Zobacz wątek - wymiana napinacza cbr 600
NAS Analytics TAG

wymiana napinacza cbr 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wymiana napinacza cbr 600

Postprzez piotr__21 » 24/11/2010, 16:45

Część czy ktoś wymieniał napinacz łańcucha rozrządu w cbr 600 f4 z1999.
Jak się do tego zabrać czy oprócz napinacza potrzebne są jakieś inne rzeczy jak uszczelki czy coś takiego.Cz jest z tym dużo problemów i czy trzeba ruszać sam łańcuch rozrządów?
piotr__21
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31/12/2009, 20:31
Lokalizacja: Trowbridge


Postprzez marynarz1 » 24/11/2010, 17:57

Sciągnij sobie serwisówke tam bedziesz miał opisane jak to zrobic. Potrzebny Ci bedzie klucz dynamometryczny zeby napiąć potem łańcuch.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka


Postprzez -pawlus- » 24/11/2010, 18:34

z jest z tym dużo problemów i czy trzeba ruszać sam łańcuch rozrządów?


Problem jest jedynie z dojściem do niego. Bez odkręcania gaźników jest tak kurewsko mało miejsca że hej...

Ja na szczęście musiałem odkręcić gaźniki przy wymianie napinacza więc nie ma dyskusji ale bez odkręcania gaziorów też powinieneś dać radę...

Potrzebujesz jedynie końcówki na imbus (zabij mnie nie pamiętam jaki rozmiar) i fajną długą elastyczną przedłużkę do grzechotki na 1/2 cala.
Wtedy ściągasz bak, potem siedzenie i od strony pompy paliwa możesz odkręcić dwie śrubki które trzymają napinacz. Oczywiście przy wymianie wymień też uszczelkę jeżeli nadaje się do wymiany (jeżeli nie jest zniszczona albo zdeformowana w jakiś sposób). Dobrze by było również wymienić dwie miedziane podkładki które też bardzo często się deformują.

Podczas wymiany napinacza łańcuszek rozrządu jedynie się rozluźni i nie obracaj wtedy wałem korbowym bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że łańcuszek Ci przeskoczy o jeden jak nie więcej zębów. Podczas wymiany napinacza nie ruszaj w silniku niczego i będzie git.

Gdy założysz nowy napinacz łańcuszek się naciągnie.


Potrzebny Ci bedzie klucz dynamometryczny żeby napiąć potem łańcuch.


Nic podobnego ! Cebra F4 posiada automatyczny napinacz. nie trzeba nic napinać żadnym kluczem !

Podczas zakładania napinacza musisz wykręcić na maxa tą śrubkę małą która utrzymuje sprężynę napinacza w określonej pozycji (trzpień napinający musi się schować aby włożyć napinacz do bloku silnika) i zablokuj blokadą w postaci takiej małej blaszki.

Po przykręceniu napinacza (dwie śruby na imbus) wyciągnij ta blaszkę i to zwolnik śrubkę sprężyny i trzpień napinacza się wysunie i zacznie naciągać łańcuszek. Obróć parę razy wałem aby się wszystko ułożyło.

Myślę że to by było wszystko.
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
Avatar użytkownika
-pawlus-
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
Lokalizacja: Chorzów



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na g�r�