbym go sprawdzic czy wszystko z nim w porzadku. Tak by w nowym sezonie nie bylo wizyt u mechanika, tylko gdyby bylo cos do wymiany to przy takim rozebraniu pieca wyminic cześć której wytrzymalosc i praca dobiegaja konca. By nowy sezon maksymalnie wykorzystac
Ps. Dzieki Przemo za szczegółowe wypisanie.

Ps. Dzieki Przemo za szczegółowe wypisanie.

- enek
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 28/2/2010, 17:38
- Lokalizacja: Zielona Góra
Na początek pomiar ciśnienia sprężania, po za tym po co rozkładać coś co jest sprawne ?
Koszty mogą dojść nawet do wartości motocykla.
Na początek diagnostyka - bez rozkładania.
Koszty mogą dojść nawet do wartości motocykla.
Na początek diagnostyka - bez rozkładania.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości