Zobacz wątek - czy supermoto jest drogie w utrzymaniu

czy supermoto jest drogie w utrzymaniu

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

czy supermoto jest drogie w utrzymaniu

Postprzez gsxrkamikaze » 27/11/2010, 22:31

jakie supermoto :?: ile kosztuje utrzymanie :?:
gsxrkamikaze
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez henio12323 » 27/11/2010, 23:01

zalezy są 2 rodzaje SM. po 1 SM typu terenee , lc4, suzi DR, DR - Z (drz wymaga moze nieco wiecej wkładu ) ect to są mało wyczynowe SM ale fajnie sie prowadza. mozna sie równie fajnie pobawic. nie mają super mocnych silników co za tym idzie są mało awaryjne. tłoki sie zmienia co kilka - kilkanascie lat zalezy jak sie dba no i jak ciśnie. ale raczej koszta nie są wysokie. wiadomo regulacja zaworów co chyba 1k km. i co kilka miesiecy zmiana oleju (oczywiscie przy srednio częstej jeździe) no i są SMki wyczynowe i tu tez enduro jak i fulle mozna rozróznić - czyli wszelakie EXC i SX (enduro i full), huski TE CRFki i co tam tylko znajdziesz i to juz są raczej wymagające sprzęty. 100% czyste SM silniki są wyczynowe wiec wymagają sporo uwagi. tłok co około 150 MTH olej co kilka baków częste regulacje. ale duzo kasy idzie na oponki napędy itp ( duza moc to i te częsci szybko siadają) i tu utrzyanie drogie. mozesz przelatac takim EXC np 2 -3 lata i utrzymac moto za 1500 zł rocznie a przyjdzie czas na zmiane tłoczka, rozrządu to kilka tysięcy z portfela ubędzie. sprecyzuj jeszcze o jakie konkretnie SM ci chodzi - do zabawy jak i na miasto zamiast plastika czy wyczynówke :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez gsxrkamikaze » 27/11/2010, 23:10

henio12323 napisał(a):zalezy są 2 rodzaje SM. po 1 SM typu terenee , lc4, suzi DR, DR - Z (drz wymaga moze nieco wiecej wkładu ) ect to są mało wyczynowe SM ale fajnie sie prowadza. mozna sie równie fajnie pobawic. nie mają super mocnych silników co za tym idzie są mało awaryjne. tłoki sie zmienia co kilka - kilkanascie lat zalezy jak sie dba no i jak ciśnie. ale raczej koszta nie są wysokie. wiadomo regulacja zaworów co chyba 1k km. i co kilka miesiecy zmiana oleju (oczywiscie przy srednio częstej jeździe) no i są SMki wyczynowe i tu tez enduro jak i fulle mozna rozróznić - czyli wszelakie EXC i SX (enduro i full), huski TE CRFki i co tam tylko znajdziesz i to juz są raczej wymagające sprzęty. 100% czyste SM silniki są wyczynowe wiec wymagają sporo uwagi. tłok co około 150 MTH olej co kilka baków częste regulacje. ale duzo kasy idzie na oponki napędy itp ( duza moc to i te częsci szybko siadają) i tu utrzyanie drogie. mozesz przelatac takim EXC np 2 -3 lata i utrzymac moto za 1500 zł rocznie a przyjdzie czas na zmiane tłoczka, rozrządu to kilka tysięcy z portfela ubędzie. sprecyzuj jeszcze o jakie konkretnie SM ci chodzi - do zabawy jak i na miasto zamiast plastika czy wyczynówke :P
chodzi mi o SM raczej do miasta
gsxrkamikaze
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 27/11/2010, 23:27

nie musisz cytowac postów skoro piszesz pod nimi :P
co do SM do miasta. oba typy sie nadają do miasta :D cechą sm jest to że siedzisz z w miare wyprostowaną pozycją. czy kupisz EXC czy lc4 to masz pozycje podobna. tylko takie róznice lc4 poleci ponad 200 km h EXC max 180. LC4 jest w miare opływowa EXC raczej nie wiec opory powietrza są nieznosnie. ale to raczej w kazdej SM. i zadna SM nie nadaje ise w długie trasy z racji własnie tej pozycji. terenee to taki bardziej turystyczny SM nieco nizej sie siedzi i są jakies owiewki. ale to dalej nie da rady na trasach wiec jak nie trasy to miasto. no i co wybrac na miasto :D taką LC4 po miescie lata sie płynnie. silnik mimo singla pracuje dosyc przyzwoicie i nie szarpie. nie ma takiego kopnięcia po agresywnym dodaniu gazu. raczej prędkosc jest oddawana liniowo choc nie że słabo idzie :D jest to moto raczej przyjemne do jazdy ale do jazdy bez szaleństw. z kolei EXC czyli wyczynówka to wariat. wystarczy lekko odkręcic gaz i moto mknie do przodu. trzeba miec w miare dobrze opanowany nadgarstek bo lekkie drgnięcie manetki powoduje poderwanie koła. dalej jazda w deszcz np nie da sie jechac szybko EXC przy srednich obrotach na 6 biegu i predkosci koło 60 km h wystarczy dodac odrobine gazu i koło zaczyna tracic trakcje. wiec raczej trzeba sie liczyc z tym że po miescie trzeba sie na nowo uczyc jeździc. ale teraz plusy :D super przyspieszenie spod swiateł masz lepszy v max niz wiekszosc 600tek. mozna polatac na gumie (przedniej lub tylnej jak kto woli :D ) moto jest bardzo lekkie. i moim zdaniem super na miasto. wszędzie wjedziesz itd. tyle ze na trasy sie nie nadaje. oczywiscie porównuje tu lc4 i EXC ale to sie tyczy innych sprzetów tak samo z tych samych kategorii (supermoto turystyczne i supermoto wyczynowe)
tu jeszcze trzeba by opisac kazde moto i jego specyfike np taka DRZ tez wcale nie jest ciezka waży koło 140 kg przy pojemnosci 400 i mocy ponad 40 koni tez fajnie sie lata :d moze powiedz więcej co cie interesuje. ile masz kasy do wydania. czy chcesz moto do przemieszczania sie z punktu A do pkt B czy raczej żeby wyskoczyc na miasto i polatac troche i ew wyskoczyc na tor i poszaleć.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez gsxrkamikaze » 28/11/2010, 14:32

chodzi mi o SM zeby polatac po miescie, na gumie ,itp itd
gsxrkamikaze
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez gsxrkamikaze » 28/11/2010, 14:34

a do wydania mam ok 12 tys
gsxrkamikaze
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Landryss25 » 28/11/2010, 16:47

Edytuj posty.

LC4, DRZ 400, SM 610 to sprzęty dla Ciebie. Nie wymagają jakiejś specjalnej troski a są dość lekkie i mocne żeby się pobawić.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez RUTRA.RD » 29/11/2010, 11:16

ale bym takim dzikiem polatał na torowych oponach :)


jezeli nie bedziesz pisal na temat dostaniesz warna
rosa
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr