wymiana napinacza cbr 600
Posty: 3
• Strona 1 z 1
wymiana napinacza cbr 600
Część czy ktoś wymieniał napinacz łańcucha rozrządu w cbr 600 f4 z1999.
Jak się do tego zabrać czy oprócz napinacza potrzebne są jakieś inne rzeczy jak uszczelki czy coś takiego.Cz jest z tym dużo problemów i czy trzeba ruszać sam łańcuch rozrządów?
Jak się do tego zabrać czy oprócz napinacza potrzebne są jakieś inne rzeczy jak uszczelki czy coś takiego.Cz jest z tym dużo problemów i czy trzeba ruszać sam łańcuch rozrządów?
- piotr__21
- Świeżak
- Posty: 86
- Dołączył(a): 31/12/2009, 20:31
- Lokalizacja: Trowbridge
z jest z tym dużo problemów i czy trzeba ruszać sam łańcuch rozrządów?
Problem jest jedynie z dojściem do niego. Bez odkręcania gaźników jest tak kurewsko mało miejsca że hej...
Ja na szczęście musiałem odkręcić gaźniki przy wymianie napinacza więc nie ma dyskusji ale bez odkręcania gaziorów też powinieneś dać radę...
Potrzebujesz jedynie końcówki na imbus (zabij mnie nie pamiętam jaki rozmiar) i fajną długą elastyczną przedłużkę do grzechotki na 1/2 cala.
Wtedy ściągasz bak, potem siedzenie i od strony pompy paliwa możesz odkręcić dwie śrubki które trzymają napinacz. Oczywiście przy wymianie wymień też uszczelkę jeżeli nadaje się do wymiany (jeżeli nie jest zniszczona albo zdeformowana w jakiś sposób). Dobrze by było również wymienić dwie miedziane podkładki które też bardzo często się deformują.
Podczas wymiany napinacza łańcuszek rozrządu jedynie się rozluźni i nie obracaj wtedy wałem korbowym bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że łańcuszek Ci przeskoczy o jeden jak nie więcej zębów. Podczas wymiany napinacza nie ruszaj w silniku niczego i będzie git.
Gdy założysz nowy napinacz łańcuszek się naciągnie.
Potrzebny Ci bedzie klucz dynamometryczny żeby napiąć potem łańcuch.
Nic podobnego ! Cebra F4 posiada automatyczny napinacz. nie trzeba nic napinać żadnym kluczem !
Podczas zakładania napinacza musisz wykręcić na maxa tą śrubkę małą która utrzymuje sprężynę napinacza w określonej pozycji (trzpień napinający musi się schować aby włożyć napinacz do bloku silnika) i zablokuj blokadą w postaci takiej małej blaszki.
Po przykręceniu napinacza (dwie śruby na imbus) wyciągnij ta blaszkę i to zwolnik śrubkę sprężyny i trzpień napinacza się wysunie i zacznie naciągać łańcuszek. Obróć parę razy wałem aby się wszystko ułożyło.
Myślę że to by było wszystko.
Nie ważne dokąd jedziemy ale to w jakim kierunku zmierzamy...
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
>>> Honda CBR 600 F4 <<<
-
-pawlus- - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 17/7/2009, 00:28
- Lokalizacja: Chorzów
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości